PDA

View Full Version : spullen van Di-rect



Sj03rd
23 april 2003, 11:58
Ik zat de tmf awards te kijken en die lui hebben weer andere spullen.
Die tim speelt nog steeds op een Line6 Flextone (terwijl die een mesa had ??) met nu dus 2 randaal 4x12" kasten en daarnaast nog een 19" zooitje (wat zit daarin?) met NOG 2 randall kasten.
En die spike heeft dus die TSL met 4 van die randall kasten, maar dat slaat toch nergens op, die marshall kan die toch maar naar 2 4x12 sturen??
en die randall kasten, is dat wat??

Toaster
23 april 2003, 12:35
Die gasten spelen op het merk ZEBRA

Das gewoon sponsoring man. Randall probeert Nederland te veroveren met zijn 1000 EURI stack.

Laat Neerlands jongste rockband erover spelen en voila doelgroep bereikt.

Wat er in die kasten ziet krijg je niet te zien.

Ibanez RuleZ
23 april 2003, 12:50
die hele tmf awards is een lachtertje. Ik zat daarnet nog ff wat te zappen en ze zonden een herhaling uit. veel van die "artiesten" playbacken, dat is geen geheim, maar wat zo lachuh is, is dat het vaak zo doorzichtig is. Bij ricky martin stond er een halve marshall stack bij de gitarist. Niets mis mee, alleen stond dat ding niet eens aan (het lichie achter de powerswitch was uit :grin:). Vind ik best wel slordig, je kan toch minstens DOEN alsof het echt is, en zet die pestversterker dan gewoon aan!

Harrald

Sj03rd
23 april 2003, 12:52
haha ja klopt, ik heb t ook gezien. maar die ricki martin, wat een NERD!!

maarten
23 april 2003, 13:01
jezus ja, en dan ook nog een award voor beste website.. i mean, waar slaat zo'n award op???

Toaster
23 april 2003, 13:14
Dan mag zo'n huppeltrut weer eens interessant komen doen om zo'n domme award uit te reiken.

Ik bedoel beste web site.

Eigenlijk moet dat web design bureau een award winnen en niet R. Martin.

En dan dan niet bij de TMF awrds maar bij één of andere grafische beurs ofzo.

Toaster
23 april 2003, 13:15
Zou Marshall ook speakerkasten leveren gemaakt van karton en zonder speakers :grin: ?

gerrekat
23 april 2003, 14:36
RANDALL kasten zijn goed zeker de XLT series, beter dan een marshall kast, de tops van randall is een ander verhaal dara moet je van houden, maar hard kunnen ze zeker!

Je kan er een heel gaaf geluid uit krijgen, maar je moet niet met de instelling eraanbeginnen een buizen geluid te willen koop dan een buizenbak!

Maar SS kan heel erg goed en brutaal klinken, echt waar!

heb zelf een CYCLONE gehad, 300 W SS, blaast qua volume elke buizenbak weg die ik ooit gehad heb!

Negative K3 fan
23 april 2003, 14:56
bij busted bij top of the pops hadden ze gewoon drie half stacks midden op het podium staan, geen kabels, nergens op aangesloten, ik vraag me nog af of die cabs dummies waren of niet.

Matje
23 april 2003, 15:24
Op 2003-04-23 14:56, schreef Negative K3 fan:
bij busted bij top of the pops hadden ze gewoon drie half stacks midden op het podium staan, geen kabels, nergens op aangesloten, ik vraag me nog af of die cabs dummies waren of niet.


waarschijnlijk wel, want die popmietjes kunnen niet eens echte 4x12 tillen.

Chris Wolstenholme
23 april 2003, 15:25
busted de nerds die hier bust heten of de andere?

Negative K3 fan
23 april 2003, 15:58
de nerds die hier bust heten, die zo ongeloofelijk slecht palybacken. Ik weet wel bijna zeker dat ze nauwelijks gitaar kunnen spelen, maar ik vraag me af of ze nou gitaar playback les hebben gehad of niet...

mohawk
23 april 2003, 16:27
Ik zag afgelopen zondag met Paaspop Spike spelen op een Randall Cyclone met 6 Randall 4x12,en die andere gast op een line6 met ook 6 Randall kasten

Sj03rd
23 april 2003, 17:13
6 !!!!!

en dan niet eens gitaar kunnen spelen!

Negative K3 fan
23 april 2003, 17:15
waarschijnlijk zijn dat 5 dummies en 1 "echte"

Rectifier
23 april 2003, 23:05
Ik zag Krezip ook en die gitarist rechts had waarempel een Diezel VH4. Of zat ik naar een herhaling van vorig jaar te kijken???

Hoezo ik kan 4 accoorden maar ik speel op een Diezel :grin:

Janneman
23 april 2003, 23:28
tsssk, wat een jaloezie hier. Spike kan dus echt wel gitaar spelen en die van Krezip ook wel want die zit op de rock academie.
Waar ik overigens geen voorstander van ben.

Rectifier
23 april 2003, 23:49
Al zit je op het conservatorium, dat wil nog niet zeggen dat je kunt spelen ja!!!

Er zijn er zat die dat wel kunnen maar ook zat die dat niet kunnen.
Maar goed, ik neem aan dat jij onder de doelgroep valt van Di-Rect en Kre-Win-Zip
:wink:

Bobsterke
24 april 2003, 07:52
Jaja Janneman voorop, zag je hem niet staan in ahoy??

Wil inderdaad niet zeggen dat je gelijk een goede gitarist bent als je op rockacademie zit.
Maar moet zeggen dat die kerel zo slecht nog niet speelt; is in ieder geval de beste muzikant die binnen Perzik rondloopt. Toetseniste is helemaal een lachertje.

el loco
24 april 2003, 08:53
De spullen van direct, tsjongejonge daar ga je toch niet eens naar kijken. Behalve dan misschien om te zien welke spullen je absoluut niet moet kopen.

gerrekat
24 april 2003, 09:28
Wat een BS, johnny ramone die kon pas spelen!

Fuck Joe Satriani, Fuck Paul Gilbert, Fuck Yngwie Malmsteen, Fuck Steve Vai, Fuck John Petrucci, Fuck Joey tafolla, Fuck al die suffe "gitaarhelden"!

Al die tieners die kwijlen bij vingervlugge gitaarsolo hebben geen idee waar "muziek" over gaat!

Ook de totaly Hype om "snelle", "techische", "extreme" metal HAHAHAHAHA zielig!

Die oude "gebrekkige" platen hebben veel meer hart en ziel dan al die helden samen!

Wat voor gear je hebt maakt geen flikker uit als je er maar een goed geluid uit kan krijgen!

Ik ken iemand met een een valvestate die er een supergeluid uit krijgt.

Maar als Spike op een Randall speelt of Krezip met een DIEZEL, WTF laat ze toch ze hebben succes!

Di-Rect staat mooi wel in de ahoy, en zo slecht zullen ze echt niet zijn.

Het is allemaal pure afgunst en bekrompenheid!

Ik vind de muZiek van beide bands vreselijk, maar ik gun ze alle succes van de wereld en de duurste versterkers toe!

Oh ja en Fuck Children of Bodom, Blind Guardian, hammerfall, Nightwish, In Flames etc allemaal wannbe metal!

Mithrandir
24 april 2003, 09:34
ROFLMAO :grin:

Ik vind deze discussies altijd zo leuk, als er weer een muzikant van een nederlands popbandje afgezeken word omdat ze succes hebben en betere spullen, zo bekrompen en zielig.

Maar gerrekat rulez, goeie reply.

Matje
24 april 2003, 10:05
Op 2003-04-24 09:28, schreef gerrekat:
Wat een BS, johnny ramone die kon pas spelen!


amen

Rectifier
24 april 2003, 10:22
Hahaha, wat mooi, iedereen hapt altijd.

Inderdaad of ze nu 3 accoorden kunnen spelen of hele symfonies van Bach....ze staan wel in Ahoy en wij niet :grin:

Ik ben niet voor of tegen Di-Rect maar ik vind hun nieuwe nummer "She" wel onwijs goed.

Raffel
24 april 2003, 10:23
wil je Blind Guardian aub niet vergelijken met Di-rect? Die kunnen daar dus echt in de verste verten niet aan tippen he.

Ik vind eigenlijk, Di-rect moet zelf maar weten waar ze op spelen ze hebben geld zat tenslotte. En het zijn wel professionals al klinken ze niet zo :grin: Tis alleen dat ik genoeg mensen weet, die ik liever op dat soort spul hoor spelen. Maar ja, zij komen er uiteindelijk ook wel, en dan wel op een manier dat ze zich over 20 jaar niet over hun toenmalige carriere hoeven te schamen.

V!N
24 april 2003, 11:30
tsjonge jonge .. "Direct staat in Ahoy dus zijn ze goed"

Proficiat, jullie zijn er volledig ingetrapt. Het succes van Direct en van al die andere top 40 tienertjes komt volledig vanwege hun MARKETINGPLAN en de daarbij horende STRATEGIE .. Of je wel of niet goed kunt spelen doet er in de tegenwoordige hitlijsten niet meer toe.

gerrekat
24 april 2003, 11:55
WTF marketing, schrijf je ook in ga er voor en hje staat zo in de hoy dan gaan we hier ook lekker over jou zeiken HAHAHAHAHAH.

Angus Young da's pas een held!

V!N
24 april 2003, 12:24
.. zie jij mij hier iemand een held noemen ?

Ik mag aannemen dat ik met mijn opleiding(en) en (bij)baantjes toch wel weet waar ik het over heb als ik wat zeg over marketing.
We hebben notabene eens een hele case gehad over de tegenwordige pop'muziek'.

Als je al niet kan zien dat Direct is gemaakt door een stel marketeers .. gaat je volgende post dan over dat Starmaker en Idols zo goed verkopen vanwege hun talent en kwaliteit ?

belfrink
24 april 2003, 12:30
Het is inderdaad het beste te vergelijken met Idols ja. Kan die Jamai nou echt zo goed zingen *dacht het niet. Het gaat puur om de PR en de marketing. Je komt een paar keer op televisie met je gitaartje, je speelt een leuk "simpel" deuntje en je bent beroemd. Zo werkt dat nou eenmaal, het is triest maar waar.

Bins
24 april 2003, 12:31
Je hoeft misschien niet goed te zijn om in de Ahoy te staan, maar je staat er dus wel! Dan kan je maar beter zorgen dat je goeie shit bij je hebt.

Je hoeft ook geen goeie chauffeur te zijn om een Porsche te hebben, je hoeft geen model te zijn om designer kleding te dragen, je hoeft geen atleet te zijn om Nikes te hebben. Ad infinitum.

alhambra
24 april 2003, 12:47
Ghehehe lekker lullen allemaal hier maar wat hebben jullie tot nu toe bereikt en V!N voorop. Knap hoor dat je door hebt dat het allemaal marketing en pr is maar om daar nu een hele opleiding aan te besteden. Kijk daar kan ik nu weer niet tegen al die gasten die dure opleidingen volgen en komen met conclusies die elke doorsnee bassist ook kan verzinnen.

En over Di-rect enzo laat ze mooi spelen kep wel ergere muziek gehoort op 3fm en zo.

FNaRK
24 april 2003, 12:57
wat is dat nou weer voor een minachtende opmerking over bassisten.......alsof alle bassisten op het niveau van Di-rect zitten









HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA ROFL :lol:

moretel
24 april 2003, 13:02
Al die TMF awards, MTV awards, Film awards etc. etc. etc. beste dit beste dat slaat nergens op, een grote middelmatige rotzooi ius het, het enige wat ik gehoord heb was een hoop gegil van het publiek en een stel presentatoren die elkaar vele malen per jaar zien op dit soort feestjes en geen normaal woord uit hun monde kunnen krijgen, wat had die Katja voor rotzooi aan haar lijf zitten zeg.
Ik vind het maar een beetje inteelt feestjes, ik gil en het publiek gilt mee, zingen hoeft niet meer want dat doet het publiek wel voor je,
het is jammer dat popmuziek op deze manier wordt geexploiteerd, elke serieuze zichzelf respecterende muzikant moet dat circus naast zich laten liggen.

Het moet vooral niet te moeilijk worden voor de gemiddelde oortjes.

Mithrandir
24 april 2003, 13:08
Er zijn een aantal redenen om naar de TMF Awards te kijken en dat waren dit jaar:

- Sylvie Meis (erg mooi...kwijl momentje hoor)
- Katja Schuurman (beetje onverzorgd tegenwoordig, dat is jammer)
- Girls Aloud (slecht, maar lekker)
- Bridget
- uhmm...ben het even kwijt.

Dus eigenlijk kan je het beter opnemen en alleen de leuke momenten (die schaars zijn) kijken.


<edit>
Topic verandert wel ineens in een "Biertje Erbij" topic.
</edit>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-24 13:09 ]</font>

Negative K3 fan
24 april 2003, 13:18
Op 2003-04-24 09:28, schreef gerrekat:
Wat een BS, johnny ramone die kon pas spelen!

Fuck Joe Satriani, Fuck Paul Gilbert, Fuck Yngwie Malmsteen, Fuck Steve Vai, Fuck John Petrucci, Fuck Joey tafolla, Fuck al die suffe "gitaarhelden"!

Al die tieners die kwijlen bij vingervlugge gitaarsolo hebben geen idee waar "muziek" over gaat!

Ook de totaly Hype om "snelle", "techische", "extreme" metal HAHAHAHAHA zielig!

Die oude "gebrekkige" platen hebben veel meer hart en ziel dan al die helden samen!

Wat voor gear je hebt maakt geen flikker uit als je er maar een goed geluid uit kan krijgen!

Ik ken iemand met een een valvestate die er een supergeluid uit krijgt.

Maar als Spike op een Randall speelt of Krezip met een DIEZEL, WTF laat ze toch ze hebben succes!

Di-Rect staat mooi wel in de ahoy, en zo slecht zullen ze echt niet zijn.

Het is allemaal pure afgunst en bekrompenheid!

Ik vind de muZiek van beide bands vreselijk, maar ik gun ze alle succes van de wereld en de duurste versterkers toe!

Oh ja en Fuck Children of Bodom, Blind Guardian, hammerfall, Nightwish, In Flames etc allemaal wannbe metal!


puber

moretel
24 april 2003, 13:39
&lt;edit>
Topic verandert wel ineens in een "Biertje Erbij" topic.
&lt;/edit>


Ja maar hoe kan het ook anders, serieuze gesprekken over Direct zijn snel afgelopen omdat er gewoon niets interessants over te melden valt :smile:

ieme
24 april 2003, 13:45
Ik vind di-rect wel erg goed! Het is geen marketingstrategie shit het zijn naar mijn zeggen 4 tallentvolle musici die hun vak beheersen, zie die tim die schrijft nummers die echt heel goed zijn. En zeg nou zelf jullie willen allemaal wel ruilen met dat kroegje waar jullie nu spelen en een bomvol ahoy dat uit zn dak gaat!
toch? maar ik bespeur hier wel vaker jaloezie...

alhambra
24 april 2003, 13:46
PRIK gherhehe domme gek denk je nu echt dat we je niet door hebben. Als je de boel wilt opfokken moet je met iets beters komen.

gerrekat
24 april 2003, 14:14
Hey K3 fan!

Ik ben geen puber meer, jammer dat je me zo inschat!

Ik heb toch niet toevallig een paar van je "helden" opgesomd???

V!N
24 april 2003, 14:17
"Knap hoor dat je door hebt dat het allemaal marketing en pr is maar om daar nu een hele opleiding aan te besteden."

Die volg ik ook niet om zoiets te herkennen knulletje, maar om zelf dergelijke campagnes te ontwikkelen en uit te (laten) voeren..

Wie weet ben ik over een paar jaar dus wel verantwoordelijk voor (of schuldig aan) het succes volgende generatie jochies die niet veel meer kunnen dan een paar powerchords spelen en hun kop vol gel smeren.


"Kijk daar kan ik nu weer niet tegen al die gasten die dure opleidingen volgen en komen met conclusies die elke doorsnee bassist ook kan verzinnen."

Collegegeld is niet extreem hoog vergeleken met de andere studies, misschien wel in vergelijking met een (V)MBO of wat je dan ook mag volgen.

Laat mij maar doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben, ik zal niemand er vanaf proberen te houden die graag drukker wil worden of niet meer kan dan kapper ofzo en toon ook geen jaloezie tegenover zij op de IBS enzo die weer hoger staan dan ik.


Zo, en nu genoeg gelul over studies en werk enzo in het versterkerforum .. Iemand nog een leuke buis ergens in gestopt ?

V!N
24 april 2003, 14:20
"En over Di-rect enzo laat ze mooi spelen"

.. of we gaan het over bands hebben, jeeej


Ik liep afgelopen zomer op ParkPop iemand te zoeken en kwam zo bij het podium van die gasten. En wat begonnen ze ineens te spelen ??? 'Dan nu een nummer van een oude Haagse Band' .. The Life I Live van Q'65 (!!!)
.. hadden zeker door dat ik even in het publiek stond :razz:

Negative K3 fan
24 april 2003, 14:21
Op 2003-04-24 14:14, schreef gerrekat:
Hey K3 fan!

Ik ben geen puber meer, jammer dat je me zo inschat!

Ik heb toch niet toevallig een paar van je "helden" opgesomd???


lol ik weet ook wel dat jij geen puber ben (ben zelf 16).

maar dit soort discussie zijn zo saai en overbodig en nutteloos. Ik heb al zoveel ontelbare forum discussies over top40 muziek en populaire rock gevoerd, ik ben er nu echt helemaal moe van. Het helpt niet, het lost niets op, je meot er gewoon niet aan beginnen. Ik wordt soms zo moe van al die domme shit, het heeft gewoon geen zin een direct fan van zn geloof af te praten, in het echt wil ik deze discussies nog wel eens aangaan, maar op internet heb ik het wel gezien...

het is ook heel typerend dat vooral pubers vaak in dit soort topics het hoogste woord voeren, jonge pubers hebben het vaak nog voer commercieel en niet commercieel, en als ze wat ouder worden krijg je topics als dit.

Mithrandir
24 april 2003, 14:26
ik heb zo'n idee dat een slotje hier op zijn plaats zou zijn. Steavismoking, waar ben?????

gerrekat
24 april 2003, 14:34
Ik ben helemaal geen Di-Rect fan

ik erger me alleen aan de mentaliteit van nederlandse musici die niemand succes gunnen.

Bovendien in de metal scene (waar ik zelf uit kom) is het helemaal erg daar staat iedereen naar een band te kijekn wachten tot ze een foutje maken en dan zeggen "zie je wel zo goed waren ze niet!"

Echt zielig is dat alleen maar kikken op hoe "technisch" iemand kan spelen, hoe snel.

In Duitsland is het heel anders, daar gaan de fans echt voor de muziek, metal en het gevoel!
Gewoon uit je plaat gaan Fuckit als de muzikanten een fout maken of technisch minder begaafd zijn, als de band maar cool is, energie heeft en het goed kan brengen...

Die dooie concertaferelen hier de laatste tijd zijn schrikbarend, het lijkt wel; of iedereen in een band zit en elkaar becritizeert!

TRIEST is het....


bangen en gaan met die hap!

Ibanez RuleZ
24 april 2003, 16:09
ik denk dat het gevoel van machteloosheid een belangrijke factor is. Je ziet van die lui en in je arrogantie denk je: dat kan ik ook, en beter, en je weet dat je dat spul gewoon niet kan kopen. het ligt buiten je berijk.

Over die metalscene.... dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben wel degelijk een metal liefhebber. De enige band waar ik dat ooit bij heb gehad, was Bon Jovi. Richie Sambora speelde daar elke keer versimpelde versies van zijn eigen solo's. Dat deed vragen rijzen over zijn kwaliteiten. Studio leuke dingen doen, maar live er wat overheen prutsen (volgens mij is dat helemaal geen slechte houding, want ik vind het zuivere beduvelarij als je het live niet doet/kan).

Harrald

gerrekat
24 april 2003, 16:36
Ik ben in de gelukkige situatie dat ik m bijna alles veroorloven kan als ik het echt wil, dus dat is het zeker niet, maar goed ik heb me ook niet bezwaard over de spullen van direct of krezip!

Bon Jovi HAHAHAHAHA, maar goed richie Sambora is een zeer begenadigd songwriter en ik zou ook niet graag een duel met hem aangaan met soleren!

maar goed ik vind het best zielig hoe hier elke keer Di-rect en kosorten afgezeken worden op een onterechte manier, als je hun muziek of uistraling fout vind OK post dat een keer en houd er over op!

Maar dat ze niet kunnen spelen enzo, nee hier op het forum zitten vast alleen maar Yngwie Malmsteens!

ieme
24 april 2003, 16:47
Het is wel de muziek die ik cool vind ja sorry zal wel bij mn leeftijd passen!
Maar inderdaad zal het wel veel met jaloezie te maken hebben, op dit forum is iedereen die in nederland doorbreekt arrogant en slechtspelend op te dure apparatuur volgens jullie ik denk daar anders over maar ja... doelloze discussie!

marc_o
24 april 2003, 23:01
ben het helemaal met gerrekat eens, al dat gelul over goed of slecht, kijk zij doen hun ding, heb ze een paar keer ontmoet en zien spelen, zijn leuke lui die met veel plezier muziek maken, en ik denk dat ze minstens driekwart van dit forum aan snot kunnen spelen en zeker als band zijnde....of moet je misschien een verplicht aantal appergioreeksen of toonladders kunnen spelen om van jullie groen licht te krijgen om tot aanschaf van een mooie versterker over te kunnen gaan, ik zou jullie ook wel willen zien als de mogenlijkheden tot proffesioneel spelen in het verschiet ligt, of blijven jullie dan raggen op de squier, epi en de valvestate???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marc_odijk op 2003-04-24 23:18 ]</font>

marc_o
24 april 2003, 23:19
ben het helemaal met gerrekat eens, al dat gelul over goed of slecht, kijk zij doen hun ding, heb ze een paar keer ontmoet en zien spelen, zijn leuke lui die met veel plezier muziek maken, en ik denk dat ze minstens driekwart van dit forum aan snot kunnen spelen en zeker als band zijnde....of moet je misschien een verplicht aantal appergioreeksen of toonladders kunnen spelen om van jullie goren licht te krijgen om tot aanschaf van een mooie versterker over te kunnen gaan, ik zou jullie ook wel willen zien als de mogenlijkheden tot proffesioneel spelen in het verschiet ligt, of blijven jullie dan raggen op de squier, epi en de valvestate???

BramVersteeg
25 april 2003, 18:56
Op 2003-04-24 14:34, schreef gerrekat:
Ik ben helemaal geen Di-Rect fan

ik erger me alleen aan de mentaliteit van nederlandse musici die niemand succes gunnen.

Bovendien in de metal scene (waar ik zelf uit kom) is het helemaal erg daar staat iedereen naar een band te kijekn wachten tot ze een foutje maken en dan zeggen "zie je wel zo goed waren ze niet!"

Echt zielig is dat alleen maar kikken op hoe "technisch" iemand kan spelen, hoe snel.

In Duitsland is het heel anders, daar gaan de fans echt voor de muziek, metal en het gevoel!
Gewoon uit je plaat gaan Fuckit als de muzikanten een fout maken of technisch minder begaafd zijn, als de band maar cool is, energie heeft en het goed kan brengen...

Die dooie concertaferelen hier de laatste tijd zijn schrikbarend, het lijkt wel; of iedereen in een band zit en elkaar becritizeert!

TRIEST is het....


bangen en gaan met die hap!


Ik ben het met je eens dat muziek om het gevoel gaat en niet om snelheid en of je nou wel of geen fouten maakt. Wat ik wel een foute mening vind is om alle snelle gitaristen en metalbands af te kraken. het is nog altijd een kwestie van smaak of je naar AC/DC of metallica luisterd en of nou Vai of BB King je grote held is.
PS. is tegen negatieve K3 fan bedoeld

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BramVersteeg op 2003-04-25 18:57 ]</font>

Mitch
25 april 2003, 21:37
Nee hoor, jongens, zeik nog maar pagina's lang door over Di-Rect want dat gezeik is best vermakelijk om te lezen :wink:

Nee, serieus: is Paskal Jakobsen van Blof een slechte gitarist, omdat -ie weinig verheffende solo's uitvoert ? Of is -ie juist een goede gitarist binnen de band omdat zijn gitaarspel netjes verweven is met het toetsenwerk zonder elkaar voor de voeten te lopen ?
Is Jamai een slechte winnaar omdat Hind mooier kon zingen ?
Scoort Xander de Buisonjé ooit nog lekkere wijven na een optreden ?

Ik dwaal af, maar ik bedoel: zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Waar ging deze thread ook al weer over ?

gerrekat
25 april 2003, 22:04
Op 2003-04-25 18:56, schreef BramVersteeg:


Op 2003-04-24 14:34, schreef gerrekat:
Ik ben helemaal geen Di-Rect fan

ik erger me alleen aan de mentaliteit van nederlandse musici die niemand succes gunnen.

Bovendien in de metal scene (waar ik zelf uit kom) is het helemaal erg daar staat iedereen naar een band te kijekn wachten tot ze een foutje maken en dan zeggen "zie je wel zo goed waren ze niet!"

Echt zielig is dat alleen maar kikken op hoe "technisch" iemand kan spelen, hoe snel.

In Duitsland is het heel anders, daar gaan de fans echt voor de muziek, metal en het gevoel!
Gewoon uit je plaat gaan Fuckit als de muzikanten een fout maken of technisch minder begaafd zijn, als de band maar cool is, energie heeft en het goed kan brengen...

Die dooie concertaferelen hier de laatste tijd zijn schrikbarend, het lijkt wel; of iedereen in een band zit en elkaar becritizeert!

TRIEST is het....


bangen en gaan met die hap!


Ik ben het met je eens dat muziek om het gevoel gaat en niet om snelheid en of je nou wel of geen fouten maakt. Wat ik wel een foute mening vind is om alle snelle gitaristen en metalbands af te kraken. het is nog altijd een kwestie van smaak of je naar AC/DC of metallica luisterd en of nou Vai of BB King je grote held is.
PS. is tegen negatieve K3 fan bedoeld

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BramVersteeg op 2003-04-25 18:57 ]</font>


BB King is nu ook niet bepaalde een snelle Gitarist maar ik kan zijn werk prima waarderen(over gevoel gesproken)!

Ach is ook zo, maar ik stoor me aan de hle mentaliteit van die gaten di zich alleen maar fixeren op snelheid en extremiteit.

Ik bedoel wie heeft er nu meer uitsraling op het podium LEMMY of John Myjung of hoe heet die gast van Dream Theater!

Mooi om te zien op de motorhead DVd dat Brian May meespeelt en zgt ach het zijn maar een paar accoorden, maar op het podium wordt je helemaal weggeblazen door de manier en de strakheid waarmee het gespeeld wordt, daar had ie TERECHT bewondering voor!

Raffel
26 april 2003, 10:19
Op 2003-04-24 13:45, schreef ieme:
Ik vind di-rect wel erg goed! Het is geen marketingstrategie shit het zijn naar mijn zeggen 4 tallentvolle musici die hun vak beheersen, zie die tim die schrijft nummers die echt heel goed zijn. En zeg nou zelf jullie willen allemaal wel ruilen met dat kroegje waar jullie nu spelen en een bomvol ahoy dat uit zn dak gaat!
toch? maar ik bespeur hier wel vaker jaloezie...


Mja, ga maar eens naar Mike Oldfield luisteren, of Ayreon of Dream Theater, Chopin, Paganini en zeg dan nog maar eens dat Di-rect meester componisten zijn.

ieme
26 april 2003, 11:56
tsja... dat is natuurlijk ook niet zo! maar ze zijn beter dan de meeste gitaristen die hier op dit forum zitten en hun de grond in trappen!!
toch?

Ibanez
26 april 2003, 12:05
Haha weinig kans... Waarom zouden ze gelijk goed zijn als ze hitjes scoren??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2003-04-26 12:05 ]</font>

Ic3gl0vE
26 april 2003, 12:52
Op 2003-04-23 13:15, schreef Toaster:
Zou Marshall ook speakerkasten leveren gemaakt van karton en zonder speakers :grin: ?


je kunt wel gewoon dummies kopen ja :smile:

Bon Jovi was vorig jaar bij de TMF awards, en de gitarist had zo'n mooie Duotone bij zich... met van die blauwe lampen... stond alleen niet aan :S

ieme
26 april 2003, 23:49
dummies kosten bij Music productiv 370 euro, is dat dan een lege kast? waar je zelf goede speakers in kan zetten?

shredneck
27 april 2003, 10:04
jep,helemaal.


....zelf hout kopen is vast wel iets goedkoper, en een dagje stoeien in de werkplaats met een decoupeerzaag, wat kit, een zooi schroeven en een accutol moet lukken toch?

sickpunk
27 april 2003, 11:08
Op 2003-04-24 16:47, schreef ieme:
Het is wel de muziek die ik cool vind ja sorry zal wel bij mn leeftijd passen!
Maar inderdaad zal het wel veel met jaloezie te maken hebben, op dit forum is iedereen die in nederland doorbreekt arrogant en slechtspelend op te dure apparatuur volgens jullie ik denk daar anders over maar ja... doelloze discussie!
als je doorbreekt in nederland, houd dat in, dat je er zelf nix voor gedaan hebt... er zijn honderden bands die beter zijn dan di-rect... maar die vertikken het om een muziek stijl te gaan spelen, die bij de mainstream hoort... ze spelen hun eigen muziek klaar! en nie de muziek wat puberend nederland wil horen, ze spelen de muziek omdat hun het goeie muziek vinden en omdat ze er plezier in hebben... niet omdat dinand van kane het wel leuk vond om meer geld te gaan verdienen!! en als di-rect op die dure versterkers wil spelen, nou laat ze.. moeten ze zelf weten.. ik vermaak me perfect op me squier en op me (nu) merkloze bass... ow en over die TMF awards... RHCP verliesd van avril?? kom op... de muziek wereld zuigd!!(of gewoon het publiek in nederland!!!)

bassopotmus
27 april 2003, 14:31
hmmm ik moet zeggen erg lage opmerkingen over bassisten en hun intelligentie die er schijnbaar bij hoort...
anyway, ik denk dat indd de mainstream bands gewoon een product zijn op een bepaalde doelgroep afgestemd.
net zoals er bladen zijn, de marie clair en libelle zijn toch ook geschreven voor een doelgroep.
ik vind het jammer dat als je gewoon je eigen ding doet je nooit snel bekent zal worden. Maar ik speel liever in de plaatselijke cafe voor een echte fanbase dan dat ik konten ga kussen, stijl veranderen en zwaar gesponsord word en dan voor een stelletje meelopers speel, toch?

marc_o
27 april 2003, 14:42
Idealistisch gelul! Ik wil jou nog wel zien, mocht de gelegenheid zich voordoen om van je hobby je "goedverdienende" werk te maken, of ben je zo'n type die dan zegt, nee hoor, ik zou net zo blij zijn als ik in een frietkraam werk

bassopotmus
27 april 2003, 16:51
No problem dude, zolang er geen dingen gebeuren waar ik niet achter zou staan.

Chiel
27 april 2003, 17:02
Ik zou nu maar niet over de zangkwaliteiten van 'Jim' van Idols beginnen hè???.....

Rectifier
27 april 2003, 17:22
Hij krijgt wel alle aandacht van alle meiden.... :grin:

sickpunk
27 april 2003, 17:59
Op 2003-04-27 14:42, schreef marc_odijk:
Idealistisch gelul! Ik wil jou nog wel zien, mocht de gelegenheid zich voordoen om van je hobby je "goedverdienende" werk te maken, of ben je zo'n type die dan zegt, nee hoor, ik zou net zo blij zijn als ik in een frietkraam werk
ik wil van MIJN hobby best wel m'n werk maken... maar dan wil ik ook MIJN stijl spelen en MIJN eigen nr's... en niet het gene wat de mainstream wil horen en niet de stijl die op dat moment in is!!! en als dta wel zou moeten(me aanpassen) JA DAN WERK IK LIEVER IN EN FRIETKRAAM!!!

PeArLjAm
27 april 2003, 20:17
Op 2003-04-27 17:59, schreef sickpunk:


Op 2003-04-27 14:42, schreef marc_odijk:
Idealistisch gelul! Ik wil jou nog wel zien, mocht de gelegenheid zich voordoen om van je hobby je "goedverdienende" werk te maken, of ben je zo'n type die dan zegt, nee hoor, ik zou net zo blij zijn als ik in een frietkraam werk
ik wil van MIJN hobby best wel m'n werk maken... maar dan wil ik ook MIJN stijl spelen en MIJN eigen nr's... en niet het gene wat de mainstream wil horen en niet de stijl die op dat moment in is!!! en als dta wel zou moeten(me aanpassen) JA DAN WERK IK LIEVER IN EN FRIETKRAAM!!!


bullshit man als je gitarist bent wil je liever spelen ipv in een frietkraam staan. Ook al speel je achtergrondgitaar bij weet ik veel wat, het is altijd leuker met je hobby bezig te zijn dan met een of andere lompe baan.

Guinness
27 april 2003, 22:47
Dat hele Direct intesseert mij geen HOL!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat komt waarschijnlijk dat ik niet tot de doelgroep behoor...

Mitch
27 april 2003, 23:15
Nog even doorzeuren en we hebben 6 pagina's vol met gezeik omdat iemand naar de spullen van een band-van-deze-tijd vroeg.
We mogen trots zijn....


SLOTJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marc_o
28 april 2003, 15:39
Amen!

Sj03rd
28 april 2003, 15:51
gheghe....ik ben de schuldige of niet??

treblemaster
1 mei 2003, 11:03
[quote]bullshit man als je gitarist bent wil je liever spelen ipv in een frietkraam staan. Ook al speel je achtergrondgitaar bij weet ik veel wat, het is altijd leuker met je hobby bezig te zijn dan met een of andere lompe baan.[quote]

Sorry, dat vind ik nou onzin (of misschien ben ik dan geen gitarist). Als hobby je werk wordt is het je hobby niet meer :wink: Ik bedoel dan "moet" je presteren omdat er anders geen geld binnen komt. Als het je hobby is, doe je het alleen voor je plezier, als een uiting van je gevoel of als uitlaat klep (tenminste bij mij). Zo gauw je iets gaat doen waar je niet 100 % achterstaat (muziek spelen, die niet helemaal je stijl is bijv.) dan kun je er toch ook niet al je gevoel in kwijt? en dat hoor je naar mijn idee terug in de muziek.....

sickpunk
1 mei 2003, 19:46
Op 2003-04-27 20:17, schreef PeArLjAm:


Op 2003-04-27 17:59, schreef sickpunk:


Op 2003-04-27 14:42, schreef marc_odijk:
Idealistisch gelul! Ik wil jou nog wel zien, mocht de gelegenheid zich voordoen om van je hobby je "goedverdienende" werk te maken, of ben je zo'n type die dan zegt, nee hoor, ik zou net zo blij zijn als ik in een frietkraam werk
ik wil van MIJN hobby best wel m'n werk maken... maar dan wil ik ook MIJN stijl spelen en MIJN eigen nr's... en niet het gene wat de mainstream wil horen en niet de stijl die op dat moment in is!!! en als dta wel zou moeten(me aanpassen) JA DAN WERK IK LIEVER IN EN FRIETKRAAM!!!


bullshit man als je gitarist bent wil je liever spelen ipv in een frietkraam staan. Ook al speel je achtergrondgitaar bij weet ik veel wat, het is altijd leuker met je hobby bezig te zijn dan met een of andere lompe baan.
waarom zou ik dingen gaan spelen die ik nie leuk vind?? dan is er toch geen hol meer aan? dus sta ik liever in een frietkraam!!

Janneman
2 mei 2003, 02:23
[/quote] waarom zou ik dingen gaan spelen die ik nie leuk vind?? dan is er toch geen hol meer aan? dus sta ik liever in een frietkraam!!
[/quote]

Okee dan, suggereer je hiermee dat je het leuk vindt om in een frietkraam te staan? Laat ik daar nu net vanavond een discussie over gehad hebben. Dat is echt een van de meest waardeloze banen.
Niet zo leuke muziek spelen is imo iig leuker dan in een frietkraam staan.

Hehe, maar echte punks werken natuurlijk nooit.

sickpunk
2 mei 2003, 10:58
Op 2003-05-02 02:23, schreef Janneman:
waarom zou ik dingen gaan spelen die ik nie leuk vind?? dan is er toch geen hol meer aan? dus sta ik liever in een frietkraam!!
[/quote]

Okee dan, suggereer je hiermee dat je het leuk vindt om in een frietkraam te staan? Laat ik daar nu net vanavond een discussie over gehad hebben. Dat is echt een van de meest waardeloze banen.
Niet zo leuke muziek spelen is imo iig leuker dan in een frietkraam staan.

Hehe, maar echte punks werken natuurlijk nooit.
[/quote]
sorry hoor werk nu ookal :wink: gelieve geen mensen in hokjes te plaatsen, niet iedereen is het zelfde :wink:(ow en zeker niet doen, als je diegene nie kent) maar ok, wat is er nou leuk aan, om dingen te spelen wat je niet leuk vind? zeg nie dat ik het leuk vind om in een frietkwaam te staan.... zeg alleen dat ik er liever sta, dan dat ik dingen ga spelen die ik niet leuk vind om te spelen... :wink:

Janneman
2 mei 2003, 13:36
[/quote]
sorry hoor werk nu ookal :wink: gelieve geen mensen in hokjes te plaatsen, niet iedereen is het zelfde :wink:(ow en zeker niet doen, als je diegene nie kent) maar ok, wat is er nou leuk aan, om dingen te spelen wat je niet leuk vind? zeg nie dat ik het leuk vind om in een frietkwaam te staan.... zeg alleen dat ik er liever sta, dan dat ik dingen ga spelen die ik niet leuk vind om te spelen... :wink:
[/quote]

Tja, het is een mening, maar niet die van mij.