PDA

View Full Version : Camp Coolidge - BitterSweet



schizo910
20 april 2010, 16:38
Weer een nieuwe:

BitterSweet (http://www.nextbestband.nl/band/1221/camp_coolidge/11799625#)

of hier:

http://campcoolidge.hyves.nl/


(http://www.nextbestband.nl/band/1221/camp_coolidge/11799625#)

bass blom
20 april 2010, 16:44
lekker man!
ik heb alleen iets met die zanger.
kan het niet precies zeggen.
dat ie teveel zijn best doet netjes en duidelijk engels uit te spreken ofzo? :dontgeti:

bass blom
20 april 2010, 18:01
maarja, jij hebt tenminste een zanger :crazyhappy:

M Kactus
21 april 2010, 10:28
Toffe muziek! Wat me eigenlijk meteen opviel, waren de teksten. Die vind ik erg goed gevonden en knap uitgewerkt. Irony is my sugar, ik hou er wel van. Door de zanger (Cheetoria, toch ?) denk ik wel meteen aan Weezer, maar dat ligt vast aan mijn achtergrond :)
In de mix ligt alles misschien wel een beetje te veel op hetzelfde niveau. De drums, de bas en de lage gitaar, en de hoge gitaar zit wat verder weg. De hoge gitaar mag er van mij best wat meer uitspringen. Maar zoals gezegd, heel fijne muziek, met strakke ritmes en heel afwisselend.

Don Capo
21 april 2010, 10:47
lekker man!
ik heb alleen iets met die zanger.
kan het niet precies zeggen.
dat ie teveel zijn best doet netjes en duidelijk engels uit te spreken ofzo? :dontgeti:

Mwa, ik ben het totaal niet met je eens. Ik vind het juist een prettige uitspraak, eigen stemgeluid, hou ik wel van.

Lekker nummer heren. Staat voor de tweede keer op nu!

Riky
22 april 2010, 16:33
Best tof weer! Jullie lijken erg op en toch ook weer niet. Kan het ook niet helemaal plaatsen, maar ik vind het best lekker klinken!

Don't get me started is toch wel het meest pakkende en commercieel aantrekkelijke nummer. Zie het zo gebruikt worden in een programma. Die kick klinkt dik zeg! Misschien iets te.

Goed bezig! Jullie mogen best in m'n stam kroeg komen spelen:)

EDIT: Ik zie dat jullie de band Random in de vriendenlijst op hyves hebben staan. Toeval of kennen jullie ze?

Cheetoria
22 april 2010, 16:57
Ik lees (ook in de andere topics) dat o.a. de Engelse uitspraak van de zanger niet mooi gevonden wordt. Waar ligt dit aan?

en verder nog tips/trucs/aanmerkingen?

Joe!

bass blom
22 april 2010, 17:07
Ik lees (ook in de andere topics) dat o.a. de Engelse uitspraak van de zanger niet mooi gevonden wordt. Waar ligt dit aan?

en verder nog tips/trucs/aanmerkingen?

Joe!

mijn idee is dat je te goed je best doet engels netjes uit te spreken.
letterlijk elke letter hoor ik, zou je best af en toe wat in kunnen slikken ofzo :D

Don Capo
22 april 2010, 17:17
Nogmaals, ik vind het juist wel wat hebben.

Cheetoria
23 april 2010, 01:41
mijn idee is dat je te goed je best doet engels netjes uit te spreken.
letterlijk elke letter hoor ik, zou je best af en toe wat in kunnen slikken ofzo :D

Gek, ik ben daar absoluut niet mee bezig. m'n engelse uitspraak is erg natuurlijk, maar nogal brits, en dat is misschien anders dan iedereen gewend is (of de meeste mensen in ieder geval).

M Kactus
23 april 2010, 09:13
Gek, ik ben daar absoluut niet mee bezig. m'n engelse uitspraak is erg natuurlijk, maar nogal brits, en dat is misschien anders dan iedereen gewend is (of de meeste mensen in ieder geval).

Ik volg het eerlijk gezegd ook niet zo. Het enige wat ik zou kunnen ontdekken is die uitgeproken "r", die vaak ook gewoon vlakker kan (ma-ching ipv maRching, zoiets). Maar ik merk er eigenlijk niks van, en het zou me zeker nooit zo opvallen. De kans is dat het dan nog Britser gaat klinken, misschien een beetje té?

jannest
23 april 2010, 12:56
wat ik kon horen

kost de zanger te veel moeite om buiten z'n comfort range te zingen
als hij de hoogte ingaat klinkt het wat afgeknepen
(valt te trainen)
bij een ander liedje miste hij wat noten
(artistiek vrijheid)