PDA

View Full Version : Boss GT-3



erikvdh
23 april 2003, 14:40
Hallo allen,

Ik sta op het punt om een boss GT-3 van iemand over te nemen nadat ik een verschrikkelijk vergissing heb gemaat door te denken dat ik een goede live sound kon maken met een zoom 707-II.
Maar ik heb op harmony central sterk wisselende revieuws over de gt-3 gelezen.
Dus nu wil ik wat meningen van gebruikers van de gt-3 zoals bv. ga ik er vergeleken met die zoom inderdaad op vooruit?
En wat vinden jullie van de geluidskwaliteit en issie live te gerbuiken?

Met groeten van Erik.

dumBASS
23 april 2003, 20:04
van Zoom naar Boss ga je volgens mij altijd vooruit...

elwin
25 april 2003, 10:40
Hallo,

Het hangt er vanaf wat je presies wilt. De gt3 is te gebruiken ook voor de distortion en dergelijke. Hij is live te gebruiken maar het staat in geen verhouding met Digitech, rocktron of tc electronic. Digitech is wat goedkoper dan rocktron of tc electronic.
Ik zou het volgende doen maar dat hangt af van hoe profesioneel je ten opzichte van je muziek staat:

1. Buizen voorverterker(clean, randje en scheuren)

2. rocktron intellifex of replifex/tc electronic (voor de effecten galmpjes, delays, chorus, enz.)

3. Eindversterker (liefst buizen)

4. Spealerlast (engl, koch, Marshall hangt van je smaak af)

groeten

Elwin de vries

skabouter
25 april 2003, 10:54
maar das allemaal zo fucking duur, en veel gedoe. want das alleemaal 19" spul, toch ?

GT-3 is simpel, handig, relatief goedkoop, en de sounds mogen er best wezen.

Ic3gl0vE
25 april 2003, 11:08
Ik ben aardig tevreden met m'n Gt-3. Laatst wilde ik 'm verkopen omdat ik niet zoveel effecten gebruik maar eigenlijk vind ik 'm toch wel handig, omdat ik overal redelijk hetzelfde kan klinken als ik dat ding gewoon in een FX loop plug.

wat moet 'ie trouwens kosten? Die van mij was een jaar geleden 255 euro en was (is) in nieuwstaat

skabouter
25 april 2003, 19:23
doe je goed ! een vriend van mij betaalde 375, tweedehands.

meestal zijn ze 2e hands rond de 300 dacht ik. soms wat meer. nieuw weet ik niet. ik zie ze nooit nieuw........

Ic3gl0vE
25 april 2003, 22:48
nieuw zijn ze er niet meer.
En ik had inderdaad mazzel ja. Zo'n kerel gebruikte 'm voor z'n sampler, maar hij deed z'n hele studio de deur uit. Hij had niet eens een gitaar! Mijn pedaal was dus ècht nog als nieuw. Kreeg er zelfs een goede kabel van 6 meter bij