PDA

View Full Version : New Amp: Tweede keer aan de Bluesbreaker..



guitarguru
19 april 2010, 14:19
Had ooit al eens zo'n amp gehad zo'n 10 jaar geleden. Is de enige amp die ik voor een tweede keer een kans geef :ok:
Lekkere warme punchy sound voor mijn classic-rock en blues band. Klinkt zeer authentiek early Clapton, met een Les Paul. Bouwjaar 1990, met General Electric 6L6 GC eindbuizen, en een setje M25 Greenbacks uit Engeland toen nog.
Heb hem gisteren geruild tegen mijn CMW Plexi Junior 20 watter. Ik ga nu mijn Vox AC30CCH afzetten tegen deze Marshall, en dan een van beiden verkopen.

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/BluesbreakerplusLP001.jpg

hole
19 april 2010, 14:20
efkes je sig aanpassen dan ;)

guitarguru
19 april 2010, 14:21
efkes je sig aanpassen dan ;)

Je was me een nanoseconde voor...........

Mr.Bluesbreaker
19 april 2010, 14:21
Lekker hoor! Gefeliciteerd! Erg fijne amps. Heb er zowaar mijn nickname aan gekoppeld.

JeroenSchaaf
19 april 2010, 14:21
Te gek gefeliciteerd met je nieuwe amp!

VanMeekeren
19 april 2010, 18:07
Das inderdaad een hele vette scheuramp voor in de kroeg. Hartstikke gefeliciteerd ermee!


Van Meekeren

Mitch
19 april 2010, 18:40
Leuk, gefeliciteerd! Maar zou je echt niet liever beide houden? Ze liggen wel enigszins in het zelfde straatje maar zijn het toch allebei wel waard om te hebben, zeker als je in een classic rock band zit.

Les Paul R8
19 april 2010, 18:59
Gefeliciteerd Paul! Zijn lekkere amps.



Leuk, gefeliciteerd! Maar zou je echt niet liever beide houden? Ze liggen wel enigszins in het zelfde straatje maar zijn het toch allebei wel waard om te hebben, zeker als je in een classic rock band zit.

Nee....het beste is om ze beide te verkopen en een Plexi+ te kopen ;)

guitarguru
19 april 2010, 19:06
Leuk, gefeliciteerd! Maar zou je echt niet liever beide houden? Ze liggen wel enigszins in het zelfde straatje maar zijn het toch allebei wel waard om te hebben, zeker als je in een classic rock band zit.

Mitch, ze eten inderdaad ook geen brood of zo. Ik ben wel een persoon van of het een of het ander. Met twee versterkers gelijktijdig live gaan spelen lijkt me niet ideaal, logistiek gezien.
Dan kies je toch ook niet voor de ene gig de Marshall, en dan weer eens de Vox? Er moet er m.i. eentje de beste zijn voor wat ik momenteel doe, en dan moet de andere maar weg..
Aan de andere kant, waarom ook geen kleine verzameling aanleggen. Je weet maar nooit wanneer je ergens om verlegen zit. Ik hou ze beiden maar ;)

Mitch
19 april 2010, 19:11
That's the spirit :D
Nee, maar serieus: een non master volume 2x12 en een master volume head... ik zie er wel de veelzijdigheid van in. Kan me best voorstellen dat als je weet dat je ergens speelt waar wat meer volume kan dat je de non-master meeneemt en als het zachter moet de mastervolume amp. Ik noem maar wat...

guitarguru
19 april 2010, 19:12
Nee....het beste is om ze beide te verkopen en een Plexi+ te kopen ;)

Mijn ruil was eerlijk gezegd ook wel een strategische keuze. Chris maakt goede amps, maar zie ze maar weer eens te verkopen...
Maar ik wens je er alle succes mee Robbert! Ze zijn het zeker waard. Je moet maar net, zoals ik, een toonpurist vinden, die gaat voor de sound en feel, en niet kijkt naar de naamplaat :ok:

guitarguru
13 mei 2010, 20:19
Het blijft een hele mooie amp, met een vintage uitstraling, maar..............
Na er een paar repetities mee gespeeld te hebben, vallen me een aantal zaken op:

1. Hij heeft enorm veel power! Ik lus beide kanalen door, en heb beide volumepots tussen 0 en 1... Hij is al snel veel te hard.
2. Dus blijft ie zo clean als maar kan. Terwijl ik het wel lekker vind om een licht crunchende amp te hebben, om dan nog wat verder te boosten met pedalen.
3. Mijn Weber MASS Lite attenuator haalt alle dynamiek uit de amp. Ik krijg dan een lelijke dichtgesmeerde distortion.
4. Zonder attenuator klinkt ie wel lekker open en dynamisch, maar omdat ie nauwelijks aan het werk wordt gezet, voelt ie wat stijf en mis ik sustain.

Het enige dat ik nog kan bedenken is een PPI Mastervolume mod. Al weet ik niet of ie dan wel 'levend' genoeg blijft.
Op een groter podium zal ie beter tot zijn recht kunnen komen, wanneer de volumes richting 2 mogen. Dan gaat ie heerlijk zingen. Voor repetities of kroegen is dat veeeel te hard!!

Morgen neem ik mijn Vox AC30cch maar weer eens mee. Ik vermoed dat ik daar veel beter mee uit de voeten kan, met zijn mastervolume.
Wel jammer.......................

Mitch
13 mei 2010, 20:37
Neem dan van mij aan dat een PPIMV op een JTM45 bij lange na niet zo goed werkt als op een AC30. Sound wordt donker, minder dynamisch en eigenlijk onbruikbaar op lagere standen waarbij je genoeg crunch hebt. De mijne is dus ook al 'long gone'...

guitarguru
13 mei 2010, 21:43
Neem dan van mij aan dat een PPIMV op een JTM45 bij lange na niet zo goed werkt als op een AC30. Sound wordt donker, minder dynamisch en eigenlijk onbruikbaar op lagere standen waarbij je genoeg crunch hebt. De mijne is dus ook al 'long gone'...

Mmmm.................. Rest mij dus niet veel meer, dan een paar weken gaan zitten mokken, en to let her go, eventually.........

Mitch
13 mei 2010, 21:50
Je hoeft niet te mokken: je hebt een AC30
:loveserenade:

guitarguru
13 mei 2010, 21:53
Je hoeft niet te mokken: je hebt een AC30
:loveserenade:

You just made my day!! Zou hem haast vergeten. Wat een heerlijke bak.. ;) Morgen weer echt genieten :crazyhappy:
Thanx Mitch.

nielsnielsniels
14 mei 2010, 02:56
Investeer dan gewoon in een goede attuenator. En anders kijken voor een 1974x, zelfde sound, breekt sneller op, is minder luid.. ???.. profit ;)

Oh ja, en dit :

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00005K9QP.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

even
14 mei 2010, 08:38
Yellow jackets en 2 x el84?

guitarguru
14 mei 2010, 12:05
Yellow jackets en 2 x el84?

Is inderdaad ook nog een optie. Al weet ik niet of ik dan een compleet andere versterker overhoud, qua sound en feel.

edit: en dan zal ie meer als een Vox AC15/30 gaan reageren en klinken, en die heb ik al.. Wel geinig om eens uit te proberen, maar om daar dan 100 euro aan uit te gaan geven...

guitarguru
15 mei 2010, 09:34
Op normale bandvolumes blijft de Vox met Mastervolume onovertroffen hoor. Ook de sound is verfijnder. Ik heb weer heerlijk gespeeld. Zingende leads kwamen er haast als vanzelf uit, en dat sprankelende clean.......echt lekker!
Denk dat ik de Bluesbreaker beter kan laten gaan..

strate
15 mei 2010, 16:59
maar waarom de bluesbreaker niet vervangen door een 1974x zoals niels al zei?

guitarguru
15 mei 2010, 17:30
maar waarom de bluesbreaker niet vervangen door een 1974x zoals niels al zei?

Die heeft weer te weinig headroom. Ik speel ook cleane songs, en heb headroom nodig voor soloboosts.
De Vox AC30CCH is voor al mijn benodigde sounds en volumes toereikend gebleken, dus ik ben er wel even klaar mee..

nielsnielsniels
15 mei 2010, 18:55
Klopt, de 1974x heeft best weinig headroom, maar dat is ook een beetje de bedoeling van de amp :)

strate
16 mei 2010, 12:19
aah ik snap het!