PDA

View Full Version : Het "grote" pickups topic



Pagina's : 1 2 3 [4]

Jasper.
1 februari 2012, 22:48
Bij mij waren ze er beide keren eerder dan ik ze verwachtte en nu zit ik al weer 3 weken op een doosje met wat kabeltjes te wachten.

You never know.

Welke Bare Knuckles heb jij gehad?



Ik weet wel dat het erg druk is nu bij BKP, nasleep van de feestdagen, ik zit inmiddels ook al bijna een maand te wachten op m'n Cold Sweat setje.

:o Ik hoop niet dat ik nog zolang moet wachten. Ik heb gelukkig geen moeilijke covers ofzo. Gewoon zebra pickups.

macwilliams
1 februari 2012, 22:49
:cheerup::cheerup:

Of zoals Bass de laatste tijd wel eens doet: Whoeii :)

Ben benieuwd. Waar ga je de blackouts inzetten? (kun je ze niet in je BC Rich zetten? Halsje speelde toch erg lekker?)

Fiendish, hoelang duurt het bij jou voordat de BKP's er meestal zijn? (kan niet wachten :o)

Inderdaad, Whoeii :D

De Black-outs gaan in de 50's tribute dus dat word een chambered vs chambered & BN nailbombs vs SD Black-outs mini shoot out ;)
Ik heb de slagplaat er al af en de pick-up ringen gaan er ook af.

HaroldA
1 februari 2012, 22:50
Welke Bare Knuckles heb jij gehad?

Niet zoveel: de Black Dog en een P90. Leuk spul, maar wel duur inderdaad en niet eens zo heel speciaal, behalve het gevoel dat je iets speciaals hebt ;)

Ik heb nu 2 nieuwe DiMarzio Super Distortions besteld. Ben ik veel blijer mee! :ok:

Jasper.
1 februari 2012, 22:51
Ok. Ik moet nog even een maniertje vinden om mijn pickups direct mounted te maken. Ik denk dat ik ze met een houtschroef ofzo in de body schroef en dan een stukje foam ofzo eronder.

Misschien lukt jou manier ook wel, maar ik denk niet dat ik daar het gereedschap voor heb. (met ik bedoel ik mijn vader)

macwilliams
1 februari 2012, 23:11
Ok. Ik moet nog even een maniertje vinden om mijn pickups direct mounted te maken. Ik denk dat ik ze met een houtschroef ofzo in de body schroef en dan een stukje foam ofzo eronder.

Misschien lukt jou manier ook wel, maar ik denk niet dat ik daar het gereedschap voor heb. (met ik bedoel ik mijn vader)

Moet ik het voor je doen dan?

Jasper.
1 februari 2012, 23:15
Als je zou willen zou dat wel mooi zijn. (Gebruik je er speciale buigdingen ofzo voor? Of is het vrij simpel?)

Jasper.
1 februari 2012, 23:34
Mijn vader kwam net met nog een oplossing. Hoekstukje in de zijkanten van de cavity schroeven. Gaat dat heel erg opvallen?

Venlonaer
2 februari 2012, 23:31
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Bare Knuckle The Sinner singlecoil?

Ik zit serieus te overwegen om dit 'superhot' singlecoiltje in mijn strat te stoppen. Het enige wat mij nog twijfel brengt, is datgene dat deze singlecoil zeer hoge output heeft (+ 20 KOhm). Gaat hij niet onwijs feedbacken en schreeuwen (iel/lelijk geluid met high gain)? Mede omdat deze geen humcanceling heeft?:dontgeti:

Orpheo
2 februari 2012, 23:47
hoe vaak moet ik het nog roepen in dit topic? weerstand is GEEN INDICATOR VOOR DE OUTPUT!!!!!!!!

caliban
2 februari 2012, 23:53
Weet niet of dit al is gepasseerd hier, zelf vorige week nog maar voor de eerste keer gezien. Ik was altijd benieuwd naar die alternative 8, en vind hem hier echt niet zo goed klinken precies... Geluk dat ik hem nooit ongetest besteld heb...

http://www.youtube.com/watch?v=jZYDYiOIuC8

Venlonaer
3 februari 2012, 00:06
hoe vaak moet ik het nog roepen in dit topic? weerstand is GEEN INDICATOR VOOR DE OUTPUT!!!!!!!!


Okay mijn excuses. Maar kun je mij verder nog wel wat adviseren over deze singlecoil?

aaronstonebeat
3 februari 2012, 00:09
hoe vaak moet ik het nog roepen in dit topic? weerstand is GEEN INDICATOR VOOR DE OUTPUT!!!!!!!!

Sommige misverstanden zijn bijzonder hardnekkig.
Inductantie (zie link (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoel)) is een veel beter criterium; afhankelijk van het aantal wikkelingen, de dimensies van de spoel en de aard (ook de magnetisatie) en hoeveelheid van het kernmateriaal. Dan kun je daadwerkelijk een uitgangsvoltage berekenen gegeven dat je weet wat de verandering in magnetisch flux door de spoel is.

Mijn vermoeden is dat dit te complex is voor het gemiddelde begrip. Daar komt nog bij dat sommige dingen lastig te bepalen zijn, alhoewel theoretisch eenvoudig, zoals de daadwerkelijke verandering in magnetische flux door de spoel onder invloed van de trillende snaren gesteld dat je een bepaalde standaard zou kunnen veronderstellen voor kracht en afstand van het magnetisch veld (en de spoel) tot de snaren en de kracht waarmee de snaren worden aangeslagen.

Ik kan me haast voorstellen dat men liever kijkt naar de weerstand. ;)

Met 20 kOhm moet je wel heel veel wikkelingen hebben, of bizar dun draad. Gezien het feit dat het gaat om enkelspoelselementen zou ik me vooral afvragen hoe hard ze brommen.

Orpheo
3 februari 2012, 00:40
het ergste is nog wel dat BKP het op z'n site heeft staan dat de DC reading geen maat is voor output. als ik 46AWG pak zit ik zo aan de 20k op een mini spoeltje. met 42AWG gaat 't me niet zo snel lukken.

polviggen
3 februari 2012, 08:52
Weet niet of dit al is gepasseerd hier, zelf vorige week nog maar voor de eerste keer gezien. Ik was altijd benieuwd naar die alternative 8, en vind hem hier echt niet zo goed klinken precies... Geluk dat ik hem nooit ongetest besteld heb...

http://www.youtube.com/watch?v=jZYDYiOIuC8

Die was volgens mij verkeerd aangesloten daar, klinkt alsof die parallel stond.

mijn alternative8 klonk prima, lekker dik, veel definitie.

Jasper.
14 februari 2012, 22:06
Heb net mijn Nailbombs gemonteerd. Geweldige sound. Echt super. Hele goede balans tussen de snaren. Je hoort alles. Erg gedefinieerd. Ben super blij met deze pups.



Moet ik het voor je doen dan?

Ik heb ze met long legs besteld. Na even proberen ben ik bang dat dat niet gaat werken, er is dan geen ruimte meer voor zo'n metalen plaatje o.i.d. Ik hou het wel op pickupringen :(

e!
14 februari 2012, 22:43
Heb net mijn Nailbombs gemonteerd. Geweldige sound. Echt super. Hele goede balans tussen de snaren. Je hoort alles. Erg gedefinieerd. Ben super blij met deze pups.
Gefeliciteerd. Heb ze zelf ook een tijdje geleden in mn 335 Ibanez gezet en dik tevreden.
Wat voor gitaar heb je? Gebruik je 500 of 250K pots? Zelf gebruik ik 250. Ik hou van de donkerdere sound.

Clips zijn ook welkom :)

Jasper.
15 februari 2012, 18:58
Volgens mij zitten er gewoon 500K pots in. Dezelfde als toen ik hem (tweedehands) kreeg. Staan gibson logo's op. Hoeft van mij niet donkerder. Heb even snel een soundclipje gemaakt:

http://soundcloud.com/jasperpost/bkp-nailbomb-demo1

Zitten behoorlijk wat kleine foutjes in. En een hele dikke bij victim of changes. Maar misschien krijg je een idee van het geluid. Op één of andere manier klinken soundclips bij mij altijd iets doziger dan in het echt. Maar het word al beter :D

Jasper.
15 februari 2012, 21:23
Wat mij trouwens opvalt, ik heb nog nooit zo'n lekker tussenstandje gehoord. Normaal ben ik niet zo van beide pickups tegelijk, maar dit klinkt echt lekker. Vooral clean. Moet ook nog eens een push-pull pot kopen. De coil-split schijnt ook erg goed te wezen. (ik heb er hier wel 1 liggen, kan kan toch wel met 1 PP beide humbuckers splitten?)

aaronstonebeat
15 februari 2012, 21:37
..., kan kan toch wel met 1 PP beide humbuckers splitten?

Pas de problème du tout.

Tabula Rasa
15 februari 2012, 21:42
Pp heeft twee rijen van 3 polen. Bovenste twee polen met massa verbinden en op de twee middelste polen de verbindingen tussen beide spoelen van beide humbuckers zetten. Onderste twee polen vrijlaten.

Of precies andersom even afhankelijk van wat je wilt (knop naar beneden humbucking of knop omhoog humbucking)

Jasper.
15 februari 2012, 21:46
Danku Tabula Rasa! Koop er tzt nog wel een PP bij. Dan kan ik ze apart splitten.

@ Aaronstonebeat: Ik kan geen frans :S Samen met Duits mijn slechtste vak op school.

aaronstonebeat
15 februari 2012, 22:11
Vergeef me; 'geen enkel probleem'.
En je hebt de oplossing inmiddels.

Jasper.
15 februari 2012, 22:13
Jup, maar toch bedankt. Had het natuurlijk uiteindelijk ook nog ff kunnen googlen.

lindstrom
18 februari 2012, 23:49
Vraagje,

Zit er verschil in de 2 spoelen van de Dimarzio From Hell?

Welke spoel is er "dominant" ?

Orpheo,.. weet jij er meer van? wil weten of er een dominante spoel is zodat ik weet welke spoel ik richting de neck plaats.

Mitch
19 februari 2012, 09:39
Da's alleen van belang als je wil splitten.

lindstrom
19 februari 2012, 10:48
daar gaat het nu juist om.

de gesplitte spoel (die dan dus niet meedoet) wil ik aan de kant houden van de middle pickup.
Dit zodat de afstand tussen de, op dat moment, werkende spoel en de middle pickup maximaal is.

Middle pickup is overigens een Seymour Duncan Quarterpound singlecoil

Orpheo
19 februari 2012, 13:36
hoi, het staat gewoon keurig op hun site!!! Er staat bij tech specs een octrooinummer. tik in google "patent 4,501,185' en je krijgt deze link:

http://www.freepatentsonline.com/4501185.html

en als je even doorspit, zie je heel snel dat dit inderdaad een pickup is wat de 'dual resonance' techniek (grofweg) gebruikt. Met andere woorden: 2 verschillende draaddikten. Om te weten welke het is moet je even de spoelen doormeten met een multimeter. de hotte spoel komt dan zo tevoorschijn.

HaroldA
19 februari 2012, 13:41
Om te weten welke het is moet je even de spoelen doormeten met een multimeter. de hotte spoel komt dan zo tevoorschijn.

Maar... "Hotheid" kun je toch helemaal niet afleiden van de DC weerstand? :soinnocent:

lindstrom
19 februari 2012, 13:49
Orpheo, bedankt voor je antwoord. echter weet ik niet hoe ik dit moet meten.

kan ik op het elementje zien welke kleuren draden naar welke spoel gaan en die dan doormeten?

Overigens moet ik het pickupje nog binnenkrijgen.

De combi zal worden:

Neck: Dimarzio Humbucker From Hell
Middle: Seymour Duncan Quarterpound Single Coil
Bridge: Dimarzio Air Norton (F-spaced)

Op een les paul gemonteerd. gewone schakeling op de humbuckers met split op de tonepots en een mini toggle waarmee ik de single on/off schakel rechtstreeks naar de output.

Tabula Rasa
19 februari 2012, 14:17
Maar... "Hotheid" kun je toch helemaal niet afleiden van de DC weerstand? :soinnocent:

Ik pis bijna in mijn broek van het lachen!

Orpheo
21 februari 2012, 13:28
als je goed leest, dan had je gezien dat ik voor singlecoils (of: gesplitte humbuckers!) vind dat je wel dan over 'hot' of niet hot kan praten, zeker icm dat octrooi. dat octrooi gaat over 2 spoelen met gelijk draad en ongelijke windingen. (als ik het goed onthouden heb, heb niet zover terug gelezen).

daarnaast, Lindstrom wil de 'hotste' spoel (dus met de meeste dc's) een richting op sturen. welk nut heeft het dan om technisch te gaan doen over iets wat dan de facto een non issue is? you tell me.

Pepe
10 maart 2012, 01:34
Misschien wel leuk hier


http://www.youtube.com/watch?v=UcopWd07-9o

Pepe
10 maart 2012, 01:42
http://www.youtube.com/watch?v=9NSsevrKuV4

pueblo
30 maart 2012, 21:42
iemand ervaring mee?
http://www.railhammer.com/

http://www.railhammer.com/images/hyper_vintage_neck/railhammer_hyper_vintage_neck.jpg

ziet er naar mijn mening niet echt uit...

Tankman
30 maart 2012, 21:56
Geen ervaring ermee, maar ken ze wel. Ze zijn bestaan toch echt!

pueblo
30 maart 2012, 22:56
Geen ervaring ermee, maar ken ze wel. Ze zijn bestaan toch echt!

oeps, woordvolgorde verkeerd ik bedoelde dus:
ziet er naar mijn mening echt niet uit ;)
of met andere woorden: wat een lelijke dingen

Tankman
30 maart 2012, 23:08
Ach so. In dat geval heb je helemaal gelijk! :seriousf:

allochthomas
6 april 2012, 15:11
Iemand tips voor een goeie humbucker in single coil formaat voor mijn 62ri strat? Er is helaas geen ruimte voor een full sized humbucker. Er zit nu een bare knuckle irish tour setje in maar ik merk dat alleen de middel en neck singlecoil gebruikt omdat de brug toch ballen mist.

Eis is dat het een pickup met ballen(maar niet over de top high powered humbuckers) is en niet schel klinkt. Ben zelf tevreden met de pearly gate in de brug van mijn andere strat maar ik gloof dat de single coil variant een custom shopper is. Een p90 in single coil formaat lijk mij ook wel interresant.

TimS
6 april 2012, 15:25
Iemand tips voor een goeie humbucker in single coil formaat voor mijn 62ri strat? Er is helaas geen ruimte voor een full sized humbucker. Er zit nu een bare knuckle irish tour setje in maar ik merk dat alleen de middel en neck singlecoil gebruikt omdat de brug toch ballen mist.

Eis is dat het een pickup met ballen(maar niet over de top high powered humbuckers) is en niet schel klinkt. Ben zelf tevreden met de pearly gate in de brug van mijn andere strat maar ik gloof dat de single coil variant een custom shopper is. Een p90 in single coil formaat lijk mij ook wel interresant.
Had je toch dat Suhr setje van mij moeten kopen, klinkt dik genoeg voor in de brug. Ik geloof dat er nog een los brugelement op gitaarmarkt stond, maar die kan ik niet meer vinden.

Als je echt een humbucker wilt: ik heb er bij Vox Humana een paar geprobeerd en heb toen uiteindelijk de JB jr meegenomen. Ik had nog 2 anderen geprobeerd (hot rails en nog 1), maar die vond ik niet echt bruikbaar icm het midden en nekelement. Brug was dan veel harder en doffer. Uiteindelijk heb ik de JB jr om dezelfde reden weggedaan.

allochthomas
6 april 2012, 15:32
Niks mis met die irish tour pickups, klinken geweldig. Ik merk gewoon dat ik een humbucker mis en ik eigenlijk niks te zoeken heb met een single coil in de brug. Ik heb een jb in mijn andere strat gehad en ik moet zeggen dat ik die combo te schel vond klinken.

Thiez
6 april 2012, 15:53
Dimarzio Tone zone S?

Jasper.
6 april 2012, 16:03
Tone van het brugelement voor de helft terugdraaien? Doet voor mij de trick voor een lekker hardrock geluid.

snaarplukker
6 april 2012, 17:11
Tone van het brugelement voor de helft terugdraaien? Doet voor mij de trick voor een lekker hardrock geluid.
Moet ie em wel even modden.;)

allochthomas
6 april 2012, 17:20
Geniaal element die tonezone al is hij misschien een tikje te modern in zijn sound.

allochthomas
8 april 2012, 14:31
Keuze is gevallen op een tone zone S omdat die op mp te krijgen was. Als combi deal ook een air norton s weten te scoren die in mijn andere strat komt te zitten:crazyhappy:

Orpheo
9 april 2012, 15:19
de air norton is briljant in een strat. de 's' versie bedoel ik dan, ik heb geen ervaring met de gewone air norton. de air norton kan lekker vette leads uitknallen, maar met je volumepot iets terug kan ie ook lekker quacken. fijn pickupje.

de tonezone geeft je zeker wat warmte in je tone. De pearly singlecoil sized is volgens mij alleen maar voor de tele, niet voor de strat. Geloof ik. Omdat ie voor the Reverend gemaakt was, en nauwelijks op strats, maar wel op tele's speelt.

allochthomas
9 april 2012, 15:48
Ik befreep dat ze wel ook voor strats beschikbaar waren maar dan moest je meteen 150 dollar gaan ophoesten voor 1 pickup.

Ik ben wel benieuwd naar die air norton in mijn strat. Zat zelf er al een tijdje aan te denken maar het kwam er steeds niet van gezien de pickups van mijn 62ri voorrang hebben. Met een tone zone in een strat heb ik al ervaring gezien mijn hw1 strat ooit een fill sized tone zone in de brug had zitten.

Weet iemand trouwens hoe ik een 5 way switch moet wiren voor 2 humbuckers(brug, bijde humbuckers, neck) samen met maar 1 volume pot?

TimS
9 april 2012, 16:24
Weet iemand trouwens hoe ik een 5 way switch moet wiren voor 2 humbuckers(brug, bijde humbuckers, neck) samen met maar 1 volume pot?
Deze?

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2hb_1vol_2tone_5way

allochthomas
9 april 2012, 16:33
Ik zat zelf aan een simpelere switching te denken maar die wiring is ook wel interresant.

Rohtagran
12 april 2012, 13:42
Heeft er iemand toevallig ervaring met de EMG h4 passive bridge ?

Terminus
12 april 2012, 14:27
Heeft er iemand toevallig ervaring met de EMG h4 passive bridge ?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn honderden mensen die dat wel hebben die het er over eens zijn dat ze niks voorstellen. De meeste mensen vervangen EMG HZ's voor actieve EMG's of andere passieve elementen.

polviggen
12 april 2012, 14:36
mja, zo slecht zullen ze niet zijn als exodus, tempo of the damned ermee ingespeeld is.

+ Alexi Laiho speelt er ook mee.

Terminus
12 april 2012, 22:40
mja, zo slecht zullen ze niet zijn als exodus, tempo of the damned ermee ingespeeld is.

+ Alexi Laiho speelt er ook mee.
Soms 'werkt' een pickup gewoon in een bepaalde setup, en volgens Andy Sneap was dat bij de HZ het geval bij Tempo of the Damned. Ook bij Laiho is dat zo, maar vooral omdat de Lee Jackson preamp waar hij vroeger door speelde alleen goed reageerde op de HZ.

Of de HZ bij jou werkt is de vraag. Ik moet als nuance toevoegen dat er genoeg platen zijn opgenomen met 'slechte' pickups die beter klinken dan platen met 'goede' pickups.

allochthomas
13 april 2012, 22:10
Vandaag de tone zone en air norton ingebouwd. Moet zeggen dat de air norton erg goed werkt in een strat! De tone zone s ben ik wat minder onder de indruk van, krijg het idee dat hij wat ballen mist tov de fullsized variant ondanks dat ik de tonepot voor de brug verwijderd heb. Morgen maar eens proberen met wat nieuwe snaren.

Rohtagran
19 april 2012, 13:36
Ik denk dat ik de EMG HZ 4 maar laat schieten en ga sparen voor waarschijnlijk een setje Dimarzio Dominions. Hoop dat het wat is in een Jackson js1.

polviggen
26 april 2012, 12:39
wat voor geluid zoek je eigenlijk ?

Ik denk dat een duncan invader of distortion wel es goed zou kunnen werken in zo'n js1.

invader als je veel laag/laagmid wil dat toch nog strak is... distortion voor wat meer definitie op de palmmutes, maar iets minder vet.

die dominion pickup lijkt me meer iets voor les paul achtige gitaren, zoals dat signature model van hem, gitaren die van zichzelf al vrij dik klinken

LGK
7 mei 2012, 00:07
Iemand ervaring met slider pickups.. Ik kan er weinig over vinden.. (alleen dat ze geweldig zijn)
Maar ik zou wel een prijs willen weten. En waar ik ze zou kunnen kopen.

http://m.youtube.com/watch?v=g9oCIXHETy4

aaronstonebeat
7 mei 2012, 00:18
Dit werkt allicht beter:


http://www.youtube.com/watch?v=g9oCIXHETy4

Die bouwer heeft een myspace-pagina: http://www.myspace.com/slidersvintagepickups

Pepe
7 mei 2012, 00:48
Iemand ervaring met slider pickups.. Ik kan er weinig over vinden.. (alleen dat ze geweldig zijn)
Maar ik zou wel een prijs willen weten. En waar ik ze zou kunnen kopen.

http://m.youtube.com/watch?v=g9oCIXHETy4

Hier is een interview (http://www.tonequest.com/pdf_pubs/TQRJan09_proof.pdf) met hem

LGK
7 mei 2012, 07:50
Hey top!
Interview ga ik lezen.. Maar wat kosten ze nou ongeveer?
En mischien persoonlijke meningen?

Grz

LGK
7 mei 2012, 16:17
Hey top!
Interview ga ik lezen.. Maar wat kosten ze nou ongeveer?
En mischien persoonlijke meningen?

Grz

Niemand...
Ik kan het echt nergens vinden...

aaronstonebeat
7 mei 2012, 19:56
Ik vond dit: http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=208666675832707&id=112223255477050,

en van daaruit dit: http://myworld.ebay.com/sliders-vintage/?_trksid=p4340.l2559.

The Unforgiven
8 mei 2012, 07:58
Iemand enig idee waar ik ergens pickup bobbin toppers kan kopen? Was op zoek naar 2 zwarte om van mijn doublecreams zebra's te maken. Het enige adres wat ik kon vinden zat in Amerika, en dat doe ik liever niet.

Terminus
8 mei 2012, 11:48
Iemand enig idee waar ik ergens pickup bobbin toppers kan kopen? Was op zoek naar 2 zwarte om van mijn doublecreams zebra's te maken. Het enige adres wat ik kon vinden zat in Amerika, en dat doe ik liever niet.

Ik zou het graag ook willen weten. Ik heb ze zelf al zitten op mijn gitaar, de vorige eigenaar heeft ze ook uit Amerika gehaald (eigenlijk de hele slagplaat, en daar zaten al 3 bobbin toppers op). Probleem met die dingen is dat ze nog steeds gewoon stickers zijn, en dus van dichtbij niet zo mooi zijn. Ook zijn ze gemaakt voor F-spaced elementen, en het brugelement bij mij is dat niet wat ervoor zorgt dat de toppers wat lelijk zitten op het brugelement. Het is wel veel makkelijker dan speciale elementen bestellen.

Dus, beste producenten van Europa: zo moeilijk kan het niet zijn?

Rohtagran
8 mei 2012, 11:56
wat voor geluid zoek je eigenlijk ?

Ik denk dat een duncan invader of distortion wel es goed zou kunnen werken in zo'n js1.

invader als je veel laag/laagmid wil dat toch nog strak is... distortion voor wat meer definitie op de palmmutes, maar iets minder vet.

die dominion pickup lijkt me meer iets voor les paul achtige gitaren, zoals dat signature model van hem, gitaren die van zichzelf al vrij dik klinken

Wat voor een soort geluid ik zoek, goh zal het niet echt weten maar vind het geluid van mark morton best vet. Maar het geluid van Mike Spreitzer van DevilDriver vind ik ook geweldig. Misschien iets wat er tussen in zit :p.

Kakihara
8 mei 2012, 12:08
Wat voor een soort geluid ik zoek, goh zal het niet echt weten maar vind het geluid van mark morton best vet. Maar het geluid van Mike Spreitzer van DevilDriver vind ik ook geweldig. Misschien iets wat er tussen in zit :p.

Wilde Pickups (Bill Lawrence) L500XL en dan een beetje mid bijdraaien op je versterker.

Terminus
8 mei 2012, 14:50
Wat voor een soort geluid ik zoek, goh zal het niet echt weten maar vind het geluid van mark morton best vet. Maar het geluid van Mike Spreitzer van DevilDriver vind ik ook geweldig. Misschien iets wat er tussen in zit :p.
Spreitzer speelt op EMG 81's, als je een vergelijkbaar passief element zoekt kun je kijken naar de Seymour Duncan Distortion of Dimarzio D-Activator.

Rohtagran
8 mei 2012, 16:09
Ik denk dat ik dan maar eens ga kijken naar die Distortion of D-Activator. Ik neem aan dat het bridge pickups zijn, is er dan ook nog wat leuks als neck pickup ?

Terminus
8 mei 2012, 17:15
Zelf gebruikt hij gewoon nog een 81 als neck pickup. Van de D-Activator is ook een neck pickup, bij de Distortion moet je zelf bepalen waar je voor kiest.

Rohtagran
9 mei 2012, 09:38
Terminus, hartelijk dank.

'k Heb gister de D-Activator even gecheckt op youtube. Moet zeggen dat ik ze wel heel vet vind klinken en je kunt ze in het zwart/groen krijgen wat ik zelf dan weer een leuke kleur combi vind.

Orpheo
17 mei 2012, 02:14
Wilde Pickups (Bill Lawrence) L500XL en dan een beetje mid bijdraaien op je versterker.
absoluut. een van de beste pickups ooit gemaakt. en dat zegt wat, ik heb gestoord veel gitaren en dito pickups.

TimS
17 mei 2012, 02:56
Heeft iemand nog tips voor nieuwe pickups in een PRS CE-22? Er zitten nu Dragon II's in, wel veelzijdig maar klinkt op alle standen net niet helemaal lekker. Ik ben niet zo goed in geluiden beschrijven, ik denk dat het een beetje te wollig is ofzo. Ik vergis me nog wel eens over welke pickup ik speel, hij staat dan op de brug maar het klinkt als een nekelement of tussenstand. De nekpickup gebruik ik ook nauwelijks omdat je dat niet meer hoort welke noten je speelt.

Ik heb ook eigenlijk niet zoveel uitput nodig, dus ik zat te kijken naar een soort van PAF achtige pickup. Ik heb een tijdje geleden Seth Lovers in een LP gehad en dat beviel wel, klonkt lekker natuurlijk en dynamisch, maar dat was natuurlijk wel een hele andere gitaar. De PRS heeft een body van Mahonie (geen top) en een geschroefde hals.

Budget is trouwens wel flexibel, maar ik houd het liever wat goedkoper als ik nog niet weet of de pickups bevallen. Zat qua prijs te kijken naar de standaard SD / Dimarzio pickups, zo rond de 80 euro p/s.

Kakihara
17 mei 2012, 08:16
absoluut. een van de beste pickups ooit gemaakt. en dat zegt wat, ik heb gestoord veel gitaren en dito pickups.

Mja, maar als je niet afkomt met Seymour Duncan, DiMarzio, BareKnuckle of boutiquemerken waar je veel te veel geld voor betaalt, word je genegeerd, ook al betaal je voor een set van een grotere legende dan Seymour en Larry samen, evenveel of net iets minder :) Och ja, wat de boer niet kent etc...

Orpheo
17 mei 2012, 14:16
@kakihara: je hebt geen idee wat ik allemaal al geprobeerd heb. Lollars, fralin, bill lawrence (de echte, die duitser, wilde pickups dus), wizard pickups, BKP, suhr pickups, pickups van anderson, pickups van Jon Moore (ook geweldig overigens! maar hij doet voor mij het speciale werk),Haussel, kent armstrong, dean pickups, en ik kan nog wel even door gaan. ik durf haast te zeggen dat ik bijna 250 pickups geprobeerd heb.

Kakihara
17 mei 2012, 14:31
@kakihara: je hebt geen idee wat ik allemaal al geprobeerd heb. Lollars, fralin, bill lawrence (de echte, die duitser, wilde pickups dus), wizard pickups, BKP, suhr pickups, pickups van anderson, pickups van Jon Moore (ook geweldig overigens! maar hij doet voor mij het speciale werk),Haussel, kent armstrong, dean pickups, en ik kan nog wel even door gaan. ik durf haast te zeggen dat ik bijna 250 pickups geprobeerd heb.
Orph, ik doelde ook niet op jou ;) Ik weet heus wel dat jij een shitload aan pickups geprobeerd hebt.
Ik bedoelde dat als je met een geweldige oplossing komt (en goedkoop bovendien! - die L500 XL dus), van zodra er iemand DiMarzio, EMG, BareKnuckles of SD oppert, wordt er aan je advies voorbijgegaan. Ik vond in dit geval de L500 van Bill een fantastische oplossing (chugachuga en downtunen en toch met definitie), en helaas wordt eraan voorbijgegaan, jammer. Daarom dus, wat de boer niet kent ;)

Orpheo
17 mei 2012, 14:42
sorry sorry sorry :( Ik heb een beetje een kort lontje vandaag. niet persoonlijk, ben bezig met een verhuizing en dat loopt niet zo vlotjes. nou ja het loopt wel vlotjes, maar niet zoals ik het wil. niks gezegd! :D

Kakihara
17 mei 2012, 19:10
Ik ben overigens benieuwd wanneer jij de L90s gaat proberen, Orph, die zijn volgens mij nog ietsje meer up your alley dan de L500-serie.

Orpheo
18 mei 2012, 01:34
Hoezo denk je dat?:) iets vetter maar even hot? misschien stop ik ze in mijn toekomende stratproject. 1 l90 en 2 l45, die singlecoils.

Kakihara
18 mei 2012, 08:01
Net iets minder hot (niet veel), maar wel extra mids.

TimS
19 mei 2012, 01:50
Heeft iemand nog tips voor nieuwe pickups in een PRS CE-22? Er zitten nu Dragon II's in, wel veelzijdig maar klinkt op alle standen net niet helemaal lekker. Ik ben niet zo goed in geluiden beschrijven, ik denk dat het een beetje te wollig is ofzo. Ik vergis me nog wel eens over welke pickup ik speel, hij staat dan op de brug maar het klinkt als een nekelement of tussenstand. De nekpickup gebruik ik ook nauwelijks omdat je dat niet meer hoort welke noten je speelt.

Ik heb ook eigenlijk niet zoveel uitput nodig, dus ik zat te kijken naar een soort van PAF achtige pickup. Ik heb een tijdje geleden Seth Lovers in een LP gehad en dat beviel wel, klonkt lekker natuurlijk en dynamisch, maar dat was natuurlijk wel een hele andere gitaar. De PRS heeft een body van Mahonie (geen top) en een geschroefde hals.

Budget is trouwens wel flexibel, maar ik houd het liever wat goedkoper als ik nog niet weet of de pickups bevallen. Zat qua prijs te kijken naar de standaard SD / Dimarzio pickups, zo rond de 80 euro p/s.

Nog maar even aandacht trekken :)

Na nog wat meer zoeken lijken veel mensen tevreden te zijn met een PAF pro in de nek en een Superdistortion in de brug. Tonezone zie ik ook genoemd worden, maar ik lees ook dat die wat modderig kan klinken en dat wil ik juist vermijden.

Orpheo
22 mei 2012, 00:40
nee niet de superdistortion! die is veel te vet voor wat je lijkt te willen. als je de seth te gek vond, zoek het dan in die hoek.

de seth in jou gitaar gaat je een geweldig geluid geven; open, ronkend, sweet top end, breed, grommend mid en een niet te los laag. de brug zal wat bijten, het halselement zal wat meer zingen.

pak je de pearly gates set (echt GRANDIOOS!) heb je veel meer rauwheid maar iets minder openheid, en een wat glasachtiger midhoog en hoog op de hals.

pak je de '59, heb je een hit and miss pickup te pakken. kan te gek zijn, maar ook veel te zompig in de hals of juist te honky in de brug.

de alnico2pro Slash is te gek in een LP, en in jou gitaar zal ie lekker bijten en scheuren. de gewone set is echt minder goed. die is wat tammer en minder open. in een strat vind ik 'm dan weer te gek, overigens.

als ik even 'outside the box' mag denken?

screamin demon in de brug met een alnico8 als magneet, en een distortion-neckpickup (seymourizer) met een alnico2. heeft de 'druk' van een moderner element maar niet zo dichtgesmeerd, de openheid van een pafje maar niet zo losjes in het laag. de magneten geven net wat meer 'flavor'. de alnico5 in de screamin demon maakt 'm strak, maar haalt zoveel mids weg imho dat je niet lekker drukt. het KAN ook te gek uitpakken hoor, maar ik vind een a8 vaak toffer. de seymourizer leeft imho bij de gratie van mods. je moet echt niet dat element 'los' proberen in de hals, veel te compressed en steriel. de alnico2 maakt 'm smooth, vet en rond. omdat ze 'm 'underwound' noemen, blijft ie toch lekker transparant.

TimS
22 mei 2012, 01:50
Bedankt voor je reactie, ik zat er stiekem al een beetje op te wachten :)

Ik had het idee van een wat stevigere pickup in de brug van Guthrie Govan, die heeft een Suhr SSH+ in de brug en een SSV in de nek. Ik wil ook ongeveer dezelfde geluiden uit deze gitaar krijgen als waarvoor hij hem gebruikt, jazzy clean, wat dunner funky clean (gesplit) en niet al te zware oversturing. Ik had de hoop dat ik aardig in de buurt zou komen aangezien mijn gitaar grotendeels dezelfde constructie heeft: geschroefde maple hals met rosewood fretboard op een mahonie body met tremolo.

De Seth Lover set zat ik nog een beetje over te twijfelen omdat die toch wel wat minder stil leek te zijn. Ik las ook dat die set niet zo geschikt was om te splitten vanwege de lage output (daarnaast wordt hij standaard ook met 2 draadjes geleverd geloof ik). Of is dat een probleem wat ik met alle PAF-achtige pickups ga hebben?

Ik ga nog even proberen wat goede samples te vinden van de PG, 59 en Slash set, daar had ik nog niet goed naar gekeken. De '59 is toch een beetje de SD versie van de DP103?

Pickups modden doe ik nog liever even niet, misschien doe ik dat later nog eens als precies weet wat ik wil.

Ik bedenk me nu overigens dat ik natuurlijk ook gewoon een Suhr setje aan kan schaffen, denk je dat dat een beetje hetzelfde zou klinken als in een Suhr? Iets zegt me dat het niet het geval is, maar behalve een kortere scale bij de PRS kan ik niet goed onderbouwen waarom dat zou zijn.

Orpheo
22 mei 2012, 09:39
Bedankt voor je reactie, ik zat er stiekem al een beetje op te wachten :)

Ik had het idee van een wat stevigere pickup in de brug van Guthrie Govan, die heeft een Suhr SSH+ in de brug en een SSV in de nek. Ik wil ook ongeveer dezelfde geluiden uit deze gitaar krijgen als waarvoor hij hem gebruikt, jazzy clean, wat dunner funky clean (gesplit) en niet al te zware oversturing. Ik had de hoop dat ik aardig in de buurt zou komen aangezien mijn gitaar grotendeels dezelfde constructie heeft: geschroefde maple hals met rosewood fretboard op een mahonie body met tremolo.
en kortere scale en een dikkere body. dat maakt flink wat uit. ik vind die suhr pickups overigens doods klinken. echt geen mojo.



De Seth Lover set zat ik nog een beetje over te twijfelen omdat die toch wel wat minder stil leek te zijn. Ik las ook dat die set niet zo geschikt was om te splitten vanwege de lage output (daarnaast wordt hij standaard ook met 2 draadjes geleverd geloof ik). Of is dat een probleem wat ik met alle PAF-achtige pickups ga hebben?
de seth splitten is niet tof, gewoon weinig vibe of tone. je 'wilt' m ook niet gesplit hebben, hij is in serie al zo tof, haha. maar een pearly of een 59 gesplit is echt tof hoor.



Ik ga nog even proberen wat goede samples te vinden van de PG, 59 en Slash set, daar had ik nog niet goed naar gekeken. De '59 is toch een beetje de SD versie van de DP103?
er zijn een paar heel goeie van de pearly, ook in een strat, maar van de 59 die ik dus juist afraad, niet veel, en zeker niet van de slash. screamin demon 2x, ik zeg het je ;) (als je niet de seymourizer wilt modden wat overigens kinderspel is).

de 59 is niet een 'versie' van de dp103. het is een kopie van de paf in iedere zin van het woord, net als de seth lover. de jazz is een kopie van een pafkopie overigens. de PG is een pickup die moet klinken als een PAF maar een volledig andere 'wind' heeft maar wel op de leesona winder gewonden word (de winder waar gibson de pafs mee wond, precies DIE winders!!). de slash is een heel ander beest. dat element is hoe de air norton wil zijn, maar niet kan zijn omdat ze bij dimarzio 'shortcuts' nemen mbt chargen van de magneten, winding, bobbinmateriaal etc etc etc.




Pickups modden doe ik nog liever even niet, misschien doe ik dat later nog eens als precies weet wat ik wil.

Ik bedenk me nu overigens dat ik natuurlijk ook gewoon een Suhr setje aan kan schaffen, denk je dat dat een beetje hetzelfde zou klinken als in een Suhr? Iets zegt me dat het niet het geval is, maar behalve een kortere scale bij de PRS kan ik niet goed onderbouwen waarom dat zou zijn.

pickups modden is juist slim als je nog zoekt. je begint met een platform waarvan de kans zeer, zeer groot is dat dat gaat werken. En dan ga je daarmee verder bouwen dmv magneten. Werkelijk, de screamin demon met een alnico8 en de seymourizer met een alnico 2 of 5, of zelfs unoriented a5 is wat je wilt.








on a personal note: Ik denk echt teveel na over pickups...

TimS
22 mei 2012, 16:05
Haha, het wordt er niet echt makkelijker op. Die Screaming Demon klinkt ook wel erg goed. Ik vind het trouwens niet erg als de brugpickup iets minder open klinkt.

Als ik een keuze heb gemaakt zal ik het nog even laten weten, bedankt voor je hulp tot zover!

allochthomas
5 juni 2012, 15:06
http://www.youtube.com/watch?v=ryzie8mham8
mooi filmpje met een arsenaal aan sd pickups

pueblo
12 juni 2012, 10:55
ik vroeg me net iets af: wat voor effect heeft het als je de polepieces uit 1 spoel haalt van een humbucker (maar je laat de spoel nog in het circuit). Klinkt dat dan als een gewone single coil?

Orpheo
14 juni 2012, 23:46
Dus, gewone humbucker, slugs erin en dan de screws eruit?

Vraag me af hoe je aan t idee komt dat t als een singlecoil gaat klinken. Verre van.

De inductie keldert naar beneden wat ervoor zorgt dat de spoel met de slugs plots een 'boost' krijgt in inductie in vergelijking tot de ander en je sound wordt wollig. Inductie verlagen geeft meer bite, akkoord, maar daar zitten een hoop haken en ogen aan. Al met al kan het best maar t werkt vaak niet bevorderlijk voor je sound.

pueblo
16 juni 2012, 06:57
ok, thanks :)

HaroldA
24 augustus 2012, 23:22
Iemand nog tips voor een Super Distortion-achtige 7-string pickup?

* 24.75"
* Gestemd in G/drop C :ok: (GCGCFAD)
* Maple hals, mahonie body (Ibanez AX7221)
* Distortion+ > Marshall 1987 of 2204

De DiMarzio D-Activator lijkt me te fel, de Paf 7 heeft te weinig output (en mids), de Blaze (Custom)s lijken me te braaf ...

Iemand ervaring met de D Sonic 7? (DP706) "The high strings sing and the low strings growl." :ok:

The Unforgiven
8 september 2012, 19:18
Ik ga binnenkort eens voor een strat kijken, maar weet nog niet precies wat voor pickups ik wil hebben. De stijl die ik ermee wil spelen is namelijk nogal breed, van Red Hot Chili Peppers, Jimi Hendrix, Pink Floyd naar John Mayer. Iemand een advies?

Fiendish
13 september 2012, 11:12
BKP Irish Tours, of Mother's Milk.

HaroldA
21 april 2015, 16:57
Wie herkent deze brugpup uit mijn nieuwe Ibanez AR50 uit 1981?

https://lh3.googleusercontent.com/-MDG6Bcldrh8/VTIyX8p5w0I/AAAAAAAANhc/lPfYn3wrzF0/w954-h537-no/IMG_20150418_123043360_HDR.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-iJZcZKES3IM/VTIyVMXFw5I/AAAAAAAANhE/Xjwl8tp_PlY/w954-h537-no/IMG_20150418_123016560.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-ZygTLdJsemY/VTIyP_AyRaI/AAAAAAAANg4/C9gQh1sYvCw/w954-h537-no/IMG_20150418_123008105.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-6RA4gk7HeKg/VTIyWHOoSMI/AAAAAAAANhQ/x_SaojCriCI/w954-h537-no/IMG_20150418_123025435.jpg


Het epoxy en de metalen bevestigingsbeugel lijken op plaatjes van de Super 80, maar de dubbele "braided" draad, schroefpolepieces en het gebrek aan stempels/codes/etc laten mij twijfelen.


Wie herkent deze pup?

Pepe
21 april 2015, 17:32
Ziet er wel uit als S80's. Stempels kunnen weggeveegd zijn en er zijn braided versies. Zoals alles uit die tijd zal het wel clean, bright en hard zijn?

HaroldA
21 april 2015, 17:37
Zoals alles uit die tijd zal het wel clean, bright en hard zijn?

Vooralsnog onbekend ;)

Ik speel normaal gesproken over Super Distortions; enigszins vergelijkbaar?

Pepe
21 april 2015, 17:44
Ja, min of meer. Keiharde keramiek. De S8 zal wat meer hifi zijn, de SD meer mids. Natte vinger.

HaroldA
21 april 2015, 23:15
Ziet er wel uit als S80's. Stempels kunnen weggeveegd zijn en er zijn braided versies. Zoals alles uit die tijd zal het wel clean, bright en hard zijn?

Ik ben via Ibanez Collectors World (http://www.ibanezcollectors.com/forum/index.php?topic=34001.new;topicseen#new) op de Gibson Tar Back gewezen ... is dat een bekende hier?



Tar-backs were designed by Bill Lawrence (when he worked for Gibson).

Gibson tar back specifications:

Inductance 4.7 Henries
Resonant Peak 5.8 Khz
DC resistance 7.8 K ohms (at 1000 cps)
Impedance High
Two Active upper coils
One Ceramic Magnet (indox 7)
Adjustable pole pieces
Removable pickup cover
2 point height adjustment

Pepe
21 april 2015, 23:25
Er is een "Flying Fingers" versie van de super 80, ik ken ze met ingestants logo en er is een Flying Finges pickup van Gibson. Ik ken de connectie niet maar de FF Gibson is min of meer het antwoord op de Dimarzio SD die iedereen in zijn seventies Gibson gooide.
Om het gecompliceerde te maken, de Ibanez V2 is een Ibanez branded Dimarzio SD.

HaroldA
22 april 2015, 09:27
De Flying Fingers hebben toch geen zichtbare pole pieces? En Gibson heeft toch de Dirty Fingers?

Pepe
22 april 2015, 09:56
Oja, Dirty Fingers heten die. Nou, dan weet ik niet waarom de tar backs erbij gesleept worden.

HaroldA
22 april 2015, 10:01
Oja, Dirty Fingers heten die. Nou, dan weet ik niet waarom de tar backs erbij gesleept worden.

Ehm, omdat mijn element daar sprekend op lijkt?

Mijn:
https://lh3.googleusercontent.com/-ZygTLdJsemY/VTIyP_AyRaI/AAAAAAAANg4/C9gQh1sYvCw/w954-h537-no/IMG_20150418_123008105.jpg

Tar Back:
http://i1231.photobucket.com/albums/ee506/jonesyblues/1978%20Les%20Paul%20Custom%2025%2050%20Tarback%20P ickups/1978LPCustomTarBackPickups014.jpg


... alleen is mijn epoxy wat lichter; maar identieke bekabeling, vervaagde gouden kap, zelfde bracket, etc.

Pepe
22 april 2015, 10:43
Zoals ik zei, ik ken ze niet dus mij hoef je niet te overtuigen. :seriousf:

Willem56
12 mei 2015, 15:00
Normaal ben ik meer een lezer dan iemand die stukjes schrijft. Maar zoekende naar mede-liefhebbers van mijn verse pickups vond ik helemaal niks over DEACCI.
Nadat ik de Vintage One sound samples op de website van DEACCI had gehoord en de filmpjes van Gerald Parel op Youtube had beluisterd besloten om een setje Vintage One naar Nederland te laten komen. Wel eerst nog erg getwijfeld of ik niet voor Bare Knuckle moest gaan omdat dat nu eenmaal de gevestigde naam is. Maar ik kan nu tot mijn volle tevredenheid melden dat ik ze helemaal super vind. Kippenvel ! Rijk aan overtonen en zowel clean als crunch een geweldig dynamisch geluid.
En de maker, Declan, is zeeeeer behulpzaam en vriendelijk. Dus zowel voor als na de koop helemaal happy.:ok:

Zijn er nog andere DEACCI fans?

Jan Buurman
13 augustus 2015, 17:23
Ik zou mijn Bareknuckle Rebel Yell met goudkleurig kapje graag willen ruilen voor een Bareknuckle Crawler (brug) met bij voorkeur goudkleurig kapje........

Onkelpazuzu
26 augustus 2015, 16:40
Als ik mijn Squier Tele (single coils) wil upgraden met nieuwe pickups om een flink zware (maar nog wel heldere) scheurtoon te krijgen, wat zouden jullie dan aanraden? Humbuckers erin wordt me wat te bewerkelijk, maar misschien is er wel een andere optie.

Pepe
26 augustus 2015, 17:08
Texas Specials zijn redelijk "zwaar" voor een single coil strat, daarna verlaat je langzaam stratsville op weg naar P90 territory.
Er zijn genoeg pickups, single coil, stacked en sidebyside humbuckers die daar rondhangen, tis allemaal een kwestie van hoever je wil gaan.
Nog verder kan natuurlijk maar dan heeft het niks meer met strat te maken.

HaroldA
26 augustus 2015, 17:33
Als ik mijn Squier Tele (single coils) wil upgraden met nieuwe pickups om een flink zware (maar nog wel heldere) scheurtoon te krijgen, wat zouden jullie dan aanraden? Humbuckers erin wordt me wat te bewerkelijk, maar misschien is er wel een andere optie.

http://cdo.seymourduncan.com/images/products/electric/stratocaster/SL59-1.jpg

http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/medium-output/little_59_for_s/

Onkelpazuzu
27 augustus 2015, 09:53
Dank - ik ga eens kijken/luisteren. :-)

Thiez
27 augustus 2015, 10:04
Ik heb zelf in mijn strat een seymour duncan Hotrail zitten, dat scheurt prima voor een single coil elementje. Kijk ook vooral eens bij Dimarzio, zij hebben behoorlijk wat keuze aan single coil sized humbuckers.

pasqual
27 augustus 2015, 13:24
Ik heb zelf in mijn strat een seymour duncan Hotrail zitten, dat scheurt prima voor een single coil elementje. Kijk ook vooral eens bij Dimarzio, zij hebben behoorlijk wat keuze aan single coil sized humbuckers.


Ik heb diverse Dimarzio's in mijn strat gehad ( dp 181, 182 ) en Seymour duncan's én GFS Lill' Screamer maar ze zijn toch stuk voor stuk beduidend doffer als single coils. Scheurt wel leuk maar je mist dan toch ook weer het helder hoog. Het is ook een kwestie van smaak....Misschien zou je toch eens kunnen kijken voor een single coil met hoge output. Het is en blijft een compromise.

jutter
27 augustus 2015, 16:57
Dimarzio Tone Zone S (DP189)

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%2072%20Stratocaster%20Japan/IMG_20150813_190937_zpsjgzxvfxe.jpg

Jan Buurman
27 augustus 2015, 20:44
Ik zou mijn Bareknuckle Rebel Yell met goudkleurig kapje graag willen ruilen voor een Bareknuckle Crawler (brug) met bij voorkeur goudkleurig kapje........

Ik zie nu pas dat dit berichtje in het verkeerde topic is terecht gekomen.... Moest in het ruil topic.... Sorry....

Thiez
27 augustus 2015, 21:11
Uiteraard, humbucker kan nooit klinken als een single. Is iets totaal anders. Moet je hem splitten dan benadert je dat geluid beter.

Rooker
27 augustus 2015, 21:35
Is hier iemand bekent met Fender low noice pickups? Mij zegt het niets. Maar ze schijnen in een gitaar te zitten die ik op de korrel heb. Kan iemand mij aan info helpen. Alvast dank!!

jutter
27 augustus 2015, 21:39
Is hier iemand bekent met Fender low noice pickups? Mij zegt het niets. Maar ze schijnen in een gitaar te zitten die ik op de korrel heb. Kan iemand mij aan info helpen. Alvast dank!!

Noiseless bedoel je?

Rooker
27 augustus 2015, 21:52
Nee... Zelf heb ik een strat met SCN's en de nieuwe variant is N3 en dat valt duidelijk op de kapjes te lezen. Deze kapjes kun je overigens ook niet vervangen voor andere omdat ze een slag breder zijn dan orgineel. Op de foto's van de gitaar is er op de kapjes niets af te lezen en zijn de polepieces rondom bewerkt terwijl die van de scn/n3 recht zijn.

JTB
1 september 2015, 08:10
Ik heb momenteel in mijn skervesen een setje bareknuckle the mule zitten. Gave pickups, maar niet voor mijn band (metal). In mijn andere gitaar heb ik SD Distortions zitten en die klinken heerlijk over mijn Mesa Mark 3 head. Iemand tips welke pickups ik zou kunnen proberen (anders dan gewoon weer een setje distortions kopen)? Voorwaarde is dat ze met chromen covers geleverd worden en passief zijn.

HaroldA
8 februari 2016, 10:57
Een paar weken geleden ben ik eigenaar geworden van een '83 Ibanez AR30. Dit is de budgetste uitvoering van de 70's/80's AR-serie, met een neck through body(!), 3-delige maple nek, en aangelijmde ash wings. De pickup switch zit in de control cavity, samen met een master tone, volume per element, coil tap voor beide pickups, en een fase-draaier voor de brug.

... en twee Super70 hummies! :crazyhappy:

https://lh3.googleusercontent.com/oZtT1GXJLbwCMU0_KZmHZlg30R-54g2J2EvjWPketSiJ-CDhKZuNAQ8Uv3QcVMSW8CHIlnqgLTvCvjNT8amfTbbbl4LoBkC IPqky-VOcZx7g43sVJw5uMngaWgyCCK9G9kBp88qeaLNMIJHbLnzxNNT KXwlVmV_h7_WfGmTsHqQyIqaLe8jOjEI9nNV9ehSYQxSfkJGl7 4jLvMknQM_uGvJr6S2FQZ4s4nkjjG3IPKrbdt3pMRZmAwZ-9ie-ucZx4XTEW3yI30D2MEOSjpsXPFDj7rAMBDq3pjA1yjnPzisi3i U6wmUBYNBnoacq4mP__LdFyZYoJp7EKPXjScFvE7oVMC745WyJ yVSLdnZXjOq6Pnzt3v1vw9341fOIFt95oVVogM1_ErseiWhcr6 UkBeSygquedwgY01-U3PvAfN6VngWSCPDCBlmod85qNUY71thwgYX8QKZMOeYHl1Oo8 q4x2J-X8HE1PfTPJw7Jpc7F3s_oB9nbhd5sH0Ig3tM23pghpS-BXTbq9S-2viCY2_7l666C_-PIHNX60xTpo2eZju9vFtjhsru-r8T4hcwaLNgDRQ=w1363-h768-no
https://lh3.googleusercontent.com/uTKyRTnNWw3-XCBmRFSwEKUCgnKebTO2M_jsmGPmSXMtLG7zjWutqKVPwupzI8 AE-dhtEJh8iAVWMg-s0glUpw8I2JuMrix7A-HaM2IbQJQq39V3yf3JzoZW0uEMqSDrGWsCEZcutSu06oV4fnPy VJyewctyHui33TsQp0j1FlXBeqJ-dn7cFJ9zwnFvO7c0pH_CBTTxmasLl27HNfoEfpqh4ub4Z_s9Ml AZuAr3Vlwh16EYXWQ6TM4STE7w6hK5RddFoZhQHG-QqrABCe3LHc4_09Pcbje7U5InHAmYThHAEM7qAf2bnvUvj9TRS EbAHcRRQUwWSqJeqbyUI36VTNhi_ojWPG74O8rkuqYF1ytaMxv GYkeT-635ctjI_iUTuHsswXNvBIOudtTKtQhcMdzzpH6ovl5LdavUKyp DwuRlNST_ouoBMjeC-i5L_ZPEBg664fVNYUj7MeOs77p-Oh6cXg9sshRlrKIJZTqF9KEO77PVIP6ITU011F5ckczRg8n6Pm r6L7IPll3Ti1J28ep3gbxkbN02yuhYHWX3DIQ3lu6bXCfESu8d uFNFFeBsyx3zSA=w1363-h768-no
https://lh3.googleusercontent.com/8iZ6R3am1yGm-yqoGgWapDSpZBg56EjchkFiBZxc1t70usjMzxDxakC01L6Ybaf kka7RoQXN5zAj6wYT90oB4Y8DdyGko9U-InLb1mcmJGVHPCVKcKjffnx9hrh7DuD6uZ29f9SOPRudu1zw2n kVfnLZdRTT9usmynBFUVDY93_HDs5hvA_UJ5qXx9Bkgm9C3dyH pv0ChIA11JYaLakIxdspXCxhF8DsfJLy6BGPZ_PyMJcBes_MRI WBr28i52LKoT_IvK6ASyhxDrI2UrvyamodNA4GkIymDRJwI5pS PgQOUKaeOzCxLIHxmJTiuMOKcMpwf88nKLLuzW6nCEu9puzbCW 9oL0ZHfR-YbQ0I3ez7JXE_A8r6d4FYdhfkXN8xRunQzJfYJe6H-UPB54yvaBSA_WT4RSAP43ebyy9IaOuvjKUOfEiOVzs4MCLWwYn H2jp1Cxs98vYTzxKV3ePIy5vYRWAfo6YCgwI0SxzJiKwPf5Pnc CIDZ2XvDACHkwLChJOjJoL9-S3B1K8F6C4XYoLacrLhB8sGBnsI_5aqfuXhui8h6gPGvGb2lXc _5JvzBdVwnQ=w1363-h768-no


... alleen ben ik bang dat de brugbucker me te weinig uitput gaat geven. Zal ik op zoek gaan naar een oude V2?

ChrisWMan
14 februari 2016, 16:19
In hoeverre bepalen de pick-ups het geluid van de gitaar naast bijvoorbeeld het hout? Ik vind de Jackson JS32T Warrior NO namelijk erg gaaf en ik houd wel van een wat dunnere nek maar ik wil niet alleen metal spelen. Een beetje Jazz op z'n tijd vind ik ook wel lekker.
Kan ik van de Warrior bijvoorbeeld een beetje een allrounder maken door er andere pick-ups in te zetten?

Pepe
14 februari 2016, 16:45
In hoeverre bepalen de pick-ups het geluid van de gitaar naast bijvoorbeeld het hout? Ik vind de Jackson JS32T Warrior NO namelijk erg gaaf en ik houd wel van een wat dunnere nek maar ik wil niet alleen metal spelen. Een beetje Jazz op z'n tijd vind ik ook wel lekker.
Kan ik van de Warrior bijvoorbeeld een beetje een allrounder maken door er andere pick-ups in te zetten?

Tot bepaalde hoogte kan je het geluid spectrum veranderen. Maar wanneer je gitaar bijvoorbeeld een dunne mahonie body heeft en een Gibson mensuur zal een tele pickup er geen tele van maken.
Maar het zal duidelijk zijn dat een mid heavy humbucker je gitaar anders doet klinken dan een hifi OBL.

Pepe
14 februari 2016, 16:51
... alleen ben ik bang dat de brugbucker me te weinig uitput gaat geven. Zal ik op zoek gaan naar een oude V2?

De V2 was made by Dimarzio en in feite een Super Distortion, misschien is dat beter te vinden.
Aan de andere kant, op Ebay zal je een oude V2 best voor niet te veel kunnen scoren. Volgens mij zijn ze later zelf (of Maxon) de V2 gaan produceren? Klinkt iig anders, meer mids, minder chunky.

HaroldA
15 februari 2016, 09:31
De V2 was made by Dimarzio en in feite een Super Distortion, misschien is dat beter te vinden.
Aan de andere kant, op Ebay zal je een oude V2 best voor niet te veel kunnen scoren. Volgens mij zijn ze later zelf (of Maxon) de V2 gaan produceren? Klinkt iig anders, meer mids, minder chunky.

Super Distortion heb ik al genoeg; ook double creams uit de 70's. De V2 zou als het goed is een andere magneet moeten hebben dan de SD, en daarmee ook anders moeten klinken.

Ook is een 3-punts bevestiging wel een pre.

HaroldA
17 maart 2016, 22:48
De V2 was made by Dimarzio en in feite een Super Distortion, misschien is dat beter te vinden.
Aan de andere kant, op Ebay zal je een oude V2 best voor niet te veel kunnen scoren. Volgens mij zijn ze later zelf (of Maxon) de V2 gaan produceren? Klinkt iig anders, meer mids, minder chunky.

Ik heb er twee weten te bemachtigen! :crazyhappy: Direct eentje ipv een Super70 in mijn AR30 gemonteerd en vandaag mee naar de repetitie genomen.

Na een aantal nummers maar weer een SG met een Super Distortion gepakt. :(


De V2 heeft, ondanks dat hij vergeleken wordt met een Super Distortion, (veel) minder output. Hij is helderder, en duidelijker, maar ik mis enorm de drive, aanslaggevoeligheid en volheid van de Super Distortion.

Ik vermoed dat de V2's binnenkort op Marktplaats te vinden zijn; of misschien wel in mijn AR50 installeer om die "100% origineel" te kunnen verkopen.

Pepe
17 maart 2016, 22:57
Bummer maar goed, weten we ook weer.