PDA

View Full Version : overdrive sound????



fender182
23 april 2003, 14:07
hoi, kan iemand mij vertellen welk effect je nodig hebt om dat piepende geluid te krijgen?(zonder de gitaar in de versterker te duwen)
en is er ook nog een effect voor het palm mute geluid of is dat alleen het handwerk?

bedankt.

pimmetje
23 april 2003, 14:43
Palm mute is puur handwerk.
Bedoel je met dat piepende geluid een pinch harmonic of feedback of nog wat anders?

ben79
24 april 2003, 14:25
je bedoeld waarschijnlijk een feedback, gewoon je gitaar naar de versterker richten en erg dichtbij gaan staan.. je volume verhogen helpt of in distortion je vingers heel zachtjes op de onderste snaren laten rusten..of een heel goedkope gitaar kopen en een slechte versterker of twee ditortions over elkaar zetten :smile:
Als het niet lukt en je wilt dit als intro voor een liedje moet je gewoon je b en e snaar aanslaan en laten uitklinken,is een goede vervanger

skabouter
24 april 2003, 16:18
feedback zijn wel effecten voor, palmmuting niet.

feedback effecten heeft onderandere boss. een sustainer van fernandes draait om de sustain, maar je krijgt er ook prachtige feedback door. geheel te controleren, met 3 knoppen. prachtig systeem :smile:

oddman
24 april 2003, 19:37
ik doe het als volgt
een open E aanslagen
en je wah opentrappen
als je die een beetje dicht doet (dus naar lagere tonen) dan krijg ik een mooie feedback