PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom Alpine White



Wouterrr
15 april 2010, 19:48
Ik wil graag een Epiphone Les Paul Custom Alpine White kopen (niet aan de goedkope kant voor mij), heeft iemand reviews van deze gitaar ofzo? Want ik wil niet dat ik veel geld betaal voor een flutgitaar. Alvast bedankt ;)

kenx
15 april 2010, 19:52
Een epiphone is een zeer goede (beginners)gitaar. En zeker de custom! Veel waar voor je geld, en veel professionele artiesten spelen ook nog steeds op een epiphone. Enige minpunt, is dat je misschien de pup's moet veranderen, maar dat is een kwestie van smaak uiteraard :)

Groetjes,

Kenny

LesPas89
15 april 2010, 20:50
Ik wil graag een Epiphone Les Paul Custom Alpine White kopen (niet aan de goedkope kant voor mij), heeft iemand reviews van deze gitaar ofzo? Want ik wil niet dat ik veel geld betaal voor een flutgitaar. Alvast bedankt ;)

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/epiphone/index.html

Portel
15 april 2010, 22:11
Misschien kun je ook kijken naar de merken 'Vintage' en 'Tokai'.
Maken ook héle goede gitaren. Even goed als Epiphone en 100 euro goedkoper.

Geert121
15 april 2010, 22:16
ik post nooit zoveel op het forum omdat ik nooit het gevoel heb dat ik iets van enige toegevoegde waarde heb te zeggen, maar nu kan ik eindelijk eens uit eigen ervaring mededelen.
Ik heb zelf ook een Epiphone Les paul custom white en voor mij voldoet hij uitstekend, de afwerking is prachtig, hij speelt heerlijk en geluid is voor mij ook prima! Alleen een minpuntje is dat de headstockverbinding wel zwak is maar dat is volgens mij bij alle les pauls. Wel een koffertje kopen dus;)
Een heel goed (beter?) alternatief is trouwens een michael kelly patriot! Dat zijn wel donderse gitaren hoor! Misschien de moeite waard om eens naar te kijken. Voor die epiphone zou ik trouwens tweedehands gaan kijken (wat ik ook gedaan heb)

rudolf
16 april 2010, 11:21
huh headstock zwak?

Wiellem
16 april 2010, 11:34
huh headstock zwak?

Ik denk dat ie bedoeld dat de headstock makkelijk breekt wanneer de gitaar omvalt of je er per ongeluk op gaat zitten :P

Verder heeft ene maat van mij zo'n gitaar in zwart en ik vind het geluid er iel in verhouding tot mijn Gibson Les Paul Studio met stock elementen, dus na aankoop ene keertje nieuwe elementen erin kan zeker geen kwaad maar dat kan altijd nog.

Geert121
16 april 2010, 16:41
Ik denk dat ie bedoeld dat de headstock makkelijk breekt wanneer de gitaar omvalt of je er per ongeluk op gaat zitten :P

dat bedoel ik

Exi
16 april 2010, 17:40
Deze (http://www.gak.co.uk/en/vintage-v100aw-arctic-white/17938) misschien?

hielos
16 april 2010, 17:42
Misschien voor 100 euro extra een goede 2e hands gibson lp studio?

RoelSmoel
16 april 2010, 17:47
Ik denk dat ie bedoeld dat de headstock makkelijk breekt wanneer de gitaar omvalt of je er per ongeluk op gaat zitten :P


Afgeknipte uiteindes van snaren in je kont....

Pijnlijk...

Exi
16 april 2010, 17:50
Ja, maar dan moet je ook niet in je blote hol gitaar gaan spelen!:eek:

Bolder
16 april 2010, 21:18
Misschien voor 100 euro extra een goede 2e hands gibson lp studio?

alpine white dan!