PDA

View Full Version : Ervaringen met Bo-El gitaren



Ibanez666
16 april 2010, 09:17
De zoekfunctie levert nauwelijks iets op. Wie heeft er een? Wie kent ze?
Wat zijn de ervaringen hiermee?

http://www.huubboel.nl/

thnx!!

TimoSomers
16 april 2010, 09:21
Heb er een (m'n pa eigenlijk).
Ten eerste is het speelgemak geweldig, een van de fijnste halsjes ooit gespeeld. Daarnaast klinkt ie voor opnames echt te gek (heel veelzijdig ook, en echt een brulletje erin).
Live mis je wel wat power vind ik, in vergelijking met m''n Gibson (maar dat heb ik bij bijna alle gitaren).

Misschien een tip, het is ook heel iets anders, maar ik vind deze nog fijner spelen en minstens even goed klinken (op opnames beter) dan de Bo-el's: http://www.americanguitarstore.com/index.php?cPath=33_268&osCsid=bbf233a144dc298a041a9daff0224a5b

(Ik heb hier wel een endorsement, maar verder geen affiniteit of heb er iets aan als er veel verkocht worden, het is puur omdat ik het een enorm gave gitaar vind).

Ibanez666
16 april 2010, 09:29
Heb er een (m'n pa eigenlijk).
Ten eerste is het speelgemak geweldig, een van de fijnste halsjes ooit gespeeld. Daarnaast klinkt ie voor opnames echt te gek (heel veelzijdig ook, en echt een brulletje erin).
Live mis je wel wat power vind ik, in vergelijking met m''n Gibson (maar dat heb ik bij bijna alle gitaren).

Misschien een tip, het is ook heel iets anders, maar ik vind deze nog fijner spelen en minstens even goed klinken (op opnames beter) dan de Bo-el's: http://www.americanguitarstore.com/index.php?cPath=33_268&osCsid=bbf233a144dc298a041a9daff0224a5b

(Ik heb hier wel een endorsement, maar verder geen affiniteit of heb er iets aan als er veel verkocht worden, het is puur omdat ik het een enorm gave gitaar vind).


thnx, nou is voor mij de power live wat minder belangrijk dan voor jou denk ik qua muziekstijl. De link die je poste is wel cool, maar daar heb ik verder niet veel aan omdat ik misschien een gitaar kan ruilen, dus ik was niet van plan iets te kopen.

bass blom
16 april 2010, 09:31
en die gitaar wil je weer kwijt?
volgens mij niet spul wat je makkelijk kwijt raakt.

Henri H
16 april 2010, 09:34
Ik heb er nooit op gespeeld, maar ik vind sommige Bo-El's wel mooi om te zien.
De bouwer zit min of meer "om de hoek", in Zutphen, schijnt wel een vakman te zijn.

Ik ken één v.d. "signature houders", Gordon Groothedde (http://www.myspace.com/140185945), dat vind ik wel een toffe gitaar om te zien.

TimoSomers
16 april 2010, 09:36
thnx, nou is voor mij de power live wat minder belangrijk dan voor jou denk ik qua muziekstijl. De link die je poste is wel cool, maar daar heb ik verder niet veel aan omdat ik misschien een gitaar kan ruilen, dus ik was niet van plan iets te kopen.

Ja klopt wel, tis ook net de stijl en smaak inderdaad.
Als je niet echt een dikke, volle sound nodig hebt is de Bo-el een goede keuze.
Welke gitaar ruil je er tegen als ik vragen mag?

Ibanez666
16 april 2010, 09:42
Iemand wilde hem ruilen tegen mn zebra tele. Maar ik twijfel wel heel erg. Ten eerste had ik de tele op marktplaats gezet min of meer als proefballontje om te kijken wat hij zou doen. En omdat de tijd slecht is, zou een ruil ook een optie zijn. Je kunt mn verhaal zien op de link in mn sig

Ibanez666
16 april 2010, 09:44
en die gitaar wil je weer kwijt?
volgens mij niet spul wat je makkelijk kwijt raakt.

Da's ook waar. Maar ik ben mn gitarencollectie aan het inkrimpen tot 4. Mn Ibanez LP '78 en mn Burny en mn CMI tele zijn blijvertjes. De rest volgt kort daarop met de Zebra bovenaan. Als die Bo-el een blijvertje zou zijn is het doorverkoop argument van minder belang natuurlijk

Thiez
16 april 2010, 10:09
Mijn gitaarleraar (Conrad Hultermans) zweert bij bo-el. Ik heb er laatste een repetitie op gespeeld en het speelt zeker lekker. Het voelt heel degelijke aan (maar dat is niet zo moeilijk ten opzichte van epiphone sg). Je kunt zelf bepalen wat voor halsje je wilt. Me gitaar leraar had een wat bredere hals beetje in trant van gibson en hij had een heel smal halsje voor het snellere werk.

Harry
16 april 2010, 10:49
Dany Lademacher speelt ook op Bo-El, wat mij betreft een aanbeveling.

(ik vind ze wel lelijk trouwens, maar dat is een smaakkwestie)

Ibanez666
16 april 2010, 10:57
Dany Lademacher speelt ook op Bo-El, wat mij betreft een aanbeveling.

(ik vind ze wel lelijk trouwens, maar dat is een smaakkwestie)

Mooi zijn ze inderdaad ook niet echt, maar das bij mij plek drie, na sound en bespeelbaarheid

Wiellem
16 april 2010, 11:30
In Eindhoven zit een winkel die er 1 of 2 heeft hangen, heb een tijd geleden een Boel 7 snaar geprobeerd en vond de gitaar qua speelbaarheid en afwerking echt top. Alleen vond ik de elementen niet echt super, maar kan ook schijn zijn door de versterker :)

Enige wat me tegenhield was de prijs en de eventuele doorverkoopbaarheid aangezien het merk niet zo erg bekend is onder allen heb ik het gevoel.

Orpheo
16 april 2010, 11:45
Die zebra tele weg? zonde man. wat een killer-gitaar is dat, echt waanzinnig gewoon.

Ibanez666
16 april 2010, 11:54
Die zebra tele weg? zonde man. wat een killer-gitaar is dat, echt waanzinnig gewoon.

Ik twijfel ook nog heel erg, check mn eerdere post maar. En check de link onderin mn sig. Als je andere opties hebt, hoor ik dat graag! ;)

Orpheo
16 april 2010, 12:15
Ik twijfel ook nog heel erg, check mn eerdere post maar. En check de link onderin mn sig. Als je andere opties hebt, hoor ik dat graag! ;)

hm nee als je die prijs ervoor kunt vangen zou ik 't ook doen. maar toch, zo'n unieke gitaar, ik zou 'm niet wegdoen.

Ibanez666
16 april 2010, 12:17
hm nee als je die prijs ervoor kunt vangen zou ik 't ook doen. maar toch, zo'n unieke gitaar, ik zou 'm niet wegdoen.

blijft lastig ja, maar ik heb gewoon teveel gitaren en deze is door zn high output elementen toch geen standaard tele meer. Past daarom wat minder bij mn huidige stijl. Ik weet het, andere pickups erin en tada, maar mn geld is op..

Rock Bottom
16 april 2010, 13:53
Echt zonde als je tele weg doet, zou minder zonde zijn als ik het geld had.

Maar als het finacieel uitkomt zou ik de paf los verkopen en een fender wide range of de gfs versie ervan terug kopen.

Je hebt nog genoeg ander spul te koop staan wat het een en ander op moet leveren.

TimoSomers
16 april 2010, 13:55
Ik zou denk ik die tele niet ruilen tegen een Bo-el.
De Tele is toch wel heel bijzonder.
Maar als ik jou was zou ik ergens een bo-eltje checken gewoon, mocht het echt je ding zijn kan het altijd nog natuurlijk.

Ibanez666
16 april 2010, 13:55
Je hebt nog genoeg ander spul te koop staan wat het een en ander op moet leveren.

Sja, maar ze bieden een drol tegenwoordig en ik ga bijvoorbeel mn Peavey Vtype dus echt niet weg doen voor 130 (!) euro.

Ik heb nu net ook nog een andere ruildeal aangeboden gekregen en we gaan de gitaren misschien as zondag al testen.

Dus misschien kan ik zondag wat foto's posten :)

Ibanez666
16 april 2010, 13:56
Ik zou denk ik die tele niet ruilen tegen een Bo-el.
De Tele is toch wel heel bijzonder.
Maar als ik jou was zou ik ergens een bo-eltje checken gewoon, mocht het echt je ding zijn kan het altijd nog natuurlijk.

Denk het ook niet. Heb ook net een andere, in mijn ogen betere, ruildeal aangeboden gekregen.

hole
16 april 2010, 13:58
Die Peavy moet je ook niet weg doen, das een mooi aandenken aan onze eigenwijze heilige vriend. :stop:

;)

Ibanez666
16 april 2010, 14:04
Die Peavy moet je ook niet weg doen, das een mooi aandenken aan onze eigenwijze heilige vriend. :stop:

;)

Haha zekers. Maar hij had de gitaar die hij tegen de Peavey had geruild binnen 2 dagen weer doorverkocht geloof ik. Het is verder ook echt een super gitaartje, maar past gewoon niet bij mn stijl meer. Maar nogmaals hij gaat niet voor een habbekrats weg, dus ik hij zal wel gewoon in mn gitaarkamer blijven staan :)

sjaak1990
16 april 2010, 14:24
Ik heb op een bo~el gespeeld. Had er hoge verwachtingen van, en vind ze ook mooi maar vond hem niet 100%. Het zijn allemaal mooie gitaren naar mijn mening en ook goed afgewerkt en Huub is ook echt een vakman alleen ik vond de hals wat stroefjes aanvoelen en de gitaar klonk wat gesloten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen een zevensnaar geprobeert heb (MC model) misschien had ik een andere beter gevonden want een zevensnaar is sowieso niet zo mijn ding.
2e hands heb ik er een keer 1 zien staan en die bleef lang te koop staan met een lage prijs.

Textures speelt met bo~el: http://www.youtube.com/watch?v=oSYNhfkNGco

Live hadden ze een gruwelijke sound en ook op het album is hun sound erg goed.

newbreed
17 april 2010, 08:29
Ik speel nu 5 jaar exclusief op bo-el en ik denk niet
dat er ooit nog iets anders gaat komen ( ok een 8 string want die maakt Huub niet) Ik ben in de loop van de jaren alle modellen kunnen
testen en het is allemaal top!
Mijn voorkeur gaat uit naar de GG200 tol en de
MC7 waar ik momenteel op speel. Elementen zijn helemaal
goed voor mij. Huub is een vakman en een errug gelaxte gast.
Probleem met doorverkopen? Een bo-el verkoop
je niet meer als je er eenmaal op gespeeld hebt :-)

pas op, er is ook een instapmodel wat voor die prijs waanzinnig is maar
ik heb die al voor het dubbele op marktplaats zien staan

JeroenSchaaf
17 april 2010, 09:11
Denk het ook niet. Heb ook net een andere, in mijn ogen betere, ruildeal aangeboden gekregen.

Wat voor ruildeal heb je aangeboden gekregen dan?:crazyhappy:

Ibanez666
17 april 2010, 10:14
Wat voor ruildeal heb je aangeboden gekregen dan?:crazyhappy:

Da's nog een verassing :)