PDA

View Full Version : The Opposites won best Alternative award op de 3FM awards...



Wouter J
18 april 2010, 01:16
En daar stond ik wel van te kijken, niet omdat ze de award wonnen maar vanwege hun attitude.

Ze kwamen naar voren en brulde "Alto's" een paar keer en bedankte Kurt Cobain voor de inspiratie om Alto te worden.

Nou ben in in het midden van de jaren negentig zelf een fervente alto geweest en ik kan rustig zeggen dat The Opposites alles behalve alto zijn. Alto betekende snoeiharde punk en grunge muziek, albums zoals "Badmotorfinger" van Soundgarden, "Ten" van Pearl Jam, "Washing machine" van Sonic youth, "Teenager of the year" van Frank Black en "In Utero" van Nirvana. (De meesten van de Alto's die ik toen kende vonden "Nevermind" te commercieel) Alto kwam ook met een look, ietwat te grote spijkerbroeken, half lang haar, versleten sport schoenen of Doctor Martin Laarzen, oude T-shirtjes en houthakker bloesjes. Jongens een meisjes hadden een soort unisex manier van kleden in de Alto scene.
http://www.theage.com.au/ffximage/2008/02/20/Sonic_080207125459560_wideweb__300x313.jpg
Sonic Youth, deze foto laat prima de alto look van de vroege tot mid jaren negentig zien.

En zo rond diezelfde tijd kwam ook Gabber opzetten met snoeiharde hardcore, raves en ook met een look: kale hoofden, dure trainings pakken, bomberjacks, trainers. Om te zwijgen over de Gabber dans "Hakken"
http://designblog.rietveldacademie.nl//wp-content/uploads/2009/09/oldscool-gabber.jpg
Ik moet ook even aankaarten dat gabbers en Alto's elkaar niet konden luchten of zien en op de school waar ik toen zat kwam het vaak slaags. Maar over het algemeen was Alto zijn meer een state of mind van "hou je maar afzijdig dan kom je niet in de problemen" en veel Altos en ikzelf dus ook kwamen er wel voor uit dat ze alto waren maar niet door het luid te brullen. Bij Gabbers lag dat heel anders; die kwamen opelkaar afgelopen en brulden "HAKKEUH", of "HARDCORE" naar elkaar en lieten luid weten bij welke subgroep ze hoorden.

Waarom haal ik dit aan? Kijk eens naar The Opposites: geschoren hoofden, trainingspakken, luidkeelse begroetingen, hardcore muziek en de Hakken manier van dansen. Iedere echte alto zal het met me eens zijn, dat zijn geen Alto's dat zijn Gabbers.

Het stootte toch wel tegen mijn enkels toen ik het zag, wat een aanfluiting en dan werden ze nog wel door Leo Blokhuis aangekondigd.

Luke-wannabe
18 april 2010, 02:24
Zucht.. De tijden zijn veranderd. Ik begrijp ook niet helemaal waarom Opposites llternative is.
Hoe dan ook. Alternative nu iets anders dan de altootjes in de nineties.

Verder is Opposites geen Hardcore maar gewoon HipHop flavoured.

EGH
18 april 2010, 11:37
Opposites alternatief?? :???::???::???: