PDA

View Full Version : Orange thunderverb/rockerverb



vinni
18 april 2010, 10:24
Dag.....

Onze band denkt er over om alle backline met Orange te gaan doen.
Meer omdat het er supercool uitziet......daar ben ik het zeker mee eens.
En nee.....we zijn geen Moke.

Qua looks stond Orange voor mij altijd bovenaan.

Dus de bassist gaat met de AD200 spelen + twee kasten....

En ik......Tja.....

Wil mijn keuze beperken tot deze twee modellen.
Maar weet het nog niet......TV200 of TV50 of RV 50 of RV100.
Gevoelsmatig zeg ik de TV200 of TV50.

Wat ik ecther een pre vind op de RV is de nieuwe MKII die een ecthe EQ op het cleane kanaal heeft. Clean is toch wel erg belangrijk voor mij. Net zo belangrijk als het gainkanaal. Orange staat nou niet bekend om het fenderlike clean.....da's dus ook nog een punt.

Heb al eens eerder een topic geopend over Orange.....maar toen met de vraag welke Orange het beste clean heeft.

Al met al....tijd om eens te gaan testen....
Maar testen in een winkel zegt me helemaal niets....
Testen heeft alleen zin als ik met mn eigen gitaren/FX kan testen op echt
live-volume. Dus ik dacht....ik doe een beroep op mijn brothers in crime...

Denk dat de nieuwe setup bestaat uit twee identieke versterkers en 2 4X12's (PPC412 rechte kast). Deze gebruik ik dan stereo met in de FX-loop mijn Damage Control Timeline.

Dus wie-o-wie heeft een Orange PPC412 en een TV of RV (liefst beide!) welke ik kan testen op volume?

Groet,
Vinni

SimonS
18 april 2010, 10:51
je kunt voor je huidige gig-amp een nieuwe headshell laten bouwen in Orange-stijl. Scheelt je veel gedonder, als 't toch alleen maar om de looks gaat!

vinni
18 april 2010, 11:22
Mjah....misschien......Hou ook wel van de simpele layout.
Dus niet alleen de looks.....

Vinni

DaveItUp
18 april 2010, 11:34
En het geluid?

vinni
18 april 2010, 11:43
Denk wel dat higain goed is....maar clean weet ik nog niet.
Testen dus.

Maar uiteraard is het geluid erg belangrijk.
Heb nu een Egnater/rocktron TOL100 die op zich erg goed klinkt.
(Persoonlijk natuurlijk.....)

Maar wil dus graag goed testen......niet in een winkel......

Vinni

FALLINGLEGACY
18 april 2010, 12:31
Als je denkt dat er uit een orange geen goed clean kan komen moet je de rockerverb toch zéker eens testen hoor :) (heb alleen ervaring met de RKVB)
Super clean dat daaruit komt hoor..! Zelfs met de 2 controls die er zijn.. (treble en bass).

pippydude
18 april 2010, 12:40
Ik stond ook te kijken van het cleane geluid dat uit mijn Thunderverb 200 kwam... Die amp kan letterlijk alles aan. Ik heb er jazz, blues, funk, metal, oldschool rock en weet ik wat op gespeeld...

FALLINGLEGACY
18 april 2010, 12:41
Ik stond ook te kijken van het cleane geluid dat uit mijn Thunderverb 200 kwam... Die amp kan letterlijk alles aan. Ik heb er jazz, blues, funk, metal, oldschool rock en weet ik wat op gespeeld...

En dat is mij gedacht ook over de RKVB.. Ik denk dat je weggeblazen gaat worden als ze gaat testen :)

vinni
18 april 2010, 12:53
Wattage zegt mij niet zoveel.....althans niet voor het volume.
Speel in principe liever met 100watters dan met 50.
Omdat ik persoonlijk het idee heb dat het beter klinkt.
Dus dat 100w meer kwaliteit levert dan kwantiteit zeg maar.
Eigen ervaring tot dusver....

Maar ik kom graag een keertje langs bij een Orange bezitter!

Vinni

Jorikjet
18 april 2010, 13:13
ik heb een orange rockerverb 50 + ppc212, en hij kan gewoon goed clean en natuurlijk erg dirty. ik zou wel voor de 100watt versie gaan als clean echt belangrijk is, want de clean krijgt al aardig snel een classic rock randje wanneer je de volume opdraait.
de 100w versie is wel anders dan de 50w, de rv50 werkt op 6l6 buizen, en de 100w standaard op el34 (maar is te veranderen naar 6l6 en kt88 ofzo)

je kan hem bij mij wel keer komen testen als je wilt... woon in arnhem. zit wel met volume mbt de buren, maar een klein half uurtje moet geen probleem zijn ;)

max guitar store in nijmegen heeft trouwens ook aardig wat orange amps staan, heb de mijne daar ook gekocht.
dus als je in arnhem bent kun je gelijk door naar nijmegen om er een te kopen ;)

DaveItUp
18 april 2010, 13:14
Haha meer kwaliteit?

vinni
18 april 2010, 13:30
Ja....een 100watter klinkt beter.....natuurlijk persoonlijk....

Vinni

FALLINGLEGACY
18 april 2010, 16:19
ik heb een orange rockerverb 50 + ppc212, en hij kan gewoon goed clean en natuurlijk erg dirty. ik zou wel voor de 100watt versie gaan als clean echt belangrijk is, want de clean krijgt al aardig snel een classic rock randje wanneer je de volume opdraait.
de 100w versie is wel anders dan de 50w, de rv50 werkt op 6l6 buizen, en de 100w standaard op el34 (maar is te veranderen naar 6l6 en kt88 ofzo)

je kan hem bij mij wel keer komen testen als je wilt... woon in arnhem. zit wel met volume mbt de buren, maar een klein half uurtje moet geen probleem zijn ;)

max guitar store in nijmegen heeft trouwens ook aardig wat orange amps staan, heb de mijne daar ook gekocht.
dus als je in arnhem bent kun je gelijk door naar nijmegen om er een te kopen ;)

RV50 werkt op 6V6 buizen, klein verschil! ;)

Ik heb de 100W versie en die clean blijft echt wel clean.. :)

vinni
18 april 2010, 21:13
RV50 werkt op 6V6 buizen, klein verschil! ;)

Ik heb de 100W versie en die clean blijft echt wel clean.. :)

Zie ook dat je een 4X12 hebt....

Kunnen we wellicht een keertje afspreken?

Vinni

Ronald.ZaZ
23 april 2010, 14:58
Ik heb een RV50 + PPC412 en clean vind ik behoorlijk goed klinken, maar als ie geen randje op volume mag krijgen zou ik toch naar iets anders kijken.
Van mij mag je 'm op vol volume testen maar dan moet je wel naar Alkmaar komen :soinnocent:

Thiez
23 april 2010, 15:37
Rocker 30 is niks? Die vond ik erg gaaf klinken ook. Hij klinkt wat meer 'vintage' denk ik dan de rockerverb ofzo. Verder vond ik de rockerverb met gain boven 2 of 3 uur niks meer. Dat is echt te veel. Dan word het een beetje een brei.

vinni
23 april 2010, 16:01
Sorry guys....

Orange is afgevallen.

Zoals gezegd ziet er leuk uit.
Maar gewicht, betrouwbaarheid....het komt er niet zo best vanaf.
Ook het clean is maar zo-zo.....

Heb al ooit eens een rockerverb geprobeerd waarvan ik het clean maar zo-zo vond. Al met al voelt het niet goed.

Vinni

DaveItUp
23 april 2010, 16:40
Je moet ook een OR of OD hebben van Orange.

jannest
23 april 2010, 17:42
Onze band denkt er over om alle backline met Orange te gaan doen.
Meer omdat het er supercool uitziet

voor de looks zou ik ut laten zo niet 2010
te hoog uggs gehalte( iedereen heeft ze)

kijk hier eens naar (voor de looks)
http://www.hiwatt.com/data/gheads.html

kan nog net imho

vinni
24 april 2010, 00:40
Die rode hiwatt ziet er inderdaad geweldig uit.

Vinni