PDA

View Full Version : Is dit wat? Iemand ervaring hiermee? Tele



Olorin
20 april 2010, 14:39
Zwart is dus mijn kleur.
Deze wil ik evt. aan mijn verzameling toevoegen.
Iemand die kan vertellen hoe deze squiers spelen/klinken.

Meteen nieuwe pup's nodig?


http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fender-Squier-Vint.Mod.-Tele-Custom-Black/art-GIT0005338-001

Hiro
20 april 2010, 15:07
Zal waarschijnlijk spelen en klinken als een gitaar van 249 euro.
Uitproberen is het enige wat ik er van kan zeggen en dan kijken of het het waard is om er nieuwe pups in te zetten of die 200 euro extra steken in een betere stock gitaar, ik heb zelf niet al te veel verstand van Squiers maar ik hoor er niet veel goeds over, maar dat zal ook wel per exemplaar schelen.

Dus uitproberen en zelf kijken of je m mooi vind klinken ja of nee.

En ik heb meerdere gitaren met een agiathis body in mn handen gehad en dit hout klinkt naar mijn mening best wel modderig

caliban
20 april 2010, 15:18
Ik vind ze er in ieder geval heel mooi uitzien! Slecht denk ik niet dat ze gaat klinken, desnoods enkel een andere brug pickup of zo..

guitarkid
20 april 2010, 15:36
Ik zit al een tijdje te overwegen of ik er één zal laten komen om er een "Keith"-Telecastertje van te maken. Ik ben ook wel benieuwd naar echte ervaringen, maar i.t.t. Hiro hoor ik meestal redelijk positieve verhalen over deze serie Squiers en m.n. de Classic Vibe-serie. maar iets specifiekere review is welkom.
Die butterscotch blond met P-90's is ook wel een erg kék gitaartje om te zien.....

Gr. C.

Tupelo
20 april 2010, 16:10
Gitaar zelf is wel oké, wanneer het afwerking betreft.
Maatje van me heeft er één.
Elementen daarentegen zuigen mijns inziens.
Hij is er blij mee, ik zou ze er onmiddelijk uitknikkeren.
Veel te dun en lijken in geen geval op Wide Range Buckers.
Bovendien hoort een telecaster i.i.g. in brugpositie een enkelspoel te hebben vind ik.
Zelf zou ik wat anders uitzoeken voor mijn € 250,-.

marter544
20 april 2010, 17:02
Ik heb de P90 versie getest, dat ding speelde en klonk als een tiet! Hoe de hummies zijn durf ik niet te zeggen, maar ik gas nu al wel 2 jaar op de P90 versie.

guitarkid
20 april 2010, 17:24
Ik heb de P90 versie getest, dat ding speelde en klonk als een tiet! Hoe de hummies zijn durf ik niet te zeggen, maar ik gas nu al wel 2 jaar op de P90 versie.

Twee jaar...? Nou, dan heb je geen GAS of geen geld...! ;)
Want dan wist ik het wel.....

Gr. C.

Tupelo
20 april 2010, 19:01
Bij mij doet 'ie 't gewoon niet.
Ik vind het maar een lauwe plank.
Maar goed, persoonlijk allemaal.
Qua feel en afwerking niet te klagen, maar 't wil gewoon niet.
Ik zou 'm niet rücksichtslos bestellen, probeer 'm eerst zelf eens uit.

Olorin
21 april 2010, 07:48
Okeeee.....

Ik ga er volgende week ff er naar toe (is voor mij net zo ver als naar feedback eindhoven en dat vond ik eerlijk gezegd een b@@@ shop). Eens in mijn handen pakken en eens voelen.

Als ik het goed begrijp --> andere pup's. Nou heb ik toevallig nog een stel SD liggen dus dat zou wel eens mee kunnen vallen.

Ik zal wel laten weten hoe de afwerking/feel/klank is.

Ik heb hier nog een tele staan maar een 2e usa is me momenteel te duur (vrouw heeft afwas machine kapot en nog andere wensen :mad: ) vandaar dat ik deze eens wil proberen.

Mr. Dynamite
21 april 2010, 09:48
Mijn advies; niet gelijk bij de eerste beslissen, Squiers schijnen ook exemplarisch te zijn dus je hebt goeden en slechten ;)

Daan_B
21 april 2010, 10:17
Ik zou deze niet kopen.
Heb hem even in huis gehad doormiddel van ruil, vreselijk ding.
De body was dood en het is nog maar de vraag wat voor humbuckers zo klinken..

lindstrom
21 april 2010, 10:24
Ik heb die tele eens bij Feedback Rotterdam getest, was er eigenlijk een amp aan het testen en deze gitaar stond daar toevallig.
Ik was positief verrast door deze gitaar! prima ding! ookal vind ik hem niet mooi en heb niet vel met telecasters en al helemaal niet met maple toets.

toch vond ik dit wel een erg fijne gitaar!

bij FBR was hij overgens toen maar 199 euro

Tupelo
21 april 2010, 11:56
De body was dood en het is nog maar de vraag wat voor humbuckers zo klinken..Tja dood wil ik niet zeggen, maar ik begrijp wat je bedoelt; resonantie is laag. Dat ik combinatie met dunne twijfelachtige humbuckers doet het niet nee.

Daan_B
21 april 2010, 12:27
Misschien is dat inderdaad een betere omschrijving.
Ook de dikke polylaag, draagt niet echt bij aan de resonatie.

ElectricWizard
21 april 2010, 22:08
Je zou ook een London City comet kunnen proberen, heb daarop gespeeld en vond hem beter dan alle squiers waar ik op gespeeld heb.
Vooral het geluid komt ook dicht in de buurt bij fender.

tostiapparaat
21 april 2010, 22:19
Ik heb er ook eens een geprobeerd (de squier dan)
weet niet meer zeker, maar volgens mij was het de humbucker versie.

de hals was een beetje raar gevormd vond ik, maar hij klonk wel ok en was redelijk netjes afgewerkt.

maar ik heb veel meer goede dingen gehoord over die london city's

Exi
21 april 2010, 23:54
Ik had er keer een vast in de muziekwinkel. Onversterkt klonk hij niet zo lekker, lage resonantie zoals als gezegd is. Verder waren de fretjes vrij scherp bij het exemplaar dat ik vast had. Al met al was ik dus niet onder de indruk.
Staar je iig niet blind op deze gitaar en kijk voor andere opties in zijn prijsrange.

Olorin
22 april 2010, 07:44
Hm, die London City heb ik al in mijn handen gehad. Niet echt mijn ding (ik vind ze op de een of andere manier maar lelijk :) , ik weet het model is hetzelfde maar toch zien ze er in mijn ogen net niet uit.... (smaak he)

Zoals gezegd ga ik naar MS om eens wat te proberen maar ik ben er steeds meer van ovetuigd aan het raken dat ik dan toch maar beter kan wachten en uiteindelijk voor de echte Fender zal gaan kiezen. (tjees dat gaat weer wachten worden ...)

Ik zal wel laten weten wat ik van de squiers vindt. Mijn verwachtingen zijn iig een stukje lager.

Olorin
3 mei 2010, 07:43
Nou ik heb hem dus getest (min of meer)

Van de vele gitaren die er aanwezig waren, waren er al te veel op zicht al slecht afgewerkt.

Zo dus ook deze. Lakwerk was niet goed. Aansluiting van de hals op de body was niet goed(kon er bijna een muntstuk tussen duwen!). Slagplaat was aan de randen niet glad afgewerkt. Tuners voelden zeer zwak aan. Topkam was bagger, snaren waren al te diep ingevreten en lagen dus te laag.

Geluid heb ik niet eens geprobeerd, alleen van ver af (minimaal 5 mtr) was deze gitaar nog te bekijken, dichterbij was huilen met de pet op dus het was geen optie om deze eens in te prikken.

Ok, voor dat geld misschien een leuke gitaar voor een beginner, maar persoonlijk zou ik dan toch iets anders keizen/aanraden.