PDA

View Full Version : Waarschuwing versterkerhoezen SILVERSTONE UK !



Mr.Jay
16 april 2010, 13:21
Ik wil even waarschuwen voor deze UK-firma (ampcovers.co.uk) die op hun site prachtige versterkerhoezen verkopen. Zo zien ze tenminste uit.
Ben nu zelf de dupe geworden van 3 bestelde/betaalde hoezen (vanaf december), maar heb al op enkele andere forums exact dezelfde verhalen gelezen.
Was je dus van plan daar iets te bestellen, mail mij gerust voor details van het hele verhaal.
De eindconsludie is i.i.g. dat ze nauwelijks of niet reageren op email, de slechste communicatie die ik ook heb meegemaakt en dát met een bedrijf notabene.
Verkeerde type hoezen, maten, kleuren, uitvoering etc.
Slechte verpakking/beschadigingen, beloftes voor nw. hoezen (na 2 maanden), zgn. refund voor extra porto om de hoezen te retourneren naar hun (geen geld gezien uiteraard), en zo nog véél meer.
Kortom > BLIJF DAAR WEG!!
Ik kan je links naar forumthreads geven waar door velen hetzelfde geadviseerd wordt.

Jay

Ricochet
16 april 2010, 13:42
Vreemd. Ik heb van de week net 2 cab hoezen binnen gekregen. En die zagen er uit zoals ik ze besteld had. Binnen 2 weken geleverd, dus daar is ook niet veel op aan te merken. Communicatie met Shaun per email verliep met verloop van een dag, maar was verder wel correct.
De enige aanmerking is dat ik gevraagd had om een Trackingnr. per mail(kon je aanvinken op de bestellijst). In plaats daarvan stond de pakketdienst in 1 keer voor m'n neus. De verpakking was idd wat mager. Gewrapped in plastic en bruin pakpapier. Maar goed.
Jammer om dit te horen, vind die hoezen van Silverstone echt de mooiste vergeleken met andere aanbieders.

macwilliams
16 april 2010, 13:43
Da's mooi kut man.

guitarguru
16 april 2010, 13:45
Het is niet allemaal ellende hoor. Gebruik al een paar jaar een hoes van ze, en heb geen problemen ondervonden van welke aard dan ook...

Mr.Jay
16 april 2010, 14:49
De hoezen zijn zéker mooi, mooier dan menigeen ander daarom kwam ik ook bij hem terecht.
En als je meteen een correcte hoes krijgt heb je mazzels ( lees ook de andere ervaringen elders ).
Dan toch maar enkele details:
Ik bestelde 3 hoezen (zou 1 x porto hoeven betaalen, werd dus 2 x, terwijl het toch in 1 zelfde doos binnenkwam > beschadigd wegens waardeloze verpakking) waarvan er 2 niet in orde waren en de 3e totaal fout.
EN toen begon de misere, geen mails beantwoord krijgen, eeuwig wachten op respons. Nieuwe maten doorgeven, terugsturen want ze konden aangepast worden.
Na 1 maand "sorry when did you return the covers?" en dat ook nog na wéér 2 keer aandringen op mail-antwoord. Na elke mail van mij 1 tot 2 weken later response of géén op sommige mail, wat de hele zaak heel onbetrouwbaar maakt. Mara dit fenomeen schijnen vele anderen identiek ervaren te hebben.
Beloofd werd dat ik mijn retour-porto ad 19 euro vergoed zou krijgen, nooit wat gezien.
De hoezen voor de Vox HWseries stonden gewoon op zijn site vermeld, die heb ik dus gekozen maar wat bleek > de gaten voor de handles waren te klein waaarop zijn antwoord: sorry, I forgot they had the bigger handles.
Wat zegt ie nú ( hij heeft de hoes retour gekregen ): hij vond het maar "petty" van mij want ze pastten best aardig (notabene kreeg ik de hoes niet over de handles heen, zodat er 1 gat al inscheurde ) het waren tenslotte " maar" amphoezen.
Wat is dit voor een statement van een bedrijf waar je best een aardig bedrag neertelt voor een hoes en van het type wat gewoon op zijn site staat?!
Ook werd NU gezegd (na mijn mail van paar dagen geleden waar mijn refund blijft van de porto en hoezen verstuurd op 1 febr.!), dat hij maar 1 hoes van mij retour had gekregen en geen 2. Nou ja, ze zaten beiden in dezelfde doos, zou sterk zijn als iemand de doos onderweg geopend heeft om er "'eén" hoes uit te halen, toch!?
Uiteindelijk mijn creditcardbetaling laten terugboeken voor de 2 hoezen die ik gerouteerd heb, maar ben dus 3 x porto kwijt plus heb één hoes die nioet 100% in orde is qua passen ( handlegat ook te klein), erg dure hoes dus!
Buiten dat is het gewoon géén manier van zaken doen om mails niet te beantwoorden of na 1 maand en beloftes te maken en die niet waar te maken.
Maar ik heb voor mijn diur egeld nog een hoes gelukkig :-(Als ik andere verhalen lees zijn er mensen die em heel graag thuis es zouden opzoeken, die hebben nog veel ergere dingen meegemaakt bij Shaun).
Jammer dat ik dat niet eerder gelezen had....

EDIT:
Zijn laatste mail over de AC30H2 hoes: "Personally I think you were just being petty. Remember these are just amp covers and not tailored Saville Row suits."

...? Just amp covers?! Je betaalt er anders een goed bedrag voor en ik bestel een hoes voor een AC30H2 geheel vlg. zijn website.
Dan mag je verwachten dat die hoes ook redelijkerwijs over die amp past en vooral over de 3 gaten!
De gaten passen echter niet, zijn te smal want het blijkt dat deze hoezen voor ouwe AC30's en voor niet de H2 met bredere leren handles en dat volg. zijn eigen woorden in een mail.
Dus de hoes blijft OP de handles blijft hangen a.h.w. Dus aan de onderkant is ie tekort en de handles komen er zodanig tekort uit dat je ze niet goed beet kunt pakken om te amp te dragen. Gevolg: je duwt de hoes verder naar beneden maar dan scheuren de gaten al in.

Dus I am being petty heet dat dan. Zó doe je toch geen zaken meneer Shaun. EN dan zéér slecht communiceren. Zo los je geen problemen op.

Jay

almarvk
16 april 2010, 15:15
Deze gaat naar Sites.

Ricochet
16 april 2010, 15:15
Jammer dat ik dat niet eerder gelezen had....

Jay

Kutverhaal man. Ik moet wel zeggen dat ik voor m'n eerste bestelling ff snel heb gegoogled om te kijken wat de reviews waren en de eerste 2 paginas waren positief dus ik heb verder niet gelezen. Mijn geluk misschien...

Angel
16 april 2010, 15:23
Ik heb begin januari 2 hoezen voor mijn Class5 besteld, wel via ebay, mooi aangekomen, maar zoals al gemeld, slechte verpakking maar deze pasten perfect. Ik heb met hem nog even over en weer gemaild ivm een hoes voor mijn BF bassman, maar dat heb ik maar laten zitten want dat kwam niet helemaal lekker over. Zoals hier al vermeld, communicatie was niet helemaal super.

bass blom
16 april 2010, 15:45
nou schijnt het dat de britse post nogal tamelijk danig onbetrouwbaar is.
als je iets uit UK koopt moet je dus ook al kost dat iets meer voor verzekerde verzending kiezen.

Mr.Jay
16 april 2010, 17:18
Kutverhaal man. Ik moet wel zeggen dat ik voor m'n eerste bestelling ff snel heb gegoogled om te kijken wat de reviews waren en de eerste 2 paginas waren positief dus ik heb verder niet gelezen. Mijn geluk misschien...

Op zijn eigen website staan ook alleen maar lovende reacties :-)

coldstream48
17 april 2010, 14:38
Ik heb alleen maar goede ervaringen met dit bedrijf. Ze maken fantastische hoezen. Bij mij liep de communicatie goed.

rocker_71
17 april 2010, 18:23
Heb ook goede ervaringen met ze.
Prima hoes voor mijn Peavey Delta blues.

hessepes
10 mei 2010, 15:14
Ik lees nu pas deze discussie over Silverstone Amps UK. Ik kan me alleen maar bij de TS aansluiten: hier nooit iets bestellen!
Op 9 maart jl had ik een hoes besteld & betaald via paypall voor mijn vox versterker. Deze hoes heb ik vorige week ontvangen - dus 2 maanden later - na ongelovelijk veel gedoe. Het was gewoon een soap in 13 delen:???:Zie onderstaand.....

Al op 11 maart kreeg ik een korte mail van Shaun dat de cover die week nog zou worden verstuurd. Geweldig. Vervolgens vroeg ik Shaun oom het trackingnumber. Het bleek niet zo simpel om dit te achterhalen. Na een paar keer Shaun te hebben gevraagd om de informatie, ontving ik op 24 maart deze email:
===
Sorry for the delay.
I am still waiting for news.
If I no luck today I will make and ship another cover.

Regards
Shaun (Silverstone)
===

Shaun bevestigde op 29 maart een nieuwe cover te hebben verstuurd, kennelijk was de eerste zending niet meer op te sporen (...).

Eind goed al goed? Helaas niet. Van de 2e zending kreeg ik - natuurlijk weer om gevraagd - uiteindelijk wel en tracking number. Ik kon het pakket in de gaten houden. En zag dat ie in een soort 'loop' was beland op de "international hub' op Coventry. Wat bleek na weken en na diverse emails van mij: onder mijn adres had France gestaan i.p.v. the Netherlands. Geen wonder dat het pakket bleef steken....

Hierop heeft Shaun op 28 april een 3e poging gewaagd en mailde hij mij dat de boel nogmaals was verstuurd.
Echter, op 4 mei liet ik hem nog maar even weten nog niets te hebben ontvangen. Waarop Shaun mailde:

===
I have just spoken to the shippers and they claim the cover was delivered yesterday.
Is this correct? If not can you please look for a card or check with you neighbours.

Thank you.
===

Natuurlijk was niets afgeleverd bij de buren, geen kaartje in de bus o.i.d.

Uiteindelijk heb ik op vrijdag 7 mei de doos gekregen.
Maar de hoes van de vesterker was zwart i.p.v. 'blonde'....:???:
Natuurlijk was ik allang blij dat ik de hoes - na alle gedoe en gezeur had - en heb Shaun gemaild dat ik blij was met de hoes, maar dat ik waarschijnlijk de hoes van iemand anders had gekregen, omdat ie zwart was i.p.v. 'blonde'.

Daarop reageerde Shaun
===
Sorry this is a typo error on PayPal’s behalf.
Its seems they have truncated the rest of the characters off the colour choice.
The cutter just assumed the cover was to be black.
===

Echter, als je via de website van Silverstone besteld dan vul je de specificaties in, dit gaat helemaal niet via paypal.

Enfin, de hoes ziet er goed uit, stevig, past goed, maar als ik dit allemaal van te voren had geweten....!

Mr.Jay
10 mei 2010, 15:38
Kijk !! en zó had ik dus ook heen en weer gezeik met zijn mail. Gewoon ronduit een k***t-firma. Daar wordt blijkbaar heel nonchalant met orders omgegaan (the cutter just assumed...daar ga je al) en dan de schuld naar vervoerder of, nog erger, de klant gaan verschuiven.

Wegblijven daar is het advies, bespaart je geld en ergernis.

Jay

Bruvtilov
15 juli 2010, 19:43
nogal tamelijk danig

Van Oekel!