PDA

View Full Version : Uher m534 = sm57 Informatie gezocht!!!



SoloGoof
17 april 2010, 17:06
Hey allemaal,

Heb wat zitten lezen over een UHER M534, en sommige zeggen dat ze bijna even goed zijn als een SM57, misschien zelfs beter.
Hebben jullie al misschien tests gedaan met deze mic, naar het schijnt werden deze mics gebruikt door reporters, tientallen jaren terug.

Alvast bedankt:hippie::hippie:

bert k
17 april 2010, 19:16
Uher was een zeer professioneel, degelijk merk, ik ken ze van de draagbare reportagerecorders. ik ken de mic niet, maar dat zal best wel in orde zijn, en de kwaliteit van de sm57 is niet zo moeilijk te evenaren.
Kan je zo'n ding krijgen dan?

Solidkick
17 april 2010, 19:26
Ik heb zelf een paar Uher 537's
Lijken kwa karakter meer op een MD421 dan op een SM57.
Goeie mics, degelijke kwaliteit en ze zien er uit als een ruimteschip.

De Uher 534 heeft een kleiner frequentie bereik (50-16k) dan de Uher 537 dus wat minder hoog. Hoeft voor gitaar geen punt te zijn.
De SM57 heeft bijvoorbeeld een frequentiebereik tot "slechts" 15k.

Let wel op het type aansluiting.
Meestal zijn die dingen DIN of Gross tuchel.
Je hebt dus een verloopje naar XLR nodig.

fivelastwords
21 april 2010, 13:54
Weet iemand waar die verloopjes te koop zijn eigenlijk? Heb zelf een Uher m518a die k nog niet kan aansluiten nu...

guhlenn
21 april 2010, 14:04
Zelf solderen. Je kan het wel kopen, maar is echt super duur (vond ik).

fivelastwords
21 april 2010, 15:17
Hmmm ben er net achtergekomen dat het geen Tuchel is maar een 8-polige plug (http://www.thomann.de/nl/ultralite_din8rst.htm)... Iemand een idee of er wel de mogelijkheid is dat ding naar XLR om te toveren?

Han S
21 april 2010, 16:21
Dat is kennelijk een microfoon waarmee je de reportagerecorder aan en uit kunt schakelen vanaf de microfoon, vandaar die acht polen. Uiteraard kun je altijd een verloop maken naar XLR, maar ik zou die plug er af knippen, de juiste draden opzoeken en er een XLR aan solderen.

fivelastwords
21 april 2010, 16:54
Dat is kennelijk een microfoon waarmee je de reportagerecorder aan en uit kunt schakelen vanaf de microfoon, vandaar die acht polen. Uiteraard kun je altijd een verloop maken naar XLR, maar ik zou die plug er af knippen, de juiste draden opzoeken en er een XLR aan solderen.

Kijk, dat klinkt als een oplossing die ik waarschijnlijk zelf nog zou kunnen fixen! Thanks Han!