PDA

View Full Version : The Greyhound Collective



joskedentweede
17 april 2010, 19:24
Hallo daar,

Ik heb sinds kort een nieuwe groep, genaamd The Greyhound Collective en we hebben ondertussen al een aantal nummers gemaakt en 3 ervan proberen op te nemen voor een soort demo.
Ik zou graag jullie mening hebben over onze muziek, en als het even kan, plaatsen in een bepaalde stijl, want nu zeg ik tegen iedereen dat we rock spelen, maar ja, dat is zo ruim!
Ik ben niet de beste solist, maar wel de enige gitarist, dus moest ik ze wel spelen :) ik ben er wel tevreden over, maar kraak me daar alsjeblief niet op af :makeup: opbouwende kritiek is natuurlijk altijd handig!

www.myspace.com/thegreyhoundcollective

PS: Let vooral niet op de lay-out van onze myspace, daar wordt aan gewerkt!

joskedentweede
19 april 2010, 19:56
Oei, is het echt zo slecht?

Tho
19 april 2010, 20:15
Opzich klopt het allemaal. Het is niet mijn muziek, maar het klinkt catchy en in z'n genre is het volgens mij helemaal niet verkeerd.

maar wat klinkt jullie zanger lui...

joskedentweede
19 april 2010, 20:21
Opzich klopt het allemaal. Het is niet mijn muziek, maar het klinkt catchy en in z'n genre is het volgens mij helemaal niet verkeerd.

maar wat klinkt jullie zanger lui...

Hey bedankt Tho!

Ja, de zanger was ziek, maar hij is van nature gewoon ook een beetje lui, hij moet meer moeite doen om te zingen, maar daar wordt nog aan gewerkt :)

Ik heb ook even jouw band beluisterd! Het is ook niet echt mijn ding, maar ik kon er wel naar luisteren, strak, afwisselend, niet te modderig, maar gewoon goede 'right in the face' death metal!

HvV
19 april 2010, 20:51
Lekker om naar te luisteren wel. Ik vindt het wel in de rock/grunge met "southern" invloeden hoek passen. Rosie, mooi nummer, en At The Bakery, jaren 70/80 muziek, California. Doors, Jim Morrison. Dat is wat het zo'n beetje oproept bij mij. Jammer van die zang. Dat luie mag best, op zich niet zo heel erg maar hij zou dat moeten kunnen compenseren met een zware stem met meer body maar dat gebeurd helaas niet. Drums vindt ik niet erg sterk uitgemixed, mag ook meer body hebben. Maar instrumentaal zit het goed in elkaar en het lukt jullie heel goed om energiek te klinken ondanks de studio. Ben benieuwd naar een live concert!

TimoSomers
19 april 2010, 21:04
Vind het wel vet, beetje opgerockte doors.
Zanger is indd wat lui, maar vind hem geen lelijk stemgeluid hebben ofzo, dus al daar aan gewerkt wordt komt het zeker goed!

EDIT: heb nu bijna alles geluisterd, ik vind het gaaf!

joskedentweede
20 april 2010, 06:35
Bedankt mannen!

De nummers ondergaan inderdaad een stevige invloed van the Doors. Hoewel ik bijna geen nummers van hen bewust heb leren spelen, luister ik er wel veel naar. We doen het voorlopig allemaal nog vooral om het plezier, maar een beetje feedback is altijd handig, want het moet goed zijn! Op live-optredens is het jammer genoeg nog even wachten, we zijn nog niet zo lang bezig en nu staan de examens voor een paar van de leden voor de deur!

Jonathan

Gitaro
20 april 2010, 14:05
Vette muziek! Drums mogen van mij wat harder in de mix en de bij de gitaar mis ik wat presence/hoog en misschien een iets duidelijkere attack voor wat extra ranzigheid. Niet dat het een slechte tone is verder.

Qua genre vind ik dat het wel een desert/stoner rock vibe heeft! Want:

1:44 - 1:48 Victim of the New age - vergelijk deze vocals eens met die van de Kyuss zanger (http://www.youtube.com/watch?v=9lnfyMGBi6w)! Hij heeft het echt in hem, haal het eruit :blast:

joskedentweede
20 april 2010, 16:51
Onze zanger heeft inderdaad een beetje weg van het timbre van de kyuss zanger!
In het begin zong hij redelijk wat met die stem die hij in Victim of The New Age gebruikte, maar omdat het een beetje een overkill werd aan gebrom hebben we hem gevraagd melodieuzer te zingen, maar mss moet hij gewoon melodieuzer zingen met een brommende stem! We gaan het in ieder geval proberen te fixen en als jullie het niet erg vinden over een aantal maanden nog eens wat laten horen, er zit geen haast achter, het is toch enkel om een beetje plezier te hebben :)

drijfhout
26 april 2010, 00:07
Klinkt zekers goed die tracks en vooral doorgaan.
Zelf houdt ik altijd wel een beetje van die rauwe stoner-rock stijl :)

Vindt wel het contrast tussen de zanger en de rest van de muziek iets te groot is.
Alles klinkt vrij rauw alleen de zanger is een stuk rustiger qua stem.
Ik denk (mijn bescheiden mening) dat jullie misschien iets minder rauw moet spelen en de zanger iets rauwer,.. een beetje naar elkaar toe aanpassen.
Zal waarschijnlijk wel een beter geheel geven.

Maar verder is dat het enige echte kritiek puntje wat ik op kan noemen, het klinkt allemaal gewoon goed.

pasqual
26 april 2010, 00:52
ik vind het eigenlijk wel lekker. oké, de zang mag wat pittiger ( zoals Tho al zei: hij is een beetje lui, timide...). de solo's klinken een beetje of dit momenteel het maximale is wat je kan. op zich niets mis mee, je weet in ieder geval waar je beperkingen liggen. mijn advies: niet bang zijn om te benden, soms klinkt het als een "net niet" bend en dat is zonde...

verder complimenten aan jullie bassist die de muziek erg goed aanvoelt, vooral bij Rosie. en inderdaad: the Doors hoor ik hierin wel terug.

groeten en succes, Pasqual.