PDA

View Full Version : pickupring vraag(!snel!)



YannickH
18 april 2010, 16:04
mijn ltd kh-602 is ongeveer2jaar geleden tegen de grond gegaan en is vanachter en vanvoor op het body gebarsten.
deze is nu naar een bouwer om te maken en ik heb ook gevraagt voor een pearl pickguard erop te plaatsen.
nu worden de pickups er in gemonteerd zonder pickupring er rond.maar dan is er een spatie van2.5cm tussen de neck en de krasplaat.
hij kan ze ook met de ringen er op monteren.
nu mijn vraag: wat vinden jullie het mooiste want ik kom er nog niet meteen uit.
als ik zonder de ringen doe is hij wel zoals de esp kh-4
hier zijn 3 foto's van de gitaar met en zonder ringen.
met:
http://i40.tinypic.com/2zzmi4m.jpg
zonder:
http://i43.tinypic.com/t8t44p.jpg
http://i44.tinypic.com/v6rqxg.jpg

Ello
18 april 2010, 17:07
Zonder ringen vind ik het mooist maar dan moet er wel een stukje pickguard tussen de neck en de pickup.

YannickH
18 april 2010, 17:24
Zonder ringen vind ik het mooist maar dan moet er wel een stukje pickguard tussen de neck en de pickup.

ja dat gaat dus niet:(

barno
18 april 2010, 17:35
ik zei het nog al es denk ik: pickup ringen op een slagplaat is als een broek met riem čn bretellen, ik zou een oplossing zoeken voor dat strookje.

st.robot
18 april 2010, 17:44
:seriousf: haha, +1 for that

btw: waarom zou een andere (zelfgemaakte mss) slagplaat niet kunnen?

grtz

YannickH
18 april 2010, 17:48
:seriousf: haha, +1 for that

btw: waarom zou een andere (zelfgemaakte mss) slagplaat niet kunnen?

grtz

deze is zelfgemaakt maar waarom het niet anders ging weet ik ook niet.
maar ik ga gewoon zonder ringen pakken en we zien wel wat er aan kan gedaan worden

Johannes
18 april 2010, 17:54
Met ringen is lelijk, strookje er tussen kan heel netjes (op maat maken en er secuur tussen lijmen en afwerken)

F*R*E*A*K
18 april 2010, 19:10
Als je ze zonder ringen had willen hebben had de betreffende bouwer de halspickup beter recht tegen de hals kunnen plaatsen.

Plaatsing van de potmeters ziet er wat mij betreft een beetje raar uit, maargoed.

YannickH
18 april 2010, 19:37
Als je ze zonder ringen had willen hebben had de betreffende bouwer de halspickup beter recht tegen de hals kunnen plaatsen.

Plaatsing van de potmeters ziet er wat mij betreft een beetje raar uit, maargoed.

de gitaar is niet gebouwd door die gast,hij word gemaakt.
het is gewoon een kh 602 dus de pots staan zoals het hoord
maar volgens mij heeft hij op die foto's de knoppen er gewoon opgezet voor een zicht te geven

niekb
18 april 2010, 19:56
Zo te zien zat er wel een strookje maar is die afgebroken.. Aan de linkerkant lijkt dat zo. Of heb ik het mis?

F*R*E*A*K
18 april 2010, 20:05
de gitaar is niet gebouwd door die gast,hij word gemaakt.
het is gewoon een kh 602 dus de pots staan zoals het hoord
maar volgens mij heeft hij op die foto's de knoppen er gewoon opgezet voor een zicht te geven

Maar hij is toch echt de gene die de pickup uitsparing in de slagplaat heeft gemaakt neem ik aan. voor het mooie had die dus beter meer richting hals kunnen zitten.

Dat van die knoppen kan wel ja.

Jilles
18 april 2010, 22:27
De plaatsing van de pickups is toch zeker afhankelijk van de uitsparing in de body? De uitsparing in de slagplaat verder naar voren maken zou alleen maar als resultaat hebben dat de elementen niet passen.

Shades-Of-Grey
19 april 2010, 00:16
Ik zou met ringen nemen.. Zonder ringen wordt het of vrijwel geen doen om de pickup hoogte bij te stellen, of je hebt een lelijke rand tussen de pickguard en de pickups.

Een maat van mij had precies dat probleem toen hij EMG's in zijn squire liet zetten.