PDA

View Full Version : Eerste gitaar.



Rein2010
14 april 2010, 15:37
Ik ben bezig om een gitaar te kopen zo rond de 400/500 euro.Nou dacht ik eerst een epiphone standard te kopen, omdat ze zeggen dat die redelijk in de buurt van een echte gibson komt.Ik hou zelf van een RAUW geluid en heb op marktplaats een gibson sg special faded gevonden en een Vlying V Faded.Mijn vraag is dan ook wat nou echt een goede gitaar is.Wat ook het probleem is dat deze gitaaraanbieders nogal ver weg zitten dus kan ik deze gitaren ook niet echt uitproberen, wat me ook niet echt verstandig lijkt, toch?Ik kan wel het geld overmaken en de gitaar laten opsturen , maar ja wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen op dat internet.Graag wat informatie.

Groeten Rein

Soesje
14 april 2010, 15:47
Voor het uitproberen zou ik gewoon naar de winkel gaan, weet je gelijk of het lekker in je handen ligt. Ik heb zelf ook een Epiphone Les Paul Standard en ben er zeer tevreden over, maar goed dat verschilt per persoon.

En over het vooruit betalen en laten opsturen.. daar ben ik niet zo'n voorstander van.. maar goed daar zijn tuurlijk verschillende meningen over.

rufus
14 april 2010, 16:05
Kopen zonder te testen en te zien ben ik geen voorstander van.
Ik heb een faded sg gehad en dat was een fijne gitaar.
Neem iemand mee die er iets van kent als je iets koopt.

kipje24
14 april 2010, 17:35
Je zou ook een Vintage V100 (icon) kunnen kopen. Naar mijn idee ook erg fijne gitaren, die jou sound ook wel hebben.

Morio66
14 april 2010, 21:16
Epi LP standard (die van mij komt uit Korea) is een hele fijne gitaar.
Het is al gezegd, je moet eigenlijk de gitaar ff voelen.
Heb nu zelf een gitaar besteld in de UK (lage pond en goede maar ook goedkope zaak) zonder eerst "te voelen".
Risico is er dan uiteraard wel, ik denk dat elke gitaar, hoe ook vervaardigd, anders kan zijn, zeker ook de afwerking...
In mijn geval ken ik de zaak goed en heb ik daar lokaal een beroepsgitarist die weet wat ik belangrijk vind.. Weet niet of ik het anders had gedaan.

Aan de andere kant was het in mijn geval een Squier Tele Classic Vibe, en die kost daar maar iets van EURO 270 incl. verzendkosten.. Uiteraard wel eenzelfde gitaar eerst in mijn handen gehad..