PDA

View Full Version : gitaar kraakt door input/jack?



Frenk95
14 april 2010, 21:31
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat het geluid kraakt met gitaar spelen. Als ik m'n vinger op de jack leg dan hoor ik het gekraak bijna niet, zodra ik hem eraf haal wel. Mijn vraag is waar dit probleem van komt?? de input zit niet los en de draden eronder zitten volgens mij wel prima.. heb verder geen verstand van wat er verder voor draden enzo zitten dus..

alsvast bedankt

Plant
14 april 2010, 21:33
Versterker op randaarde stopkontakt aansluiten :ok:

Frenk95
14 april 2010, 21:59
ruist nog steeds.. ligt echt aan de gitaar want met allebei de snoeren doet ie het ruizen en als ik dan mn vinger erop leg op die jack dan niet.

Gearjunkie
14 april 2010, 23:20
Gaat de plug er erg gemakkelijk in?? In dat geval het 'veertje' in de input iets verbuigen.

Exi
15 april 2010, 00:04
Welke gitaar heb je?
Heb je de mogelijkheid om een andere gitaar op je versterker aan te sluiten, zodat je echt zeker weet dat het niet de versterker is?
Verdwijnt de ruis ook bij aanraking van andere metalen onderdelen op de gitaar? (snaren, brug, etc.)

Hiro
15 april 2010, 08:13
als de ruis verdwijnt als je iets aanraakt is het de aarde, als dat het niet is is waarschijnlijk een draadje los bij je input jack.
Heeft een vriend van me al eerder gehad, heb ik heel makkelijk gefixt met een soldeerbout.
Gewoon even alles na lopen en kijken of het nog goed gesoldeerd is.

Frenk95
16 april 2010, 21:35
Heb gecheckt met andere gitaar op versterker en het ligt dus gewoon aan de gitaar. Heb de slagplaat losgeschroeft en de input; niks slecht gesoldeert, maar als ik witte draad aan raak dan klinkt ie minder.. iemand nog enig idee??

snaarplukker
16 april 2010, 22:11
Gaat de plug er erg gemakkelijk in?? In dat geval het 'veertje' in de input iets verbuigen.Oplossing was al genoemd en daar wordt dat lipje mee genoemd die in het holletje van je plug valt. Deze iets naar binnen buigen.

Frenk95
16 april 2010, 22:55
Nee, hij zat al gewoon goed strak dus.

DEA100MKIV
16 april 2010, 23:02
Ik heb dat ook gehad, toen ik de gitaar op de grond sloeg, was het euvel over.

Frenk95
16 april 2010, 23:14
haha, ik was niet van plan om zoiets te gaan doen..

DEA100MKIV
16 april 2010, 23:20
Haha , dat dacht ik al,


haal gewoon een nieuwe input jack op en soldeer die er in,
houwtje touwtje oplossingen heb je niks aan, en zon jack kost je de kop ook niet en maar 2 draadjes solderen en je kan het maar 1 keer fout doen.

Frenk95
17 april 2010, 19:26
ja, ik ga zowiezo ff die aarde draad opnieuw solderen.