PDA

View Full Version : Kan niet kiezen...



ThriceFan
21 april 2010, 19:01
Ik zal me eerst even voorstellen :) ik ben een meisje van 16 jaar en speel nu al zo'n 1,5 jaar gitaar (op een ibanez gsa60 ) nou wil ik al een tijdje een nieuwe gitaar ( budget is ong. 300, maar zou wel kunnen sparen tot 600 ong. als de gitaar dat waard is ;) ) Het liefst wil ik een zo'n veelzijdig mogelijke gitaar... laten we zeggen dat ik er van blues tot hardrock op wil spelen, maar misschien in de toekomst wat metal etc. mijn smaak veranderd voortdurend zegmaar, op dit moment luister ik veel naar thrice ( wat een geweldige band is overigens :mmmm: )

Maargoed de vraag is dus welke gitaar? Zelf vind ik telecasters er geweldig uitzien maar strats en lp's kunnen er ook wel nice uitzien.. maar welke zou qua sound het beste bij mij passen?
Oh dit bericht heb ik op mijn mobiel getypd, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen.

TF.

Dark_Tranquillity
21 april 2010, 21:47
Hoi, welkom!

Kijk eens naar een leuke Epiphone Les Paul, rond jouw budget. 2dehands kopen loont sowieso voor je, omdat gitaren over het algemeen redelijk goed onderhouden en naar uitgekeken word.

Vind je een Telecaster leuk? Gewoon eens proberen in een winkel wat je het leukst vind! Hierna kun je altijd nog op bv. Marktplaats kijken.

Succes!

Outline
22 april 2010, 05:10
Als je een Tele leuk vindt: een Tele met humbuckertje er in? Er is zat te vinden, ook van Squier/Fender voor dat geld.

Robdop
22 april 2010, 08:51
squier vintage vibe?

Tankman
22 april 2010, 09:02
Veelzijdigheid...

Schecter Omen-6 Extremes hebben 2 humbuckers en een coil tap, dus heb je ook single coil geluid. Ze kosten 399 en zien er echt fantastisch uit. Laatst ook nog een aan een dame verkocht. Die was er helemaal weg van.

lindstrom
22 april 2010, 09:03
Mischien een degelijke Ibanez RG iets voor je? heel veelzijdig!

ThriceFan
22 april 2010, 12:51
Bedankt voor de reactie's!

Ik zit al op marktplaats enz. te kijken, maar heb toch liever een nieuwe :makeup: :P

Ik denk dat ik toch maar ga voor een tele, als ik iets anders zou nemen zou ik er denk ik spijt van krijgen :seriousf:

Dus een tele met desnoods een hb erin.. maar zoveel keus is er eigenlijk niet, tenminste ik kan niet veel vinden :(

beruk
22 april 2010, 12:57
http://images6.thomann.de/pics/bdb/228787/1484834_800.jpg
de john5 signature van squier zou ik dan ook es utproberen:rockon:

Wie gaat er LC roepen? Nou, kom dan!!!! ;)

EGH
22 april 2010, 13:03
http://images6.thomann.de/pics/bdb/228787/1484834_800.jpg
de john5 signature van squier zou ik dan ook es utproberen:rockon:

Wie gaat er LC roepen? Nou, kom dan!!!! ;)

Oke, London City Comet :D Humbuckertje bij de brug* en je hebt een super veelzijdige gitaar.

rijsberman
22 april 2010, 13:05
London city Comet!

Hebben alleen geen humbukkert.

ThriceFan
22 april 2010, 15:23
Ik ben nu aan het kijken naar een Ibanez DN500-WH, is dat wat? Oke het is geen tele maar hij ziet er wel heel mooi uit :crazyhappy:

rijsberman
22 april 2010, 15:32
Ja! Erg mooi ding, niet zo standaard! Door de coil split erg veelzijdig ook, niet alleen metal georienteerd.

Ik zeg Doen! :rockon:

Exi
22 april 2010, 15:43
Mee eens, het is een hele mooie gitaar en bijna niemand heeft hem.
Veelzijdig is hij inderdaad ook wel.:)

Jasper.
22 april 2010, 17:29
Ik zou in ieder geval wel een gitaar met humbucker doen, desnoods kun je hem ook wel splitbaar maken. Heb ik ook met mijn jackson gedaan. Komen er ook nog wel leuke singlecoil geluidjes uit.

RS-Rik
22 april 2010, 17:32
Geen thrice luisteren. is emo

Vadim
22 april 2010, 18:31
Een PRS SE lijkt me geen verkeerde koop. Er zijn best veel verschillende SE's en dus ook vast wel een voor jou. Zelf speelde ik op een SE Custom; ontzettend veelzijdige gitaar, maar deed het vooral goed bij rock dingen. Ik zal ze in ieder geval even proberen als ik jou was.

Luke-wannabe
22 april 2010, 19:02
Geen thrice luisteren. is emo
Je moeder is emo.

Mesjoggah
22 april 2010, 19:16
Waarom wil je een andere gitaar in de eerste plaats? persoonlijk vind ik een gsa60 behoorlijk wat gitaar voor het geld.

Exi
22 april 2010, 19:48
Waarom wil je een andere gitaar in de eerste plaats?
Ik zie het probleem niet. Heb jij niet meer dan 1 gitaar dan?;)
Dit soort vragen zijn nutteloos op dit forum:D

ThriceFan
22 april 2010, 22:40
Prs zal ik ook nog even naar kijken :)

En waarom een nieuwe gitaar? omdat het kan! :seriousf:

iwamoto
23 april 2010, 01:23
Je moeder is emo.

Hey, daar kan die jongen ook niets aan doen ja !

ot:

Ik wil zelf ook een Squier J5, mooi ding.

bass blom
23 april 2010, 01:29
die is mooi ja

http://www.squierguitars.com/news/news_images/119/J5-Tele.jpg

iwamoto
23 april 2010, 03:06
mwa, echt lelijk is ie ook niet, alleen verkeerde visagist gekozen denk ik

http://www.topnews.in/files/images/John%205.jpg

TimS
23 april 2010, 03:15
Voor "blues tot hardrock" heb je toch helemaal geen veelzijdige gitaar nodig? Gewoon een paar humbuckers en gaan. Epi Les Paul lijkt me perfect voor je.

kalmah
23 april 2010, 08:39
Waarom komt iedereen met verschillende modellen aankakken?
Ga eerst eens rustig proberen bij een grote muziekzaak. In Duitsland zitten er een paar, moet je wel even iemand weten te strikken om te rijden :ok:

Niet erg overdacht om meteen te roepen: ik wil een tele! De volgende suggesetie is Ibanez, ik wil een Ibanez!
Ga eerst eens rustig proberen! Alle modellen en merken die in dit topic voorbij zijn gekomen zijn goede alternatieven, maar iedereen heeft een andere smaak, dus doe er vooral niet teveel op uit!

Tankman
23 april 2010, 09:00
Je hoeft echt niet helemaal naar Duitsland steeds om een gitaar uit te proberen hoor. In Nederland lukt het prima. Een beetje gitaarwinkel met goed personeel heeft een assortiment wat breed genoeg is voor iemand als de TS om een goed beeld te krijgen. Daar hoef je niet groot voor te zijn ofzo.

ThriceFan
23 april 2010, 09:53
Voor "blues tot hardrock" heb je toch helemaal geen veelzijdige gitaar nodig? Gewoon een paar humbuckers en gaan. Epi Les Paul lijkt me perfect voor je.

Nee dat kan wel kloppen alleen wil ik de mogelijkheid wel hebben :)

ThriceFan
23 april 2010, 10:04
Waarom komt iedereen met verschillende modellen aankakken?
Ga eerst eens rustig proberen bij een grote muziekzaak. In Duitsland zitten er een paar, moet je wel even iemand weten te strikken om te rijden :ok:

Niet erg overdacht om meteen te roepen: ik wil een tele! De volgende suggesetie is Ibanez, ik wil een Ibanez!
Ga eerst eens rustig proberen! Alle modellen en merken die in dit topic voorbij zijn gekomen zijn goede alternatieven, maar iedereen heeft een andere smaak, dus doe er vooral niet teveel op uit!

Tsja ik ben nou eenmaal wat impulsief :seriousf:

Maar ik zal er deze keer goed over nadenken :)

Naar duitsland gaan zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik zal wel even langs de gitaarwinkel hier in de buurt gaan, kijken of ze daar wat leuks hebben.

Rock Bottom
23 april 2010, 10:50
Tsja ik ben nou eenmaal wat impulsief :seriousf:

Maar ik zal er deze keer goed over nadenken :)

Naar duitsland gaan zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik zal wel even langs de gitaarwinkel hier in de buurt gaan, kijken of ze daar wat leuks hebben.

Meeste feedbacks hebben ze ook van alles wat staan alleen het personeel heb je niet veel aan.
Dus ook niet te veel naar luisteren want het lijkt wel of marge daar boven qualiteit staat.

Tip probeer de epiphone g400 WB das een mooie veelzijdige gitaar die nu maar 229 kost.