PDA

View Full Version : expressie-/volumepedaal?



FruscianteFan
16 april 2010, 12:48
Ik zou graag op mijn plank een volumepedaal hebben (tussen verschillende buffers in, dus lage impedantie?), maar omwille van de ruime en het gewicht, vraag ik me af of de mogelijkheid bestaat om een volumepedaal te combineren met een expressiepedaal? Ik heb namelijk al een Moog expressiepedaal (aangesloten op 'envelope amount' van mijn Freqbox), en ben benieuwd of ik eventueel een pedaal zou kunnen aansluiten dat ofwel het volume (na de Moogerfooger) controleert, ofwel de envelope amount van de moogerfooger. Schakelbaar dus...

Is het a) überhaupt mogelijk om zoiets te hebben, schakelbaar ook nog, en b) eventueel mogelijk om van een expressiepedaal een volumepedaal te maken?

of moet ik gewoon niet moeilijk doen en een boss FV50-L kopen als ik zo nodig een volumepedaal wil :P

Overigens, ik heb al een Crybaby en het schijnt dat je die kunt modden tot wah/volume, maar dat kreng is zó zwaar dat ik die liever niet op de plank heb als ik toch geen wahwah gebruik.

Nitefly7
16 april 2010, 15:40
op TGP en HRI zijn een aantal leden die bepaalde patchkastjes maken, die je via een footswitch laat schakelen tussen de input/output van je volume pedaal; ofwel
1: worden ze aangesloten op je signaalketen (dus vanaf effect 1 -> input vol.ped / output vol.ped -> effect 2), expressie blijft op 'niks'
2: ofwel worden ze aangesloten op een Y-cable of TRS kabel om expressie te regelen (dus vanaf TRS kabel of Y-kabel, input en output).. / volumeregeling wordt dan in bypass gezet en effect 1 -> effect 2 wordt een feit,

-dat is althans mijn idee achter het concept van een dergelijk kastje..-

hoe het schakel-technisch werkt, en of het niet gaan kraken/piepen durf ik je even niet te zeggen..

.... overigens is die Crybaby-mod volgens velen niet aan te raden: je krijgt dan een prima wah, waarbij je volume niet geheel naar 0 gaat / of je hebt een prima volumepedaal, maar is je wah-karakteristiek naar de mallemoer...


Ik zou graag op mijn plank een volumepedaal hebben (tussen verschillende buffers in, dus lage impedantie?), maar omwille van de ruime en het gewicht, vraag ik me af of de mogelijkheid bestaat om een volumepedaal te combineren met een expressiepedaal? Ik heb namelijk al een Moog expressiepedaal (aangesloten op 'envelope amount' van mijn Freqbox), en ben benieuwd of ik eventueel een pedaal zou kunnen aansluiten dat ofwel het volume (na de Moogerfooger) controleert, ofwel de envelope amount van de moogerfooger. Schakelbaar dus...

Is het a) überhaupt mogelijk om zoiets te hebben, schakelbaar ook nog, en b) eventueel mogelijk om van een expressiepedaal een volumepedaal te maken?

of moet ik gewoon niet moeilijk doen en een boss FV50-L kopen als ik zo nodig een volumepedaal wil :P

Overigens, ik heb al een Crybaby en het schijnt dat je die kunt modden tot wah/volume, maar dat kreng is zó zwaar dat ik die liever niet op de plank heb als ik toch geen wahwah gebruik.