PDA

View Full Version : Cheapo les paul



newbreed
21 april 2010, 17:39
Voor "erbij" ben ik op zoek naar een leuk goekoop Les Paul
Ik lees regelmatig over leuke aankopen v Geert en Wietze.iets
in de stijl van een zwarte jap immitatie lijkt me wel wat.
Hebben jullie tips? Waar moet je ver bij vandaan blijven en
wat is leuk om af en toe op te spelen?
Wat is een richtprijs? Hoeft niet origineel te zijn want ik zet
er toch andere pu"s en brug op

hezz
21 april 2010, 18:02
De impressie die Wietse, Geert en soms Ibanez666 bij me achterlaten is dat alles wat uit de Matsumoku fabriek en Fujigen komen gewoon goed spul is. Ik heb zelf ook een Aria Matsumoku, prima plank hoor! Heerlijke rag-gitaar.

Chocola
21 april 2010, 18:21
- Koreaanse, Tsjechische of zelfs Japanse Epiphones (al zijn dit geen jap-imitaties).
- Maya
- El Maya (vaak niet goedkoop)
- Aria Pro (II)
- Oude Ibanez
- Ga zo maar door

Richtprijs is like 100-300 euro voor een cheapo tot goede. Voor een El Maya betaal je vaak net iets meer. Maar ik noem maar even paar merkjes, er zijn er nog 30 die prima voldoen aan jouw eisen :).

wietse
21 april 2010, 19:13
De impressie die Wietse, Geert en soms Ibanez666 bij me achterlaten is dat alles wat uit de Matsumoku fabriek en Fujigen komen gewoon goed spul is. Ik heb zelf ook een Aria Matsumoku, prima plank hoor! Heerlijke rag-gitaar.

waar haal je dat weg?
bij matsumoku klopt het wel aardig, al kan je daar ook een misser treffen, maar fujigen heeft toch echt wel troep op de markt gebracht.

hezz
21 april 2010, 20:11
Je snapt dat ik niet warm loop jullie posts na te lezen, right? :seriousf:

Kakihara
21 april 2010, 20:18
Ik vind al die matsu en fujigen meuk tegenwoordig helemaal niet meer zo goedkoop. Een paar jaar geleden kon je ze voor haast de helft op de kop tikken. Korea lijkt goed op weg het nieuwe Japan te worden.

Misschien dat je kan rondkijken naar een AriaPro II PE. Die zijn minder gegeerd omdat ze nogal wat afwijken van de traditionele Les Paul-look, maar zijn daarom niet minder. Samick heeft ook mooie en goede LP-kopies gebouwd, maar ook multiplexplanken. Geen idee of er Fenix/Chevy/Cheri LP-modellen zijn, moch dat wel het geval, zeker de moeite waard om eens naar te kijken.

En verder, tja, de gouden logo Richwoods, maar ik vrees dat dat meer hype dan realiteit was, en een Hohner kom je zo nu en dan ook wel eens tegen, maar daar kan ik net zo min de kwaliteit van inschatten.

Basvarken
21 april 2010, 20:19
BaCH maakt heel betaalbare Les Pauls. En ze zijn goed gebouwd. Beter dan menig Aziaat.
Mahogany body, Flamed maple top, set mahogany neck.

http://www.bachmusik.com/en/bach-pl-3-sb_p28

http://www.bachmusik.com/ew-core/watermark.php?photo=prod_28_1145033419-jpg

http://www.bachmusik.com/ew-core/watermark.php?photo=prod_28_1145033511-jpg


mod-edit: spam.

jerome
21 april 2010, 20:22
Er stond van de week een prachtige zwarte Pearl Les Paul op Marktplaats met een massieve mahonie body en gelijmde hals.
Ik heb m afgsteld voor de verkoper en ik vond m beter dan vele andere imitatie (Ibanez Ephiphone) Les Pauls,
maar volgens mij is die al verkocht...

Keesz
21 april 2010, 20:34
Pearl heeft ze ook bij Matsumoku laten bouwen, staan er nu 3 op MP, alleen vragen ze er wel de hoofdprijs voor. (wat ook wel begrijpelijk is voor een setneck uncle mat.)

geert1976
22 april 2010, 01:00
Ik vind al die matsu en fujigen meuk tegenwoordig helemaal niet meer zo goedkoop. Een paar jaar geleden kon je ze voor haast de helft op de kop tikken. Korea lijkt goed op weg het nieuwe Japan te worden.

Misschien dat je kan rondkijken naar een AriaPro II PE. Die zijn minder gegeerd omdat ze nogal wat afwijken van de traditionele Les Paul-look, maar zijn daarom niet minder. Samick heeft ook mooie en goede LP-kopies gebouwd, maar ook multiplexplanken. Geen idee of er Fenix/Chevy/Cheri LP-modellen zijn, moch dat wel het geval, zeker de moeite waard om eens naar te kijken.

En verder, tja, de gouden logo Richwoods, maar ik vrees dat dat meer hype dan realiteit was, en een Hohner kom je zo nu en dan ook wel eens tegen, maar daar kan ik net zo min de kwaliteit van inschatten.

Fenix heeft ook een LP kopie gebouwd en die waren ook erg goed, je komt ze alleen erg weinig tegen.

geert1976
22 april 2010, 01:01
waar haal je dat weg?
bij matsumoku klopt het wel aardig, al kan je daar ook een misser treffen, maar fujigen heeft toch echt wel troep op de markt gebracht.

Mee-eens, ik heb hier ook weer een Fuji staan waar je niet blij van wordt, ik heb hem dan ook voor de sloop gekocht.

joke
22 april 2010, 08:38
gewoon elke dag ; www.advertentiezoeker.nl opzoeken en dan les paul intikken .

staan er zat.....

Masod
22 april 2010, 09:35
mijn Curzon Les Paul is ook een goede gitaar, kostte me 275 euro.
Maar ik zet er nu na anderhalf jaar wel n keer nieuwe pickups in, want vooral de bridge pickups gaat me beetje tegenstaan

Xtrme
22 april 2010, 18:02
Er stond van de week een prachtige zwarte Pearl Les Paul op Marktplaats met een massieve mahonie body en gelijmde hals.
Ik heb m afgsteld voor de verkoper en ik vond m beter dan vele andere imitatie (Ibanez Ephiphone) Les Pauls,
maar volgens mij is die al verkocht...

Tadaaaaa...! :crazyhappy:

http://img704.imageshack.us/img704/3902/dsc00580o.jpghttp://img515.imageshack.us/img515/3351/dsc00594p.jpg

Het is volgens mij alleen géén massieve mahonie, maar een pancake maple body (met mahonie top?).

Ik sluit me overigens volledig aan bij je mening dat deze Pearl een stuk beter is dan de Epiphones.
Als je er al een kan vinden is het wat mij betreft zeker een aanrader.
Heerlijke smalle hals. Ben er erg blij mee.

bass blom
22 april 2010, 18:05
gefeli, das een mooike :ok: