PDA

View Full Version : Utrecht?



trouserman
18 april 2010, 11:29
Hoi allen,

de komende dagen zit ik met de band nogal vaak in Utrecht (vanuit belgie). Zijn er daar leuke gitaarwinkels die we kunnen bezoeken?

thanks!

theguitarguy
18 april 2010, 11:35
http://www.ilocal.nl/search?tid=NewSearch&what=muziekinstrumenten&where=utrecht&searchbutton.x=0&searchbutton.y=0

kijk ik ook altijd op als ik naar een of andere stad ga:)

Sinner1980
18 april 2010, 12:23
Staffhorst kun je even checken,vrij groot al weet ik niet wat het aanbod vandaag de dag is daar.

Tankman
18 april 2010, 12:30
Staffhorst kun je even checken,vrij groot al weet ik niet wat het aanbod vandaag de dag is daar.

Ik ben anderhalf jaar geleden voor het laatst daar geweest. Aanbod was echt bagger en het personeel had het te druk met hun eigen vermaak dan het helpen van klanten. Die zatten achter de balie, languit achterover lol te trappen.

Je hebt ook Feedback en Dirk Witte in Utrecht. Dirk Witte ben ik nooit geweest, alleen in Amsterdam. Feedback heeft een leuk aanbod, maar het is een erg rommelige winkel. Het personeel is ook meer geinteresseerd in de kassa dan in klanten helpen. Dirk Witte in Amsterdam heeft tegenwoordig iig een minder aanbod, maar wel erg goede service, altijd gehad. Misschien in Utrecht dan ook.

Martjeuh
18 april 2010, 12:39
Ik woon zelf dichtbij Utrecht dus ik ga altijd daarheen als ik gitaardingen nodig heb.

Bij feedback heb ik zelf altijd het idee dat ze pas serieus worden als je iets van 1000 euro wilt gaan kopen, maar als je een effecten pedaaltje wilt proberen oid, dan boeit het hun niks en helpen ze je eigenlijk niet.

Ik ga altijd naar Dirkwitte, misschien hebben ze daar niet een groot aanbod, maar het personeel daar is altijd aardig en helpen je bij alles.

Dus als je alleen dingentjes zelf wilt uitproberen ga naar feedback, maar verwacht er geen hulp. Als je informatie wilt over bepaalde dingen ga dan naar dirkwitte want daar informeren ze je altijd super goed :D

Het is wel duidelijk wat ik vind over de 2 winkels xD Bij staffhorst kom ik eigenlijk nooit, dus daar kan ik niks over zeggen.. Wel weet ik dat je daar heel veel samick enzo vind, dus helemaal geen fender of gibson(peavy^^)

RS-Rik
18 april 2010, 12:43
Staffhorst, maar die is duur.


Feedback, is okee, relatief grote winkel, beetje krapjes ingedeeld. Personeel heeft een beetje een nare neerkijkende attitude (maarja dat snap ik wel met 85% van de klanten die daar komen). De gitaarkerel, klein ventje (kaal volgens mij) met bril, is wel okee.

Dan heb je nog Dirk Witte. Die zijn het relaxedst! Winkel wat kleiner dan de feedback maar best een leuk assortiment. Aardig wat Fender. Leuke ampjes ook. Leuke prijsjes. Ben altijd met veel fatsoen behandeld door het personeel. Je kunt daar echt wat uitproberen, bijv een amp. Gaat de verkoper rustig vragen wat je thuis hebt, ze zetten rustig 3 amps voor je op stand by, koptelefoon erbij. Helemaal prima.
Daar moet je ook snaren halen, 4 euro voor AD, 6 voor EB.
Dirk Witte zou ik iedereen aanbevelen.

guitarkid
18 april 2010, 13:12
Feedback Utrecht..? Nee, dank je. Wat een zooi!
Of ze zijn al tig jaar aan het verbouwen, maar die keren dat ik er was zat alles onder het stof, heb ik geen normale verkoper gezien en was ik ook niet onder de indruk van het assortiment. Ik kan d'r helaas niet meer van maken...

Gr. C.

Shades-Of-Grey
18 april 2010, 14:46
Wat anderen zeggen.. feedback en dirk witte.
Feedback's personeel kan soms idd wat minder klantvriendelijk zijn.. het is een beetje type winkel van kwantiteit ipv kwaliteit, maar dat maakt het ook weer een beetje apart van de meeste winkels.. zeker de moeite waard om gewoon eens te kijken, vaak hebben ze ook dingen die ze elders in nederland niet echt verkopen.

Dirk Witte is altijd een prettige winkel. Het aanbod is best wel wat kleiner in verhouding tot de D.W. in Amsterdam, maar ze hebben veel, en het feit dat cafe Belgie gelijk ernaast zit waar je dan het terras op kan met deze mooie dagen.. :ok:

Sinner1980
18 april 2010, 15:01
[QUOTE=Tankman;2349034]Ik ben anderhalf jaar geleden voor het laatst daar geweest. Aanbod was echt bagger en het personeel had het te druk met hun eigen vermaak dan het helpen van klanten. Die zatten achter de balie, languit achterover lol te trappen.

Daar moet ik je gelijk in geven man. Ik kocht daar mijn eerste elektrische gitaar toen ik nog into de puntige planken en omgekeerde kruizen was (een warlock) en de service was toen al belabberd en met stip de slechtste verkoper die ik ooit meemaakte maar goed,ff rondneuzen is altijd leuk natuurlijk.

duckman
18 april 2010, 15:35
buiten feedback, dirk witte en staffhorst ( was vroeger zo'n goede zaak maar nu niet veel soeps meer) is er ook nog buiten het centrum Ebbeling http://muziekebbeling.nl/ (http://muziekebbeling.nl/contact.html)

mcannegieter
19 april 2010, 08:55
Staffhorst vond ik een aanbod van niks hebben, jaartje terug iig. Daarna ben ik er niet meer naar toe geweest. Feedback vond ik, zoals meer mensen hier al geroepen hebben, een service van niets hebben en dat terwijl ik daarn serieus voor een gitaar van 1000+ ging kijken. In een gitaarwinkel komt nou eenmaal niet iedereen om direct wat te kopen toch? Ik ga iig een aantal keer kijken, voelen, 'ruiken' voordat ik wat koop.

Vanaf die slechte ervaring ga ik alleen nog naar Dirk Witte toe. Je wordt altijd netjes geholpen, personeel denkt met je mee ipv alleen te proberen zoveel mogelijk geld uit je te trekken.

Dus als je komt om gewoon te kijken zou ik naar Feedback gaan.
Als je echt wat wilt kopen zou ik naar Dirk Witte gaan.

trouserman
19 april 2010, 09:15
cool, bedankt voor de vele reacties!

beruk
19 april 2010, 09:41
Mijn tips:
De acoustische gitaren winkel van Staffhorst is veel leuker dan idd de elektrische hoek. Acoustisch een leuke voorraad, electrisch vooral veel Samick en een aantal G&L winkeldochters.
Ebbeling is een aanrader, kleine zaak, lekker even neuzen,kleine voorraad maar wel van instap tot high end. Daarna broodjes kopen op de straatweg en dan picknicken in het Juliana park, ik zou het wel weten:cheerup:
(De coffeeshop op de hoek is een van de betere in Utrecht)

Nagramoth
19 april 2010, 11:05
Niet in Utrecht, maar zeker ook een aanrader: Kees Dee in Amersfoort...
Vergeet ook de kelder niet te checken.