PDA

View Full Version : Nieuwe elementen



Ben jtm
19 april 2010, 21:08
Hallo beste allen,

Ik overweeg om andere elementen in de gibson les paul te zetten.
Waarom, ik vind de elementen, met name het bridge element te schel klinken.
Er zitten standaard burstbuckers 1 (neck) / 2 (bridge) in.

Mijn versterker is een JVM 410H met een cab van HB /V30. speakers.
Advies wat ik her en der krijg loopt erg uit één, vandaar dat ik graag wat meningen / advies krijg van de gebruikers al hier voordat ik nieuwe aanschaf.

Wat ik graag zou willen bereiken is een warm vol en helder geluid.
Er zullen ongetwijfeld verschillende gebruikers zijn die al e.e.a. hebben uitgeprobeerd, dus goed advies zou welkom zijn.

bass blom
19 april 2010, 21:19
warm vol en helder.
P94's :satisfie:

TimoSomers
19 april 2010, 21:21
Of gewoon P-90.

(Heb geen ervaring met P-94 overigens, of welke andere P dan ook, maar ze zitten in m'n bfgtje en vind het de lekkerste neckpickup die ik gehad heb).

bass blom
19 april 2010, 21:24
P94 is P90 in humbuckerformaat, wat ik aanneem dat TS in zijn les paul heeft nu.

en ze ogen ook nog eens super :cheerup:

TimoSomers
19 april 2010, 21:33
P94 is P90 in humbuckerformaat, wat ik aanneem dat TS in zijn les paul heeft nu.

en ze ogen ook nog eens super :cheerup:

Aaah, in that case: P94 dus !:ok:

caliban
19 april 2010, 21:33
Wat voor sound zou je willen. Ik vind het niet zo erg als mijn brugelement redelijk wat hoge tonen uitzet, want dat maakt je overdrive strak.

bass blom
19 april 2010, 21:41
klein tipje nog, ik heb ook een HB 412 V30..
minstens 2 beamblockers er in zetten, wordt alles ook een stuk minder schel en beter gespreid van.

stratie
19 april 2010, 22:38
Ik heb een de hals positie een Seymour Duncan Jazz pickup zitten. Klinkt erg vol en warm, en toch ook verbazingwekkend helder.

caliban
19 april 2010, 22:45
Seymour Duncan JB wordt in een Les Paul dacht ik ook meestal goed ontvangen.

Orpheo
20 april 2010, 00:07
Jb is n behoorlijk schelle bak.

Een p90 warm? Niet mee eens,zeker niet.we'll vol,maar niet warm.

Warm met n classic rock vibe: : superdistortion
Warm met wat helderheid:alternative8.
Ideale halspup: jazz met n alnico8 magneet erin.veel beter dan t origineel.

Maar t probleem zit m niet zozeer in de pups,maar in de amp/speaker/kast combinatie.burstbuckers zijn namelijk al behoorlijk 'tubular',zoals satriani dat noemt. Pups veranderen is symptoombestrijding.

Meest goedkope oplossing overigens,is het solderen van een 500k weerstand op de volumepot. Temt t hoog enorm.

Ricochet
20 april 2010, 00:32
ik vind de elementen, met name het bridge element te schel klinken.
Er zitten standaard burstbuckers 1 (neck) / 2 (bridge) in.

Wat ik graag zou willen bereiken is een warm vol en helder geluid.



Grappig toch weer. Zoveel mensen, zoveel meningen. IMO hebben BBs bij uitstek een warm vol en toch helder geluid.

Heb je weleens met de hoogte van de BBs lopen prutsen? Ik vraag me bijna af of je brug-PU niet te hoog staat?

Ben jtm
20 april 2010, 07:26
Met de hoogte van de PU's heb ik ook al e.e.a. geprobeerd.
Het klopt ook wel dat de BB's best mooi klinken, vind ze alleen, en dan met name bij clean een beetje te scherp / te schel, die beamblockers en daarna eventueel de weerstand gaan we zeker eerst uit proberen voordat ik wat ga veranderen aan de PU's. Vraag me eigenlijk af of er met andere elementen verbetering valt te behalen, of dat ik het op een ander vlak moet zoeken.

Ben jtm
25 april 2010, 09:32
Na een en ander geprobeerd te hebben is voor mij de oplossing een condensator van 2nF op de out put van mijn bridge element gewoon parallel, dus tussen de plus en de massa de gitaar klinkt nu perfect voor mij. Ik heb ook wat geprobeerd met verschilende capacitores en weerstanden maar dat had niet het gewenste effect.
Bedankt voor de tips en tricks.

johanb
25 april 2010, 10:14
mijn ervaring met een p-94 is veel bijgeluiden op de een of andere manier.ik moest meer dan 3 meter bij de versterker wegblijven.wel het mooiste element om te zien.