PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Rivera M100



Orpheo
14 april 2010, 16:52
Vorige week was ik in een muziekzaak, en ik vond 'n ongelooflijk toffe amp. een rivera. weer... hij stond er al heel lang, niemand kocht 'm. tja, een amp met n 'metal' look in n zaak waar ze vintage-meuk verkopen, dat werkt niet echt. dus ik zo, ey, wat nu als ik mijn eigen rivera chubster inruil, is dat best? ja hoor...


en voila; ik ben nu de trotse eigenaar van....


Een rivera M100, met 2 212 speakerkasten,ook van rivera. foto's komen zo

iWishmaster
14 april 2010, 16:57
Goed bezig. Hoe klinkt die nou in vergelijking met de Chubster bijvoorbeeld? Ook 'meer metal'?

Ibanez666
14 april 2010, 16:58
Gefeliciteerd dan maar weer!

Sixten
14 april 2010, 17:06
gefeliciteerd!

wat dacht je ervan om een speciale topic te maken: 'Orpheo's nieuwe amps thread' sinds je zo'n beetje maandelijks een nieuwe hebt? xD

tommus42
14 april 2010, 17:09
Tja, leuke dingen in het leven, maar die chubster is toch een mooie versterker? Ik bedoel, maar hoe klinkt de nieuwe?
Ik ken Rivera van verre als duur maar wel heel mooi, fender clean en marshall drive, toch? In ieder geval veel plezier ermee!:strat:

Thiez
14 april 2010, 17:09
Mooi dingetje orpheo! vind het een netter dingetje dan de chubster om te zien. Hoe ze klinken weet ik helaas niet... nooit een rivera getest helaas.

Orpheo
14 april 2010, 17:48
Goed bezig. Hoe klinkt die nou in vergelijking met de Chubster bijvoorbeeld? Ook 'meer metal'?

ja, veel strakker, meer gain, en: meer tone opties!

de M100 heeft 2 kanalen, met nog een hoop bijzondere features. Simpel gezegd heeft ie 2 varianten van een powersoak: eentje die echt het wattage naar beneden draait, en eentje als een soort-van PPIMV, met eigen gainpot. Hij kan dus behoorlijk veel gain leveren, met alle 'ballen' die je wilt, maar op heel laag volume.

Het is niet dat de chubster perse slecht was, totaal niet, maar deze heeft gewoon net iets meer. Ik ga nu even eten, maar voor 1900h staan de foto's online.

kalmah
14 april 2010, 17:52
Nog 1 uur en 7 minuten de tijd :D

EGH
14 april 2010, 18:46
Nog 1 uur en 7 minuten de tijd :D

14 minuten inmiddels :D (Gefeliciteerd trouwens ;) )

kenx
14 april 2010, 18:53
14 minuten inmiddels :D (Gefeliciteerd trouwens ;) )

nog 7 minuten, volgens mij wordt het iets voor na 19.00 :seriousf:

Orpheo
14 april 2010, 18:57
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-04-14170957.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-04-14170813.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P4140002.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P4140003.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P4140005.jpg

bass blom
14 april 2010, 18:58
whoo vette shit man :cheerup:

VanMeekeren
14 april 2010, 19:01
Zozo, dat ziet er inderdaad wel erg Metal uit! .. Heel persoonlijk vind ik die beide cabinetten wel zeldzaam lelijk, trouwens. Ik had meer aan een 2x Marshall 1936 achtig iets gedacht.

Niet minder gefeliciteerd, Orpheo!

Van Meekeren

Thiez
14 april 2010, 19:04
Ik weet niet wat ik van de cabs moet vinden. Vind het zo als setje echt erg gaaf staan. Het ziet er echt uit of het je kop eraf blaast. Maar aan de andere kant ook niet echt mooi.

Maar zo het setje in zijn geheel ziet er zeker strak uit. Mooie set orph! en dat ruilend voor een combotje.

crapton
14 april 2010, 19:04
Zo indrukwekkend...

Alleen wat moet je met al die versterkers - doorlussen? Oordoppen in? Neem aan dat je een groot huis hebt.

macwilliams
14 april 2010, 19:06
Ben je nu ineens een neger geworden en is dit je føckin ghetto blaster?
Mannomannomannomannoman.



Kan ik eindelijk iets afkeuren in je collectie :D

Fireburst
14 april 2010, 19:11
Om mezelf maar even te quoten :


+ tegen de tijd dat hij dan toch uit elkaar gespeeld is, is hij al 5e hands want sommigen wisselen vaker van versterker als van onderbroek lijkt het wel...


Voor alle duidelijkheid : dit staat in een ander topic en heeft dus niks met Rivera te maken ! Maar des te meer met Orpheo lijkt het wel...:soinnocent:

De amp ziet er very much OK uit, maar die kasten zijn echt wel lelijk (IMO).
Veel plezier er mee.

minoin
14 april 2010, 19:13
Heel vet Orpheo! Je setup is zo heel veelzijdig geworden, goeie keuzes.
Hoe verhoudt de Rivera zich tegenover de MKIV?

jutter
14 april 2010, 19:16
Gefeliciteerd Orpheo! Ik vind de kasten wel mooi; valt meteen op! Klinkt zeker erg goed?

Orpheo
14 april 2010, 19:17
ik vond ze ook lelijk, de cabs, maar ik ga ze steeds toffer vinden. dat niet alleen, maar ze klinken ENORM goed. walgelijk goed, zelfs. totaal niet 'metallll' maar enorm allround. heel '3D' achtig, heel breed, dynamisch.

@eroosch: ik lus 't niet door :) ik gebruik ze allemaal voor hun eigen tones en doel, doorlussen zou de karakters van de amps compromiteren :P

Orpheo
14 april 2010, 19:21
Heel vet Orpheo! Je setup is zo heel veelzijdig geworden, goeie keuzes.
Hoe verhoudt de Rivera zich tegenover de MKIV?

ghehe. das t verschil tussen een hummer en een ferrari :P de mk4 is dan de hummer. hij banjert over je heen, terwijl de rivera door je heen snijdt.

de SE is daarentegen best of both worlds :P de porsche cayenne ;)

Luke-wannabe
14 april 2010, 19:31
Tof hoor Orf! Wel echt lelijke cabs :P

kenx
14 april 2010, 19:31
Leuke set!

minoin
14 april 2010, 19:41
ghehe. das t verschil tussen een hummer en een ferrari :P de mk4 is dan de hummer. hij banjert over je heen, terwijl de rivera door je heen snijdt.

de SE is daarentegen best of both worlds :P de porsche cayenne ;)

Ja potverdorie, met jou set zou je een paar supervette stereo combinaties kunnen maken, met het beste van verschillende amps. Kans op een vergelijking soundsample?

marc_o
14 april 2010, 19:47
Hey, je hebt het dus gedaan!!!
Toffe set hoor, en zeker die 212's, ik vind ze wel wat hebben, waarbij komt dat je live een goede spreiding hebt zowel vertikaal of wanneer je ze kantelt, horizontaal!

Rivera rocks!

VanMeekeren
14 april 2010, 19:52
Hey, je hebt het dus gedaan!!!
Toffe set hoor, en zeker die 212's, ik vind ze wel wat hebben, waarbij komt dat je live een goede spreiding hebt zowel vertikaal of wanneer je ze kantelt, horizontaal!

Rivera rocks!

De spreiding is wat mij ook opviel aan die cabs. Dat lijkt inderdaad wel goed te zitten. Zelfs met één heb je al veel spreiding zo te zien. En de effectieve ruimte waar de speaker zit is ook groot, dus ook een mooi vol geluid.

Beetje wat de Lancia Delta's onder de cabs?


Van Meekeren

Orpheo
14 april 2010, 20:04
Ik zet ze nu zo'n beetje terug in de plaats waar ze moeten staan thuis, maar godskolere, die cabs zijn GROOT!!!! zelfs mijn xxl K&E kast is kleiner (in diepte) :P

Maar goed, alle gekheid op een stokje, voor de liefhebber, in het zelfbouw-subforum zie je de laatste updates van mijn crimsons ;)

budje
14 april 2010, 20:49
Lekker setje zo te zien! Koel ;)

saparua1
14 april 2010, 21:11
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-04-14170957.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-04-14170813.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P4140002.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P4140003.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P4140005.jpg


Die kasten zijn echt ECHT VETTTTT!!!!

Orpheo
14 april 2010, 21:21
ik probeer naarstig deze kasten open te krijgen, maar ze lijken hermetisch afgesloten... hoe in heresnaam krjig ik ze open...

VanMeekeren
14 april 2010, 21:24
ik probeer naarstig deze kasten open te krijgen, maar ze lijken hermetisch afgesloten... hoe in heresnaam krjig ik ze open...

U vraagt; wij draaien:

http://img.tweedehands.nl/f/normal/49477644_3-zware-1800-watt-cirkelzaag-met-laser-en-2-zaagbladen-nieuw.jpg

Orpheo
14 april 2010, 21:31
U vraagt; wij draaien:

http://img.tweedehands.nl/f/normal/49477644_3-zware-1800-watt-cirkelzaag-met-laser-en-2-zaagbladen-nieuw.jpg

grapjas ;)

saparua1
14 april 2010, 21:54
ik probeer naarstig deze kasten open te krijgen, maar ze lijken hermetisch afgesloten... hoe in heresnaam krjig ik ze open...

Niet doen!........zitten 2 Celestion G12M70 speakers in.

Orpheo
14 april 2010, 22:14
Niet doen!........zitten 2 Celestion G12M70 speakers in.

g12m70... zegt mij vrij weinig, eigenlijk. kan je er wat over vertellen?

en hoe weet je zo goed dat 't die speakers zijn, als je de kast nog niet geopend hebt? :D


ps:waarom IS die kast zo strak dichtgeplamuurd?

Liquid_Metal
14 april 2010, 22:20
gefeliciteerd!

wat dacht je ervan om een speciale topic te maken: 'Orpheo's nieuwe amps thread' sinds je zo'n beetje maandelijks een nieuwe hebt? xD

My god, lijkt me inderdaad tijd voor een eigen topic op deze manier :p.
Heb je ook iets weggedaan? Jij was toch iemand met een budget in gear, waar niet veel meer in gestopt werd? Dan ben ik benieuwd welke je eruit hebt gedaan.

Gefeliciteerd, ik ben ook wel (passief) benieuwd hoe Rivera in z'n algemeenheid klinkt.

saparua1
14 april 2010, 22:30
g12m70... zegt mij vrij weinig, eigenlijk. kan je er wat over vertellen?

en hoe weet je zo goed dat 't die speakers zijn, als je de kast nog niet geopend hebt? :D


ps:waarom IS die kast zo strak dichtgeplamuurd?


Waarom ik dat weet: Google maar op Rivera R212.

G12M70: http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=369476

Waarom die kast zo dicht zit?: paul@rivera.com ;)

Orpheo
14 april 2010, 22:33
My god, lijkt me inderdaad tijd voor een eigen topic op deze manier :p.
Heb je ook iets weggedaan? Jij was toch iemand met een budget in gear, waar niet veel meer in gestopt werd? Dan ben ik benieuwd welke je eruit hebt gedaan.

Gefeliciteerd, ik ben ook wel (passief) benieuwd hoe Rivera in z'n algemeenheid klinkt.

ik heb al in de startpost gezegd dat ik mijn chubster ervoor heb weggedaan. en mijn budget? dat is wat ik de bewuste maand over heb :D

de rivera heeft 2 kanalen, waarbij het tweede kanaal, crunch, eigenlijk het meest bijzondere is. je hebt 2 pots voor gain (met maar 1 level) maarr je kan dus kiezen tussen gain 1, gain 2, of beiden, wat natuurlijk meer gain oplevert. het is eigenlijk een marshall in tone, maar dan veel dynamischer, complexer...zeker niet meer of minder compressie dan bijvoorbeeld een jcm800 of jcm800kk, maar niet zoveel als een recto ofzo. De M100 is een mono-afgeleide van de s120. Heel veel gasten hebben op deze amp, of de s120 gespeeld. denk dan aan schenker brothers, john sykes, en nog vele anderen.

het clean kanaal is echt een fendertje. zeker als je 'm in vermogen verlaagd, is 't net n tweed-achtig ampie.

Ik zou graag een van de 2 cabs openmaken, tot 't zeg maar een halfopen cab is. kan ik mooi kiezen welke kast ik pak :P

maar goed, hoe t gelopen is:

eerst een engl sovereign. daarna de chubster (met bijbetalen) en daarna dus deze stack. al met al heeft deze stack mij dus 1950E gekost, met alle benzine erbij gerekend :D

Mitch
14 april 2010, 22:38
Ghehe...de M100 was voor mij het kantelpunt waarna ik besloot op zoek te gaan met minder opties omdat ik merkte dat amps van meer opties niet beter gingen klinken. Maar goed, voor een specificatiegeil type als jij (excusez le mot) zal dat wel andersom zijn :D
Cosmetisch vond ik het een enorme misser dat er zo'n grote kier zit tussen het chassis en de grill. Op één foto van jou ook duidelijk te zien. Erg lelijk. Maar goed, met het tapijtje in plaats van tolex, het lettertype en de grill is het toch al niet een amp die het van zijn verfijnde looks moet hebben zoals een Chubster dat bijvoorbeeld wel prima doet.
Qua sound vond ik het een matig ding, blijf redelijk compressed en op basis van voicing sneed -ie niet zo makkelijk door de bandmix. Op volume natuurlijk wel, maar daar hadden we destijds de band niet voor hahaha!
Ik had toen de 100W combo met een 1x12 van hetzelfde soort als waar jij de 2x12s van hebt. Dat beviel me wel, die heb ik langer gehouden dan de M100...

Orpheo
14 april 2010, 22:56
Ghehe...de M100 was voor mij het kantelpunt waarna ik besloot op zoek te gaan met minder opties omdat ik merkte dat amps van meer opties niet beter gingen klinken. Maar goed, voor een specificatiegeil type als jij (excusez le mot) zal dat wel andersom zijn :D
Cosmetisch vond ik het een enorme misser dat er zo'n grote kier zit tussen het chassis en de grill. Op één foto van jou ook duidelijk te zien. Erg lelijk. Maar goed, met het tapijtje in plaats van tolex, het lettertype en de grill is het toch al niet een amp die het van zijn verfijnde looks moet hebben zoals een Chubster dat bijvoorbeeld wel prima doet.
Qua sound vond ik het een matig ding, blijf redelijk compressed en op basis van voicing sneed -ie niet zo makkelijk door de bandmix. Op volume natuurlijk wel, maar daar hadden we destijds de band niet voor hahaha!
Ik had toen de 100W combo met een 1x12 van hetzelfde soort als waar jij de 2x12s van hebt. Dat beviel me wel, die heb ik langer gehouden dan de M100...
klopt, maar vergeet niet: ik speel ook totaal andere dingen dan jij. als ik wat meer de vintage rock kant opwil, of zoiets, pak ik mijn CMW'tje of mijn marshall. maar voor high gain, is deze zeker te gek.

Die kier; tis dat je 't me zegt en het echt benoemd als kier, anders had ik er niet naar omgekeken ;) ik lig er niet wakker van, in ieder geval.

De chubster is ook echt veel meer 'vintage', veel minder extreem, minder opties. opties zeggen niet alles, maar wel veel. Ik kan gewon enorm veel tones uit draaien.

De M60 heb ik niet gehoord, maar ik vond dat deze amp echt lekker dwars door alles heen prikt. Ik heb bij 't testen heel even kunnen 'jammen' (hoewel dat wellicht n te groot woord is...), en deze prikt er dwars doorheen. Wellicht omdat de m100 toch wat anders klinkt dan de m60? net zoals een 2203 anders is dan een 2204?

Tussen twee haakjes, Ik had al wel gedacht dat je dit zou gaan zeggen, Marc O had me hier al voor gewaarschuwd ;) maar nogmaals, hoe en wat jij speelt, is totaal anders dan wat ik speel :)

marc_o
14 april 2010, 23:14
Inderdaad, hehehe.
Ik ken m'n Pappenheimers!

caliban
14 april 2010, 23:14
Gefeli. :)

Mitch
14 april 2010, 23:23
Die kier; tis dat je 't me zegt en het echt benoemd als kier, anders had ik er niet naar omgekeken ;) ik lig er niet wakker van, in ieder geval.

Het belang van een kier kan niet genoeg benadrukt worden.


De M60 heb ik niet gehoord, maar ik vond dat deze amp echt lekker dwars door alles heen prikt. Ik heb bij 't testen heel even kunnen 'jammen' (hoewel dat wellicht n te groot woord is...), en deze prikt er dwars doorheen. Wellicht omdat de m100 toch wat anders klinkt dan de m60? net zoals een 2203 anders is dan een 2204?

Ik weet niet waarom je over de M60 begint? Ik had zelf ook de M100?


Tussen twee haakjes, Ik had al wel gedacht dat je dit zou gaan zeggen, Marc O had me hier al voor gewaarschuwd ;)
Did he now?


Inderdaad, hehehe.
Ik ken m'n Pappenheimers!
Ooooh, he did! He did!

Orpheo
15 april 2010, 00:47
Het belang van een kier kan niet genoeg benadrukt worden.


Ik weet niet waarom je over de M60 begint? Ik had zelf ook de M100?


Did he now?


Ooooh, he did! He did!

vandaar ;) ik had begrepen dat je de m60 had. vandaar :)

kieren vind ik niks, daar verlies je van alles veel te snel in. een gleuf is wat prettiger, daar blijft 't vaak net in hangen. wil je wat in een gleuf kwijtraken moet je flink proppen...

Orpheo
15 april 2010, 00:56
ik zoek overigens er een geschikte footswitch bij. Heeft iemand enig idee hoe ik aan die switch kan komen?

Midwolda
15 april 2010, 06:38
Mooie set zeg! Het heeft echt een lekkere uitstraling, zo van
"hou nu je bek en ga aan de kant want ik maak pas echt herrie!"
Jaren 80 retro stijltje and in very good shape indeed! Gefeliciteerd!
Ik zou wel èèn kast op de kop zetten en het merkplaatje omdraaien,
ziet er nog beter uit (en klinkt natuurlijk ook veel symmetrischer :soinnocent: ).
Waar haal je al dat mooie spul toch vandaan?
De Chubster vond ik trouwens ook wel erg gaaf.
Ik word ook maar Rivera-adept geloof ik...

JeroenSchaaf
15 april 2010, 07:12
Gefeliciteerd man! je hebt zo een mooie set amps bij elkaar!

iWishmaster
15 april 2010, 09:10
ik zoek overigens er een geschikte footswitch bij. Heeft iemand enig idee hoe ik aan die switch kan komen?

Ik heb een Rivera FS-7 footswitch, krijg je gratis bij een Rivera Rake Reverb à 950 euro ;)

marc_o
15 april 2010, 09:50
Die FS-7 hoort er zeer zeker niet bij.
Bij de M-serie zat een vrij uitgebreide switch met iets van 5? trapfuncties, maar daar weet Mitch vast meer van.
Ik vermoed channel, boost, boost 2, slave en reverb...op sommige modellen zat zelfs een chorus.


Vreemd dat ie er niet bijzit eigenlijk...

saparua1
15 april 2010, 10:02
ik zoek overigens er een geschikte footswitch bij. Heeft iemand enig idee hoe ik aan die switch kan komen?

http://www.rivera.com/manuals_html/ms-manual.html#Footswitch.Jack

Ibanez666
15 april 2010, 10:07
ik zoek overigens er een geschikte footswitch bij. Heeft iemand enig idee hoe ik aan die switch kan komen?

switch...ik zoek ook altijd switches... leuke zoektocht!

lindstrom
15 april 2010, 10:10
.. Heel persoonlijk vind ik die beide cabinetten wel zeldzaam lelijk

Niet minder gefeliciteerd, Orpheo!



+1

wat een foute cabs zeg! maar wel uniek.

DaveItUp
15 april 2010, 10:37
Ik heb geen idee hoe 't klinkt, maar superlelijk is 't allemaal wel :D

Orpheo
15 april 2010, 10:37
@marc o: ja, dat zat er dus helaas niet bij :P de handleiding zegt dat 't een 3 button switch is... ik heb er in een ander subforum al n topic over geopend.

marc_o
15 april 2010, 10:41
3??
Oh, dan weet ik het al, heb op zo'n stereo model gespeeld met extra opties...afijn, die ga je wellicht kunnen vinden en anders zijn er vast mensen die er eentje voor je kunnen maken...(heb wel een kennis die dat kan, mocht je er niet uitkomen)

Orpheo
15 april 2010, 11:01
3??
Oh, dan weet ik het al, heb op zo'n stereo model gespeeld met extra opties...afijn, die ga je wellicht kunnen vinden en anders zijn er vast mensen die er eentje voor je kunnen maken...(heb wel een kennis die dat kan, mocht je er niet uitkomen)

jep, 3 :P

nja, solderen kan ik wel. Ik vraag me alleen af of het schema dat ik in elkaar aan 't draaien ben, wel de juiste is...

het grootste nadeel aan mac is dat ik geen paint heb, en dus geen schematjes kan tekenen op deze computer :D maar goed, ik ga eens nadenken, en wat tekenen, posten, en hopelijk is 't goed, en zo niet? dan zijn er genoeg cracks hier die me erop kunnen wijzen :)

@Daveitup: tja, lelijk, lelijk. tis rivera. ze hebben wel vaker lompe uiterlijken gebruikt ;) maar in dit geval zijn de cabs zo lelijk, omdat de constructie dat vereist. ja, het pluche had niet gehoeven, en een mooi grillcloth had ook gemogen, maar de 'vorm' en positie van de speakers is juist voor een ENORME spreiding. meestal klinken 'ported' cabs enorm modderig, maar deze totaal niet. heel sprankelend en dynamisch. Deze amp moet 't echt hebben van de juiste speakerkast, heb ik al gemerkt.

DaveItUp
15 april 2010, 11:23
Mja uiterlijk maakt niet uit als 't maar goed klinkt he. Speakerkasten zijn een groter deel van de som dan mensen soms denken. Een amp kan goed klinken met diverse kasten, maar fenomenaal klinken met de juiste kast. Zo had ik ooit een jcm 800 2205. Vond het 3x niets. Op de dag dat ik 'm verkocht kreeg ik toevallig ook een '70s marshall cab met blackbacks binnen. Die amp klonk direct zoveel beter. Bizar verschil.

FenderPlayer
15 april 2010, 12:02
Ik vind t niet per se mooi die cabs, maar toch heeft het wel wat!
Congrats Orph!

Mitch
15 april 2010, 14:48
Heel zeker? Als ik me niet vergis hoort er namelijk wel degelijk een 5voudige switch bij. Er staat me iets van bij dat er twee switch inputs op de M100 zat, klopt dat? DIN pluggen? Er staat me zoiets van bij dat die 5voudige switch dan twee draden had en ze allebei ingeplugd moesten worden. Of was het nou zo dat je ook twee drievoudige switches kon gebruiken? Hmmm, mijn geheugen...
Ik weet wel dat ik toen moeite heb gedaan om aan een extra switch te komen en dat er via de importeur uiteindelijk één binnenkwam en dat was echt een in elkaar geflanst ding, heel knullig.

Orpheo
15 april 2010, 15:37
Heel zeker? Als ik me niet vergis hoort er namelijk wel degelijk een 5voudige switch bij. Er staat me iets van bij dat er twee switch inputs op de M100 zat, klopt dat? DIN pluggen? Er staat me zoiets van bij dat die 5voudige switch dan twee draden had en ze allebei ingeplugd moesten worden. Of was het nou zo dat je ook twee drievoudige switches kon gebruiken? Hmmm, mijn geheugen...
Ik weet wel dat ik toen moeite heb gedaan om aan een extra switch te komen en dat er via de importeur uiteindelijk één binnenkwam en dat was echt een in elkaar geflanst ding, heel knullig.

ja, dat klopt, 2 ingangen. Ik ben nu eerst de plug aan t solderen (kloteklus overigens!) om te kijken via de draadjes welke switch ik nodig heb, maar t gaat niet helemaal naar wens voorlpig ;)

Mitch
15 april 2010, 19:40
Ah, juist. Ik heb toen één van de twee ingangen gebruikt met een 3knops voetschakelaar, als ik het wel heb. Kanaal, boost en boost2. Die andere had geloof ik de Slave/master, de fx loop en de reverb of zo.

Orpheo
15 april 2010, 21:59
Ah, juist. Ik heb toen één van de twee ingangen gebruikt met een 3knops voetschakelaar, als ik het wel heb. Kanaal, boost en boost2. Die andere had geloof ik de Slave/master, de fx loop en de reverb of zo.

jep, zo ongeveer kan 't via de handleiding. precies weet ik 't ook even niet ;) ik ga morgen een tweede 8pin kopen, en het tweede pedaal op dezelfde manier maken.


en oh ja, me blauw betalen aan de switches :D die krengen kosten 6E per stuk. maar dan nog...dan heb ik voor nog geen 40E in totaal, dit pedaal.

Johannes
11 mei 2010, 16:56
maar goed, hoe t gelopen is:

eerst een engl sovereign. daarna de chubster (met bijbetalen) en daarna dus deze stack. al met al heeft deze stack mij dus 1950E gekost, met alle benzine erbij gerekend :D

Ik vind je vraagprijzen (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=morpheus) op gitaarmarkt dan wel wat overdreven... no offence

allochthomas
11 mei 2010, 17:07
2000 voor een mark IV combo:D. stond tijdje geleden een mark IV head te koop voor 2000 op gitaarmarkt, is onlangs gezakt maar de aanvaardbare 1800 euro.

marc_o
11 mei 2010, 19:34
Sorry, ik snap die vraagprijzen eigenlijk ook niet Orph...met de helft mag je al heel blij zijn, en dat is geen grap....

Wat wil je ervoor terugkopen eigenlijk? Toch maar een XTC? :seriousf:

Thiez
11 mei 2010, 21:38
Waarom ga je hem eigenlijk nu alweer verkopen? Het wisselt nogal vaak:P

Mitch
11 mei 2010, 21:54
Tja... het ene moment is het helemaal te gek en wordt het regelrecht de hemel ingeprezen en daarna moet het voor de hoofd(vraag)prijs weer weg. Da's toch niet uniek voor forumleden? :soinnocent:

Ik vind de vraagprijs belachelijk hoog, maar het verbaast me niets. Ik zag in een ander topic ook al voorbij komen dat de Marshall die hij van Lex heeft overgenomen heeeeel misschien weg mag maar dan hooguit voor een bedrag met drie nullen. Ik weet bij benadering nog wel waar hij 'm voor heeft kunnen verkopen en dan is de vergelijking met de Rivera set (kopen voor 1950 en in totaal 2800 vragen) niet zo verwonderlijk.

Johannes
11 mei 2010, 23:09
...1000 euro PER STUK voor de q-cabs... dat is 3800 totaal? :) Als iemand het er voor over heeft prima, petje af dan voor de handel-skills.

Mitch
11 mei 2010, 23:15
:o
Die had ik effe gemist.
Nou ja, je krijgt er wel twee prachtige stukken tapijt bij die in geen enkele huiskamer misstaan. En een prachtig stuk tralies waar je schoonmoeder prima achter past en vier baspoorten per kast die je haar in model kunnen blazen voor als je '80's hair rock liefhebber bent.

AART
11 mei 2010, 23:48
Damn, die prijzen zijn wel, ehm, apart.

Als die Mark IV voor 200-300 minder weggaat heb je al een hele mooie prijs. En das nog de minst overpriced amp van al je ads.

Maarja, vraag wat je wil vragen.

Orpheo
12 mei 2010, 00:29
De soep word nooit zo heet gegeten als dat ze geserveerd word. Die prijzen zijn ervoor om de bullshit boden bij voorbaat af te poeieren. Ik hoef niet perse iets nieuws, ik wil vooral weten hoeveel t me op kan leveren, en als er mafketels zijn die dat neer willen tellen, houd ik ze niet tegen.

Misery Signals
12 mei 2010, 01:08
Ja maar dan, bestaat er nog redelijkheid. Die Mark IV prijs is te stevig, maar daar moet niet zoveel vanaf, pakt een 300-400 Euro. Maar die Rivera stuff?? Kom op, dat is gewoon niet vragen om debiele boden, maar om reacties :)

MS

Orpheo
12 mei 2010, 01:24
Ja maar dan, bestaat er nog redelijkheid. Die Mark IV prijs is te stevig, maar daar moet niet zoveel vanaf, pakt een 300-400 Euro. Maar die Rivera stuff?? Kom op, dat is gewoon niet vragen om debiele boden, maar om reacties :)

MS

wellicht. waarschijnlijk. maar 't zijn wel de prijzen waarvan ik denk, ja, daar mag 't wel voor gaan, die prijsklasse. de cabs voor ongeveer 750, daar mik ik op, en de head voor 1450, 1500. is nog steeds aan de pittige kant, mar het zijn wel de prijzen waarvan ik zeg, ja, daar laat ik ze voor gaan. als er dus ergens een 'echte' liefhebber is, dan zal ie dat er heus voor over hebben.

overigens, die gaten zijn niet voor een grotere bas-respons, maar zijn voor circulatie. Paul Sr. beschreef 't ongeveer zo. de lucht kan meer circuleren (en de kast is ook een HEEL stuk dieper dan bij een normale kast!), en dat geeft een veel opener,dynamischer geluid, in theorie. ben 't daar overigens wel mee eens.

@mitch: ja, daar heb je gelijk in ;) dat tapijt is echt walgelijk, maar hij klinkt wel heel goed, de head en kasten. Ik had zelf wel graag gehad dat 't gewoon tolex was (maar kan later altijd nog). wel briljante post, trouwens. ik ga 'm in m'n sig zetten! :D
dat van die marshall, das een heel ander verhaal. appels met peren vergelijken. ik heb geen add voor die marshall, die marshall gaat ook niet weg. het was meer een prijs noemen, zo belachelijk, dat 't wel duidelijk zou zijn dat ik 'm niet zou willen verkopen ;)

nogmaals, het is niet omdat ik ze PERSE kwijt moet. ik wil weten hoever men gaat voor deze spullen, en hoe meer ik eruit kan persen, hoe beter. ik leer van mijn fouten ;ik ga niet nogmaals amps en gear voor (te) weinig verkopen ;) (hoewel ik van sommige gearverkoop geen spijt heb, totaal niet, kreeg er een prachtige gitaar voor terug).

rijsberman
12 mei 2010, 01:59
Nee man. Paul Sr. zegt WTF?!
http://jgtwo.files.wordpress.com/2009/03/paulsr.jpg

marc_o
12 mei 2010, 11:56
wellicht. waarschijnlijk. maar 't zijn wel de prijzen waarvan ik denk, ja, daar mag 't wel voor gaan, die prijsklasse. de cabs voor ongeveer 750, daar mik ik op, en de head voor 1450, 1500. is nog steeds aan de pittige kant, mar het zijn wel de prijzen waarvan ik zeg, ja, daar laat ik ze voor gaan. als er dus ergens een 'echte' liefhebber is, dan zal ie dat er heus voor over hebben.

overigens, die gaten zijn niet voor een grotere bas-respons, maar zijn voor circulatie. Paul Sr. beschreef 't ongeveer zo. de lucht kan meer circuleren (en de kast is ook een HEEL stuk dieper dan bij een normale kast!), en dat geeft een veel opener,dynamischer geluid, in theorie. ben 't daar overigens wel mee eens.

@mitch: ja, daar heb je gelijk in ;) dat tapijt is echt walgelijk, maar hij klinkt wel heel goed, de head en kasten. Ik had zelf wel graag gehad dat 't gewoon tolex was (maar kan later altijd nog). wel briljante post, trouwens. ik ga 'm in m'n sig zetten! :D
dat van die marshall, das een heel ander verhaal. appels met peren vergelijken. ik heb geen add voor die marshall, die marshall gaat ook niet weg. het was meer een prijs noemen, zo belachelijk, dat 't wel duidelijk zou zijn dat ik 'm niet zou willen verkopen ;)

nogmaals, het is niet omdat ik ze PERSE kwijt moet. ik wil weten hoever men gaat voor deze spullen, en hoe meer ik eruit kan persen, hoe beter. ik leer van mijn fouten ;ik ga niet nogmaals amps en gear voor (te) weinig verkopen ;) (hoewel ik van sommige gearverkoop geen spijt heb, totaal niet, kreeg er een prachtige gitaar voor terug).



Ik weet wat ik voor mijn Fandago en Knucklehead reverb heb gekregen (let wel, het is nog altijd crisistijd)
Aangezien dit wordt gelezen door ook juist de doelgroep zal ik hier niet bedragen gaan strooien, maar bij interesse in de prijzen die ik voor mijn spullen kreeg kun je me uiteraard altijd PM-en.

Mitch
12 mei 2010, 12:07
@mitch: ja, daar heb je gelijk in ;) dat tapijt is echt walgelijk, maar hij klinkt wel heel goed, de head en kasten. Ik had zelf wel graag gehad dat 't gewoon tolex was (maar kan later altijd nog). wel briljante post, trouwens. ik ga 'm in m'n sig zetten! :D
dat van die marshall, das een heel ander verhaal. appels met peren vergelijken. ik heb geen add voor die marshall, die marshall gaat ook niet weg. het was meer een prijs noemen, zo belachelijk, dat 't wel duidelijk zou zijn dat ik 'm niet zou willen verkopen ;)

Ik was in een creatieve bui gisteren :D
Als je het zei als "ik ga die Marshall niet weg doen" begrijp ik het. Moet je ook niet doen hoor, amtige Marshalls zijn er genoeg en als je een fijne hebt... houd 'm vast!
Over de Rivera verkoop: ik ben wel bang dat de markt ervoor erg klein is. Sowieso is het niet een merk wat je heel makkelijk verkoopt en als je mensen hebt die wel open staan voor het merk dan zal een deel zich toch misschien laten tegenhouden voor de wat gedateerde looks. Maar hé, je weet 't maar nooit. Succes ermee!

Orpheo
12 mei 2010, 12:27
verkoop is alleen als 't lucratief is, het is niet perse nodig. tuurlijk had ik graag er de hoofdprijs voor gevangen (nieuwe warmoths, here I come ;)) mar ik ga ze niet verkopen voor minder. immers, ze HOEVEN niet weg, en ik ben qua tone wel klaar met zoeken. alles wat er nu nog bij komt, is er alleen omdat t mooi is, of omdat ik 't graag wil voor 't hout. voor de tone-search, is 't niet perse nodig.

@mitch: zeker, een marshall die klinkt als een marshall (klinkt paradoxaal, I know, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel?) is uniek, dat doe je niet zomaar weg.idem dito met eigenlijk alle amps. Mijn mark4 klinkt zo uniek maar zo typisch mk4, wegdoen is een doodzonde. ik weet niet precies wat 't is, maar mijn mkIV komt veel meer in de buurt van de mk5 qua tone dan de vorige mk4's die ik gehad of getest heb. Mijn SE is ook zo'n maf ding...klonk tof voor ie wegging in reparatie bij Engl, en klinkt KILLER nu ie terug is. de hele amp lijkt wel een nieuw binnenkantje gekregen te hebben. tonestack werkt anders (lijkt wel actief... en in de manual staat dat 't passief hoort te zijn... de tonepots boosten en cutten echt de tone, ipv 'shapen'), de balans tussen presence, gain, channelvolume en mastervolume voor tone, gain en volume werkt ook anders.

Orpheo
8 juli 2010, 14:59
we zijn nu 2 maanden later, en ik heb de rivera (en de mesa!) nog steeds. Ik heb de rivera nu op de mesa gezet, als micro-stackje, en de speaker (black shadow) van de mesa gebruik ik nu voor de rivera.


en eindelijk, het klinkt TE GEK. de potentie zat er altijd al in, maar nu helemaal. Die m100, das gewoon een blues(rock) beest tot en met joh. waarom die metal-look ingebouwd zit mag de lieve heer weten, maar dit ding is echt een ding voor bluesrock. alles ademt blues uit. dat eerste kanaal is overigens ook superlekker als licht crunchkanaal. tis wat romiger en warmer dan het tweede. Wilde het effe laten weten ;)

marc_o
8 juli 2010, 15:33
we zijn nu 2 maanden later, en ik heb de rivera (en de mesa!) nog steeds. Ik heb de rivera nu op de mesa gezet, als micro-stackje, en de speaker (black shadow) van de mesa gebruik ik nu voor de rivera.


en eindelijk, het klinkt TE GEK. de potentie zat er altijd al in, maar nu helemaal. Die m100, das gewoon een blues(rock) beest tot en met joh. waarom die metal-look ingebouwd zit mag de lieve heer weten, maar dit ding is echt een ding voor bluesrock. alles ademt blues uit. dat eerste kanaal is overigens ook superlekker als licht crunchkanaal. tis wat romiger en warmer dan het tweede. Wilde het effe laten weten ;)

Tof hoor.
Is op jouw versterker het 1e kanaal het drivekanaal of het cleane kanaal?

Orpheo
8 juli 2010, 15:41
Tof hoor.
Is op jouw versterker het 1e kanaal het drivekanaal of het cleane kanaal?

ik bedoelde net met eerste kanaal clean en tweede drive, maar eigenlijk staat er als eerste 'drive' en als tweede 'clean'. waarom weet ik niet :P

marc_o
8 juli 2010, 17:18
ik bedoelde net met eerste kanaal clean en tweede drive, maar eigenlijk staat er als eerste 'drive' en als tweede 'clean'. waarom weet ik niet :P


Dat is bij bijna alle Rivera zo ingericht, wellicht heeft het met de layout van binnen te maken, maar dat is niet belangrijk.

Orpheo
8 juli 2010, 23:39
Dat is bij bijna alle Rivera zo ingericht, wellicht heeft het met de layout van binnen te maken, maar dat is niet belangrijk.

nee, klopt. maar het naampje veranderen zodat 't wat logischer is, kan geen kwaad. al is intern het tweede (drive)kanaal eigenlijk de eerste, noem 't dan wel channel 2, omdat alle andere merken t zo noemen. maar aan de andere kant, tis wel lekker eigenwijs :P

ps: m'n nieuwe axe op de rivera is echt superb!