PDA

View Full Version : Gibson SG special + Boss ME-30 paneel + Big Muff + Marshall mg100hdfx



Pietjah
17 april 2010, 12:44
Hallo,

Ik heb nu een Gibson Sg special en 2 effect pedalen.
Ook een Marshall MG15Msii, maar deze verkoop ik dit weekend
aangezien ik een nieuwe amp zoek voor in de band.
Mijn budget is 500 euro, en maximum 600euro.
Ik heb gekeken naar een Marshall mg100HDFX, deze vond ik zeer mooi klinken en kon ik kopen voor 500 euro, maar heb mij laten wijsmaken dat deze toch niet zo goed zijn? Ik heb geen geld voor Marshalls van 1000en euro's...
Ik zou wel terug een halfstack willen.
Suggesties?

Bedankt !

Rutger Molenberghs
17 april 2010, 13:24
De Marshall MG-reeks staat inderdaad niet hoog aangeschreven bij velen op dit forum (o.a. bij mij). Maar als jij hem goed vindt, laat je dan niet tegenhouden door meningen van anderen. Jij moet er immers op spelen.

Met een budget van €500 à €600 zou je ook al in het segment van de buizenversterkers kunnen kijken. Zeker als je voor tweedehands wil gaan.

Maar voor er adviezen kunnen gegeven worden, moet je zelf wat meer informatie verstrekken.
*Wat voor muziek speel je?
*Wil je eventueel tweedehands kopen?
*Voorkeur voor buizen of transistor?

Ibanez666
17 april 2010, 13:26
http://link.marktplaats.nl/339523923 hij vroeg 500, er is 500 geboden, dus ik denk dat je hem voor 600 hebt.

Pietjah
17 april 2010, 13:32
De Marshall MG-reeks staat inderdaad niet hoog aangeschreven bij velen op dit forum (o.a. bij mij). Maar als jij hem goed vindt, laat je dan niet tegenhouden door meningen van anderen. Jij moet er immers op spelen.

Met een budget van €500 à €600 zou je ook al in het segment van de buizenversterkers kunnen kijken. Zeker als je voor tweedehands wil gaan.

Maar voor er adviezen kunnen gegeven worden, moet je zelf wat meer informatie verstrekken.
*Wat voor muziek speel je?
*Wil je eventueel tweedehands kopen?
*Voorkeur voor buizen of transistor?

Alvast bedankt voor de raad,
Goh, ik speel een beetje vanalles eigenlijk...
Meestal wat blue's, zoals Jimi Hendrix-stijl, maar ook Foo fighters/Nirvana/pennywise... Wat punkrock gericht.

Tweedehands wil ik eventueel kopen ja, maar wat als er dan problemen zijn met de lampen? Als deze vervangen moeten worden heb ik weer direct een grote kost...

En ik weet eigenlijk niet echt zoveel van versterkes... Dus wat is eigenlijk het verschild tussen buizen en transistor? Buizen versterker moet eerst opwarmen?

Bedankt!

Pietjah
17 april 2010, 13:35
http://link.marktplaats.nl/339523923 hij vroeg 500, er is 500 geboden, dus ik denk dat je hem voor 600 hebt.

Ziet er vet uit! Heb hem gemaild.

Ibanez666
17 april 2010, 13:36
Ziet er vet uit! Heb hem gemaild.

Ik hoop voor je dat het wat is! En als het wat wordt, laat je dan wel even goed voorlichten over "buizenamps" en over wat je wel en niet mag aansluiten en hoe...

Rutger Molenberghs
17 april 2010, 13:50
Lampen moeten na verloop van tijd toch vervangen worden. Meestal verslijten de eindversterkerlampen na een aantal jaar (tenzij je heel veel speelt op hoog volume en/of je versterker mishandelt, dan gaat het sneller).

Ik ben geen elektronicus, maar lampentechnologie is in de basis ouder dan transistortechnologie. Toch prefereren veel gitaristen nog altijd lampen omdat die anders klinken dan transistors. Ikzelf vind vooral de overdrive van lampen superieur aan transistors. (Hoe transistor oversturing veroorzaken, moet je eens aan de elektronisch onderlegde mensen op dit forum vragen.)
Maar buizenversterkers zijn ook kwetsbaarder (opwarmen, afkoelen, beetje voorzichtig zijn bij transport, regelmatig onderhoud,...). Nu, als je op een normale manier met je spullen omgaat, dan hoeft dit absoluut geen probleem te zijn.

Voor de bands die je opnoemt, zou ik naar de nieuwe HT's van Blackstar gaan kijken. Als je geen clean nodig hebt (en je drummer is geen houthakker), dan moet er met de Studio 20 (als top of combo) wel komen. Anders moet je eens kijken naar de Club 40 (die is er voorlopig alleen als combo). Ik vrees wel dat als je de Studio 20 top neemt, dat je over budget gaat gaan. Je moet er immers wel een cabinet bij kopen.

Tweedehands vind je misschien je gading bij een Marshall DSL. De laatste tijd ligt de tweedehandsmarkt op zijn gat en kan je koopjes doen. Het is een echte 'kopersmarkt' geworden.

sjaak1990
17 april 2010, 14:01
De kosten voor lampen vervangen vallen reuze mee, vooral als je het zelf doet. Preamp kan je altijd zelf doen, in de poweramp kan je bij een aantal amps de buizen er gewoon insteken maar bij een groot aantal moet je wel biasen.

Een transistor kan minder hebben dan een buis, dus als er iets overbelast wordt betekend dat ook vaak het einde, in tegenstelling tot buizenamps.

RoelSmoel
17 april 2010, 16:42
Marshall MA-serie?

Thiez
17 april 2010, 17:50
Ik zou eerder kijken naar marshall valvestate dan MG serie. En anders idd JCM900 zien te vinden 2e hands. Zijn zeker leuke versterkers voor hun prijs.
Je kunt ook eens kijken naar Laney GH50L. Wilt soms welleens 2e hands setje voorbij komen voor leuk budget en vind het een geweldige versterker ook.

caliban
17 april 2010, 17:58
Marshall MA-serie?
Uit mijn ervaring laatst echt niet!

Ik zou eerder kijken naar marshall valvestate dan MG serie. En anders idd JCM900 zien te vinden 2e hands. Zijn zeker leuke versterkers voor hun prijs.
Je kunt ook eens kijken naar Laney GH50L. Wilt soms welleens 2e hands setje voorbij komen voor leuk budget en vind het een geweldige versterker ook.

Valvestate kan je inderdaad voor vrij weinig krijgen.

Pietjah
17 april 2010, 19:14
Lampen moeten na verloop van tijd toch vervangen worden. Meestal verslijten de eindversterkerlampen na een aantal jaar (tenzij je heel veel speelt op hoog volume en/of je versterker mishandelt, dan gaat het sneller).

Ik ben geen elektronicus, maar lampentechnologie is in de basis ouder dan transistortechnologie. Toch prefereren veel gitaristen nog altijd lampen omdat die anders klinken dan transistors. Ikzelf vind vooral de overdrive van lampen superieur aan transistors. (Hoe transistor oversturing veroorzaken, moet je eens aan de elektronisch onderlegde mensen op dit forum vragen.)
Maar buizenversterkers zijn ook kwetsbaarder (opwarmen, afkoelen, beetje voorzichtig zijn bij transport, regelmatig onderhoud,...). Nu, als je op een normale manier met je spullen omgaat, dan hoeft dit absoluut geen probleem te zijn.

Voor de bands die je opnoemt, zou ik naar de nieuwe HT's van Blackstar gaan kijken. Als je geen clean nodig hebt (en je drummer is geen houthakker), dan moet er met de Studio 20 (als top of combo) wel komen. Anders moet je eens kijken naar de Club 40 (die is er voorlopig alleen als combo). Ik vrees wel dat als je de Studio 20 top neemt, dat je over budget gaat gaan. Je moet er immers wel een cabinet bij kopen.

Tweedehands vind je misschien je gading bij een Marshall DSL. De laatste tijd ligt de tweedehandsmarkt op zijn gat en kan je koopjes doen. Het is een echte 'kopersmarkt' geworden.

Heel erg bedankt voor de uitleg!
Wel, graag zou ik bij Marshall blijven. Ik ben er altijd zot van geweest en vindt de sound die ze geven echt super. Ik wacht op een mailtje terug van 2 kerels die een Marshall JCM 900 verkopen voor 400 euro. En anders kijk ik even verder voor een valvestate ofzo...
Wel, 1 van die Marshall JCM's zijn reverb is kapot ofzo iets... Valt dit te maken? Is dit een groot probleem?
bedankt!

Ibanez666
17 april 2010, 19:59
Heel erg bedankt voor de uitleg!
Wel, graag zou ik bij Marshall blijven. Ik ben er altijd zot van geweest en vindt de sound die ze geven echt super. Ik wacht op een mailtje terug van 2 kerels die een Marshall JCM 900 verkopen voor 400 euro. En anders kijk ik even verder voor een valvestate ofzo...
Wel, 1 van die Marshall JCM's zijn reverb is kapot ofzo iets... Valt dit te maken? Is dit een groot probleem?
bedankt!

Wie gebruikt er nou reverb? ;)

Pietjah
17 april 2010, 21:04
Wie gebruikt er nou reverb? ;)

Ik weet het niet, wat doet dat juist?

caliban
17 april 2010, 21:11
Ik weet het niet, wat doet dat juist?

Reverb is een ander woord voor galm oid

rudolf
19 april 2010, 12:58
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/339523923-marshall-jcm900-100w-mkiii-jcm-1960-leadb.html

Die link he... je moet effe die advertentie waarschijnlijk effe anders lezen...


Kenmerken

* Conditie:
* Gebruikt

Beschrijving
Marshall JCM900 100W Hi-Gain Master Volume MKIII, model 2100

Marshall JCM1960 4x12" Lead 1960B

Beide zijn gebruikt en hebben een aantal cosmetische krasjes, verder in goede staat. Ok dit is geen probleem
De podmeters behoeven enige aandacht, enkele 'kraken' een beetje. Lees: je kunt dit op de korte termijn wel oplossen met wat contactspray maar na 2 of 3x zul je toch echt de podmeters moeten vervangen
De buizen zijn ok. lees: Nieuwe buizen aan te raden
Inclusief originele voetpedaal


Dan nog is 500 niet verkeerd denk ik, maar hou er iig rekening mee dat je wat dingen zult moeten vervangen

HaroldA
19 april 2010, 13:29
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/339523923-marshall-jcm900-100w-mkiii-jcm-1960-leadb.html

Die link he... je moet effe die advertentie waarschijnlijk effe anders lezen...



Dan nog is 500 niet verkeerd denk ik, maar hou er iig rekening mee dat je wat dingen zult moeten vervangen

Krakende potmeters kan ook duidden op lekke condensatoren.

caliban
19 april 2010, 14:27
Die MK III, is dat trouwens een gewone Dual Reverb??