PDA

View Full Version : Mesa boogie caliber



Madcow
21 april 2010, 18:26
Heey jongens!

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker en mijn oog is gevallen op de mesa boogie caliber. Maar ik zie dat er een aantal verschillende versies zijn. oa een studio caliber dc-2 en een caliber+

Nu is het zo dat ik er mee wil opnemen en ook gebruiken voor me bands. Nu is de caliber+ 50 watt. Dat moet zeker genoeg zijn maar de caliber dc-2 is 25 watt. Dit is toch nooit genoeg voor het echte metal werk? (tho style)

allochthomas
21 april 2010, 19:03
Ik heb zelf een .50cal+ gehad en dat ding is loeihard. Lijkt wel of de watts op een boogie 2 keer zo hard gaan al op andere versterkers. Kwa scheur geluid komt hij prima uit de verf. Nadeel van de .50cal+ was dat hij een gedeelde gain knop heeft wat het erg moeilijk maakt om een bruikbare scheur en clean in te stellen. De dual calibre series als de DC-2 hebben dat niet. Overgens krijg ik als het een beetje mee zit komend weekend een studio DC-2 erbij dus dan kan ik je er wat verder over vertellen.

Ibanez666
21 april 2010, 20:36
Je hebt ook nog de DC-3 en die is 35 watt. Ik heb hem zelf ook. Fijn ding, gescheiden tone controls en een een grafische eq die je ook als boost kunt gebruiken. Gaat echt loei en loeihard. Gaat van ultra clean tot over the top metal :)

guitarnijboer
23 april 2010, 12:30
De .50 caliber + vind ik zelf een van de meest brilliante versterkertjes die er is. Het geluid is erg dynamisch en hij gaat loeihard terwijl hij toch erg bescheiden van formaat en gewicht is. Qua klankmogelijkheden is hij erg veelzijdig. Ik heb nooit problemen gehad met het schakelen tussen clean en overdrive of de instelling daarvan en dat hoeft ook niet als je er een beetje gevoel voor hebt denk ik. Ik vind de simpele eenkanaals versterkers vaak (eigenlijk gewoon altijd) veel meer dimensie en complexer geluid geven dan een meerkanaals versterker waar het geluid meer gevormd en gekneed wordt en hierdoor naar mijn idee vlakker klinkt. Ik heb dan ook alleen maar eenkanaals versterkers waar ik live mee speel.

JanVrm
4 september 2010, 11:55
Inderdaad, de MesaBoogie DC-3 is zgn. maar 35W.
Maar...in de oefenruimte speel ik over een Boss GT8 op 2 versterkers, naast de MBDC-3 ook een transistor van Hughes & Kettner (100W). Voor vergelijkbaar volume moet de H&K zowat voluit en staat de DC-3 nog maar op standje 2.
Onvoorstelbaar.
Thuis heb ik nog een Yamaha Hundred B212 (100W), die kan hem beter bijbenen, maar van die Mesa blijf ik versteld staan. Nog nooit bijna voluit geprobeerd, mijn oren zijn mij te lief.

caliban
4 september 2010, 15:31
Ik zou hem gewoon met een externe 4*12 ofzo gebruiken voor metal, vermogen moet je jezelf niet te veel van aantrekken normaal.

AART
4 september 2010, 17:00
Voor het Tho-style werk heb je toch wel een Mark IIC of III coliseum nodig hoor, anders kom je niet boven de drummer uit.

caliban
4 september 2010, 18:37
Voor het Tho-style werk heb je toch wel een Mark IIC of III coliseum nodig hoor, anders kom je niet boven de drummer uit.

Was that a joke?

allochthomas
4 september 2010, 21:57
Ik zou hem gewoon met een externe 4*12 ofzo gebruiken voor metal, vermogen moet je jezelf niet te veel van aantrekken normaal.
Ik gebruikte mijn DC-2 altijd icm mijn 4X12, ging loeihard en had genoeg ballen voor het betere beuk werk:D

caliban
5 september 2010, 13:16
Ja maar de vraag is dus: heb je er mensen mee gedood?