PDA

View Full Version : M'n nieuwe speeltje ;)



sash
23 april 2003, 17:42
De Menatone Red Snapper! Kheb em vandaag binnengekregen.
Post vanavond m'n bevindingen en wat foto's :smile:

Barret Wallace
23 april 2003, 17:43
Gefeliciteerd! ben benieuwd naar de foto's

BLOK182
23 april 2003, 17:44
Gefeliciteerd!!

Barret Wallace
23 april 2003, 17:49
hehe posts :

17.42, 43 en 44 :eek:

Mithrandir
23 april 2003, 18:02
De naam is al cool, menatone red snapper, op de een of andere manier moet ik daarbij aan vissen denken.

Wat is het?

sash
23 april 2003, 18:05
Een Red Snapper is ook een vis en op het pedaal staat dus ook een vis. De toon knop heet dan ook heel toepasselijk 'bite' :wink:

Het is een overdrive trouwens. TS808-like, maar zonder de mid hump.

Mithrandir
23 april 2003, 19:40
Ah, cool, daar ben ik ook nog naar opzoek naar een mooie overdrive ala TS808, hou me op de hoogte.

Dirtypool
23 april 2003, 22:32
Mp3 Sash...clean en mean(atone)

Grtz Richard

Mitch
23 april 2003, 23:36
Enjoy, my friend ! Als ik de verhalen zo eens lees moet -ie wel heel erg lekker zijn.

Ik heb ook niet stil gezeten: Sobbat besteld :grin:
Maar net zo belangrijk: pedalcase gemaakt, hij is net af. Morgen paar plaatjes schieten als ik tijd heb en naar Robbert zenden voor 'openbaarmaking' op zijn page.
Hou deze pagina in de gaten :smile:

jpb
24 april 2003, 15:24
Sash, hoe is het met je visje? Is 'ie zo goed dat je nog geen tijd hebt gehad om wat te posten? :wink:

basswasp
24 april 2003, 15:30
...of heb je 'm alweer bij 't grof vuil gezet? :wink:

sash
24 april 2003, 16:29
Het visje spartelt heerlijk rond tussen m'n andere pedalen :wink: De sounds die er uit te halen zijn, zijn gewoon geweldig. Slechte sounds heb ik er echt niet uit te halen, want dat ding is, zoals een vriend van me zei, Sweet Spot City!

Als je de knoppen op 9 uur zet hoor je bijna geen verschil tussen het geluid van je amp en het pedaal, je verliest enkel wat hoog.

Dat alles neutraal staat op 9 uur betekent dus ook dat je verschrikkelijk veel headroom hebt en dus ook de meest waanzinnige en meest ruige overdrive sounds er uit kunt halen.
Omdat de gain eigenlijk op 0 staat als ie op 9 uur staat kan je zelfs in de min met de gain en wordt je geluid nog cleaner.

Mijn setting is vrij simpel: Iets meer volume voor de eindbuizen (rond 11 uur) en wat meer Stevie Ray Vaughan (gain ook rond 11 uur). De bite laat ik bijna altijd wel neutraal staan op 9 uur, maar wanneer ik wil twangen of een Albert Collins achtige sound wil behalen zet ik ook de bite rond 11 uur.

Wanneer je alleen de bite open draait en de rest op 9 uur laat staan lijkt het alsof ik op een superschelle tele speel terwijl in werkelijkheid gewoon op m'n strat op halselement speel. Best absurd als je dat voor het eerst hoort :wink:

Soundfiles zullen waarschijnlijk niet lukken, omdat m'n geluidskaart geen hoge volumes aankan en als m'n amp op 2 staat klinkt ie gewoon niet zo lekker. Zodra ik eens de mogelijkheid heb om ergens goed op te nemen zal ik dat uiteraard doen.

Kheb hier ook nog de beloofde foto's:
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0019.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0030.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0037.JPG

sash
24 april 2003, 16:32
Op 2003-04-23 23:36, schreef Seymour Paul:
Enjoy, my friend ! Als ik de verhalen zo eens lees moet -ie wel heel erg lekker zijn.

Ik heb ook niet stil gezeten: Sobbat besteld :grin:
Maar net zo belangrijk: pedalcase gemaakt, hij is net af. Morgen paar plaatjes schieten als ik tijd heb en naar Robbert zenden voor 'openbaarmaking' op zijn page.
Hou deze pagina in de gaten :smile:




Cool! Ben echt benieuwd man, naar die Sobbat en je pedalcase. Zodra ik m'n zooitje compleet heb (Everman Octavia, Sweet Sound MojoVibe en a/b/y box) ga ik ook een pedalboard maken. Veel handiger dan dat gesjouw met losse pedalen.

jpb
24 april 2003, 20:13
Ziet er goed uit; ik ben nu wel benieuwd hoe hij klinkt....
Hoe is het hoog? Mooi helder en niet scherp? heb je overigens voordat je de Menatone kocht een fulldrive met flat-mids overwogen???

basswasp
24 april 2003, 20:20
Zit er een chip in dat ding? Hmmm...

Robbert
24 april 2003, 21:00
.. Zodra ik m'n zooitje compleet heb...

Huh...... Watttt????? Jij je zooitje compleet????

Als ik die dag nog eens mee mocht maken! :grin: :grin: :grin:

Negative K3 fan
24 april 2003, 21:22
waarvoor ga je eigelijk een aby box kopen ssash? voor de bypass shit enzo?

sash
24 april 2003, 21:28
Op 2003-04-24 20:13, schreef jpb:
Ziet er goed uit; ik ben nu wel benieuwd hoe hij klinkt....
Hoe is het hoog? Mooi helder en niet scherp? heb je overigens voordat je de Menatone kocht een fulldrive met flat-mids overwogen???


Jup, maar zoals met de gewone Fulldrive vond ik het niet echt mijn sound. Veel te compressed en het maakt je sound ook veel te lief en ik hou van viezigheid. Dat is precies wat de Red Snapper doet, alleen viezigheid toevoegen (GOEIE viezigheid wel te verstaan :wink: )

@NegK3Fan: Dit jaar komt er een Super Reverb bij (jaja, jpb hier is het onvermijdelijke cliche :wink: ) Kheb iemand gevonden die amps voor een goeie prijs zelf maakt (de helft van een orinigele blackface SR en de specs zijn vrijwel gelijk). Vandaar dus ook de a/b/y box.