PDA

View Full Version : covers/suggesties



Biest
18 april 2010, 17:47
hey gitaristen, ik ben dus redelijk nieuw op dit forum, heb een paar dagen geleden iets gepost over mn gitaar, dit is tweede topic :)
Ik ben 3 weken terug een youtubekanaal begonnen met covers
en ik zou het leuk vinden als jullie coole nummers voorstellen om te coveren
Als jullie mn filmpjes bekijken kunnen jullie wel een degelijk beeld hebben van men niveau :) ik ben open voor zowat alle stijlen

Link: http://www.youtube.com/user/yvanbister

tnx for the support

TimoSomers
18 april 2010, 17:48
Gary moore - the loner

Je kan hem waarschijnlijk over een paar jaar pas een beetje fatsoenlijk spelen met zoveel feeling als Gary zelf, maar ik heb er echt heel veel aan gehad om dat nummer tot in het puntje uit te zoeken.

artnaz
18 april 2010, 17:55
Geweldig nummer trouwens ook! :ok:

Biest
18 april 2010, 18:29
Gary moore - the loner

Je kan hem waarschijnlijk over een paar jaar pas een beetje fatsoenlijk spelen met zoveel feeling als Gary zelf, maar ik heb er echt heel veel aan gehad om dat nummer tot in het puntje uit te zoeken.

kweet niet of ik ooit als gary zal kunnen spelen maar bedankt :) het is idd een heel mooi liedje

Biest
19 april 2010, 11:02
Gary moore - the loner

Je kan hem waarschijnlijk over een paar jaar pas een beetje fatsoenlijk spelen met zoveel feeling als Gary zelf, maar ik heb er echt heel veel aan gehad om dat nummer tot in het puntje uit te zoeken.

Ik ben dus begonnen met the loner te leren :) kvind het egt een geweldig nummer, als je zo nog suggesties hebt, altijd welkom

Riky
19 april 2010, 12:12
sweet child o mine... Leerzaam, leuk en gun's n roses (volgens mij vind je dat wel vet namelijk?)

Beter te doen ook dan the Loner. Dat is om eerlijk te zijn denk ik iets te hoog nog voor je gegrepen.

Biest
19 april 2010, 12:52
sweet child o mine... Leerzaam, leuk en gun's n roses (volgens mij vind je dat wel vet namelijk?)

Beter te doen ook dan the Loner. Dat is om eerlijk te zijn denk ik iets te hoog nog voor je gegrepen.

oh nee hoor :p heb na een uurtje al de 1ste 2minuten onder de knie, de rest komt wel, en kvind guns n roses wel ok, ma sweet child o mine ligt me niet egt, kspeelde het een jaartje gelede ma ben het beu :p

jannest
19 april 2010, 13:12
smells like teen spirit

nirvana



nee is geen grap

Luke-wannabe
19 april 2010, 13:56
Bleed - Messugah

Damster
19 april 2010, 15:55
Iets van Pink Floyd misschien?

Biest
19 april 2010, 16:38
Iets van Pink Floyd misschien?

haha ja ik hou wel ontzettend veel van pink floyd, heb comfortably numb solo 1 onder de knie en de helft van solo 2 dus daar is nog wel wat werk aan, ben ook al wat bezig met another brick in the wall pt2, komt wel snor :P

Robbert v.d. Hanenberg
19 april 2010, 16:43
oh nee hoor :p heb na een uurtje al de 1ste 2minuten onder de knie...

Dat denk ik niet...wat Timo en Riky al zeggen, dat duurt waarschijnlijk nog 'n paar jaartjes, daarvoor moet je nog wat groeien denk ik, maar goed, je kunt er anderzijds niet vroeg genoeg mee beginnen (of naar luisteren)...goed bezig in ieder geval!

TimoSomers
19 april 2010, 17:08
Ik ben dus begonnen met the loner te leren :) kvind het egt een geweldig nummer, als je zo nog suggesties hebt, altijd welkom

Zelf ben ik ook vrij vroeg begonnen met dingetjes van Satriani (Vooral zijn The Extremist album) en dingetjes van Malmsteen.
Dit zal misschien niet soepel gaan, maar het geeft stof om te oefenen (bepaalde loopjes gewoon uren herhalen) en geeft zeker ook inspiratie.

Succes dude!


EDIT: Oh en Vinnie Moore - defying gravity was een enorme inspiratie voor mij, vooral ernaar luisteren, niet zozeer naspelen.

The Miracle
19 april 2010, 19:29
Succes met the loner, ik denk dat deze nog best lastig voor je zal zijn.

Let iig goed op je bends, deze zijn voor zover ik ze allemaal heb gehoord niet zuiver.

Biest
19 april 2010, 23:30
Succes met the loner, ik denk dat deze nog best lastig voor je zal zijn.

Let iig goed op je bends, deze zijn voor zover ik ze allemaal heb gehoord niet zuiver.

tnx voor de tip

Biest
20 april 2010, 10:30
Dat denk ik niet...wat Timo en Riky al zeggen, dat duurt waarschijnlijk nog 'n paar jaartjes, daarvoor moet je nog wat groeien denk ik, maar goed, je kunt er anderzijds niet vroeg genoeg mee beginnen (of naar luisteren)...goed bezig in ieder geval!

bedankt voor alle tips :) een hoofdreden dat ik al zover ben na 2.5 jaar is omdat ik dagelijks uuren oefen en omdat ik steeds liedjes probeer die eigenlijk te moeilijk voor me zijn :), als ik hem binnen een paar weken op het internet zet zal ik je de link doorsturen, dan kun je zeggen waar ik nog aan moet werken :)

Biest
20 april 2010, 10:31
Succes met the loner, ik denk dat deze nog best lastig voor je zal zijn.

Let iig goed op je bends, deze zijn voor zover ik ze allemaal heb gehoord niet zuiver.

hey ja men bends zijn vaak nog niet wat ze moeten zijn :) maar the loner zit er vrij vol van :) perfect om te oefenen dus ;)