PDA

View Full Version : Dringende Pickup vraag



stomas
23 april 2003, 18:54
Hallo mensen,

Ik weet niet welke maat pickup ik moet hebben.
Ik heb een Epiphone Les Paul Standard en ik wil een Jeff Beck model van Seymour Duncan kopen voor in de brugpositie. Nou zijn er twee typen; De SH-4 en de TB-4. De TB is breder dan de SH. Ik neem aan dat de SH een pickup is voor Gibson modellen en de ander voor Fender modellen. Maar ik weet het niet zeker.

Welke van de twee moet ik hebben?!?

groeten,

Sjoerd

hoofd
23 april 2003, 18:55
De brede, als je daarmee een normal sized humbucker bedoeld..ik kijk wel ff voor je op de SD site.

edit: Hmm...wat raar, die 2 schelen gewoon echt een paar mm, uitleg iemand?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-04-23 18:58 ]</font>

Negative K3 fan
23 april 2003, 19:02
dat heeft te maken met fender en non fender spacing, aangezien je een LP model hebt de SH nemen en niet de trembucker.

FragDaddy
23 april 2003, 19:13
jup. dat is Fender. die heeft een afwijkende (bredere) ruimte tussen de snaren, en om ook daar optimaal geluid te krijgen maken sommige fabrikanten hier speciaal elementen voor

JV
23 april 2003, 19:15
niet alleen fender, maar ook floyd roses hebben de brede spacing ben ik achter gekomen :smile:

stomas
23 april 2003, 19:56
Okee, bedankt mensen. Dus ik moet de SH hebben en niet de trembucker?!?

mzzl

Sjoerd

sash
23 april 2003, 20:32
Denk het wel, maar dan nog maakt het niet zo veel uit dat de magneetjes niet helemaal onder de snaren komen. Tis meer voor de looks dan voor de sounds.

Negative K3 fan
23 april 2003, 20:40
als hij een fendedr spacecd element in zn epi wil gooien ben ik bang dat dat zonder modificaties aan de gitaar niet gaat lukken.