PDA

View Full Version : Beste gitarist van de Clash 2009 2010 van NL geeft les



GuitarN00B007
18 april 2010, 23:51
De gitarist die uitgekozen is tot beste gitarist van nederland (clash of the coverbands) geeft gitaarlessen! Ik heb ook al een tijdje les bij hem en ik ben heeel erg vooruit gegaan.

http://priderockband.nl/Pride%20rock/Febby.jpeg

Febby geeft les in de regio Den Haag/Westland bij jouw thuis!

Voor meer informatie kan je mailen naar: jemvai777@hotmail.com

Hier een voorproefje:

http://www.youtube.com/watch?v=-QMgUGb2yV8

Rubenios
19 april 2010, 08:23
Wat een adonis, maar hij kan wel spelen inderdaad

beruk
19 april 2010, 09:53
Ik vind er geen reet aan, karakterloos noten poepen, dat is et. Beste gitarist van Nederland, bekijk et effe...:mad:

GuitarN00B007
19 april 2010, 10:45
Ik vind er geen reet aan, karakterloos noten poepen, dat is et. Beste gitarist van Nederland, bekijk et effe...:mad:

Dat is jouw mening. Zoek maar eens op Pride Rockband op youtube daar speelt ie met zijn band, kijken wat voor mening je dan geeft ;)

beruk
19 april 2010, 11:03
Dat is jouw mening. Zoek maar eens op Pride Rockband op youtube daar speelt ie met zijn band, kijken wat voor mening je dan geeft ;
priderockband.nl (http://www.priderockband.nl/Pride%20rock/pride%20rock.html)
player rechts bovenin
Soms hoef je maar een nummer te horen om je gelijk te bevestigen. Afgezien van de mijnsinziens spuuglelijke balans in de mix: 2 solo's: gehaast, niet altijd zuiver, niet altijd in de maat en een hoop acrobatiek moet verbloemen dat ie melodisch helemaal niets te melden heeft.

ThomasL
19 april 2010, 11:51
af
grij
se
lijk...

maar misschien kan 'ie best aardig les geven aan een bepaalde types...

hole
19 april 2010, 11:59
Ik vind het niet zo netjes om mensen af te kraken, maar goed als je dit op je site zet als zijnde visitekaartje voor je band dan vraag je erom (i.t.t. mensen die hier in Sounds posten en vragen om opbouwende kritiek)

Hij speelt vast beter dan ik (da's ook niet zo moeilijk), maar de solo die ik net hoorde gaat echt nergens over. Lelijke notenpoeperij die niets met muziek te maken heeft.

(maar nogmaals, ik doe het hem niet na)

marc_o
19 april 2010, 12:23
Ik ben er niet van onder de indruk, heeft totaal geen rust in zijn spel.
Kunstjes, grappig op zich maar niet wat ik mooi vind. Over een paar jaar zal hij veel beter zijn, als ie beseft dat het geen racewedstrijd is.

GuitarN00B007
19 april 2010, 12:42
Dit filmpje is van 2 of 3 jaar terug.. Maar goed ik ga verder geen discussies aan. Iedereen is vrij om zijn mening te geven :)

http://www.youtube.com/watch?v=BC6zXmKZwFY

dit is van de clash of the coverbands eind 2009

telecastermaster
19 april 2010, 14:48
Zoveel noten, en niet eentje die me raakt.....

EuroCinema
19 april 2010, 14:57
Tja, wat moeten we daar nou van zeggen... superleuk voor hem dat-ie die titel heeft gekregen en ik kan me goed voorstellen dat zijn spel in de setting van Clash of the Coverbands het publiek erg aanspreekt. En ik doe het hem niet na.
Maar door "de beste" te roepen en door een nummer van Randy Rhoads te nemen, nodig je dan weer vergelijkingen uit waar-ie minder gunstig uitkomt, vrees ik.

rocker_71
19 april 2010, 15:01
Het is allemaal een kwestie van smaak.

Tis ook niet mijn cup of tea, maar om nu zo negatief te doen, lijkt me ook niet nodig. Als hij echt verkozen is tot beste gitarist vd Clash 2010, dan zal hij toch wel wat kunnen, lijkt me.
Maar misschien is de topic titel wel een beetje 'kijk mij nu eens', waardoor mensen al gauw in de tegenaanval gaan. Maar als ik het goed begrijp, is de topic starter een tevreden leerling en niet de beste man zelf, dus lijkt me een legitieme reden om er een topic over te beginnen.

GuitarN00B007
19 april 2010, 15:38
Maar als ik het goed begrijp, is de topic starter een tevreden leerling en niet de beste man zelf, dus lijkt me een legitieme reden om er een topic over te beginnen.

Dit klopt idd Rocker_71. Ik probeer mijn leraar een beetje te promoten hier en daar. Omdat ikzelf heel veel hebt opgestoken van zijn lessen. Dat gun ik een ander ook. Ik heb de filmpjes gekozen niet om de noten te laten zien maar de techniek. Ik heb meerdere filmpjes waar hij blues speelt, rock, metal en zelf nederlandse muziek van jan smith tot hazes en tot wim sonneveld (het dorp:P) Maar die ga ik hier natuurlijk niet allemaal neergooien. Dit is gewoon om een impressie te geven dat hij degelijk wat kan. Mja sommige mensen begrijpen dat helaas niet, is niet erg.. meningen zijn er om gedeelt te worden zeg ik maar :soinnocent:

artnaz
19 april 2010, 15:57
http://www.youtube.com/watch?v=PvANVQn7mKU
http://www.youtube.com/watch?v=tCHjbeUhDXs

Twee van de beste nummers ooit helemaal verpest... :(

Maar die zangeres is daar de hoofdoorzaak van denk ik. Maar van hem ben ik ook verre van weg. Als rthythm vind ik hem wel redelijk, maar solo's afgrijselijk, zelfs als hij rustig probeert te spelen.

GuitarN00B007
19 april 2010, 16:21
http://www.youtube.com/watch?v=PvANVQn7mKU
http://www.youtube.com/watch?v=tCHjbeUhDXs

Twee van de beste nummers ooit helemaal verpest... :(

Maar die zangeres is daar de hoofdoorzaak van denk ik. Maar van hem ben ik ook verre van weg. Als rthythm vind ik hem wel redelijk, maar solo's afgrijselijk, zelfs als hij rustig probeert te spelen.

Let hier: Dit zijn filmpjes van 2 jaar geleden.. komt ook uit de playlist van hun eerst optreden.. jammer dat jullie niet de tijd nemen om de filmpjes van NU te bekijken.

Rubenios
19 april 2010, 17:27
betekend dat dat ie 2 jaar geleden zoog en nu een gitaargod is? :)

artnaz
19 april 2010, 17:52
Bovendien hebben we dat "voorproefje" van jou ook bekeken.

marc_o
19 april 2010, 20:01
Dit klopt idd Rocker_71. Ik probeer mijn leraar een beetje te promoten hier en daar. Omdat ikzelf heel veel hebt opgestoken van zijn lessen. Dat gun ik een ander ook. Ik heb de filmpjes gekozen niet om de noten te laten zien maar de techniek. Ik heb meerdere filmpjes waar hij blues speelt, rock, metal en zelf nederlandse muziek van jan smith tot hazes en tot wim sonneveld (het dorp:P) Maar die ga ik hier natuurlijk niet allemaal neergooien. Dit is gewoon om een impressie te geven dat hij degelijk wat kan. Mja sommige mensen begrijpen dat helaas niet, is niet erg.. meningen zijn er om gedeelt te worden zeg ik maar :soinnocent:



Wat wil je hier nu mee zeggen?
Het is niet zo omdat we hem geen gitaargod vinden, wij jou niet begrijpen.
Wellicht stelt hij jouw promotie niet eens op prijs, heb je daar al eens over nagedacht?



Overigens is de uitvoering van " I don't know" gewoonweg slecht, van de hele band, de vorm klopt niet, het is te gehaast en de solo is ronduit lachwekkend.

Mitch
19 april 2010, 23:05
Verplaatst.

Martijn-w
20 april 2010, 12:22
Ik vind de "beste gitarist" de gitarist die nummers het mooist speelt. Niet de gitarist die technisch gezien het beste speelt / meeste kan.

Mitch
20 april 2010, 16:06
En hoe klein is de wereld? Ik werd vandaag door een kennis gevraagd om op te treden met Captain Peacock op Koninginnedag, want er was een band afgevallen. Die waren gisteravond per direct gestopt. "Pride", of ik ze kende van de Clash. Ja, toevallig wel ja :D
Kritiek op het bandje heeft dus geen zin meer, die bestaat niet meer!

rijsberman
20 april 2010, 16:37
Zouden ze meegelezen hebben? :crazyhappy:

Mitch
20 april 2010, 16:46
Geen idee, maar ik moest wel erg lachen toen ik gebeld werd. Muzikantenwereld: nog kleiner dan Madurodam!

rijsberman
20 april 2010, 21:12
Deze gitaarleraar kan een aardig moppie spelen:
http://weblogs.dailypress.com/entertainment/music/pop/blog/joesatriani%5B1%5D.jpg

Mitch
20 april 2010, 23:55
Topic starter heeft sluiting aangevragd omdat zijn leraar beledigd zou worden. Ik heb een paar posts verwijderd, de puur inhoudelijke, kritische reacties (het merendeel dus) blijven gewoon staan. Het topic blijft open, maar houd het netjes.

Luke-wannabe
21 april 2010, 08:56
Ik vind dit schaamtevolle vertoning jongens. Dit is waarschijnlijk een jonge jongen die gewoon enthousiast is over zijn gitaarleraar. En dan komen jullie stoere boys om die jongen af te zeiken. Beetje flauw vind ik dat!

marc_o
21 april 2010, 09:00
Hij staat met een aantal fimpjes op Youtube, denk dat ie een paar jaar ouder is dan jij Leon.

Luke-wannabe
21 april 2010, 09:02
Hij staat met een aantal fimpjes op Youtube, denk dat ie een paar jaar ouder is dan jij Leon.
De TS? Of heb je het over die leraar?

marc_o
21 april 2010, 09:47
De TS? Of heb je het over die leraar?


De topicstarter

Luke-wannabe
21 april 2010, 10:09
Ah :D. Dan komt ie een beetje kinderlijk op me over, haha. Evengoed hoeft dit nou ook weer niet.

DeiDRagonas
21 april 2010, 10:53
Ik heb de filmpjes bekeken en snap het wel... Door die 'technische' trucjes lijkt het alsof dergelijke notenpoepers heel erg goed kunnen spelen. Daarbij is de topicstarter waarschijnlijk zelf nog niet goed genoeg om dat te doorzien. Die jongen uit die filmpjes kan echt wel een beetje spelen hoor, maar moet ook nog ZOOO veel leren! Zijn solo's zijn op dit moment gewoon imho NIET GOED... Veel teveel vingeroefeningetjes en geen melodie.

En trouwens... Ik dacht dat het op t forum algemeen bekend was dat IK de beste gitarist ben around here!! (??)
:strat:

D.

beruk
21 april 2010, 11:06
Nou, dát gaan we dan maar es uitvragen! Ik voel een poll aankomen....

marc_o
21 april 2010, 11:39
Ah :D. Dan komt ie een beetje kinderlijk op me over, haha. Evengoed hoeft dit nou ook weer niet.


Dat in combinatie met het feit dat hij schreef dat ie ons al ging haten, zette onder andere bij mij de nekharen overeind, maar ik ben er wel klaar mee. Ik hoop dat ie plezier houdt met gitaarspelen en dat ie veel opsteekt hier op het forum.

EuroCinema
21 april 2010, 12:05
Ach, ik wil best toegeven dat er wat frustratie bijkomt hoor. Je zit je het leplazarus te oefenen op subtiele theoretische dingetjes, op mooie frasering, goeie timing, speelt met dikke snaren en hoge actie omwille van de ultieme tone...

...en ondertussen WEET je dat als je gewoon dunne snaartjes erop gooit, de gain opendraait en zo snel mogelijk speelt met gierende uithalen, het gemiddelde publiek veel meer uit z'n dak gaat. Like it or not, met dit spel heeft de leraar van de TS dus een aantal keren die Clash op z'n kop gezet. Ik heb daar ook weleens met een vroegere band gespeeld, en met mijn kijk-mij-eens-hip-zijn retro jazzfunklickjes behaalde ik dat effect niet. Eerlijk = eerlijk.

Hetzelfde geldt voor veel rock/popgitaristen die gaan voor in dienst van het liedje spelen, of die in een genre spelen waar bombastische solo's not done zijn. Je maakt een keuze waar je muzikaal in gelooft, maar je ego als gitarist krijgt het soms wel zwaar te verduren. Daarom steekt zo'n postje van de TS misschien ook. Omdat veel gitaristen hier dan denken: ja hoor eens, als het zo mag, kan ik het ook (of dat nou terecht is of niet).

TimoSomers
21 april 2010, 13:34
Ik zal me maar niet uitlaten over het spel van die gast, want daar zal ik weinig positiefs over kunnen schrijven.

Ik wil wel even zeggen dat de beste gitarist van de Clash shizzle, NIET hetzelfde is als beste gitarist van Nederland.
Lijkt me pretty obvious, dus ga dat dan ook niet impliceren. (@TS)

GuitarN00B007
21 april 2010, 16:00
Van mij hoeven jullie hem niet goed te vinden.. jullie begrijpen mij verkeerd.. wat ik bedoel te zeggen is dat hij neit alleen maar notenpoeperij doet etc.. ben heel enthousiast over hem en wil aangeven dat hij van alels kan spelen zodat iedereen die wat anders wilt leren spelen evt op les bij hem kan :) nogmaals iedereen mag zelg weten wat ze van hem vinden.. ik vindt hem goed, kan niemand daartoe dwingen om hem ook goed te vinden.. is het nu uit de wereld??

TimoSomers
21 april 2010, 16:50
Dat klinkt al stuk beter!

Meder door de reacties hier ging het topic denk ik een beetje de verkeerde kant op, en jouw 'verdediging' werd een beetje fanboy achtig.

Anyway, misschien is het wel een goeie leraar, en is het sowieso een goeie tip voor iemand die les zoekt.

GuitarN00B007
21 april 2010, 16:52
ben blij dat het uit de wereld is :) even goede vrienden alelmaal? ;)

Synx
22 april 2010, 09:51
Been there done that ;)

hole
22 april 2010, 10:21
ben blij dat het uit de wereld is :) even goede vrienden alelmaal? ;)

:grouphug:

rijsberman
22 april 2010, 10:30
been there, done that ;)

ja, dat zag ik al ;)

Synx
22 april 2010, 10:33
Kijk uit, ik had ook al opgemerkt dat 'ie op Dony van xfactor leek. En die post is verdwenen. Verder is men het hier wel met je eens geloof ik, maar hadden we die discussie net afgesloten.


Niet geheel doorgelezen, nu wel :) heb mn post veranderd ;)

Luke-wannabe
22 april 2010, 13:03
Ach, ik wil best toegeven dat er wat frustratie bijkomt hoor. Je zit je het leplazarus te oefenen op subtiele theoretische dingetjes, op mooie frasering, goeie timing, speelt met dikke snaren en hoge actie omwille van de ultieme tone...

...en ondertussen WEET je dat als je gewoon dunne snaartjes erop gooit, de gain opendraait en zo snel mogelijk speelt met gierende uithalen, het gemiddelde publiek veel meer uit z'n dak gaat. Like it or not, met dit spel heeft de leraar van de TS dus een aantal keren die Clash op z'n kop gezet. Ik heb daar ook weleens met een vroegere band gespeeld, en met mijn kijk-mij-eens-hip-zijn retro jazzfunklickjes behaalde ik dat effect niet. Eerlijk = eerlijk.

Hetzelfde geldt voor veel rock/popgitaristen die gaan voor in dienst van het liedje spelen, of die in een genre spelen waar bombastische solo's not done zijn. Je maakt een keuze waar je muzikaal in gelooft, maar je ego als gitarist krijgt het soms wel zwaar te verduren. Daarom steekt zo'n postje van de TS misschien ook. Omdat veel gitaristen hier dan denken: ja hoor eens, als het zo mag, kan ik het ook (of dat nou terecht is of niet).
Jep, ik begrijp het helemaal. De vraag is alleen of je door zulk soort publiek gevonden wilt worden. Een compliment van bepaalde mensen zegt meer dan al die applausjes van de mensen uit het publiek, is mijn ervaring.

jannest
28 april 2010, 17:00
en ik maar denken dat het over de gitarist van de Clash ging

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/punkstorymickjones.jpg

Jimi Hendrix
2 mei 2010, 13:51
Jep, ik begrijp het helemaal. De vraag is alleen of je door zulk soort publiek gevonden wilt worden. Een compliment van bepaalde mensen zegt meer dan al die applausjes van de mensen uit het publiek, is mijn ervaring.

if you play for applause, that's all you get ;-)