PDA

View Full Version : Fluittoon en storing van de Boss Loopstation RC-2.



Brewskie
19 april 2010, 19:49
Hoi,
Ik heb last van storing door de Loopstation en ik vraag me af hoe ik dit moet verhelpen.
Ik
merk dat de RC een fluittoon geeft over de versterker.
Ik heb vastgesteld dat de ledlampjes op de RC voor extra piepjes zorgen (allemaal over de speaker).
Het piepen hoor ik zelfs als de RC niet in het circuit is opgenomen. Dus lijkt de storing 'radiografisch' te verlopen, danwel via het stroomnet.
Als ik de RC aansluit op de 1spot hoor ik de piep wel. Als ik 'm op de batterij laat lopen, dan hoor ik de storing niet.
De
oplossing lijkt dus logisch: gewoon batterijen gebruiken. Echter, dit ding vreet meer batterijen dan de vibrator van mijn zus, dus wil ik toch graag op de adapter.

Wat ik van jullie zou willen weten;

....zal een aparte adapter voor de loopstation dit probleem verhelpen ?
Moet dit dan weer bij voorkeur een 1Spot zijn,
of kan het ook een goedkoper exemplaar zijn en welke raden jullie dan aan ?

Alvast bedankt, Brewskie

Nielsje
19 april 2010, 19:54
....zal een aparte adapter voor de loopstation dit probleem verhelpen ?
Moet dit dan weer bij voorkeur een 1Spot zijn,
of kan het ook een goedkoper exemplaar zijn en welke raden jullie dan aan ?


Alvast bedankt, Brewskie

Ja, een aparte adapter zou het probleem ophelpen. Echter, het hoeft niet aan de RC2 te liggen, misschien is het juist wel de combinatie van de RC2 met een ander pedaal, snapt u? Wellicht dus dat je een ander pedaal met een batterij kan voeden, en dan is het probleem wellicht ook weg. Even proberen dus.

Je zou weer een one-spot kunnen nemen, maar de kans is dus dat je eenzelfde probleemveroorzaker erbij koop. Je doet er dan dus beter aan geen geschakelde voeding te kopen, maar dus een good old boss of iba adapter.

titzenpitzer
19 april 2010, 19:56
Ik herken het probleem een beetje, al is het met een compleet ander pedaal.
Mijn EHX memory man hazarai gaf ook piepgeluiden; als je tussen de presets doorschakelde veranderde de pieptoon licht.
Oplossing was inderdaad een gepaste adapter gebruiken. Onespot maakte het enkel erger :)

Brewskie
19 april 2010, 20:08
Ik herken het probleem een beetje, al is het met een compleet ander pedaal.
Mijn EHX memory man hazarai gaf ook piepgeluiden; als je tussen de presets doorschakelde veranderde de pieptoon licht.
Oplossing was inderdaad een gepaste adapter gebruiken. Onespot maakte het enkel erger :)

Nou, die pieptonen zijn zo erg dat het onwerkbaar is. Als je switcht van preset, dan gaat hij het geheugen laden. Dan toont hij flitsende led's, en dat geeft echt veel te veel storing. Ik zal eens een aparte adapter kopen. Maar inderdaad eerst eens al die andere pedalen via de batterij voeden, zoals Niels voorstelde.

Dirk_Hendrik
19 april 2010, 22:09
ik doe hier even een associerende shot in the dark, daar ik geen zin heb om de technische gegevens te googelen.

Alles wat je post suggereert dat je meer last hebt van je fluittonen op het moment dat je RC "moeilijke" dingen doet. Makkelijk is in dit geval audio processen, moeilijk is laden, schakelen, leds van status veranderen. etc etc.

En dat suggereert dat de belasting van je onespot zo op het randje zit dat als er extra stroom gevraagd wordt de voedingsspanning te ver inzakt.

En dus lijkt me de oplossing een andere adapter, geen onespot dus maar een gewone, niet schakelende, zoals Niels ook al suggereerde.

Nielsje
19 april 2010, 23:38
Ben ik overigens nog wel even benieuwd wat er nog meer aan pedalen aan de keten hangt. De Onespot kan er tot 1700 mA doorheen pompen, je moet het dan volgens mij wel écht gek doen om dan op de max te gaan zitten..

Sinner
20 april 2010, 10:19
Heb precies hetzelfde als mijn Rc2 aan een daisychain hangt met andere pedalen. Als ik m zijn eigen (boss) adapter geef is het meteen weg. Nu heeftie zijn eigen stroom van 1 vd 6 uitgangen op mijn Burkey SIX. Ook geef vuiltje/piepje aan de lucht.

Die uitgangen zijn volgens mij maar 100mA dus daar ligt het zeker niet aan bij jou. Ik zou het gewoon met een dedicated Boss adapter proberen. Volgens mij is dan je probleem verholpen.

demax
20 april 2010, 14:52
Hier heb ik ook verschrikkelijk last van, en eens je erop gaat letten is het echt niet werkbaar nee.
Zal k ook maar s een andere adapter gaan aanschaffen.