PDA

View Full Version : Fueltank of daisychain



dimitri
17 april 2010, 19:53
Ik wil jullie raad even.

Ik ga mijn pedalboard eens uitbreiden.
setup:

Fender pedal tuner - Boss EQ - Boss SD1 - MXR micro amp - Electro Harmonix #1 delay - Carl Martin Surf Trem.

Gebruik ik hiervoor best een T-rex fueltank, of werk ik via chain?

Realeigo
17 april 2010, 20:03
maakt niet uit een trex fualtank is niet geisoleerd, dus het komt op hetzelfde neer. Behalve dat er in de fueltank nog extra 12v dc en ac aansluitingen zitten.

(oftewel de 9v uitgangen van de fueltank is een daisychain in een doosje!)

dimitri
17 april 2010, 20:06
Dus eigenlijk spaar ik me een 100 euro uit door gewoon een 9V adapter aan te schaffen?

movo.
17 april 2010, 20:10
maakt niet uit een trex fualtank is niet geisoleerd, dus het komt op hetzelfde neer. Behalve dat er in de fueltank nog extra 12v dc en ac aansluitingen zitten.

(oftewel de 9v uitgangen van de fueltank is een daisychain in een doosje!)

Op hun site staat wel dat ze geïsoleerd zijn. :dontgeti:

Realeigo
17 april 2010, 20:11
Dus eigenlijk spaar ik me een 100 euro uit door gewoon een 9V adapter aan te schaffen?

Als je van plan was een fueltank te kopen, ja.

Voodoo Labs Pedal Power (en nog een paar ander merken) die geeft wel geisoleerde voeding per uitgang. Maar ik kan je aanraden eerst gewoon alles met een of twee 9v adaptervoedingen uit te proberen en te hopen dat je geen ernstige brommen en fluittonen krijgt. Is het wel het geval dan kan je het misschien overwegen om zo een Pedal Power (o.i.d.) te kopen.

crapton
17 april 2010, 20:12
Daisy chains zijn vaak met 5 aansluitingen - die ik kan dan.

En ken je deze (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm) niet? Zit kabelsetje bij.

Ff zoeken bij Thomann of Musicstore of Musik-Produktiv en gij zult vinden...

Realeigo
17 april 2010, 20:13
Op hun site staat wel dat ze geïsoleerd zijn. :dontgeti:

Ja klopt, leuke verkooptruc. De secties 9v, 12vDC en 12AC zijn van elkaar geisoleerd. Maar de 9v uitgangen onder elkaar niet.

dimitri
17 april 2010, 20:36
Daisy chains zijn vaak met 5 aansluitingen - die ik kan dan.

En ken je deze (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm) niet? Zit kabelsetje bij.

Ff zoeken bij Thomann of Musicstore of Musik-Produktiv en gij zult vinden...

Thanks! Goeie tip...

Nielsje
17 april 2010, 20:40
Ja klopt, leuke verkooptruc. De secties 9v, 12vDC en 12AC zijn van elkaar geisoleerd. Maar de 9v uitgangen onder elkaar niet.

Het is een beetje verwarrend. De oude, blauwe, fuel tank is gewoon een veredelde daisy chain, met wel een geïsoleerde 12V uitgang. De junior (rood) en dat nieuwe groene (met instelbare spanningen) hebben wel geïsoleerde uitgangen. Dus Dimitri, welke had je op het oog?

dimitri
17 april 2010, 20:42
De Junior.
Maar ik denk dat de Harley Benton mijn pedalen aankan niet?

Rutger Molenberghs
17 april 2010, 21:34
De Fueltank Jr. heeft wel geïsoleerde outputs, de gewone Fueltank heeft dit niet.

Nitefly7
18 april 2010, 12:56
De Junior.
Maar ik denk dat de Harley Benton mijn pedalen aankan niet?

je HB kan je pedalen aan, het is alleen de vraag wat je waarmee wilt doen;

als je geïsoleerde outputs wilt (bijv last van brom bij gebruik van fuzz, wah, delay of pedalen die je voor je amp EN in je fx-loop hebt staan), dan zou ik de Fueltank JR. zeker niet uitvlakken..

zelf gebruik ik al bijna 5 jaar gewoon een arsenaaltje van 7-12 pedalen met één enkele 1Spot-adapter (google maar, Power-All van Godlyke doet hetzelfde), zonder echte problemen...!
1/4 van de prijs van 'n Fueltank, en minstens zo krachtig

Toaster
18 april 2010, 22:53
Das wel een mooi apparaatje van Harley Benton zeg.

maar hij is wel veel groter dan een fueltank. Dus hij kan minder makkelijk onder je pedalboard worden geplakt.

En de stroom input neemt ook nogal veel ruimte in beslag zo te zien.....

MeneerJoost
19 april 2010, 16:15
Das wel een mooi apparaatje van Harley Benton zeg.

maar hij is wel veel groter dan een fueltank. Dus hij kan minder makkelijk onder je pedalboard worden geplakt.

En de stroom input neemt ook nogal veel ruimte in beslag zo te zien.....

Die Harley Benton heeft geen geisoleerde uitgangen en is dus om het heel soort van plat te zeggen een 'daisy chain in een doosje'

De TRex Fuel Tank junior heeft bijvoorbeeld wel geisoleerde uitgangen en dit gaat de ruis tegen.

Dus dat is ook iets wat je in je vergelijking mee moet nemen ipv alleen naar de prijs te kijken ;)

dunnoaname
19 april 2010, 16:45
Ik heb de fueltank classic (geen geisoleerde uitgangen) maar desondanks heb ik sind ik die gebruik minder last van bijgeluiden dan toen ik een one-spot met daisychain gebruikte. Bovedien is het veel netter te bekabelen op een pedalboard.

Men praat veel over geisoleerde uitgangen maar ik vraag me af in hoeverre dat van belang is. Met de classic heb ik niet meer ruis of brom dan met batterijen. Met de one-spot had ik veel meer brom dan met batterijen.

HaroldA
19 april 2010, 17:13
Das wel een mooi apparaatje van Harley Benton zeg.

maar hij is wel veel groter dan een fueltank. Dus hij kan minder makkelijk onder je pedalboard worden geplakt.

En de stroom input neemt ook nogal veel ruimte in beslag zo te zien.....

Als formaat een issue is dan kun je altijd de naar Cioks kijken. Geisoleerd: Schizophrenic; Daisy: Double Jack.

Nielsje
19 april 2010, 17:13
Ik heb de fueltank classic (geen geisoleerde uitgangen) maar desondanks heb ik sind ik die gebruik minder last van bijgeluiden dan toen ik een one-spot met daisychain gebruikte. Bovedien is het veel netter te bekabelen op een pedalboard.

Men praat veel over geisoleerde uitgangen maar ik vraag me af in hoeverre dat van belang is. Met de classic heb ik niet meer ruis of brom dan met batterijen. Met de one-spot had ik veel meer brom dan met batterijen.

Dat kan, een one-spot is namelijk een geschakelde voeding, en de T-rex Fueltank classic gebruikt volgens mij een ringkern trafo, maar zeker weten doe ik het niet. Er is ook nergens gezegd dat de Fueltank (blauw) hetzelfde is al een one-spot qua voeding, wél is een blauwe fueltank gewoon een veredelde daisychain.

dunnoaname
19 april 2010, 17:22
Dat kan, een one-spot is namelijk een geschakelde voeding, en de T-rex Fueltank classic gebruikt volgens mij een ringkern trafo, maar zeker weten doe ik het niet. Er is ook nergens gezegd dat de Fueltank (blauw) hetzelfde is al een one-spot qua voeding, wél is een blauwe fueltank gewoon een veredelde daisychain.

Nou ja de fueltank is dus
- een veredelde daisy chain
- plus een goede 9volt adapter (stiller dan de one spot)
- plus een 9vAC adapter
- plus een 12V adapter
en maakt daarmee de stekkerdoos op je pedalboard dus ook overbodig. Maarja, dat geld natuurlijk voor iedere voeding met meerdere voltages.

Toaster
20 april 2010, 18:26
Die Harley Benton heeft geen geisoleerde uitgangen en is dus om het heel soort van plat te zeggen een 'daisy chain in een doosje'

De TRex Fuel Tank junior heeft bijvoorbeeld wel geisoleerde uitgangen en dit gaat de ruis tegen.

Dus dat is ook iets wat je in je vergelijking mee moet nemen ipv alleen naar de prijs te kijken ;)

Nou ik ben al klaar hoor! Ik heb naar tevredenheid een t-rex fueltank Junior.

Hallie
23 mei 2011, 10:04
even een bump.

tijdens het vergaren van informatie op het gebied van voedingen kwam ik deze tegen:

http://www.peterverspuy.nl/flight-cases-gitaareffecten/diago/ps01-powerstation-pack-19629.html

nou heb ik geen 30 pedalen. Maar het is altijd goedkoper dan een fuel tank of een pedal power. En qua grootte wint de diago het sowieso.

Wat zijn de voor en tegens tegen over een fuel tank?

Wat ik me ook afvroeg.. Ik las ergens dat je bij de Fuel tank jr. elke uitgang kan splitsen met een daisy chain. Geldt dat ook voor bijv een pedal power? (misschien een domme vraag). want als je 10 pedalen hebt en een pedal power heeft maar 8 uitgangen, kom je toch weer met dat adapter gekloot.

thanks!

KingPin8
23 mei 2011, 10:55
heb deze sinds een week:

http://www.thomann.de/nl/trex_fuel_tank_chameleon.htm

een diehard alleskunner! Geïsoleerde uitgangen, voltage per kanaal te regelen, klein, stevig, perfeect imo :)

Hallie
23 mei 2011, 11:04
maar kan je ook meerdere pedalen op 1 uitgang aansluiten?

HaroldA
23 mei 2011, 11:05
maar kan je ook meerdere pedalen op 1 uitgang aansluiten?

Ja........

Hallie
23 mei 2011, 11:10
300MA per outlet. lijkt me niet dat er 5 pedalen per uitgang kunnen?

http://www.rockpalace.com/product/T-Rex-Fuel-Tank-Junior

hier wordt beweerd dat dat wel kan.

Vandaar de vraag of het ook bij een voodoo-lab of een andere fuel tank zou kunnen...

KingPin8
23 mei 2011, 11:54
Bij de Fuel Chameleon kreeg ik een hele berg kabels in verschillende lengtes, ook een daisychain kabel met 8 (!) aansluitingen, het moet dus kunnen zolang je niet over de 300ma heengaat.

HaroldA
23 mei 2011, 12:03
300MA per outlet. lijkt me niet dat er 5 pedalen per uitgang kunnen?

Een gemiddeld pedaal verbruikt 30mA? Dus zou je er theoretisch 10 per output aan kunnen hangen.

Pedalen met buizen en/of digitale pedalen verbruiken wel meer overigens.

Hallie
23 mei 2011, 12:41
dat maakt het wel een logisch verhaal! sorry.
Ik dacht even aan een onespot.(1700ma staat me bij) en die zou gemiddeld 7-9 pedalen kunnen trekken. Ik maakte snel de rekensom dat een output van 300ma dat niet zou kunnen....vandaar de vraag ook.
Het blijkt wel weer dat ik geen ballen verstand heb van stroom e.d.

showband
23 mei 2011, 12:54
even een bump.

tijdens het vergaren van informatie op het gebied van voedingen kwam ik deze tegen:

http://www.peterverspuy.nl/flight-cases-gitaareffecten/diago/ps01-powerstation-pack-19629.html

nou heb ik geen 30 pedalen. Maar het is altijd goedkoper dan een fuel tank of een pedal power. En qua grootte wint de diago het sowieso.

Wat zijn de voor en tegens tegen over een fuel tank?

Wat ik me ook afvroeg.. Ik las ergens dat je bij de Fuel tank jr. elke uitgang kan splitsen met een daisy chain. Geldt dat ook voor bijv een pedal power? (misschien een domme vraag). want als je 10 pedalen hebt en een pedal power heeft maar 8 uitgangen, kom je toch weer met dat adapter gekloot.

thanks!

Deze diego is volgens mij een PC voeding van 17 euro met een kabel van 4 euro.
Achter in ons in-ear rek gebruiken wij ook een PC voeding voor de sennheisers. (scheelt bijna 2 kilo adapters!)

De fueltank gebruik ik voor mijn pedalenbak helaas kan hij maar 500mA aan 9v leveren. (wat overigens ERG veel is)
Omdat de digitech x-series die ik nogal mooi vind 534mA per stuk vreten...
Met een zo een pedaal ben ik dus al eigenlijk te veel aan het gebruiken. (gelukkig zijn die T-rexen behoorlijk overengineerd ;) dus werkt het al twee jaar prima)
Overigens heb ik op de 500mA 12V DC uitgang nog eens een TC-pedaal hangen. Die zijn ook niet zuinig met sap..
Een Voodoo Lab zou mijn set pedalen dus al niet kunnen voeden.

Hallie
23 mei 2011, 14:03
De fueltank gebruik ik voor mijn pedalenbak helaas kan hij maar 500mA aan 9v leveren. (wat overigens ERG veel is)
Omdat de digitech x-series die ik nogal mooi vind 534mA per stuk vreten...
Met een zo een pedaal ben ik dus al eigenlijk te veel aan het gebruiken. (gelukkig zijn die T-rexen behoorlijk overengineerd ;) dus werkt het al twee jaar prima)
Overigens heb ik op de 500mA 12V DC uitgang nog eens een TC-pedaal hangen. Die zijn ook niet zuinig met sap..
Een Voodoo Lab zou mijn set pedalen dus al niet kunnen voeden.

Wat jij dus eigenlijk zegt is dat 1 pedaal van digitech al teveel is, maar jij gewoon wel 5 stompboxes voedt? begrijp ik dat goed?

showband
23 mei 2011, 14:28
wel meer ook ;)

-boss para-EQ (verbruikt weinig)
-digitech HodRo(t)d (533mA)
-danelectro phaser (verbruikt nix)
-MXR compressor (verbruikt weinig)
-DOD Envelope filter (verbruikt weinig)
-Octaswitch
-Line-6 wifi zender
op 500mA uitgang fuel tank

en op de 12V 500mA uitgang een TC-vocal doosje

werkt goed ;) Daarom moet je niet op cruciale items bezuinigen....