PDA

View Full Version : gibson es 175 picking technique



jan_bervoets
13 april 2010, 22:12
hoi , ik heb in een gitaarwinkel een gibson es 175 kunnen testen.super gitaar met een geweldige sound ! maar de snaren van die gitaar liggen 2 cm hoger aan mijn rechterhand dan bij een stratocaster wat mijn picking techniek helemaal beinvloedde en ik helemaal geen snelheid meer had !

iemand dit probleem nog gehad ? en gaat het weg als je de gitaar gewoon bent ?

mvg ,

jan

vulvasonic
13 april 2010, 22:17
Dat verschil in hoogte is het gevolg van de verschillen in constructie tussen een strat en een ES175.

Ik ben ervan overtuigt dat je je techniek in no-time kan aanpassen. Stelt geen fluit voor. Kwestie van gewenning. :)

nickofzo
13 april 2010, 22:40
idem, ik was van lage naar hoge brug gegaan.. en ga nooit meer terug

chantilly
13 april 2010, 22:42
idem, ik was van lage naar hoge brug gegaan.. en ga nooit meer terug

naar die oude brug :seriousf:

nickofzo
13 april 2010, 22:50
naar die oude brug :seriousf:

haha je snapt wel;)

van strat naar sg/les paul

Luca P
13 april 2010, 23:17
Ik zou eerder een probleem met de prijs van die ES175 hebben...
:cheerup:

jan_bervoets
14 april 2010, 17:07
Ik zou eerder een probleem met de prijs van die ES175 hebben...
:cheerup:

ja inderdaad die was over de 3000 euro , en toen ik hem aan het testen was in de soundbooth kwam een man naar me luisteren en toen na een half uur/drie kwartier was ik klaar met spelen en vroeg ik " wil jij hem een testen ?" en die man zei toen nee...5minuten later was hij ze aan het kopen aan de kassa ! zonder ze aan te raken ! over de 3000 euro.
toch wel straf vond ik want de man zei dat hij zelf gitaar kon spelen

mvg ,

jan

vulvasonic
14 april 2010, 17:16
ja inderdaad die was over de 3000 euro , en toen ik hem aan het testen was in de soundbooth kwam een man naar me luisteren en toen na een half uur/drie kwartier was ik klaar met spelen en vroeg ik " wil jij hem een testen ?" en die man zei toen nee...5minuten later was hij ze aan het kopen aan de kassa ! zonder ze aan te raken ! over de 3000 euro.
toch wel straf vond ik want de man zei dat hij zelf gitaar kon spelen

mvg ,

jan

De ES 175 is natuurlijk wel een bloedmooie gitaar. Voor mij persoonlijk een absolute droomgitaar, dus als ik het geld had zou ik er geen moment over twijfelen. :crazyhappy:

Tupelo
14 april 2010, 17:55
Oh heerlijk, ik heb die actie juist nodig om mijn techniek te kunnen gebruiken.
Ik heb mezelf aangeleerd te plukken, met mijn vingertoppen.
Ik sla dus niet aan, maar gebruik vier vingers die ik min of meer hammer on pull-off, eigenlijk vooral pull off, en dan heel zachtjes.
Denk dat dit komt omdat ik zolang op kamers gewoond heb, vaak nachts wakker was en niemand lastig wou vallen met te luid spel.
Anyhoe; hoge actie en 2 cm tussen de body en de snaren. :ok:

Afgelopen maandag met een drummer de oefenruimte in geweest.
In verband met feedback toch maar mijn telecaster meegenomen, en daarop is dat toch anders.
Het werkt wel, maar 't voelt niet ideaal, op mijn Höfner doet het dat wel.