PDA

View Full Version : pups in de epiphone welke hebben jullie erin?



joke
20 april 2010, 08:05
hallo allemaal ik heb recentelijk een epiphone les paul standard heritage plus top wine red (limited edition) aangeschaft (particulier) en na een klein vlakbeurtje speelde zij als een zonnetje alleen waren de pick ups (alnico ) erg "hot"en behoorlijk gevoelig daardoor.
ik had nog twee pick ups liggen uit een gitaar die ik ooit had laten herpuppen en wel een een ; kent armstrong (onbekapte/open voor in de brug) en een seymour duncan (idem voor de neck) zwarte pups en dat staat volgens mij ook beter die worden er vandaag of morgen door een "mannetje "ingezet en ik ben erg benieuwt of de epiphone erop vooruit gaat.
welke pups hebben jullie in jullie epi zitten en wat was er mis met de stock pups en wat is het grote verschil nu?
alvast bedankt voor de input.

Chocola
20 april 2010, 09:00
In 1 epi heb ik een SH en een JB zitten, in een andere GFS crunchy pat bridge en fat pat neck. In een gibsun uit de Epiphone fabriek heb ik nu een EMG 60 en 85 zitten, metaaaaaal! :D.

Die SH vind ik lekker klinken, die JB vind ik kut (schel). Die Fat Patklinkt erg goed en die Crunchy Pat klinkt gewoon relaxt in die LP :). Die EMG 60 en 85... tja, metaaaaaaaaaaal :D. Liever Blackouts maar deze had ik toch nog liggen ^___^. Ze gaan er trouwens wel weer uit, ik ga van die gibsun een bluesding maken :p.

Edit:
wat is er mis met originele Epi pickups? neck pickups vind ik erg snel modderig worden, maar klinken op zich prima als je beetje blues hier en daar speelt. Brug pickups is het gewoon steeds nét niet bij epiphonepickups :(. Het is gewoon mijn ding niet echt. Ik vind zelfs die GFS dingen stukke beter klinken en die vind ik al kut :D (al vind ik die fat pat en crunchy pat errug lekkah als combi!).

Die JB's zijn zonder kapjes (terwijl ik liever kapjes heb eigenlijk, ook i.v.m. shielden e.d.), die GFSs wel met kapjes en die EMGs uiteraard ook, maar dan zwart. Ik zoek nog een Epiphone LP Custom in het wit die beetje oud is voor die EMG's, dat staat namelijk echt tof gewoon :D.

Als je die huidige Epi's al te heet vind zou ik maar geen van die pickups erin doen die ik erin heb want die zijn niet minder heet ofzo (wellicht alleen de SH). Als je ze iets minder gevoelig/heet wil hebben kun je ook de pickups wat naar beneden draaien, probeer het eens en kijk dan of je tevreden bent ermee :).

Thiez
20 april 2010, 12:01
Ik vond de epiphone elementen beetje dun klinken. Het beukte niet. Zeker omdat ik toen in een metal band zat had ik wat meer nodig. Ik heb er toen seymour duncan SH6 setje in laten zetten. Dat ging als een gek. Speelde prima.
Later toen ik engl versterker had gekocht die aardig wat gain heeft en dan ook nog de SH6 elementen werd het wat te veel van het goede en toen ben ik overgestapt naar SH2 jazz in de neck en een SH4 JB in de bridge. Dit klinkt voor mij prima.
Ik heb nu nog een SH5 liggen maar die komt in mijn strat waarschijnlijk.

rudolf
20 april 2010, 12:06
Kleine Hijack :D
Ik heb een epi LP custom.

Ben ook een beetje rond aan het kijken naar nieuwe pick-ups. Er is alleen zoveel keus! :D

Ik zoek iets wat echt lekker rauw klinkt. QotSA, Triggerfinger, EODM, Kyuss, lekkere rauwe bluesrock/stoner dus. Iemand tips?

Mijn versterker is een Marshall TSL.

Rembull1980
20 april 2010, 12:49
Gibson Burstbuckers (2/3) kan je ook eens naar luisteren... Heb je tenminste het echte Gibson geluid.

kko
20 april 2010, 14:43
Ik heb ook onlangs een tweedehands epi lp gekocht en ik heb er een dimarzio tone zone bijgekregen.
Nu wou ik de standaard pup vervangen door de tone zone maar na wat gegoogled te hebben lees ik meer negatieve dan positieve dingen en zou deze pup zeker in een lp teveel bas geven.

Iemand ervaring met de tone zone in een lp?

joke
20 april 2010, 15:42
wow , de gitaar is dus net terug gekomen van mijn "mannetje "die was eerst reperateur bij een muziekzaak waar ik altijd kom en het is geweldig .
zoals gezegt een kent armstron in de brug en een seymour duncan in de nek en het verschil is heel groot; de oversturing is veel minder hakkerig en wild maar veel bruikbaarder en smoother ,het vloeit meer gewoon...
de sustain is er ook op vooruit gegaan zeker voorbij het twaalfde vak en de gitaar is minder microfonisch wat het met de stock pups wel was met als gevolg dat je alles hoorde elke aanraking en zeker de geluidjes die je niet wilt laten horen natuurlijk.
het klinkt nu veel netter en de vervorming laat zich beter in de hand houden en doseren en ook het hoog is strakker , een hele verbetering dus...
ook esthetisch is het mooier die zwarte pups in die creme pick up frame met de creme slagplaat erbij .
mooier dan die zilveren chromen vlees noch vis kappies.......
ik ben blij!!!

Chocola
20 april 2010, 20:33
Joke... FOTO's! Anders mag je de pot op met je nieuwe pickups! :D.

joke
20 april 2010, 21:18
geen idee hoe dat werkt , bij een advertentie plaatsen is het simpel dan staat onderin een mogelijkheid om in je pc te browsen naar een foto en die plaats je dan maar dat vind ik in dit forum niet terug , kan ieman d mij dit in leken termen even uitleggen dannzal ik wat fotoos plaatsen.
doei,joke (eigenlijk eric)

macwilliams
20 april 2010, 21:23
doei,joke (eigenlijk eric)

Ben ik nu als enige gedesilusioneerd?

joke
20 april 2010, 21:37
Ben ik nu als enige gedesilusioneerd?

ik heb wel mooie benen....

en een mooie vrouw die joke heet!

macwilliams
21 april 2010, 05:25
ik heb wel mooie benen....

en een mooie vrouw die joke heet!
Het zal best dat je mooie benen hebt maar ik sla ze af...
En bied je me nu serieus je vrouw aan :eek: ?

:seriousf:

joke
21 april 2010, 07:00
kost je 5 kamelen!








en een gibby goldtop met p90 ers

macwilliams
21 april 2010, 07:28
kost je 5 kamelen!








en een gibby goldtop met p90 ers

Dat van die kamelen :ok:
Maar mn goldtop..... Laat ik dat maar niet doen, die is meer dan tien kamelen, een dozijn geiten en een valse dingo waard.

joke
21 april 2010, 08:01
hallo allemaal , moet ik fotoos plaatsen via photobucket ofzo ?
kan iemand mij dit proces in leken termen uitleggen ?
ik zou best iedereen mijn nieuwe epi les paul willen laten zien namelijk , t'is zeker de moeite waard het is een beauty!!

macwilliams
21 april 2010, 09:06
1:
maak een account aan.
2:
upload foto's from your computer
3:
kopieer img code
4:
plak de code in je reaktie hier
5:
verzend reaktie

en klaar!

Chocola
21 april 2010, 09:55
of zonder registratie bij bijv. www.imageshack.us :).

macwilliams
21 april 2010, 09:59
Image shack vind ik zelf wat minder lekker.
Als je de foto's hier dan post dan vernøk je de forum layout.
Dan moet je boel gaan re- sizen.

Of ik doe het fout.... Kan.

joke
21 april 2010, 12:54
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010084.jpg
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010085.jpg
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010086.jpg
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010087.jpg
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010088.jpg
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010089.jpg
http://i948.photobucket.com/albums/ad328/snelkookfiets/epiphone/P1010090.jpg

Thiez
21 april 2010, 13:40
mooi dingetje joke

The Underdog
21 april 2010, 13:57
Die brughumbucker is omgekeerd gemonteerd ;)

kalmah
21 april 2010, 13:57
Antiquity's !!!:rockon:

joke
21 april 2010, 15:10
dat omdraaien van het brug puppy is bewust gegaan omdat hij in de "normale stand uit fase bleek met de s.d.

klinkt verder niet verkeerd hoor het heeft wanneer verkeerd gedraaid alleen effect op uit fase stand ik bedoel , sommige pups matchen minder goed en moeten dan gedraaid worden zo is mij verteld maar dat zullen sommige wel weer onzin vinden ,maar de sound is oke en daar gaat het immers om natuurlijk!

joke
21 april 2010, 15:11
Antiquity's !!!:rockon:

zijn die ook gedraaid of zijn die ook van kent armstrong?

iemand trouwens ook een kent armstrong in zijn/haar brug of eens gehad?

Nobler
21 april 2010, 17:14
Ik heb 3 Epi's, allemaal met hun eigen originele elementen.

Gothra
21 april 2010, 17:19
Ik heb de SH-1(Brug) en JB(neck) erin zitten. Klinkt veeeel beter dan met de originele pu's, die hadden te weinig karakter en output naar mijn mening.
de SH-1 is geweldig, klinkt lekker zowel clean als met gain. De JB klinkt ruk met gain, maar clean is ie echt prachtig!

joke
21 april 2010, 17:58
Ik heb 3 Epi's, allemaal met hun eigen originele elementen.

je zou toch eens een echt goed element moeten horen nobler dan zou je denk ik schrikken ...
die stock dingen doen het uiteraard wel maar beter kan het zeker ,zeker onder bepaalde omstandigheden on stage met veel gain en daar willen de cheapo's nog wel eens schel klinken en veel fluiten en rondzingen en dan bedoel ik geen mooie hanteerbare feedback.
ook laten ze vaak onbedoelde bijgeluiden aardig versterken omdat ze zo hot zijn en dat komt jouw sound en spel niet ten goede..
maar misschien ben je niet kritisch op jouw sound of speel je nog niet zo lang , niet denigrerend bedoeld hoor maar mijn ervaring is dat naarmate je langer speelt en meer ervaring en techniek krijgt (als het goed is...) je ook langzamerhand kritischer wordt ten aanzien van geluid en ook op jouw gear en dan bedoel ik natuurlijk ook combo en pedaaltjes etc etc...

superken_nl
21 april 2010, 18:08
welke pups hebben jullie in jullie epi zitten en wat was er mis met de stock pups en wat is het grote verschil nu?
alvast bedankt voor de input.

Wat was er mis met de oude: alles.... weinig output, slechte articulatie, neckpickup erg wollig, brugpickup miste ballen.

Nu heb ik: Dimarzio '70s super distortion in de brug en From Hell in de neck. Brugpickup heeft nu veel meer laag en veel meer output, neck pickup veel helderder. Perfect :hippie:

joke
21 april 2010, 18:57
yep de superdistortion van dimarzio zijn erg vet en zeker niet wollig!
.ga je erg van genieten , maar dat deed je al natuurlijk!
suucces!

Rooker
21 april 2010, 19:17
Dag allen.

Joke ik wil jou topic niet overnemen:makeup:

Maar ik heb even een vraag.

Ik wil ook altijd nog een Les Paul. Betaalbaar is dan ook een Epiphone of misschien een Studio. Het ziet er allemaal erg mooi uit al vind ik de Epiphone Les Paul Custom eigenlijk mooier dan een studio.
Maar Eigenlijk wil je natuurlijk een onbetaalbare Gibson Les Paul.....
Mijn vraag...
Hoe verhoud zo'n gitaar kwalitatief nu tot een echte Gibson?
Is er qua gelluid een bijna evenaring met een echte Gibson, of bijvoorbeeld na het simpel even Echte Gibson pickups er in bouwen of bijv Dimarzio's.

Ik ben erg benieuwd!!!! Hier zitten toch alle Epiphone experts bij elkaar:ok:

Chocola
21 april 2010, 20:25
Dag allen.

Joke ik wil jou topic niet overnemen:makeup:

Maar ik heb even een vraag.

Ik wil ook altijd nog een Les Paul. Betaalbaar is dan ook een Epiphone of misschien een Studio. Het ziet er allemaal erg mooi uit al vind ik de Epiphone Les Paul Custom eigenlijk mooier dan een studio.
Maar Eigenlijk wil je natuurlijk een onbetaalbare Gibson Les Paul.....
Mijn vraag...
Hoe verhoud zo'n gitaar kwalitatief nu tot een echte Gibson?
Is er qua gelluid een bijna evenaring met een echte Gibson, of bijvoorbeeld na het simpel even Echte Gibson pickups er in bouwen of bijv Dimarzio's.

Ik ben erg benieuwd!!!! Hier zitten toch alle Epiphone experts bij elkaar:ok:

Even een beetje zoeken op dit forum want als er over één ding al is geschreven en gevraagd dan is het dit ;).

macwilliams
21 april 2010, 20:36
Gibson vergelijken met epiphone is voor iedereen weer anders.
Ik heb/ had verschillende epi's en er zaten erg goede en fijn spelende exemplaren tussen. De meeste zijn weer verkocht, ook aan forumleden.
Nu hangen er nog zes gibsons aan m'n muur en daar ben ik stuk voor stuk heel blij mee en heb door m'n Gibson fetisj het idee dat ze vele malen beter zijn dan welk merk dan ook.

Het is allemaal subjectief.

Maar Gibson rules :rockon:

joke
22 april 2010, 07:49
gibson is natuurlijk de holy grail alleen heb ik van een aantal winkels al vernomen dat de markt wordt overspoeld momenteel met fake gibby's compleet met certificaat en koffer en wel zo goed nagemaakt dat je het pas kan zien als je hem helemaal uit elkaar haalt en b.v. de pups licht.
zelfs een aantal winkels zijn er aardig ingestonken .
kortom gibsons kunnen een behoorlijk risico zijn en je kan er aardig ziek van zijn als je een gibson koopt voor een hoop pegels en er later achter komt dat hij chinees spreekt!
epiphones daarintegen zijn meestal geen nep en als je een beetje goed en kritisch koopt dan zijn er hele goeie te scoren .
zo een low budget gitaar impliceerd natuurlijk wel een aantal investeringen te doen in zake als pups en pots maar dan heb je vaak een aardig beestje en niet de rotzooi wat gibson de laatste tijd op de markt pletterd en waarmee ze bezig zijn hun goede naam aardig de das om te doen....
ook hebben ze een beleid ten aanzien van de winkels waardoor menige winkelier zeker in deze recessie tijden afhaakt gibsons in te kopen dus waar gaat dat heen?
ik zou bij een beetje budget gaan voor een goede epi en dan de rest van het budget besteden aan pups en vooral een echt goede versterker want hoe vaak zie je niet op you tube een goede gitaar waar je een totaal verkeerd geluidsbeeld van krijgt omdat ze over een versterker van zeeman spelen .
eigenlijk is een goeie (liefst buizen bak) versterker nog belangrijker dan die plank.

bass blom
22 april 2010, 08:02
je versterker, het woord zegt het al, versterkt het geluid van je (goede of slechte) plank :satisfie:

pannekoek
22 april 2010, 08:11
in mijn epi (zakk wylde signature camoflage) zaten EMG HZ (passieve) elementen, die heb ik omgewisseld voor een setje EMG 81/60. oorspronkelijk kwamen die uit m'n jackson, waar nu seymour duncan blackouts in zitten.

Orpheo
22 april 2010, 12:49
Gibson Burstbuckers (2/3) kan je ook eens naar luisteren... Heb je tenminste het echte Gibson geluid.

wat is dat voor een kolder? Alleen maar omdat er 'gibson' op staat is het het echte gibson-geluid? gearsl*t, niet te zunig! misleidde onwetendheid. Ik kan je 10 redenen geven waarom de burstbuckers geen 'echte' gibsonsound geven, om te beginnen al omdat het slechts een pickupje is, en sinds wanneer maakt een pickup DE sound van een merk? een p90 in een LP junior is ook het echte gibson-geluid, maar als de burstbuckers dat al zijn, wat is dan die combinatie?

Daarnaast, de burstbucker is niet eens gebaseerd op een PAF, tis gewoon een super3 in een ander, underwound, jasje. verkeerde draad, verkeerde bobbinvorm, verkeerde magneet, verkeerde wind zelf, verkeerde polepieces, verkeerde slugs... het is in niets een 'paf', en zelfs pafjes waren zo divers als sterren aan de hemel. probeer jij maar 2 pafs te vinden die net zo gelijk zijn als 2 duncan JB's, gaat je echt niet lukken.

@.t.s: in een goedkope gitaar zou ik een set crunchy pat's doen van GFS. klinkt goed, en zelfs in gitaren die van super-hout gemaakt zijn, klinkt 't al goed.

superken_nl
22 april 2010, 13:17
gibson is natuurlijk de holy grail

:???:


de markt wordt overspoeld momenteel met fake gibby's compleet met certificaat en koffer en wel zo goed nagemaakt dat je het pas kan zien als je hem helemaal uit elkaar haalt en b.v. de pups licht.
zelfs een aantal winkels zijn er aardig ingestonken

Mijn ervaring met gitaarwinkels is dat het personeel er 9 van de 10 keer zelf geen verstand heeft. Niet zo gek dat ze erin stinken

Ik geeft toe dat het niet altijd even makkelijk te zien is, maar 99% zo niet 100% van neppo's is te herkennen aan de buitenkant.

Om maar een voorbeeld te noemen: de eerste nepperd die die fret-edge binding heeft moet ik nog zien!

arcane
22 april 2010, 13:39
Ik heb de stock pick ups van mijn epi vervangen voor GFS mean 90's. Ik wilde gewoon graag een gitaar met p-90's.

Klinkt overigens fantastisch.

Nobler
22 april 2010, 14:02
misschien ben je niet kritisch op jouw sound of speel je nog niet zo lang

Ik kreeg mijn eerste Epi, een Scroll 450 SC op mijn 16e verjaardag, binnenkort 30 jaar geleden.... De 2e, een Riviera EA-250, kwam 6 jaar later en de 3e, een Sheraton II, 14 jaar na de eerste. Ik denk niet dat er veel dagen zijn dat ik er nietminstens even op gespeeld heb. Sinds mijn 17e heb ik een VOX AC30 (gekocht bij een rommelhandelaar voor 150 gulden, weliswaar zonder grillcloth, handvaten en dat soort dingen, met onbruikbare niet originele speakers en ‘in need of restauration’, maar toch). Daar speel ik nog steeds op (als het hard mag), en hij geeft een heerlijk geluid.

Ik merk wel degelijk verschil tussen de elementen van de verschillende gitaren, maar ze zijn allemaal prima bruikbaar. Een jaar of 6 geleden kocht ik een Gibson ES335 uit 1998 met voor zover ik weet standaard elementen. Ook weer prima bruikbaar, maar toch vind ik het geluid van de Sheraton II beter, wat volgens mij vooral door de elementen veroorzaakt wordt.

Je hebt denk ik wel gelijk dat ik misschien niet zo kritisch op mijn geluid ben, in die zin dat ik gewoonlijk uit een combinatie van gitaar en versterker wel een lekker geluid weet te vinden wat ik ‘mijn geluid’ vind, althans, er blijft altijd wat te wensen over, maar het komt een heel eind in de buurt. Met betere spullen worden mensen steeds kritischer, en met nog betere spullen kun je dan misschien nog van 98% naar 98,5%, maar merk je daar nou zoveel van?

In mijn studententijd heb ik een goede stereotoren gekocht. Het was een aanbieding omdat het een etalageexemplaar was en er bleken geen boxen bij te horen. Omdat ik geen geld meer had heb ik de 4 watt in plastic gegoten boxjes van mijn zus haar speelgoedpickup gebruikt. Dat was natuurlijk geen fantastisch geluid, maar het ging mij in de eerste plaats om de muziek, niet om de klank, maar mijn vrienden hebben nooit opmerkingen gemaakt over het geluid, zolang ze de boxjes niet zagen, pas als ze ze zagen was het geluid opeens %$#.

Over mijn gitaargeluid heb ik trouwens ook nooit opmerkingen gehad …

joke
22 april 2010, 16:14
ik heb een megafantastische mesa boogie waar ik op kick als ik even los ga maar met het trio waar ik in speel speel ik met een variax 500 in een x3live direct de tafel in (speel met oortjes)
ga in de toekomst solo dingetjes doen en dan gaat mijn epi over een gt5 lekker tekeer.
weliswaar ook zo de tafel in maar wel een gitaar met echte elementen en dat verschil tussen de variax en de epi met pups hoor je vooral met scheur op de lage snaren behoorlijk.
ik gebruik trouwens bij het maken van opnames ( backingtracks e.d. ) veel de gearbox met de line 6 software en daar zitten zoveel geluiden in die heel bruikbaar zijn bij opnames omdat je als je b.v. een gitaar met ballen opneemt je die ballen toch weer moet weg equalizen omdat dat een hoop in de weg zit dus zijnde afgepaste line6 geluiden heel bruikbaar en geen mens die dat in zo een backing band terughoort dus ja wat is geluid en de authenticiteit ervan waard ....?

Rooker
22 april 2010, 23:33
http://www.musik-produktiv.de/epiphone-lp-ultra-ii-me.aspx

Jongens... Zeg nou zelf. Dit is toch sexy!!!
Kost 1/3 van een Gibson classic, heeft ( of ik heb het mis) Precies de zelfde specifikaties en is toch net zo mooi, of mooier:makeup:

Mochten de elementen het net niet zijn zet je er is wat Dimarzio of duncans in en je hebt toch gewoon een Gibson sound en look???:cheerup:

Hmmmm eerst me AC30 verkopen, of gewoon sparen:(

Terminus
23 april 2010, 14:21
ik heb een megafantastische mesa boogie waar ik op kick als ik even los ga maar met het trio waar ik in speel speel ik met een variax 500 in een x3live direct de tafel in (speel met oortjes)
ga in de toekomst solo dingetjes doen en dan gaat mijn epi over een gt5 lekker tekeer.
weliswaar ook zo de tafel in maar wel een gitaar met echte elementen en dat verschil tussen de variax en de epi met pups hoor je vooral met scheur op de lage snaren behoorlijk.
ik gebruik trouwens bij het maken van opnames ( backingtracks e.d. ) veel de gearbox met de line 6 software en daar zitten zoveel geluiden in die heel bruikbaar zijn bij opnames omdat je als je b.v. een gitaar met ballen opneemt je die ballen toch weer moet weg equalizen omdat dat een hoop in de weg zit dus zijnde afgepaste line6 geluiden heel bruikbaar en geen mens die dat in zo een backing band terughoort dus ja wat is geluid en de authenticiteit ervan waard ....?

Niet zo veel leestekens gebruiken joh, straks kunnen we het nog lezen.

joke
23 april 2010, 14:34
Niet zo veel leestekens gebruiken joh, straks kunnen we het nog lezen.

we kunnen natuurlijk niet allemaal neerlandici zijn ! (uitroepteken =leesteken)

sommige van ons zijn zelfs slechts eenvoudige maar redelijk betaalde musici (puntje komma puntje puntje puntje)

SRV2000
23 april 2010, 17:14
we kunnen natuurlijk niet allemaal neerlandici zijn ! (uitroepteken =leesteken)

sommige van ons zijn zelfs slechts eenvoudige maar redelijk betaalde musici (puntje komma puntje puntje puntje)

Ik begrijp dat het upgraden van een Epiphone meestal gedaan word doormiddel van andere pups en pot. Maar er zijn er velen die de topkam ook vervangen van hum Epiphone Lespaul/Sg.

Weet iemand daar eigenlijk de reden van.
Is dat omdat de orginelen sneller slijten of komt het ten goede van je geluid.

Rooker
23 april 2010, 17:39
Gaat volgens mij niet so zeer om de toonklank maar meer om de stemvastheid en de sustain. Volgens mij is bij goedkopere gitaren de topkam vaak van plastic en dit ontstemd eerder. Maar bij een Epi van tegen de 580 zal dat toch wel goed zitten?

rozh
23 april 2010, 17:51
Gaat volgens mij niet so zeer om de toonklank maar meer om de stemvastheid en de sustain. Volgens mij is bij goedkopere gitaren de topkam vaak van plastic en dit ontstemd eerder. Maar bij een Epi van tegen de 580 zal dat toch wel goed zitten?

nee het is een plastic kutding:p

jannest
23 april 2010, 17:51
Ik begrijp dat het upgraden van een Epiphone meestal gedaan word doormiddel van andere pups en pot. Maar er zijn er velen die de topkam ook vervangen van hum Epiphone Lespaul/Sg.

Weet iemand daar eigenlijk de reden van.
Is dat omdat de orginelen sneller slijten of komt het ten goede van je geluid.

ik heb de tailpiece vervangen voor een alu gotoh

ik hoor het verschil niet

RS-Rik
23 april 2010, 18:33
Voor mij gaat er niets boven de '57 Seth Lover pups... Gewonese zijn volgens mij 100 euro per stuk.