PDA

View Full Version : Telecaster - thinline



unsub
16 april 2010, 10:23
Hej allemaal.

Al Enige tijd geleden begon mijn samick valley arts telecaster wat mankementen te vertonen, Krakende potmeters, Electronica die happerde.

Hij heeft daardoor erg lang stil gestaan,
Dus kwam het idee er iets mee te gaan doen, Ik heb hem uit elkaar gehaald en al een deel lak van de body gehaald.

Nu kwam ik deze week op het idee, Aangezien ik thinline's onwijs mooi vind,
om van mijn telecaster een thinline te maken.

Nu was mijn vraag, Is dit uberhaupt mogelijk?
Zoja, Hoe kan ik dat het beste doen?
Iemand die ooit zoiets gedaan heeft hier?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Unsub

McVenco
16 april 2010, 10:52
Het is mogelijk, maar wel erg bewerkelijk. Je zult holtes moeten frezen, en dan een top erop lijmen om die holtes weer af te dekken. Als je de bodydikte gelijk wilt houden zul je de bestaande body dus net zoveel dunner moeten maken als je top dik is.

In deze topics op TDPRI vind je wat foto's over een Thinline bouw:

http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/114815-newbies-second-build-thinline.html

http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/114815-newbies-second-build-thinline.html

barno
16 april 2010, 11:21
tjiens ik had hierop geantwoord, maar mijn post verschijnt niet. soit, zoals gezegd: nogal ingrijpende operatie, komt erop neer dat je hele body opnieuw zult moeten afwerken ook, liefst met binding om de top naad te camoufleren enz...

is complexer als gewoon een thinline body from scratch bouwen: hoe dat te doen kan je ook zien in een aantal Guttlin topics.

Pepe
16 april 2010, 13:09
Maar je kan toch gewoon de top afzagen, uitbeitelen, Fgaatje figuren en dan weer erop lijmen met een randje platic wat je uitspaart in de top?
Mits je de goeie apparatuur hebt is het geen big deal. Mits niet, dat is het niet te doen lijkt me.

McVenco
16 april 2010, 13:21
Dan moet je wel een goed strakke lintzaag hebben, anders krijg je nooit mooi een top eraf gezaagd....

Pepe
16 april 2010, 13:52
ja, mijn punt was eigenlijk dat het onbegonnen is maar mijn omslachtige semi literaire stijlvorm noopte tot een licht ironisch eerste deel.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Cocobolo
16 april 2010, 14:52
je zou juist kunnen kiezen om niet de top eraf te halen, maar van de achterkant eerst een halve cm eraf frezen (met een eenvoudige zelf te maken freesbak prima te doen), vervolgens de holle ruimtes frezen + f-sleutel, en dan een 'back' in plaats van een top aan de achterkant erop lijmen. Deze zou je kunnen voorzien van binding zodat het niet opvalt. Lijkt me prima te doen.

McVenco
16 april 2010, 15:13
Je kan hem ook dekkend lakken, heb je helemaal geen binding nodig (tenzij je het mooi vindt).

barno
16 april 2010, 15:17
Je kan hem ook dekkend lakken, heb je helemaal geen binding nodig (tenzij je het mooi vindt).

ja maar dan steek je nog meer energie in het onzichtbaar maken van de lijmnaad, niet gemakkelijk .
soit, I'm with pepe, ikzelf zou er niet aan beginnen.

st.robot
16 april 2010, 15:37
ja maar dan steek je nog meer energie in het onzichtbaar maken van de lijmnaad, niet gemakkelijk .
soit, I'm with pepe, ikzelf zou er niet aan beginnen.

Ik kan er van meespreken dat lijmnaden onzichtbaar maken niet meevalt. achterkant uitfrezen en dan een back op lijmen met binding kan (alles kan) maar ik denk dat het makkelijker is om dan een body van 0 te maken.

grtz