PDA

View Full Version : Pick up keuze voor mijn RG 560



renier
23 april 2003, 14:27
hallo mensen,

zit nogal te dubben en in het duister te tasten, vandaar dat ik dacht; ik gooi het hier eens in de groep. ik heb een tijdje geleden een ouwe Ibanez RG560 aangeschaft (volgens mij zo'n beetje de enige RG met een H-S-S pickup config) en die is nu uit logeren bij de spuiterij. als hij terugkomt wil ik een leuk cadeautje klaar hebben liggen; nieuwe pickups. nu vroeg ik me af; welke. ik wil er eigenlijk twee kopen, 1 humbucker voor de brug positie en een high output single coil (formaat) voor de neck. de huidige pickups klinken gewoon te dof en log, wil een veel dynamischer, veelzijdiger geluid, maar wel met een stevige punch. qua muziekstijl moet het ook wel redelijk divers zijn, speel alles van radiohead tot monster magnet en van cake tot dire straits. dus zowel een les paul solo als krakerig slaggitaartje en van een harmonische vai toon tot een gortdroge queens of the stone age beuk.

nu weet ik natuurlijk dat dit een beetje veeleisend is, maar ja, ik wil gewoon weten wat er mogelijk is.

zelf zat ik te denken aan een hot rails, cool rails fast track 1 of 2 bij de nek en een evolution, tone zone of super distortion bij de brug...

wat is jullie ervaring en wat zouden jullie me kunnen aanraden?

alvast bedankt voor de hulp..!

extra info: de gitaar heeft een basswood body volgens mij. soort versterker is nog even niet aan de orde, ga toch een buizenbak kopen binnen niet al te lange tijd.

renier
24 april 2003, 11:05
...goh, bedankt voor de overweldigende respons... :|

riesj
24 april 2003, 11:17
Je kunt de zoekfunctie gebruiken bij het forum "elektrische gitaren". Daar zijn al vaker pickups voor ibanez gitaren behandeld.

edit: Je kunt natuurlijk ook in dat forum een topic starten, heb je misschien meer succes :smile:

Zelf zit al 11 weken te wachten op de Dimarzio Breed voor de bridge positie van mijn instap Ibbi :sad:


Groet,

Ries

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: riesj op 2003-04-24 11:19 ]</font>

art|saves
24 april 2003, 11:22
Kijk eens op de site van seymour duncan.
Volgens mij is het JB model wel iets voor jou.
De Jeff Beck model wordt gezien als een allround pickups. Alles van hard toch zacht kan je daarmee spelen. Mensen die deze pickup gebruiken zijn onder andere de gitarist van de Deftones en die beukt toch best hard. Zelf heb ik het uitgetest ik concludeerde dat het een pinckup was met veel dynamiek die voor bijna alle genres wel inzetbaar is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: art|saves op 2003-04-24 11:22 ]</font>

riesj
24 april 2003, 11:23
Speak of the devil...Mijn Breed is nu binnen bij de dealer :grin: