PDA

View Full Version : Music Store Wah pedaal



guitarkid
21 april 2010, 09:05
Hallo allen.

Ik zoek een betaalbaar wah-pedaal om mee te kunnen nemen bij kleine optredens, als ik alleen een combo en gitaar meeneem. Ik heb echter voor een paar nummers in die 60's/70's cover-band toch een wah-pedaal nodig (de toetsenist mist 'm echt en geef toe: White Room zonder wah kan ook niet.. :stop:) maar ik heb geen zin om mijn Cry Baby steeds uit mijn pedalboard te schroeven.
Heeft iemand ervaring met dit MS pedaal?

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Wah-Wah-pedalen/Music-Store-Wah-Wah-Pedal-/art-GIT0003780-000

Oogt als een stevig en "echt" wah-pedaal, maar klinkt hij ook voldoende?
Of moet ik ook de Behringer Hellbabe een kans geven?

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Behringer-HB01-Hellbabe-Wah-/art-GIT0007704-000?recId=6a5530dd-76d1-4165-ad56-aeb6d0e3c8d5

Gr. C.

Nielsje
21 april 2010, 09:09
Doe jezelf een lol en zoek dan gewoon op marktplaats naar een 2e hands crybaby..

speedmusic
21 april 2010, 09:15
Zou ik ook zeggen:
€45,-- als nieuw (http://link.marktplaats.nl/340830942)
€50,-- als nieuw (http://link.marktplaats.nl/337528003)

guitarkid
21 april 2010, 09:16
Doe jezelf een lol en zoek dan gewoon op marktplaats naar een 2e hands crybaby..

Hallo Nielsje en Speedmusic.

Terechte opmerking, misschien! Maar ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen.
Hebben jullie dit pedaal ooit gehoord of kan het volgens jullie niets zijn omdat het een huismerk is?
Ik was n.l. ook niet direct helemaal weg van de Cry Baby, maar met een kleine aanpassing is hij helemaal goed nu.

Gr. C.

Pé.
21 april 2010, 09:19
Die hellbabe hoef je niet aan te beginnen, wat een onding is dat. Nauwelijk effect, en belachelijk moeilijk in gebruik (geen aan-uit schakelaar onder het pedaal, maar een heel slecht reagerend optisch systeem).

Geen idee hoe het staat met die Musicstore wah. Kan volgens mij nooit zó slecht zijn. Lijkt een metalen behuizing en een normale manier van inschakelen..

En anders kun je nog altijd op zoek naar zo'n goedkopere vox of een 2e hands crybaby..

guitarkid
21 april 2010, 09:23
Die hellbabe hoef je niet aan te beginnen, wat een onding is dat. Nauwelijk effect, en belachelijk moeilijk in gebruik (geen aan-uit schakelaar onder het pedaal, maar een heel slecht reagerend optisch systeem).

Geen idee hoe het staat met die Musicstore wah. Kan volgens mij nooit zó slecht zijn. Lijkt een metalen behuizing en een normale manier van inschakelen..

En anders kun je nog altijd op zoek naar zo'n goedkopere vox of een 2e hands crybaby..

Die Hellbabe heb ik op YouTube net even gehoord. Niet erg overtuigend en wat een sneu clipje op de Behringer-site.... Valt af, dus! Niet geheel toevallig, denk ik.

Gr. C.

AronSlash
21 april 2010, 09:24
Heb zelf een hellbabe maar is echt niks, gebruik hem niet meer, je kunt beter een crybaby kopen heb je veel meer aan!

Mukkez
21 april 2010, 09:36
Ik heb die bovenste. Ik heb 'm nooit vergeleken met een Cry Baby of een andere wah, maar ik kan je er wel wat over vertellen. Het is een degelijk apparaat. Goede behuizing etc. Ik vind dat ie niet heel 'diep' kan. Niet heel ver in het hoog en laag. Ik weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven maar ik hoop dat je 't snapt. Behoorlijke tonesucker (maar dat schijnt bij vele wahs zo te zijn?), kleurt je sound veel. Voor 30 euro is het geen raar apparaat. Je kan er leuk mee wah'en, maar als je een echte wahwah-er bent, dan zou ik door sparen voor een goeie.

Ik heb 'm destijds gekocht, omdat ik gewoon wilde wah'en, ik wilde graag experimenteren met een wah en 100 euro vond ik veel te duur voor een wah en deze leek er ook veel op dus.. :soinnocent: Dat was toen ik nog pedalboard geil was en ik een hele hoop pedalen wilde. Ik wah nagenoeg nooit dus hij staat er al een behoorlijk tijdje werkloos bij. (net als al mijn andere pedalen trouwens, maar dat komt omdat ik nu een Line 6 M9 heb).

guitarkid
21 april 2010, 13:01
Ik heb die bovenste. Ik heb 'm nooit vergeleken met een Cry Baby of een andere wah, maar ik kan je er wel wat over vertellen. Het is een degelijk apparaat. Goede behuizing etc. Ik vind dat ie niet heel 'diep' kan. Niet heel ver in het hoog en laag. Ik weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven maar ik hoop dat je 't snapt. Behoorlijke tonesucker (maar dat schijnt bij vele wahs zo te zijn?), kleurt je sound veel. Voor 30 euro is het geen raar apparaat. Je kan er leuk mee wah'en, maar als je een echte wahwah-er bent, dan zou ik door sparen voor een goeie.

Ik heb 'm destijds gekocht, omdat ik gewoon wilde wah'en, ik wilde graag experimenteren met een wah en 100 euro vond ik veel te duur voor een wah en deze leek er ook veel op dus.. :soinnocent: Dat was toen ik nog pedalboard geil was en ik een hele hoop pedalen wilde. Ik wah nagenoeg nooit dus hij staat er al een behoorlijk tijdje werkloos bij. (net als al mijn andere pedalen trouwens, maar dat komt omdat ik nu een Line 6 M9 heb).

Hallo Mukkez.

Hier kan ik wat mee! En ik snap wat je bedoelt met "diep".
Ik vond de Cry Baby juist te schel worden met het pedaal helemaal in en heb dat veranderd door het tand-rad en het tand-staafje (heet dat zo..?) één tandje te verplaatsen t.o.v. elkaar. Probleem opgelost!

Gr. C.

Harry
21 april 2010, 13:41
ik heb ooit voor een luttel bedrag (paar tientjes) een George Dennis wah gekocht, laatst weer voor een paar optredens opgeduikeld en het ding klonl nog steeds prima. Misschien ligt er nog wel een ergens te verstoffen?

HaroldA
21 april 2010, 13:43
Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de wah-potmeter na een jaartje of 10 echt aan vervanging toe is (kraken, uitvallen, etc). Zo'n potmeter kost al gauw 10-20 Euro en dan moet hij er ook nog eens in gezet worden...

Ik heb mijn cry baby weggedaan omdat ik 'm te aanwezig vond. Te schel aan de ene en te binnensmonds aan de andere kant.

Mijn tip: http://www.thomann.de/gb/ibanez_wh10v2_reissue.htm

guitarkid
22 april 2010, 09:43
Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de wah-potmeter na een jaartje of 10 echt aan vervanging toe is (kraken, uitvallen, etc). Zo'n potmeter kost al gauw 10-20 Euro en dan moet hij er ook nog eens in gezet worden...

Ik heb mijn cry baby weggedaan omdat ik 'm te aanwezig vond. Te schel aan de ene en te binnensmonds aan de andere kant.

Mijn tip: http://www.thomann.de/gb/ibanez_wh10v2_reissue.htm

Hallo Harold.

Da's wel een wah uit onverwachte hoek. Ik ken 'm niet, dus durf over het geluid niets te zeggen, maar hij ziet er uit als zo'n goedkoop Bespeco-volumepedaal..;)
Jouw verhaal over de potmeters is ook één van de redenen dat ik wat aarzel om bijv. een occasion Cry Baby te kopen en aangezien ik ex. BTW koop in Duitsland heb ik voor zo'n 10-15 euro meer een nieuwe
Ik zal deze Ibanez eens gaan proberen, als hij tenminste aanwezig is in één van de lokale muziekwinkels. Zou me overigens verbazen.
Ander laat ik met mijn volgende bestelling bij Music Store gewoon een wah meekomen en dan zie ik wel wat het is. Kost me dan 27,50 euro en dat risico wil ik nog wel nemen.
Ik heb besloten dat ik er niet al te veel geld aan ga uitgeven en in die zin is de Ibanez ook al aan de "dure kant". Ik heb de laatste tijd wel erg veel gekocht onder het motto: altijd handig ! ;)

Dank voor alle reacties en als ik mijn keuze gemaakt heb kom ik er nog even op terug.

Gr. C.

EuroCinema
22 april 2010, 11:18
Jeugdsentiment! Ik had als 15-jarige destijds maar een half jaartje nodig om zo'n WH-10 total loss te wah-en :punk: (3 versleten). Maar als de TS eigenlijk een tweede Crybaby maar dan voor weinig zoekt, vind ik zo'n WH-10 niet voor de hand liggen eigenlijk.

crapton
22 april 2010, 12:49
Ik heb een Artec wah van Thomann, type 70 of zo, de duurste.

Geen pot maar magnetisch. Full bypass. Sweep en resonance instelbaar, kan dus 'diep'.

Zeker geen Behringer nemen, tonesucker eerste klas.

Jochem92
23 april 2010, 00:51
... Ik heb 'm destijds gekocht, omdat ik gewoon wilde wah'en, ik wilde graag experimenteren met een wah en 100 euro vond ik veel te duur voor een wah en deze leek er ook veel op dus..

Zo zit ik dus ook!
Heb ook naar die musicstore wah gekeken en hij lijkt mij opzich inderdaad prima om thuis mee te kloten.. Maar ik denk dat als ik een wah live nodig zou hebben dat ik toch liever voor een VOX ga eigenlijk..

Ferraririk
23 april 2010, 07:33
die nieuwe hele zwarte vox (dus zonder chromen randje en chromen vox merkje) is maar €55,- what's the big fucking deal?

Edit: Oké nu 69,- maar toch (alhoewel je dan ook wel 2dehands kan gaan kijken)

Tankman
23 april 2010, 08:56
ik heb ooit voor een luttel bedrag (paar tientjes) een George Dennis wah gekocht, laatst weer voor een paar optredens opgeduikeld en het ding klonl nog steeds prima. Misschien ligt er nog wel een ergens te verstoffen?

Als je ECHT interesse hebt in een George Dennis weet ik er wel eentje nieuw in doos te liggen!(69 euro) PM voor info.

Rutger
23 april 2010, 09:27
Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de wah-potmeter na een jaartje of 10 echt aan vervanging toe is (kraken, uitvallen, etc). Zo'n potmeter kost al gauw 10-20 Euro en dan moet hij er ook nog eens in gezet worden...


10 jaar? Bij mij gaat dat een stuk sneller...

Dirk_Hendrik
23 april 2010, 19:20
geluid niets te zeggen, maar hij ziet er uit als zo'n goedkoop Bespeco-volumepedaal.

Niets is minder waar... ;)

Wat betreft de George Dennis wah's ga ik met Harry mee. Prima dingen maar 69 euro is er ongeveer 39 te veel.

maar in het algemeen?
Eerste wah? Koop een crybaby en leer wah-en. Probeer dat niet met een goedkoop lor. Wah's zijn vrij slijtagegevoelig. Ga pas na die crybaby verder kijken naar andere opties.

Dirk_Hendrik
23 april 2010, 19:22
Ik heb besloten dat ik er niet al te veel geld aan ga uitgeven en in die zin is de Ibanez ook al aan de "dure kant".

Dan ben je cheap. dat ding is spotgoedkoop.

guitarkid
23 april 2010, 19:33
Dan ben je cheap.

Hallo Dirk-Hendrik.

Ha, da's mijn vrouw niet met je eens.... Zonder nou gelijk in details te willen treden, maar dat vinden ze bij Music Store, Musik Produktiv, Thomann en bijv. Tonika in Groningen nou ook niet bepaald..... ;) Mijn vraag was dan ook eigenlijk alleen maar of iemand ervaring met die MS-wah had.
Maar ja, dat moet je ook niet doen op dit forum, je weet wat er dan gebeurt... :seriousf:
Zie ook de reden dat ik nou een goedkope wah wil in mijn openingspost en zie tevens de aanhalingstekens om "dure kant".
Zo'n Cry Baby heb ik al jaren (1974..!) Onder de rechtervoet en compleet met Gibson SG met Bigsby en P90's. Ik was 16 (ja mensen, zo zagen we er toen uit) en die gitaar had ik nu heel graag (weer) in handen gehad !!
Voor de liefhebber: ik speelde toen over een Meazzi versterker en op de foto kun je linksboven nog net de Geloso zangversterker zien. Oud-Italiaansch...!!! :)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/SGmetP90enBigsby.jpg

Gr. C.

Fireburst
23 april 2010, 21:01
Guitarkid ? Zo'n kid ben je dan toch ook niet meer...:soinnocent:

guitarkid
23 april 2010, 21:12
Guitarkid ? Zo'n kid ben je dan toch ook niet meer...:soinnocent:

Ik heb 't hier al eens eerder gezegd: forever young...!! ;)
Ik ben hier op een nogal grappige manier verzeild geraakt dankzij mijn zoon van toen 11 (o.a. Grayfink en Macwilliams weten dat misschien nog wel en dat zijn en blijven voor mij mede daarom twee toppers...:ok:) en vond/vind het forum echt zeer boeiend, dus ben gebleven. Ik was toen eigenlijk GuitarDad, maar ja, zeg nou zelf... :seriousf:

Gr. C.