PDA

View Full Version : morgen nieuwe gitaar bestellen:D



YannickH
18 april 2010, 17:03
ik kan niet wachten em men geluk nu al te delen met jullie:p
morgen ga ik de jim root fender telecaster bestellen.
de zwarte versie met maple fretboard.
ze zal er misschien tegen het weekend zijn en anders volgende week.
hier is al een foto maar de echte volgen nog...
http://i39.tinypic.com/2ltivky.jpg

Bolder
18 april 2010, 17:04
meoten we nog 2 weken wachten pffffff

YannickH
18 april 2010, 17:23
meoten we nog 2 weken wachten pffffff

misschien maar een weekje;)

Nils47
18 april 2010, 18:14
Vet!!!!!!!

Zelf vind ik de witte mooier, maarja het blijft een kwestie van smaak he!

Sinner1980
18 april 2010, 18:22
Ok...waar ga je m bestellen en wat moet ie kosten?
Ik wilde er toen ook één bestellen bij Soundslive (waar die overigens geen drol kost) maar de sales rep daar raadde het me af. Hij had er destijds 5 op voorraad en heeft ze allemaal onder de loep laten nemen door de aanwezige tech en die concludeerde dat ze alle 5 niet best waren,zodoende heb ik er vanaf gezien.
Ik vond het sowieso netjes van ze want bij andere internetboeren was ie lachend opgestuurd. Afgelopen vrijdag weer een strat binnengekregen van ze en die is dan wel weer te gek,ook een MIM weliswaar maar één van de fijnste strats die ik tot op heden heb mogen vasthouden.
Anyway,long story short: kijk uit waar je die gitaar besteld man.

Ook nog ff wat over die finish;al vind ik dat zwart erg mooi zou ik voor wit gaan. Mijn billy corgan strat was ook mat zwart en dat leek heel cool totdat na een tijdje spelen de plekken die je veelvuldig aanraakt belachelijk gan glimmen. Persoonlijk vond ik dat niet mooi en heb hem toen maar helemaal gepolijst zodat ie overal glom. Gek genoeg heb je dat met de witte versie niet (die heeft mn neef) en had dat een beter keuze geweest

Lekker pessimistische post trouwens...maar wel eerlijk,doe er je voordeel mee man:ok:

bass blom
18 april 2010, 18:25
ik vind het wel een cool ding, al blijf ik die kop van de tele een mislukt kwakje vinden :D

YannickH
18 april 2010, 18:31
Ok...waar ga je m bestellen en wat moet ie kosten?
Ik wilde er toen ook één bestellen bij Soundslive (waar die overigens geen drol kost) maar de sales rep daar raadde het me af. Hij had er destijds 5 op voorraad en heeft ze allemaal onder de loep laten nemen door de aanwezige tech en die concludeerde dat ze alle 5 niet best waren,zodoende heb ik er vanaf gezien.
Ik vond het sowieso netjes van ze want bij andere internetboeren was ie lachend opgestuurd. Afgelopen vrijdag weer een strat binnengekregen van ze en die is dan wel weer te gek,ook een MIM weliswaar maar één van de fijnste strats die ik tot op heden heb mogen vasthouden.
Anyway,long story short: kijk uit waar je die gitaar besteld man.

Ook nog ff wat over die finish;al vind ik dat zwart erg mooi zou ik voor wit gaan. Mijn billy corgan strat was ook mat zwart en dat leek heel cool totdat na een tijdje spelen de plekken die je veelvuldig aanraakt belachelijk gan glimmen. Persoonlijk vond ik dat niet mooi en heb hem toen maar helemaal gepolijst zodat ie overal glom. Gek genoeg heb je dat met de witte versie niet (die heeft mn neef) en had dat een beter keuze geweest

Lekker pessimistische post trouwens...maar wel eerlijk,doe er je voordeel mee man:ok:

ik koop hem bij de plaatselijke gitaarboer hier(ken ik goed) en ik moet geen btw betalen dus scheelt dat toch behoorlijk wat!
en ik heb al een matzwarte gitaar gehad en ik kuis ze elke keer na het spelen.dan heb je er niet zoveel last van.die witte vind ik niet echt mooi en die heeft geen maple fretboard.

Sinner1980
18 april 2010, 18:32
ik koop hem bij de plaatselijke gitaarboer hier(ken ik goed) en ik moet geen btw betalen dus scheelt dat toch behoorlijk wat!
en ik heb al een matzwarte gitaar gehad en ik kuis ze elke keer na het spelen.dan heb je er niet zoveel last van.die witte vind ik niet echt mooi en die heeft geen maple fretboard.

Oh ok dan;dan zie ik je HNGD'tje tegemoet man! Spannend.

Ik moet er zelf ook nog één plaatsen maar krijg waarschijnlijk volgende week nog een nieuwe binnen dus dan doe ik er 2 tegelijk,weer s wat anders!

YannickH
18 april 2010, 18:39
Oh ok dan;dan zie ik je HNGD'tje tegemoet man! Spannend.

Ik moet er zelf ook nog één plaatsen maar krijg waarschijnlijk volgende week nog een nieuwe binnen dus dan doe ik er 2 tegelijk,weer s wat anders!

welke krijg je binnen?

jutter
18 april 2010, 18:41
Afgelopen vrijdag weer een strat binnengekregen van ze en die is dan wel weer te gek,ook een MIM weliswaar maar één van de fijnste strats die ik tot op heden heb mogen vasthouden.
Anyway,long story short: kijk uit waar je die gitaar besteld man.


En waar zijn de foto's????

jutter
18 april 2010, 18:43
Oh ok dan;dan zie ik je HNGD'tje tegemoet man! Spannend.

Ik moet er zelf ook nog één plaatsen maar krijg waarschijnlijk volgende week nog een nieuwe binnen dus dan doe ik er 2 tegelijk,weer s wat anders!

Lullig hoor! Maar verklap es, welke mim heb je?

Steven Otto
18 april 2010, 19:05
Succes met bestellen!! :)

Sinner1980
18 april 2010, 19:40
Ik heb vrijdag een roadworn 60's strat binnengekregen en tja,die relic,dat vind je cool of niet maar f*ck,wat een gitaar man...ik kan m niet neerleggen,echt geweldig!

Hoogstwaarschijnlijk (ben nog even in onderhandeling) wil ik er nog een 50's roadworn strat bijnemen of de 50's roadworn telecaster...ben ik nog niet helemaal over uit maar ik kijk wel even wat het wordt.

YannickH
18 april 2010, 19:44
Ik heb vrijdag een roadworn 60's strat binnengekregen en tja,die relic,dat vind je cool of niet maar f*ck,wat een gitaar man...ik kan m niet neerleggen,echt geweldig!

Hoogstwaarschijnlijk (ben nog even in onderhandeling) wil ik er nog een 50's roadworn strat bijnemen of de 50's roadworn telecaster...ben ik nog niet helemaal over uit maar ik kijk wel even wat het wordt.

ik vind ze ook niet mis maar ik vind hun neck relic niet geslaagd:makeup:

Sinner1980
18 april 2010, 19:47
ik vind ze ook niet mis maar ik vind hun neck relic niet geslaagd:makeup:

De looks boeien me eigenlijk niet zoveel,de bespeelbaarheid en tone doen het voor mij. Toegegeven,die relic op de toets is een beetje overdone.
Heeft die 60's geen last van in ieder geval...

YannickH
18 april 2010, 19:49
De looks boeien me eigenlijk niet zoveel,de bespeelbaarheid en tone doen het voor mij. Toegegeven,die relic op de toets is een beetje overdone.
Heeft die 60's geen last van in ieder geval...

en vind je ze ook niet beetje overdreven zijn in prijs?

jutter
18 april 2010, 19:51
Ik heb vrijdag een roadworn 60's strat binnengekregen en tja,die relic,dat vind je cool of niet maar f*ck,wat een gitaar man...ik kan m niet neerleggen,echt geweldig!

Hoogstwaarschijnlijk (ben nog even in onderhandeling) wil ik er nog een 50's roadworn strat bijnemen of de 50's roadworn telecaster...ben ik nog niet helemaal over uit maar ik kijk wel even wat het wordt.

Ik heb ze alledrie gehad. Zijn inderdaad fijne gitaren!

Sinner1980
18 april 2010, 19:52
en vind je ze ook niet beetje overdreven zijn in prijs?

Ik had m voor een knappe prijs,dus dat scheelt weer maar €900 is een hoop centjes voor een MIM,true

Sinner1980
18 april 2010, 19:52
Ik heb ze alledrie gehad. Zijn inderdaad fijne gitaren!

Cool,welke was favoriet?

jutter
18 april 2010, 19:53
Ik had m voor een knappe prijs,dus dat scheelt wee maar €900 is een hoop centjes voor een MIM,true

Maar is het geld wel waard! U heeft trouwens een PM!

jutter
18 april 2010, 19:53
Cool,welke was favoriet?

De Tele! Plus 10 tekens,pfffffffff..........

Sinner1980
18 april 2010, 19:55
De Tele! Plus 10 tekens,pfffffffff..........

Ok,ga ik onthouden man. Waarom is die weer weg dan?

jutter
18 april 2010, 19:59
Ok,ga ik onthouden man. Waarom is die weer weg dan?

Je kent het verschijnsel GAS toch? Nou daar heb ik ook vaak last van! Dan moet je weer het één en ander verkopen om iets anders moois te kunnen kopen, zoals een BC strat bijvoorbeeld....!

Sinner1980
18 april 2010, 20:05
Je kent het verschijnsel GAS toch? Nou daar heb ik ook vaak last van! Dan moet je weer het één en ander verkopen om iets anders moois te kunnen kopen, zoals een BC strat bijvoorbeeld....!

:seriousf:

Hij is leuk;)

B0UDEWIJN
19 april 2010, 15:15
@ TS: Hoe gaat deze heten in je sig?

Jimm Roto tele?

caliban
19 april 2010, 15:19
Vette gitaar!!

lindstrom
19 april 2010, 15:37
Vind het maar niks, donkere gitaar en dan zo'n maple neck,.. tis net een luciferhoutje ofzo..

Sinner1980
19 april 2010, 17:16
Ach,smaken verschillen...ik vind m vet:ok:

YannickH
19 april 2010, 20:24
jaja daarstraks besteld:D
misschien is hij voor het weekend al binnen.
setje 0.11-0.52 d'addario snaren erop en in drop B stemmen!
ik kan echt niet wachten!

caliban
19 april 2010, 21:09
jaja daarstraks besteld:D
misschien is hij voor het weekend al binnen.
setje 0.11-0.52 d'addario snaren erop en in drop B stemmen!
ik kan echt niet wachten!

Dat is een beetje dun voor drop B (vind ik). Doe eerder 56 dan!

YannickH
19 april 2010, 21:13
Dat is een beetje dun voor drop B (vind ik). Doe eerder 56 dan!

zou het veel uitmaken?
zou 52 ook sneller ontstemen?

TimoSomers
19 april 2010, 21:15
Ik heb vrijdag een roadworn 60's strat binnengekregen en tja,die relic,dat vind je cool of niet maar f*ck,wat een gitaar man...ik kan m niet neerleggen,echt geweldig!

Hoogstwaarschijnlijk (ben nog even in onderhandeling) wil ik er nog een 50's roadworn strat bijnemen of de 50's roadworn telecaster...ben ik nog niet helemaal over uit maar ik kijk wel even wat het wordt.

Yo Sinner, hoe vind jij die roadworns staan qua tone tegenover een Am. standard of CS (als je die bespeelt hebt)?
Ik hoor alleen maar zwaar goeie dingen over ze, ben benieuwd hoe ze het volhouden tegen de duurdere klasse. (moet zelf nog testen)

@Cob: Mooi gitaartje, gratz! En inderdaad dikker dan 52 voor B!

YannickH
19 april 2010, 21:17
ok 56 zal het worden:p

caliban
19 april 2010, 21:20
zou het veel uitmaken?
zou 52 ook sneller ontstemen?

Te dun ga je gewoon te losse snaren hebben :). Ik heb nu op mijn LP 58 liggen voor al gewoon maar drop C, en dat vind ik echt niet te dik. Ik gebruik op dezelfde gitaar ook vaak volledige D-stemming (full step down dus), en daarvoor zelfs vind ik 58 wel nice.
Op mijn Ibanez ligt denk ik een 56, en die staat in drop B, 4 of 5 veren vanachter voor de tremolo, in zo staat hij fatsoenlijk afgesteld. Een beetje afhankelijk van welke gitaar dus maar ik denk dat je met 56 niet fout kan gaat in drop B :ok:

vulvasonic
19 april 2010, 22:10
Het is maar een mening, maar persoonlijk hou ik, als het echt laag moet, van een superstrak geluid. Als al die lage tonen gaan zwiepen, dan klinkt de boel al snel zo vals als wat. Dat geeft in sommige gevallen een heel cool effect, maar het is niet iets wat je voortdurend wilt. Je hebt ook wat definitie nodig. Vandaar dat ik er monsterlijk dikke kabels op zou pleuren voor een zo strak mogelijk resultaat.

Een setje 0.11?
Man, die gebruik ik voor een standaard stemming. Op enkele gitaren zelfs nog wat dikker.

En speelt de bassist van jouw band ook in een dropped stemming?

YannickH
6 mei 2010, 17:34
srry jongens voor het laten wachten maar men pc liet het afweten en ik heb hem terug binnen moeten doen.daarom heeft het een tijd langer geduurd.
maar hier is ie dan:D
http://i44.tinypic.com/2mdf5tg.jpg
http://i40.tinypic.com/27zubc.jpg
http://i42.tinypic.com/19t6ph.jpg
ik ben heel tevreden over de gitaar!
speelt super lekker en gaat er niet meer uit:D
wel2 minpuntjes:
-de lak waar je je arm laat op rusten blinkt harder dan de rest als je er al een tijdje op hebt gespeeld
-de dots op de zijkant van de neck vanaf de 12de fret naar de22ste toe staan niet volledig recht.
maar dat is natuurlijk geen ramp:p
ik ben er superblij mee want ze klinkt lekker zwaar

Les Strat
6 mei 2010, 17:41
nou ik kroon hem meteen maar even tot lelijkste tele ooit gezien;)

YannickH
6 mei 2010, 17:43
nou ik kroon hem meteen maar even tot lelijkste tele ooit gezien;)

dan hoop ik dat je men strat wel mooi vind;)

Les Strat
6 mei 2010, 17:45
foto?.......

YannickH
6 mei 2010, 17:47
foto?.......
u vraagt...wij draaien

http://i40.tinypic.com/2n8pzdz.jpg
malmsteen strat
alleen krijg ik de echte kleur niet goed op foto

Les Strat
6 mei 2010, 17:48
kijk dat vind ik nog eens een fucking vette gitaar:D, vooral de 70's vibe;)

YannickH
6 mei 2010, 17:49
kijk dat vind ik nog eens een fucking vette gitaar:D, vooral de 70's vibe;)

70's strats 4 life!!!:D

Les Strat
6 mei 2010, 17:54
heb zelf ook een 50s, maar had wel graag een 70s gewild;), nja je tele zal wel heel vet zijn, maar ik vind de echte oer tele uit 52 echt superieur gewoon, zoals keith richards ze heeft:blast:

YannickH
6 mei 2010, 17:58
heb zelf ook een 50s, maar had wel graag een 70s gewild;), nja je tele zal wel heel vet zijn, maar ik vind de echte oer tele uit 52 echt superieur gewoon, zoals keith richards ze heeft:blast:

die van52 zijn inderdaad heel mooi, maar helaas ongeschikt voor mij.
al heb ik altijd gevonden dat de tele het mooiste is wat er is

Ronaldo
6 mei 2010, 20:09
srry jongens voor het laten wachten maar men pc liet het afweten en ik heb hem terug binnen moeten doen.daarom heeft het een tijd langer geduurd.
maar hier is ie dan:D
http://i44.tinypic.com/2mdf5tg.jpg
http://i40.tinypic.com/27zubc.jpg
http://i42.tinypic.com/19t6ph.jpg
ik ben heel tevreden over de gitaar!
speelt super lekker en gaat er niet meer uit:D
wel2 minpuntjes:
-de lak waar je je arm laat op rusten blinkt harder dan de rest als je er al een tijdje op hebt gespeeld
-de dots op de zijkant van de neck vanaf de 12de fret naar de22ste toe staan niet volledig recht.
maar dat is natuurlijk geen ramp:p
ik ben er superblij mee want ze klinkt lekker zwaar

OMG! Ik ben zooo jaloers...
Echt een vette gitaar man. Gefeliciteerd!:rockon:

speedmusic
6 mei 2010, 20:12
Dat is nu precies wat ik zoek:
http://i42.tinypic.com/19t6ph.jpg

Zo'n kleedje bedoel ik hoor.

Malle Eppie
6 mei 2010, 23:17
wel2 minpuntjes:
-de lak waar je je arm laat op rusten blinkt harder dan de rest als je er al een tijdje op hebt gespeeld


Daar schijn je speciale doekjes (heeel fijn schuurpapier achtig) voor te hebben die het 'gepolijste' weer mat maken. Naar het schijnt, ik ben ze nog niet tegengekomen....

iFender
7 mei 2010, 08:14
srry jongens voor het laten wachten maar men pc liet het afweten en ik heb hem terug binnen moeten doen.daarom heeft het een tijd langer geduurd.
maar hier is ie dan:D


ik ben heel tevreden over de gitaar!
speelt super lekker en gaat er niet meer uit:D
wel2 minpuntjes:
-de lak waar je je arm laat op rusten blinkt harder dan de rest als je er al een tijdje op hebt gespeeld
-de dots op de zijkant van de neck vanaf de 12de fret naar de22ste toe staan niet volledig recht.
maar dat is natuurlijk geen ramp:p
ik ben er superblij mee want ze klinkt lekker zwaar

Misschien nog een foto van de dots? (A)

YannickH
9 mei 2010, 12:26
Misschien nog een foto van de dots? (A)

ik zal straks foto's maken van de dots en dan ook van de dots van men andere fender.dan kun je vergelijken.
en zo'n tapijten heb ik nog liggen:p
heel men kamer is bedekt met zo'n tapijt.
ik had zo boven bij mijn grootmoeder op de zolder gevonden.
maar waarom gebruiken ze die altijd in studio's enzo?doet dat iets aan het geluid?