PDA

View Full Version : multi effect op versterker



victor.500
20 april 2010, 20:55
hey iedereen :stop:

ik heb een vraagje: :???:

als je een versterker hebt zonder effecten erop en je zou er een multi effect pedaal tussen zetten. ( bijv. eentje van digitech te zien op: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaren/DigiTech-RP-70-PS-Modeling-Effektpreamp-inkl.-Netzteil/art-GIT0012006-000 :punk: )
verbetert :hippie: of verslechtert :makeup: je geluid dan ?

Maleco
20 april 2010, 21:45
Ligt eraan wat je wilt,

je kunt nu wel allemaal effecten gebruiken die je geluid er meestal op vooruit helpen, maar als je een slecht multi-effect aansluit op je versterker dan heb je slechte effecten en zal het dus niet zo lekker gaan klinken.
Hangt ook een beetje van je versterker af en hoe lekker die met effecten om gaat.

Tankman
20 april 2010, 23:45
Van die Digitech gaat hij in ieder geval niet echt beter klinken. Het is een barrel.

Je kan beter ff doorsparen en wat knaps kopen. Met een Nova System kun je al heel wat. Verder zijn die Zoom dingetjes ook erg leuk.

victor.500
21 april 2010, 07:36
oke ik zal wel ff naar die zoom dingetjes kijken.

een nova system wordt mij algauw te duur.

Olorin
21 april 2010, 08:18
Ik bezit zelf nog een (ouwe trouwe) Zoom GFX-8 Multi-effect

Tig effecten en prima instelbaar, vaak aan gedacht om te verkopen maar gelukkig altijd laten staan werkt tot nu toe prima op diverse versterkers.

victor.500
21 april 2010, 15:00
wat denken jullie van deze? :???:

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaren/Korg-Toneworks-AX-5-G-/art-GIT0008719-000;pgid=uGT6AvGUHpVSR0MYsAoS2CO40000UN8RlTcF;sid= QhmslOq9nHWslKFzttEncOR-nHkZX2B86ZQ=

is deze goed :crazyhappy: ( of zelfs beter dan een zoom. ) of nog slechter dan een digitech. :(

TimS
21 april 2010, 15:54
Het is niet zo simpel als "digitech is beter dan korg" als je dat denkt, de meeste merken hebben effectsprocessors in verschillende prijsklassen. Wil je een effectprocessor die je geluid niet aantast, dan is een Rocktron Intellifex veruit de goedkoopste optie. De meeste goedkopere apparaten tasten wel je geluid aan. Hoe belangrijk dat is hangt af van wat voor spullen je gebruikt, welke muziek je speelt en je eigen smaak.

hole
21 april 2010, 16:07
Wat is je budget
Wat voor versterker heb je?

als je een FX loop hebt, kun je een processor als G-Sharp, G-major of een Intelli/Replifex overwegen . Wel iets hoger qua prijsklasse, maar ook wel wat beter in kwaliteit

(denk rond € 150 tweedehands)

victor.500
21 april 2010, 20:52
dit is me eerlijk gezegd iets te duur. :makeup: want ik ga nog een nieuwe versterker kopen. :crazyhappy:

m'n budget ligt onder de honderd euro.

JiJeWoW
21 april 2010, 22:08
(spam mode on) ik heb nog een digitech rp 90 te koop :sssh: (spam mode off)

victor.500
22 april 2010, 07:14
eigenlijk wou ik dus aan de mensen om dit forum dus vragen: :)

wat is nou de beste multi effect processor onder de honderd euro? :hippie:

Il_Falco
22 april 2010, 08:43
Een vierdehandse rocktron intelliflex :hippie:

guitarkid
22 april 2010, 09:27
eigenlijk wou ik dus aan de mensen om dit forum dus vragen: :)

wat is nou de beste multi effect processor onder de honderd euro? :hippie:

Hallo Victor.

Een FX-processor is in principe zo goed als degene die er mee werkt... Klinkt misschien flauw, maar ik bedoel het echt zo. Als je veel ervaring hebt kun je met een goedkopere (simpelere..?) processor nog vaak een zeer aanvaardbaar geluid krijgen, terwijl een onervaren gitarist uit de meest exclusieve spullen niet het optimale rendement haalt.
Kortom, de "beste" processor bestaat niet, de "meest geschikte" wel.
Ga naar de winkel, laat je goed informeren en luister naar de presets die in een apparaat zitten en bepaal dan eerst welk apparaat evt. in aanmerking komt en welke niet. Daarna zelf lekker gaan experimenteren (hoofdtelefoon op..? ;)) en kijk of je wegwijs kunt worden uit een apparaat, zonder dat je gelijk de handleiding nodig hebt. Vraag daar anders ook om!
Keuze maken, kopen, naar huis gaan, aansluiten en rocken tot je d'r bij neervalt en precies weet hoe het apparaat werkt, dus af en toe de handleiding er weer eens bij pakken (zeker nadat je een tijd gewoon lekker geklooid hebt: dan lees je dingen ineens "anders" en snap je er vaak veel meer van) en je dus het onderste uit de kan haalt, waardoor een goedkopere processor ineens beter kan klinken dan een duurdere die je maar voor de helft kent !!
BTW: als je nog een nieuwe versterker gaat kopen (wat je blijkbaar van plan bent) zou ik dat eerst maar doen. Misschien heb je dan wel minder behoeft aan een multi-effect, maar meer aan één of twee specifieke pedaaltjes....

Sucses en houdt ons op de hoogte!

Gr. C.

vincentvdakker
22 april 2010, 14:14
Ik ben het met Guitarkid eens.
Ga eerst kijken naar een versterker en bepaal daarna welke effectprocessor je wilt hebben. Waarschijnlijk is het helemaal goed om van te voren te bepalen welke soort(en) muziek je graag wilt spelen. Metal vraagt bv om andere spullen dan blues/rock of coutry...etc. Vandaar uit kun je bepalen wat jijzelf belangrijk vindt, Overdrives (distorions) of modulatie (chorus, delay etc.).
Als je toch voor een versterker aan het kijken bent dan kun je ook eens kijken naar "modeling" amps. Dit zijn versterkers die ampmodeling (naabootsen van versterkers) en/of effecten aan boord heeft. Voorbeelden zijn de roland cube, Line6 versterkers (spiders), VOX XT/AD versterkers etc.. Mss is dit ook wel een goede (begin) optie voor jou. Je hoeft niet gelijk het beste van het beste te hebben he. Voordeel is ook dat je dan geen nieuw spul hoeft te kopen. Ikzelf koop zeer zelden nieuwe spullen. Het meeste koop ik 2e/3e/4e/etc. hands spullen. Hierdoor kan ik het goedkoop proberen en als het niet mijn ding is verkoop ik het weer voor dezelfde prijs en ben ik niets verloren. Punt is ook dat je je spullen kunt gaan opbouwen (tenzij je natuurlijk een flinke zak geld hebt ;)). Ik ben ook begonnen met een spider 15w en een behringerding. Elke keer als ik iets anders wilde heb ik er iets bijgelegd om elke keer weer iets betere gear te kopen.
Succes met je keuze!

Roeland87
22 april 2010, 14:56
Volgens mij is er niet echt een sluitend antwoord op je vraag: de kwaliteit van je sound is subjectief! Vind jij het mooi klinken?

Natuurlijk heb je betere en slechtere kwaliteit effectpedaaltjes, maar bij multieffects zit dat ook in hoe goed ze een bepaald (al bestaand) geluid of versterker geluid kunnen nadoen.

Er is maar een iemand die bepaald of jij een mooie sound hebt, en dat ben jij zelf! Ga inderdaad lekker proberen en dan kun je zelf bepalen of je het geluid beter of slechter vindt worden.

victor.500
22 april 2010, 18:44
bedankt, :makeup: hier heb ik echt wat aan :strat:

guitarkid
22 april 2010, 18:53
bedankt, :makeup: hier heb ik echt wat aan :strat:

Mooi, dat was de bedoeling!!!

Gr. C.

Jordii
22 april 2010, 19:58
Ik heb zelf de RP70, als enige effectpedaal. Ik kan er voor mij wel een leuk rockgeluid uit halen, maar ik verlies wel het geluid van mijn telecaster. Dat is ook de reden dat ik 'm nu meestal niet gebruik.

crapton
22 april 2010, 20:43
V-amp 3 nemen, kost niks en leuk om mee te beginnen. Qua geluid best aardig.