PDA

View Full Version : Sam Rivers welke bas?



Clunk
23 april 2003, 18:00
okeej... een vraag voor de kenner,...
welke bas speelt sam rivers van limp bizkit op???
het heeft veel weg van een ibanez BTB met een mono-rail brug en adx alementen...
tenminste, die die hij op woodstock speelde...
maar alleen die onderste punt van de body ziet er heeeeeeel anders uit :smile:
misschien een custom ibanez???
zou dat kenne>???

Fluffy
23 april 2003, 18:21
http://www.musicgearreview.com/article-display/350.html
http://www.angelfire.com/rock/aboutlb/files/equipment.html
http://www.geocities.com/fillclothier/equipment.html

wat zijn dit soort dingen toch snel te vinden..

Clunk
23 april 2003, 18:59
thanx! :grin:

Clunk
23 april 2003, 19:12
alleen hebbik nu nog steeds niet de gitaar gevonden die ik bedoelde...

dat ie een warwick met van die lichtjes speelde wist ik wel..
die sr 885 en btb 5005 niet...
maar in de clip van faith live on woodstock 99...
das denk geen ibanez btb 5005 :S
ach, zal wel :razz:

bassopotmus
23 april 2003, 20:03
kom op zeg, volgens weet iedereen dat hij en endorsement had(heeft) met Iba. Verder heeft hij natuurlijk bij Sims zijn led's erin laten zetten..Het is trouwens custom, dus zoek maar tot je een ons weegt.
Ik zag laatst nog een oude advertentie van Ibanez, met Korn en Limp Bizkit...ahjah je zoekt je eigen endorsees maar als merk hoor, zullen mijn keus niet zijn, maar goed doelgroepen, niet??

StereoX
23 april 2003, 20:06
Op de family values tour '98 speelt hij op een soundgear. type weet ik niet

bassopotmus
23 april 2003, 20:14
naja, volgens mij was het Iig een iba, maargoed spelen alle new metal niet op Ibanez of PRS?
Maar nu ik me bedenk had hij in eerdere clips volgens mij indd een Warwick

bassopotmus
23 april 2003, 20:14
naja, volgens mij was het Iig een iba, maargoed spelen alle new metal niet op Ibanez of PRS?
Maar nu ik me bedenk had hij in eerdere clips volgens mij indd een Warwick

skabouter
24 april 2003, 12:47
is het iemand wel eens opgevallen dat WES bas speelt in NOOKIE. speelt Sam dan ook bas ? of speelt die ineens gitaar ?

bas ragger
24 april 2003, 13:00
nee volgens mij is dat een gitaar. er staat wat op een van die links hier boven.

JoVe
24 april 2003, 13:23
Wes Borland speelt in Nookie op een baritongitaar, geloof ik.

Van Sam RIvers heb ik wel eens ergens gelezen dat hij voor dat ie bij Limp Bizkit speelde een zessnarige Ibanez had, die had ie in LB niet nodig dus ging die op vijfsnarig Ibanezen (voornamelijk Soundgears) spelen, met contractjes en zo. Toen de boel goed ging lopen na Significant Other heef hij een goede bas aangeschaft: een gecustomiste Warwick Steamer (I?). Wes Borland is geloof ik, tijdens die laatste plaat, ook een keer overgestapt naar PRS.

JoVe
24 april 2003, 13:26
oh ja die soundgears van Sam waren SR805's, tenminste volgens Ibanez foldertjes.

bathmutz
24 april 2003, 14:46
hij speelt sinds kort op Warwick, kijk maar in de nieuwste bassplayer, laatste pagina. :wink:

goede keuze als je het mij vraagt die overstap! :grin:

BathMutZ

skabouter
24 april 2003, 15:04
in NOOKIE speelt wes volgens mij dus wel op een bas, geen baritone gitaar. ik meen maar 4 stemknoppen te zien. 4 grote zwarte.
maar het is een tijd geleden, en ik weet het niet zeker meer.

heeft iemand die clip, en kan die even kijken ?

JoVe
24 april 2003, 22:19
hmm ja ik heb die die clip al heel lang niet meer gezien, maar kan me wel herinneren dat dat ding van Wes 4 stemknoppen had. Ik ben ook niet zo thuis op het gebied van bariton gitaren, maar er zal toch vast wel eens een malloot zijn geweest die het nodig vond om een viersnarige bariton te maken.

FleaBass
24 april 2003, 23:13
Sam Rivers speelt nu op Warwicks Stage I's en II's 5 snarig, z'n main is (bij hun laatse album dan)een zwarte stage II 5 snarig met rode sims, hij gebruikt ook regelmatig zijn 8 snarige Hamer :grin: ....

FleaBass
24 april 2003, 23:38
Wes speelde op een 4 snarige baritone gitaar, een 1990S IBANEZ AX 4-STRING BARITONE GUITAR, CUSTOM PROTO-TYPE... graag gedaan :wink:

skabouter
24 april 2003, 23:39
ok, cool, dan is dat ook weer opgelosd. haha, deels gelijk dus. een 4 snarige baritone, hoe verzin je het.tssss

Wouter J
25 april 2003, 21:11
Rivers heeft tot aan het tweede album (en de family values toer) op Vijf snarige Ibanez Soundgear en BTB bassen gespeeld maar naderhand (volgens een interview in de Bassplayer) werden hij en gitarist Wes Borland van kwalitatief steeds slechtere instrumenten voorzien beide braken met Ibanez en zochten door. Borland belande by Paul Reed Smith (Te zien in de "my way" en "Rolling" videos) en Rivers speelt nu uitsluitent op Warwicks (model streamer en Model Vampyre)

De Vampyre heeft een zeer buitenissige vorm dus ik denk dat dat die Mistery bas is.

Wouter J
25 april 2003, 21:15
Op 2003-04-23 20:14, schreef bassopotmus:
naja, volgens mij was het Iig een iba, maargoed spelen alle new metal niet op Ibanez of PRS?
Maar nu ik me bedenk had hij in eerdere clips volgens mij indd een Warwick


Die speelt hij in LATERE clips, vanaf "Break Stuff" is het allemaal Warwick

Wouter J
25 april 2003, 21:19
Op 2003-04-24 12:47, schreef skabouter:
is het iemand wel eens opgevallen dat WES bas speelt in NOOKIE. speelt Sam dan ook bas ? of speelt die ineens gitaar ?


Dat is een piccolo bas. in feite een bas maar dan een hele octaaf omhoog gestemd, in de clip van Nookie gebruikt hij een gemodificeerde Ibanez Studio Artist, maar hij laat zijn huidige viersnarige gevallen bouwen door gitaarbouwer George Gorodnitski die bij PRS heeft gewerkt.

bassopotmus
26 april 2003, 11:12
ow sorry hor, ben geen Limp kenner. Ik heb die cd's nog liggen, ga ze nog es beluisteren of die gast iets leuks te bassen heeft, helaas dat gescratch erdoor en die rapper...