PDA

View Full Version : Pulls-offs klinken bagger,,



Splendid
20 april 2010, 16:48
Ik zit met een probleem, zoals in de titel als staat, klinken de pulls-offs niet goed, een enkele opzich wel, maar als je meer achter elkaar hebt, bijvoorbeeld met de solo van stairway to heaven, hoor je heel goed dat het "apart" van elkaar is..

Maar nou gebruik ik door geldgebrek wel een acoustische versterker (Marshall ASD100D) met een distortion bakje ertussen.. Gitaar is een fender stratocaster..

Mijn vraag dus, moet ik nou gewoon meer oefenen, of kan het komen doordat die versterker er gewoon niet voor gemaakt is?

Alvast bedankt:)

driesp
20 april 2010, 16:51
heeft niets te maken met je versterker.. integendeel, je moet ze ook horen als je onversterkt speelt hoor !

Neem een metronoom en oefen toonladders op legato, dwz van de dikke naar de dunne met hammer on's en bij het aflopen pulloffs.

Dat zal daar echt van verbeteren. Oja, en geef het ook een beetje tijd.. dat lukt niet op één dag.

Splendid
20 april 2010, 16:54
Ik hoor ze ook zeker wel, maar het klinkt gewoon niet als 1 geheel, zoals dat in de originele solo wel is.. Ik zal eens een stukje opnemen, dan kan ik laten horen wat ik bedoel:)

Ben er trouwens al even mee bezig, maar misschien is ie gewoon nog wat te hoog gegrepen..


edit: http://soundclick.com/share?songid=9041053 dat moet hem zijn

-=JEROEN=-
20 april 2010, 22:12
Klinkt prima hoor. Gewoon lekker doorgaan zo. Wordt vanzelf soepeler.

Glaucus
20 april 2010, 23:36
De preciese plek waar je vinger tussen de twee frets staat en de hoek waarmee je je vinger weghaalt doen er toe. Ook de snelheid waarmee je wegtrekt. Idem anders om voor hamer on's. Dus ja, pak je gitaar zonder versterker en werk er specifiek op. Probeer een voor een al deze dingen te veranderen en bekijk het effect.

Splendid
21 april 2010, 09:39
Ga ik proberen, dank voor de reacties:)

caliban
21 april 2010, 11:24
Ik vind het best wel goed klinken hoor, gewoon blijven oefenen erop, je vingers vinden vanzelf ook wel uit hoe het best gaat :)