PDA

View Full Version : Pick-ups voor Lefty gitaren?



knarf
19 april 2010, 18:51
Hallo!

Het verbaast me eigenlijk dat hier nog geen topic te vinden is met deze vraag, vandaar:
Worden er ook single coil pick-ups gemaakt voor linkshandige gitaren? Of zijn de lefty spelers genoopt om de standaard SC:

1/ om te draaien op hun lefty strat en dus de pup cavities een beetje te moeten aanpassen

of

2/ de pups toch in de "juiste" richting te monteren en de laagste poolstaafjes onder de A te hebben zitten ipv onder de B-snaar ( in geval van "staggered pole pieces" wel te verstaan)?

Ik vraag het me al een tijdje af...

Terminus
19 april 2010, 20:08
Bij de meeste pickupmakers kan je ze gewoon bestellen zonder extra kosten.

knarf
20 april 2010, 18:01
En wat doet een lefty speler dan als hij Fender Custom Shop pups wil? Of GFS of andere "fabriekspick-ups"?

Kakihara
20 april 2010, 18:09
En wat doet een lefty speler dan als hij Fender Custom Shop pups wil? Of GFS of andere "fabriekspick-ups"?

Ik weet dat Seymour Duncan lefty-modellen zonder meerprijs levert, ik veronderstel dat andere grootfabrikanten dat ook kunnen. Links of rechts maakt enkel wat uit bij single coils met staggered pole pieces dacht ik.

knarf
22 april 2010, 14:58
Ja, ik geloof ook dat dat het enige is dat iets uitmaakt. Maar veel pup sets van Fender Custom Shop hebben die lagere B pole en ik ben nog nooit lefty CS setjes tegengekomen, vandaar mijn vraag.