PDA

View Full Version : Misschien de zoveelste: Welke versterker??



koeen-n
20 april 2010, 20:30
Hey!,

Ik ben dus opzoek naar een nieuwe versterker, ter vervanging van mijn te kleine orange versterker(iets van 10 watt ofzo).

Ik heb een Fender Stratocaster American Standard en werkelijk niks geen verstand van versterkers.
Het moet een versterker zijn met vooral een mooi clean geluid, speel eigenlijk voornamelijk pop muziek, beetje rock.
Één distortion kanaal(of hoe dat ook heet??, met zo`n footswitch clean<-->distortion) zou wel mooi zijn.
Ik speel in een (toekomstig) cover-feestbandje, over een paar weken hebben we ons eerste optreden staan. We spelen dus voornamelijk popmuziek.
Het is de bedoeling dat ik hem ook mee kan nemen naar optredens in kleine cafétjes. Dus zou iemand mij kunnen/willen adviseren welke versterker(s) binnen deze `eisen` valt(len)?

Oja, budget-->tot €400-€500, ligt eraan wat ik er voor krijg.
Nog een oja; Het lieft zo`n simpel mogelijke versterker; aanzetten = mooi klinken, en dan voor wat kleine veranderingen wat knoppen zegmaar(dit klinkt volgens mij wel héél amateuristisch, maargoed, dit is wel wat ik wil)

Alvast bedankt!

Tot Sinas!,

allochthomas
20 april 2010, 20:36
Misschien handig om je budget erbij te zetten:)

bass blom
20 april 2010, 20:37
je vergeet 1 belangrijke eis.. geld.. budget.

koeen-n
20 april 2010, 21:24
Oja, ik wist dat ik iets was vergeten:P
Heb het erbij gezet

sjaak1990
20 april 2010, 21:24
Ik zou zeggen een 2e hands buizen fender, of 2e hands vox ac15 met een pedaaltje ervoor.

Jimmyvp
20 april 2010, 21:43
Zelf speel ik op een Vox AC15C1, die ik ook altijd met mijn bandje gebruik. Ben er erg tevreden over. Wij spelen voornamelijk 60's en 70's rock (David Bowie, Iggy Pop enz. ) Er zit geen distortion op, maar wel twee input's, normal- en topboost. Als ik dan inplug in topboost, en zet me master volume laag, en mijn topboost volume omhoog, krijg je een heel mooi crunchy geluid. En andersom geldt precies hetzelfde. Master hoog en topboost laag geeft een mooi clean geluid. Ik gebruik er ook nog een Catalinbread 'Dirty Little Secret' bij om of de solo's er vet uit te laten komen, of om de slaggitaar wat over zijn nek te laten gaan....Kost ongeveer €499,-

allochthomas
20 april 2010, 22:41
Veelzijdigheid en buizen komt bij dat budget toch je altijd uit bij de peavey valveking als je voor nieuw gaat. Misschien ook eens waard om te kijken naar een 2dehands peavey classic

koeen-n
21 april 2010, 18:20
Mijn leraar zij dat een line 6 wel ietst voor mij is. Is een versterker waar je digitaal geluiden van verschillende versterkers uit kan halen. Lijkt me iets te digitaal klinken?, en anders had hij het over een roland cube 80?
Zou iemand hierop willen reageren?

En over de bovenstaande versterkers, deze ga ik zeker in afweging nemen, klink goeed..

allochthomas
21 april 2010, 18:26
Leuke versterkers, maar het blijft digitaal. Als je een stapje verder wilt gaan en zeker in een band is het waard om te gaan kijken naar een volledig buizen versterker.

RoelSmoel
21 april 2010, 18:30
Wachten tot juni/juli en een Blackstar HT 20 voor ongeveer 520/550 euro kopen, aanzetten en spelen maar:)

Henri H
21 april 2010, 18:47
2e hands JCM900 combo misschien?