PDA

View Full Version : nieuwe 15watt amp



wouwser
16 april 2010, 19:36
Hey, ik overweeg al een tijdje een nieuwe 15wat buizen bak te kopen als aanvulling op mijn Epi Blues Custom en vroeg me af of jullie nog leuke noemenswaardigheden hebben, ik ziet zo in het 500euro segment en heb al aardige interesse voor die nieuwe Vox AC15 C1, of een Fender Blues Junior. stijl is Mayer, SRV en ookwel jazz) geef alleen om een clean kanaal, rest heb ik pedaaltjes voor, wil gewoon een extra varierende klank krijgen, schieten maar;)

marc_o
16 april 2010, 19:46
Nou, die Fender Blues jr kan al veel van wat je beschrijft.
Ik heb zelf die vox AC 15 gehad, maar die is erg kieskeurig met pedaaltjes.

Tip: Neem je eigen pedaaltjes mee naar de winkel, zeker als je een VOX overweegt!

Xnimez
16 april 2010, 19:50
Blues Jr doet inderdaad wat je wilt. Nu heb ikzelf echter een probleempje ermee (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134601) en lees ik op internet ook nogal wat topics over kapotte buisjes enzo, dus houd daar wel rekening mee.

Geen idee hoe dat met die andere versterker zit die je op het oog hebt hoor, want ik zocht wel aardig selectief op topics over de Blues Jr ;)

Luke-wannabe
16 april 2010, 20:27
Die nieuwe AC15 is echt awesome! Die Cut knop werk echt fijn om je tophoog mee te regelen.

Jimmyvp
17 april 2010, 09:33
Ik heb die nieuwe AC15C1 ook sinds 1.5 maand. Ben er zeer over te spreken. Zowel clean als met gain een prima geluid op hoog en laag niveau van het volume. Ik doe hem nooit meer weg;)

kidrock
17 april 2010, 13:49
Dan denk ik met name aan de Vox Nighttrain (veelzijdig 15W amp met een mooie clean) of de Egnater Rebel 20, maar ik zou dan nog ff wachten op de Egnater Tweaker die hier nog moet uitkomen. In de US al een groot succes. Veelzijdiger en nog beter klinkend als de Rebel.