PDA

View Full Version : SG kenners nodig ( geert mischien )



SRV2000
19 april 2010, 18:34
Dag beste Mensen.

Ik heb weer zin in een nieuwe pank
Nu kan ik een SG ( epiphone ) ruilen met mijn Greg Bennet ( is voorzien van gibson pu ) maar helaas is deze gitaar niet echt mijn ding.
Nu kan ik mijn gitaar dus ruilen maar mijn vraag is kan dit uit. ( voor bijde partijen dan.

Ik wil hem gebruiken voor mijn rock & metal bandje.
we spelen nummers van o.a

Black sabath
Saxon
iron maiden.
Acdc

Kortom let it be rock !!!

Ik weet dat een gibson SG hier zeker geschick voor is maar kan een epiphone dit ook aan?

En zo te zien heeft hij de zelfde looks als die van Angus young ??

Ik heb de zoek functie gebruikt maar er zijn zoveel verschillende types dus ik zou niet weten waar ik onder moet zoeken.

Ik ben al een tijdje gecharmeerd van een SG maar ik wil natuurlijk wel goede dingen doen.

dit is em

http://link.marktplaats.nl/326944374

ik heb met de verkoper gesproken en die melde dat hij er echt als nieuw uitziet.

Dankje

allochthomas
19 april 2010, 18:39
Ik weet dat een gibson SG hier zeker geschick voor is maar kan een epiphone dit ook aan?



Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar een epiphone sg is een budget gibson sg, die is dus prima instaat om dat soort dingen te doen. Je gibson pickups overzetten en raggen maar.

SRV2000
19 april 2010, 18:48
Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar een epiphone sg is een budget gibson sg, die is dus prima instaat om dat soort dingen te doen. Je gibson pickups overzetten en raggen maar.

Aardige mensen hoe ga je er mee om :???:

Ik zei dat ik weet dat een Gibson SG zeer geschikt is voor metal en rock muziek.
Mijn vraag was kan een Epiphone dat soort gerne muziek ook aan ( hoge output ? )

Dat een Epiphone niet te vergelijken is met een Gibson dat is me duidelijk.

Ik zit er dan ook wel over na te denken om er Angus young signature pick ups er in te doen

Jay75
19 april 2010, 18:57
Ja hoor, is het antwoord op al je vragen....

allochthomas
19 april 2010, 19:01
Was niet onaardig bedoeld ofzo, maar ik vond de vraag wat onzinnig. Volgens mij snap je mijn uitleg niet echt. Een epiphone is een budget gibson. Als je de gibson ergens voor kan gebruiken kan je zeker ook de epiphone gebruiken. Als je dan toch twijfelt over de output kan je je gibson pickups gewoon overzetten naar de sg. Overgens kan je alle gitaren voor alles gebruiken, het is alleen een kwestie van smaak:D. Als je een sg lekker vind spelen dan zeg ik: ruilen die hap.

macwilliams
19 april 2010, 19:03
Je gaat die Gibson elementen toch wel overzetten toch?

LesPaul1612
19 april 2010, 19:20
Het betreft hier een Epiphone SG G400. Kosten nieuw zo'n 300 E
Heb er zelf nog één getest en vond deze erg goed. comfortabele, snelle hals, goed afgewerkt en klonk goed. Ik denk dat gibson humbuckers ook erg goed tot z'n recht komen in deze gitaar!:punk:

Jasper.
19 april 2010, 20:56
:crazyhappy: Die SG komt uit wolvega :P Staat er al een behoorlijk tijdje op geloof ik.

VanMeekeren
19 april 2010, 21:00
Ik zie bij die SG 3 schroefjes bij de trussrod-cover. Bij Gibson is dit een teken dat ze nep zijn.

Van Meekeren

geert1976
19 april 2010, 22:10
Die Epi SG is veel te duur, echt waar, er is weinig bijzonders aan.

voor tussen de E 400,00 a E 450,00 vind je met gemak een SG faded, daar heb je qua gitaar veel meer aan dan deze Epi.

En even voor de duidelijkheid: een Epi is geen budget Gibson, qua hout, hardware etc. hebben deze twee niets met elkaar te maken.
Gibson is eigenaar van Epiphone en laat imitaties bouwen onder de naam Epi en dat is iets anders dan een budget versie.

Ik zie ook weer van die kut Grovers erop zitten, doe mij maar Schaller:ok:

geert1976
19 april 2010, 22:11
:crazyhappy: Die SG komt uit wolvega :P Staat er al een behoorlijk tijdje op geloof ik.

vind je het vreemd met die idiote prijs:ok:

Jordii
19 april 2010, 22:14
Ik zie bij die SG 3 schroefjes bij de trussrod-cover. Bij Gibson is dit een teken dat ze nep zijn.

Van Meekeren

Die drie schroefjes zijn standaard voor Epiphones.

VanMeekeren
19 april 2010, 22:24
Die drie schroefjes zijn standaard voor Epiphones.

Dan heb ik niks gezegd; als je deze zou zien bij een Gibson, dan was de Gibson nep. Zo. Bedankt voor de aanvullende info Jordii. :hippie:

Van Meekeren

Weeble
20 april 2010, 12:07
voor tussen de E 400,00 a E 450,00 vind je met gemak een SG faded, daar heb je qua gitaar veel meer aan dan deze Epi.



+1 Gibson SG Faded zou ik als ik jouw was ook even uitproberen. Maybe iets hoger budget maar je hebt er een fantastische plank voor (en zeker geschikt voor je band)!

Fuhgawz
20 april 2010, 12:23
Volgens mij is 360 ook veel te duur. Hij zegt dat het een limited edition is, maar niet welke. Op het plaatje lijkt het gewoon een G400 (http://www.thomann.de/nl/epiphone_sg400_ch.htm), hoewel die bij nadere inspectie een kleinere pick guard heeft. EDIT: Het lijkt wel een beetje op deze (http://en.woodbrass.com/EPIPHONE+SG+1966+FADED+G-400+LIMITED+EDITION+ELECTRIC+GUITAR+-+WORN+CHERRY+), maar dan is de prijs helemaal asociaal.

Dan heb je in mijn ogen twee opties:
1) Je koopt een dergelijke gitaar voor minder.
2) Je geeft iets meer geld uit en koopt een tweedehands Gibson SG Faded.

Welke optie voor jou is hangt af van je budget. En ja, met een Epiphone kun je dezelfde muziek maken als met een Gibson.

Rembull1980
20 april 2010, 12:45
Als je in een band gaat spelen is het zaak een goede, betrouwbare gitaar te hebben en voldoet een budget Epi hier niet aan in MIJN mening.

Een goedkopere Epiphone zoals je nu een deal mee wilt maken is leuk voor thuis of alleen met vrienden jammen, maar bij respectabele optredens zou ik het liever overlaten aan een Gibson SG of een duurdere Epiphone. Deze laatste springen omhoog in kwaliteit.

Anyweg.. das mijn mening..

Fuhgawz
20 april 2010, 13:35
Als je in een band gaat spelen is het zaak een goede, betrouwbare gitaar te hebben en voldoet een budget Epi hier niet aan in MIJN mening.

Een goedkopere Epiphone zoals je nu een deal mee wilt maken is leuk voor thuis of alleen met vrienden jammen, maar bij respectabele optredens zou ik het liever overlaten aan een Gibson SG of een duurdere Epiphone. Deze laatste springen omhoog in kwaliteit.

Anyweg.. das mijn mening..

Jouw mening zuigt! Dat is mijn mening. :soinnocent:

Justin van Electric Wizard speelt al sinds jaar en dag met een Epiphone SG en dat is één van de grootste doom bands ooit. Het eerste Metallica album is door James Hetfield ingespeeld met een Epiphone Flying V. Voor het eerste Oasis album speelde Noel Gallagher op een Epiphone Les Paul. Zo zijn er ongetwijfeld nog wel meer (grote) bands die hun eerste albums en grootste hits hebben opgenomen met Epiphones en gitaren uit dezelfde prijsklasse. Daarbij gaat het hier om het betere model SG dat Epiphone uitbrengt en niet de budget versie. Dit zijn feiten.

hezz
20 april 2010, 15:03
Inderdaad, dat Epiphones niet 'goed genoeg' zouden zijn is echt volkomen onzin. Enorm veel bands die Epi's gebruiken in hun sound... Vampire Weekend bijvoorbeeld die naturel Sheratons gebruiken of Josh Homme die nog altijd enorm graag z'n mat zwarte Dot pakt.

DaveItUp
20 april 2010, 15:21
Bespottelijk inderdaad.

Hoe vet is Electric Wizard. Homme ook uiteraard.

jannest
20 april 2010, 15:47
zou die samick niet zomaar wegdoen
zijn niet zo makkelijk meer te verkrijgen

geert1976
20 april 2010, 17:04
zou die samick niet zomaar wegdoen
zijn niet zo makkelijk meer te verkrijgen

Over wat voor een Samick hebben we het eigenlijk, behoudens het feit dat het een Greg Bennet is?:makeup::makeup:

In principe kun je met elke gitaar de Buhne op, dus ook met een Epi, of je dan tevreden bent over je geluid is een tweede.
Aan een gitaar kan niet zo heel veel misgaan dus met de betrouwbaarheid zit het wel goed en ach ik denk dat elke gitarist wel een back up exemplaar meeneemt.

SRV2000
20 april 2010, 18:48
Bedankt allemaal voor jullie informatie,

Ik heb jullie adviesen en tips even opgezogen en even gekeken wat voor mij het beste zou zijn.

@Geert. het ging hier om een Greg Bennet made bij Samick Avion 3.
Een mooi ogend gitaar maar gewoon niet mijn ding :S

Dat epiphone slechte gitaren zijn wil ik bij deze melden dat dat absoluut niet waar is. Macwilliams heeft ook 1 in zijn bezit en die klinkt toppie.

Kwa budget ben ik niet gebonden ik kan wel een gitaar van 1000 euro in mijn handen hebben maar zodra er geen muzikale klik is tussen de gitaar en mij dan zoek ik liever een gitaar die wel bij mij past.

Aangezien deze SG mooi dicht in de buurt stond heb ik toch overwogen om een kijkje te gaan nemen.
Eenmaal bij de eigenaar thuis zag ik de SG aan de muur hangen en daar was geen krasje op te vinden. ( werkelijk in absolute nieuw staat !!! )

Na hem te hebbben getest kreeg ik meteen het gevoel of was dit een gitaar waar ik al jaren op had gespeeld. lekker soepel, licht en een mooie sound.

Dus we hebben geruild en ik heb weer een nieuwe SG bij m`n collectie.
en ben super blij met deze gitaar :ok:


Over wat voor een Samick hebben we het eigenlijk, behoudens het feit dat het een Greg Bennet is?:makeup::makeup:

In principe kun je met elke gitaar de Buhne op, dus ook met een Epi, of je dan tevreden bent over je geluid is een tweede.
Aan een gitaar kan niet zo heel veel misgaan dus met de betrouwbaarheid zit het wel goed en ach ik denk dat elke gitarist wel een back up exemplaar meeneemt.

macwilliams
20 april 2010, 18:57
Maar maar maar... De pick ups dan???

macwilliams
20 april 2010, 19:01
Als je in een band gaat spelen is het zaak een goede, betrouwbare gitaar te hebben en voldoet een budget Epi hier niet aan in MIJN mening.

Een goedkopere Epiphone zoals je nu een deal mee wilt maken is leuk voor thuis of alleen met vrienden jammen, maar bij respectabele optredens zou ik het liever overlaten aan een Gibson SG of een duurdere Epiphone. Deze laatste springen omhoog in kwaliteit.

Anyweg.. das mijn mening..

Die mening mag je absoluut hebben. Ook al is het een foute mening.
Epiphone is een massaproduct maar kwalitatief erg goed.

Wiellem
20 april 2010, 19:27
Maar maar maar... De pick ups dan???

Blackouts erin? :soinnocent:

Maar met Gibson PU's klinkt de gitaar wel veel beter denk ik.

Btw waren Epiphone Sg's niet kopzwaar?

bass blom
20 april 2010, 19:29
elke SG is wat kopzwaar