PDA

View Full Version : lijm voor plastic kappen celestion speakers



Toaster
20 april 2010, 12:27
Met wat voor lijm zette Celestion zijn plastic kappen vast tegen de speaker?

Er heeft er eentje losgelaten bij mijn Marshall cab. Een tweede begon los te raken. Die heb ik ook alvast losgemaakt.

er is ontzettend veel (!) lijm gebruikt. De lijm de Celestion gebruikte zat helemaal in de schroefgaten en en over de complete 360 graden. Daarna is de kap erop gelegd. En vastgelijmd.

Het kapje dat ik zelf heb losgehaald had de lijmring nog aan de kap vastzitten. Deze heb ik met secondenlijm ingesmeerd en weer vastgezet tegen de speaker.

Bij de andere zat de de lijm niet meer aan het kapje vast en ook niet meer aan de speaker. Ik kan hier ook aan beide kanten van de oude lijmring secondenlijm smeren maar ik denk niet dat ik het allemaal meer zo goed terug krijg.

Dus voordat ik zelf onderdeel wordt van de speakercab:

Welke lijm kan ik nu het beste gebruiken om de boel netjes aan elkaar vast te lijmen?

tommus42
20 april 2010, 13:02
bizonkit of bandenplaksolutie

HaroldA
20 april 2010, 13:10
Waarom zou je 'm terug willen lijmen?

Toaster
20 april 2010, 14:18
Omdat ie erop hoort te zitten ;)

Nee het valt mij altijd op dat mensen minder hard bieden op speakers of speakerkasten met celestions als er geen kap meer op zit. Dus dat waardeloze stukje plastic is dan ineens heel veel geld waard.

Niet dat ik deze ooit zal verkopen maar het blijft allemaal wel origineel gewoon.

bass blom
20 april 2010, 15:09
dan zou ik als het er tussen past gewoon flink wat dubbelzijdig tape doen.

HaroldA
20 april 2010, 15:21
Niet dat ik deze ooit zal verkopen maar het blijft allemaal wel origineel gewoon.

Leg 'm op zolder en verlijm 'm als je 'm wil verkopen... Ik zou me er nu in ieder geval niet druk om maken.

Frits van Mourik
24 april 2010, 00:04
Ken het "probleem'. Wat ik gedaan heb, is:
Oude lijmresten zo goed mogelijk verwijderen, dan vastplakken met flink wat simpele siliconenkit.

toneblo
24 april 2010, 07:33
Celestion gebruikte zelf ook een bison tix solutie..( andere naam, zelfde product.)
Bruislijm gaat ook goed als je hem even een paar uurtjes op zijn rug kan laten liggen!:ok:

Toaster
24 april 2010, 12:49
ok bedankt!

Ik had hem alweer dichtgeschroefd omdat ik hem nodig had. Van de week weer open schroeven...

tijd voor een schroefboormachine!