PDA

View Full Version : Muting bij 'Every breath you take'



john.3001
23 april 2003, 15:19
Nou, hoe krijg je die ietwat doffe klank van de gitaar bij 'Every breath you take' (the Police)?

Ik probeer het een beetje met palmmuting, maar dat klinkt nog niet echt helemaal zoals het moet...

Advies (aub)

Negative K3 fan
23 april 2003, 16:01
probeer het eens met je brug element, ik gok dat het een humbucker is, galm, beetje delay, heel klein beetje chorus en dan lichtjes aanslaan en een klein beetje dempen. Misschien een heel klein beetje overdrive erin voor een iets voller geluid en iets meer warmere mids.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-04-23 16:02 ]</font>

M Kactus
23 april 2003, 16:01
Het enige andere wat ik kan bedenken is je vingers van je linkerhand (als je rechtshandig bent tenminste) minder hard te spannen om de snaren. Niet echt in te duwen dus (net als bij palm-muten kan je dit graderen).
Misschien zou je nog kunnen palm-muten met de mouw van je trui ofzo (geeft duidelijk een ander geluid) of verder van de brug, dichter bij het element...
Er zijn denk ik maar 2 technieken om te muten hoor...

M Kactus

john.3001
24 april 2003, 11:05
Met die twee antwoorden gecombineerd kom ik al een stuk verder, tnx...

moretel
24 april 2003, 12:48
Ik speel het als arpegio, na elke noot laat je de gespeelde noot los, ongeveer dezelfde techniek als bij sweep picking maar dan langzamer uitgevoerd, ongewenste losse snaren kun je dempen met je aanslaghand, ik gebruik ook weleens zo'n klein haarbandje net achter de topkam om ongewenste geluiden te voorkomen.

john.3001
24 april 2003, 13:06
sweep-picking...
alweer zo'n term die ik heel vaak tegenkom, maar waarvan ik eigenlijk niet precies weet wat het inhoudt...

moretel
24 april 2003, 13:32
In de laatste guitar techniques wordt het goed uitgelegd maar het is erg lastig om goed onder de knie te krijgen, ben al meer dan een jaar bezig en begin er nu pas een beetje vat op te krijgen, als je dan de meesters aan het werk hoort dan trek je je wenkbrouwen weleens op, oefenen maar weer.
Is genoeg over te vinden op internet maar starten op de juiste manier is erg belangrijk.

De Teng
5 mei 2003, 11:01
Andy Summers speelt heel licht met zijn linkerhand. Daar dempt ie ze mee naar 'mijn insziens.' :wink:
Ik vind persoonlijk dat je niet altijd precies hetzelfde moet willen spelen. Sting kan het ook niet zo, geef je eigen draai eraan en je zult zien dat anderen het net zo moeilijk vinden om jou partij exact zo te spelen. Niemand is hetzelfde, dus niemand speelt hetzelfde. :grin: