PDA

View Full Version : Squier Vintage Modified '70s J-Bass



bouf
21 april 2010, 23:00
Hallo,

iemand ervaring met een Squier Vintage Modified '70s J-Bass?

Het zou mijn eerste bassgitaar worden.

Let me know please!

Jeroen^^
21 april 2010, 23:09
Ik heb hier een Squier Jazz Bass (Antique burst:lovelove:) en de bouwkwaliteit is goed , vind het geluid niet heel spectaculair (druk er binnenkort andere elementen in) maar voor de rest is het een goede koop geweest. Wat jij op het oog hebt is weer een stapje duurder en luxer dus dat zou in principe goed moeten zitten. Ik ga er van uit dat je hem in een winkel gaat kopen ? Dan kun je altijd wat proberen , neem anders een basgitarist mee dan kan die er ook wat mee spelen ;)

Voor de rest krijg ik spontaan GAS als ik er naar kijk. Nu nog budget...

Veel succes in ieder geval !

pbas
27 april 2010, 21:41
Ik heb de Squier VM jazzbas en vind het een prima bas voor relatief weinig geld.
Over het algemeen wordt deze bas heel positief beoordeeld.

Kijk ook maar eens op het Basgitaarforum bij de testrubriek.

Grtz. Jeroen

bouf
30 mei 2010, 09:58
Ik heb de vintage squier getest intussen en wat me wel opviel was dat hij een heel "braaf" geluid maakte.

Ik heb deze vergeleken met een Amerikaanse P-bass en daar kwam inderdaad een veel vetter geluid uit... Prijskaartje was natuurlijk ook veel vetter!:supercool:

Er hingen ook 2 squiers "Std P-Bass Special". Wegens tijdgebrek heb ik deze nog niet onder de loop kunnen nemen.

Verschillen deze heel veel van de Fenders? Mijn budget is niet heel groot (+-400) dus spaar ik beter door voor een Mexicaanse?

Welke merken zou ik nog in de gaten moeten houden?

Mvg,
Timothy

vince_fenderjazz
30 mei 2010, 22:09
Onthou in ieder geval dat een een squier echt nooit hetzelfde zal zijn als een Fender, niet in bouwkwaliteit, niet in speelcomfort en niet in sound.

Dat terzijde is een VM jazz van squier wel een dikke bak waar voor je geld, omdat het er allemaal wel erg tof uitziet, en het in verhouding best goed klinkt.

Ik zou zelf doorsparen voor een mexicaanse Fender, omdat de lak, het hout en de pickups gewoon van veel betere kwaliteit zijn, en dat ga je terug horen.

mvg,
Vince

FromBeyond
31 mei 2010, 19:03
Onthou in ieder geval dat een een squier echt nooit hetzelfde zal zijn als een Fender, niet in bouwkwaliteit, niet in speelcomfort en niet in sound.

Dat terzijde is een VM jazz van squier wel een dikke bak waar voor je geld, omdat het er allemaal wel erg tof uitziet, en het in verhouding best goed klinkt.

Ik zou zelf doorsparen voor een mexicaanse Fender, omdat de lak, het hout en de pickups gewoon van veel betere kwaliteit zijn, en dat ga je terug horen.

mvg,
Vince

Mijn ervaring is juist dat de meeste van de "duurdere" squiers beter zijn dan de Mexicaanse Fenders en nog een stuk goedkoper ook. Of het kan zijn dat de kwaliteit van mexicaanse fenders nogal schommelt...Hoe dan ook, als het goed speelt en goed klinkt, dan is het goed zeggen we maar.

bouf
31 mei 2010, 22:28
Okido,

alvast bedankt voor de reacties!

heeft er soms iemand een squier standard P-bass special?

http://www.leftyguitars.be/prod03bass/SquierPBass.htm
(yep, i'm a lefty)