PDA

View Full Version : Goeie gitaar?



Ibanez-player
23 april 2003, 17:21
Hey!

Waaraan zie je of een gitaar een goede gitaar is? Wat is het belangrijkste deel van een gitaar? Wat zijn de beste elementen? Maakt een brug ook verschil? Wat is voor jullie de ultieme gitaar? Nou dat waren ff een paar vragies! haha

groeten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez-player op 2003-04-23 17:23 ]</font>

Ibanez-player
23 april 2003, 17:23
foutje gemaakt :smile:

Negative K3 fan
23 april 2003, 17:24
als ik dat allemaal moest beantwoorden... :smile: als ik een keer tijd/zin heb ofzo...

BLOK182
23 april 2003, 17:30
Op 2003-04-23 17:21, schreef Ibanez-player:
Hey!

Waaraan zie je of een gitaar een goede gitaar is? Wat is het belangrijkste deel van een gitaar? Wat zijn de beste elementen? Maakt een brug ook verschil? Wat is voor jullie de ultieme gitaar? Nou dat waren ff een paar vragies! haha

groeten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez-player op 2003-04-23 17:23 ]</font>

Waaraan je ziet offie goed is? Merk elementen, merk tremolo, tja, je ziet het niet 123 van buiten, vaak moet je gewoon de info hebben van alles.

Belangrijkste deel van een gitaar? Come on, alles is nodig, je kan weinig (op eventueel een tremolo) weglaten.

Beste elementen zijn er niet, wel een hoop goede elementen, bijv. Seymour Duncan, Dimarzio, EGM, Fender, Gibson, Bill Lawrence, Lindy Fralin, blablabla.

Maakt een brug ook een verschil? Snap je vraag niet echt.

Ultieme gitaar? Zijn er veel te veel, maar waarschijnlijk iets a la LP.

MegaDrive
23 april 2003, 18:36
Volgens mij is [merk] de beste gitaar...

-zucht-

FragDaddy
23 april 2003, 19:16
Mijn droomgitaar is een Gibson les paul '59 burst (de originele les paul uit 1959 dus)

helaas zal die gitaar er wel nooit komen en als ie er komt durf ik er toch niet op te spelen (waarde: ongeveer 200.000 euro bij een verzamelaar)


zoals eerder al gezegd alles is belangrijk aan een gitaar, wat het meest belangrijke is , is dat ie fijn speelt. je kunt een hoop aan een gitaar veranderen, maar het gevoel niet.. (het geluid vaak wel voor een groot deel door elementen, maar ook niet volledig.)

is de brug belangrijk: ja, een vaste brug beinvloed het geluid anders dan een floyd brug

Ibanez-player
23 april 2003, 19:17
Waaraan je ziet offie goed is? Merk elementen, merk tremolo, tja, je ziet het niet 123 van buiten, vaak moet je gewoon de info hebben van alles.

Belangrijkste deel van een gitaar? Come on, alles is nodig, je kan weinig (op eventueel een tremolo) weglaten.

Beste elementen zijn er niet, wel een hoop goede elementen, bijv. Seymour Duncan, Dimarzio, EGM, Fender, Gibson, Bill Lawrence, Lindy Fralin, blablabla.

Maakt een brug ook een verschil? Snap je vraag niet echt.

Ultieme gitaar? Zijn er veel te veel, maar waarschijnlijk iets a la LP.




Ben een beetje onduidelijk geweest. Met maakt een brug ook verschil bedoel ik met het geluid. Belangrijkste deel van gitaar bedoel ik ook kwa geluid. Met welk deel word eigenlijk de sound van je gitaar gevormd. Volgens mij toch het meest met de elementen of niet?

Neals
23 april 2003, 19:23
ook de body.... Als je een mooie mahonie body hebt met een paar powersound pick-ups, of een stukje triplex met eeen paar seymour duncans, in beide gevallen zal de gitaar redelijk kut klinken..

Het is een beetje het totaalbeeld, want een mooie auto heeft niet alleen een spoiler

BLOK182
23 april 2003, 19:47
Brug maakt niezo enorm veel uit lijkt me, maar vaste bruggen hebben bijv. wat meer sustain dan tremolobruggen, als je dat bedoelt.

MegaDrive
23 april 2003, 20:59
Op 2003-04-23 19:23, schreef Neals:
ook de body.... Als je een mooie mahonie body hebt met een paar powersound pick-ups, of een stukje triplex met eeen paar seymour duncans, in beide gevallen zal de gitaar redelijk kut klinken..

Het is een beetje het totaalbeeld, want een mooie auto heeft niet alleen een spoiler



Nou... Ik heb laatst een EMG-81 in een überafgeragde fenderkloonkloon (rommelmarkt, 12 euro) geprikt en die klinkt beter dan in mijn Ibbie S520. De Steve's Special die dáár nu in zit klinkt weer voor geen meter op die gare plank. Een overmatige outputlevel van een pickup neemt een groot deel van het karakter van de gitaar weg. EMG's, X2N's, MegaDrive's etc. zijn daardoor perfect voor goedkopere gitaren.

Swan
23 april 2003, 21:13
geen ibanez iig

ieme
23 april 2003, 22:34
De ultieme gitaar...
Voor de een een PRS, voor de ander een Gibson weer een ander een Fender... Smaken verschillen het is maar net waar je zelf de lat legt. je leven op een epiphone van een paar honderd euro spelen die op het laatst gewoon echt in je handen past of van gitaar naar gitaar naar gitaar naar gitaar veranderen tot je voor jou het ultieme geluid en feel hebt gevonden!

Nicci
23 april 2003, 23:26
Ik kan je alleen vertellen hoe ik een gitaar beoordeel.

1. algehele 1e indruk. afwerking. zit er een beetje fatsoenlijke hardware op. fretten. is ie mooi?
2. bespeelbaarheid. speelt hij lekker. hals. balans. hoe hangt hij om m'n nek.
3. klinkt hij goed . . . . smaak.
4. prijs

bij sommige gitaren ga ik gelijk naar 4 en vind hem te duur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nicci op 2003-04-23 23:27 ]</font>