PDA

View Full Version : Les Paul Junior?Of weer een strat? Help...



Sinner1980
21 april 2010, 18:14
Hey allemaal,

Ik zit met een zwaar dilemma...Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik gek op strats. Ik heb een vintage hot rod '57 en sinds kort een roadworn 60's strat. Deze gitaren bevallen beiden erg goed en zijn lekker divers.
Wellicht zit er nog een pickup wissel in in de toekomst maar voorlopig is het prima zo.

Dankzij een financiele meevaller ben ik in staat om nog een gitaar te kopen,en dat is altijd leuk natuurlijk. Na een aardig varierend scala aan gitaren te hebben gehad ben ik toch bij de strats blijven hangen. Ik vind ze erg divers,heerlijk bespeelbaar en tja,ik hou gewoon van de sound.
Ik heb een mooi aanbod om een 50's roadworn strat te kopen en ben erg geneigd om daarop in te gaan resulterend in 3 strats in mijn bezit.

Aan de andere kant wil ik ,misschien,ook wel eens wat anders en is mijn oog gevallen op een les paul junior Billie Joe Armstrong. Ik weet dat die faded versies een stuk goedkoper zijn maar ben niet zo gek van die faded look,heb liever een 60's hals en wil er graag een koffer bij.
Reden genoeg om die Billie Joe te willen lijkt mij (en nee,ik ben geen fanboy al vind ik het oudere werk van Greenday te gek).
De ellende is dat deze gitaar in mijn nabije omgeving nergens te testen valt en dat ik de gitaar,mocht ik overstag gaan,via het internet ga bestellen. Mocht de kwaliteit mij niet bevallen (slecht fretwerk enz) dan stuur ik de gitaar terug (30 dagen de tijd voor). De kwaliteit van Gibson is me al eens eerder flink tegengevallen en eigenlijk was ik toen een beetje klaar met het merk maar goed,je hebt ook slechte Fenders etc. dus ik wil de gok gerust nog eens wagen.

Ik heb wel wat negatieve berichten gelezen over die double stacked p-90 die erin zit maar ik mocht die niet bevalen dan is deze natuurlijk snel uitgewisseld.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die deze les paul junior al eens eerder hebben vastgehouden en wat hun ervaringen hier mee zijn.
Sowieso wil ik graag de ervaringen horen met de les paul junior algemeen (dus niet alleen die Billie Joe). De voors en tegens,de mogelijkheden qua muziekstijl etc.

Ik speel zelf voornamelijk classic rock en blues/bluesrock maar ook een hoop 80's en 90's rock. Metal vind ik geweldig maar ik speel het niet meer dus ben absoluut niet op zoek naar een scheurijzer met high gain elementen.
Ik ben op zoek naar een gitaar die gewoon recht toe recht aan rock & roll speelt,lekker divers is en met vintage looks;zodoende kwam ik bij de les paul junior uit.

Ik vraag me af of dit filmpje een beetje een goede impressie geeft want buiten het feit om dat deze gast kan spelen vind ik de gitaar bizar lekker klinken:

http://www.youtube.com/watch?v=FInjFmM8qR0

Dus graag jullie meningen over de les paul junior in het algemeen mensen,wellicht trekken jullie me over de streep en gun ik Gibson weer een kansje.

Hoeveel strats heb je eigenlijk nodig...tjeez:seriousf:

jutter
21 april 2010, 18:22
U heeft een PM met linkje.....:seriousf:

nickofzo
21 april 2010, 19:02
ik zou voor de p90 ervaring gaan..

en je hebt al 2 strats....

Sinner1980
21 april 2010, 19:41
Hmmm...56 keer bekeken en 2 reacties...nog

barno
21 april 2010, 19:52
die van Phil X klinkt super.

humcancelling P90, een P100 dus I presume, of zou het een ander ontwerp zijn. Ik vind een P100 toch wel stuk anders klinken dan P90. bij green day zal het niet veel verschil maken met de loads of distortion erop maar clean zou ik in een Junior een scoil P90 verkiezen. de hum is part of the game

TimS
21 april 2010, 19:55
Ik heb ook nooit iets anders dan een strat gehad en heb een tijdje geleden ook een Junior geporbeerd vanwege het filmpje waar je een link naar poste ;)

Viel me toen een beetje tegen, het geluid wat er uit komt is redelijk maar niet erg goed en het voelde allemaal net een beetje ongemakkelijk aan. Lag ook wel aan de afwerking denk ik, maar ik vond het niks.

bass blom
21 april 2010, 19:57
wat moet je nou met 3 strats?

Sinner1980
21 april 2010, 20:11
wat moet je nou met 3 strats?

Ehmmm...de 2 die ik nu heb klinken enorm verschillend,de 3e die eventueel in de planning ligt gaat ook weer heel anders klinken dus qua geluid verschil zat zeg maar en tja,ik vind strats te gek:strat:

Maar zo'n les paul junior heeft ook mojo

Mitch
21 april 2010, 20:20
Ik heb ze recentelijk beide getest, dat topic moet niet moeilijk te vinden zijn in dit subforum.
Persoonlijk zou ik er dan toch een keer een reisje aan wagen als je weet waar ze 'm hebben, maar goed, da's maar net wat je wil.

rupke
23 april 2010, 08:11
Hoi,

Ik heb nu twee maanden de Gibson Les Paul Junior Faded. Ik heb zowel de Billy Armstrong als de Faded uitgebreid getest en uiteindleijk ben ik qua sound uitgekomen op de faded versie. De P100 klonk modderig in het overstuurde spectrum. De faded vond ik als ik ze naast elkaar vergeleek zelfs vetter en krachtiger klinken. Ik speel zelf rock en geen metal. Ik heb alleen nog maar gerepeteerd en de sound is echt geweldig. Ik heb zelf altijd op een les paul gespeeld met burstbuckers, maar ik moet zeggen dat de P90 me zeer goed bevallen. De junior is ook wat lichter qua gweicht. Lekker simpel in uitvoering en het halsje is heerlijk.

Groetjes Rupke

kalmah
23 april 2010, 08:35
1 strat is al teveel! Gibson! :lp:

Rembull1980
23 april 2010, 10:55
Hoi,

Ik heb nu twee maanden de Gibson Les Paul Junior Faded. Ik heb zowel de Billy Armstrong als de Faded uitgebreid getest en uiteindleijk ben ik qua sound uitgekomen op de faded versie. De P100 klonk modderig in het overstuurde spectrum. De faded vond ik als ik ze naast elkaar vergeleek zelfs vetter en krachtiger klinken. Ik speel zelf rock en geen metal. Ik heb alleen nog maar gerepeteerd en de sound is echt geweldig. Ik heb zelf altijd op een les paul gespeeld met burstbuckers, maar ik moet zeggen dat de P90 me zeer goed bevallen. De junior is ook wat lichter qua gweicht. Lekker simpel in uitvoering en het halsje is heerlijk.

Groetjes Rupke

Dit is afhankelijk van wie erop speelt.Dus eerst erop spelen voordat je een dergelijke (dure) keuze maakt!!

Outline
25 april 2010, 04:46
Frans heeft 'm liggen: http://www.guitarking.nl/index.php?Les-Paul-Junior-Billy-Joe-Signature-Vintage-Sunburst

DaveItUp
25 april 2010, 12:02
Dit is afhankelijk van wie erop speelt.Dus eerst erop spelen voordat je een dergelijke (dure) keuze maakt!!

Oh echt?

Snap dit soort topics nooit zo goed. Probeer die gitaar dan uit. Ik zou zeker iets anders kopen dan een strat als je er al een paar hebt.

Sinner1980
25 april 2010, 13:21
Gister ff naar Maxguitar Den Haag geweest. De beste winkel waar ik tot nu toe ben geweest naar mijn mening,mooi assortiment en aardige gasten.
Ik heb ook van alles uitgeprobeerd:

-les paul junior faded (heeft mn neef meteen gekocht ook)
-les paul Billie Joe armstrong (prima plank)
-diverse telecasters (blijft geil)
-en een SG standard met één conclusie: :lovelove:

FF sparen maar volgende maand is die mijn:rockon:

Toch wat anders. Moet zeggen dat ik als goede tweede toch voor een tele zou gaan hoor,die juniors zijn bruut,don't get me wrong,but iet ies not for me...

SG all the way dus:ok:

TimoSomers
25 april 2010, 13:28
Laat je trouwens nooit echt misleiden door die Phil X filmpjes, die gast speelt zo goed en laat echt alles goed klinken.

Luke-wannabe
25 april 2010, 13:29
Phil X is echt tof.

humbucker
25 april 2010, 13:31
Laat je trouwens nooit echt misleiden door die Phil X filmpjes, die gast speelt zo goed en laat echt alles goed klinken.

Haha, inderdaad!!

+ dat hij alleen maar op moddervette gitaren speelt! Wat een leven heeft die gast!

Sinner1980
25 april 2010, 19:54
Laat je trouwens nooit echt misleiden door die Phil X filmpjes, die gast speelt zo goed en laat echt alles goed klinken.

Nee zover was ik idd ook al. Het geeft echter wel een leuke impressie van de mogelijkheden van de gitaar.

En ja,Phil X is idd dé man