PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom



Kuhrtje
13 april 2010, 20:10
Hee jongens!

Ik ben hier nieuw op het forum en heb me uiteraard al voorgesteld.

Nu heb ik daar een vraag op tafel gegooid die ik eigenlijk beter hier kan stellen.

Hier komt hij dan:

Momenteel speel ik op een Epiphone Les Paul Special II van 130 euro.. Een versterker van 15W.. een Roland Cube X15 samen met een Digitech Rp50 effecten pedaal..
NU ben ik niet meer tevreden over mijn Les Paul Special II. Zelfs met nieuwe Gotoh tuners erop blijft hij ontstemmen, niet pas na 5 liedjes, nee na 1 liedje moet ik de G of de A snaar aan aandraaien... Vet vervelend dus.

Nu was ik van plan om een Epiphone Les Paul Custom ( Zwart met goude hardware ) te gaan kopen..

Voor de duidelijkheid. Ik gebruik mijn gitaar voor Metallica nummers... Daarnaast zal ik in de loop der tijden natuurlijk nog wat anders gaan spelen zoals Blues ofzo.. maar nu speel ik bijna alleen wat solos van Guns n Roses en Rythm van Metallica van James Hetfield.

Graag jullie bevindingen van deze gitaar, op en aanmerkingen, suggesties voor iets anders... blabla.. Owja, Les Paul is wel mijn favoriete model (A):lp:

Daarnaast, blijft mijn Roland Cube X15 wel goedgenoeg? Het effectenpedaaltje helpt wel mee moet ik zeggen qua geluid!

Mesjoggah
13 april 2010, 20:16
Als het enige minpunt op dit moment het ontstemmen van je G en A is zou ik daar eerst naar kijken, probeer eens wat grafietpoeder (van een potlood) in de sleufjes van je topkam te doen, meestal is je stemprobleem dan al verholpen.

Kuhrtje
13 april 2010, 20:25
Naja dat is natuurlijk niet het enige minpunt...

Owja, dat grafiet dat werkte niet.. Feedback in Eindhoven zei dat het waarschijnlijk iets met de brug te maken had en anders met de neck of de fretbord...
Na het afstellen is de Actie heel hoog. Tenminste de snaren liggen redelijkhoog anders heb ik heel erg last van Fretbuzz. Kwaliteit van de gitaar is ook niet geweldig en een geluid klinkt erg ruizig en niet clean. Ik weet niet, het geluid valt tegen...

Owja, het was de G en de B snaar, niet de A... damn...

Morio66
13 april 2010, 20:54
Heb zelf een Epi LP standard (Korea), al heel wat jaren ..
Ontstemd niet snel en goede actie.
Je moet zo'n gitaar natuurlijk zelf even goed uitproberen.
In ieder geval, ben er zeer tevreden over...

Schuey
13 april 2010, 20:56
Heb de mijne sinds een krap half jaartje, speelt heerlijk en kost niet veel. Laatste tijd staan er een hele sloot op marktplaats zelfs voor de rond de €350,-.

Wel even op spelen though! Ik heb gelukkig een lekker spelende chinees, maar met die kwaliteits controle daar zou het me niks verbazen als de helft kut speelt. (als ze al geen pickguard gaatje goed kunnen boren) Als je geld heb, kun je ook naar een Gibson Les Paul worn brown studio kijken, die speelde net iets lekkerder dan mijn custom, en als het je ding is, mojo he :) Dusja je moet weten waar je waarde aan hecht, een goed spelende gitaar vind je in deze prijsklasse wel. Voordeel is dat je snel iets hebt wat je heerlijk vind spelen, en het kan alleen maar beter (en duurder..).

Kuhrtje
13 april 2010, 21:14
naja ik heb dus ook een LP Custom 2e hands op het oog. Ik had het serienummer gekregen en gekeken op de Epiphone site, deze komt uit China uit Quadao ofzoiets.. die Epiphone fabriek...

Ik ga zondag naar berlijn en moet daarna even kijken hoeveel geld ik nog heb... Zodra ik nog genoeg heb kan ik hem kopen. Natuurlijk even opspelen..


Waar moet ik dan allemaal opletten als ik er naar toe zou gaan?

rozh
13 april 2010, 22:04
als ik jou was zou ik een grafieten topkam kopen van graphtec kost maar 6 euro ofzo en dan ontstemd ie veeel minder!!

geert1976
13 april 2010, 22:08
Naja dat is natuurlijk niet het enige minpunt...

Owja, dat grafiet dat werkte niet.. Feedback in Eindhoven zei dat het waarschijnlijk iets met de brug te maken had en anders met de neck of de fretbord...
Na het afstellen is de Actie heel hoog. Tenminste de snaren liggen redelijkhoog anders heb ik heel erg last van Fretbuzz. Kwaliteit van de gitaar is ook niet geweldig en een geluid klinkt erg ruizig en niet clean. Ik weet niet, het geluid valt tegen...

Owja, het was de G en de B snaar, niet de A... damn...

puur gelul, vervang de topkam maar eens, die zijn bij de standaard Epi's niet best (is een soort van hard plastic en slijten als de ziekte)

Als de actie veel te hoog is, moet je de gitaar af laten stellen, en doe dat bij iemand die er verstand van heeft en niet bij prutsers van Feedback, dat zijn dozenschuivers.

Kuhrtje
13 april 2010, 22:21
Okeee ja dat zou ik welleens kunnen proberen..

Naja er werkt 1 jongen bij Feedback die er wel echt verstand van heeft. Die doet ook buiten Feedback om gitaren repareren en afstellen. Ben ook al naar een andere winkel geweest en zei dat hij niet lager kon i.v.m. fretbuzz.

Maar goed. Jullie zeggen dus: Lekker op de Special II blijven spelen en geen Les Paul Custom kopen?

Stel ik wil dit toch doen:
Het betreft btw deze: http://link.marktplaats.nl/336097430

Waar moet ik dan op gaan letten?

Dommedik
13 april 2010, 22:26
Ziet er naar mijn mening wel goed uit. Maar waar je op moet letten.... of hij je bevalt! Of je de sound beter vind dan je huidige epiphone. Of hij goed afgewerkt is en of alles natuurlijk goed werkt!

bass blom
13 april 2010, 22:28
Okeee ja dat zou ik welleens kunnen proberen..

Naja er werkt 1 jongen bij Feedback die er wel echt verstand van heeft. Die doet ook buiten Feedback om gitaren repareren en afstellen. Ben ook al naar een andere winkel geweest en zei dat hij niet lager kon i.v.m. fretbuzz.

Maar goed. Jullie zeggen dus: Lekker op de Special II blijven spelen en geen Les Paul Custom kopen?

Stel ik wil dit toch doen:
Het betreft btw deze: http://link.marktplaats.nl/336097430

Waar moet ik dan op gaan letten?

mooi verhaal van die jongen.
ga erheen en je voelt het als de gitaar goed is.

edit: alhoewel.. menig optreden? ziet er als nieuw uit..

geert1976
13 april 2010, 22:33
Okeee ja dat zou ik welleens kunnen proberen..

Naja er werkt 1 jongen bij Feedback die er wel echt verstand van heeft. Die doet ook buiten Feedback om gitaren repareren en afstellen. Ben ook al naar een andere winkel geweest en zei dat hij niet lager kon i.v.m. fretbuzz.

Maar goed. Jullie zeggen dus: Lekker op de Special II blijven spelen en geen Les Paul Custom kopen?

Stel ik wil dit toch doen:
Het betreft btw deze: http://link.marktplaats.nl/336097430

Waar moet ik dan op gaan letten?

Als die gozer er verstand van had bij feedback, dan had die gelijk naar de topkam moeten kijken.

indien de actie niet laag kan vanwege buzz, dan staat de hals waarschijnlijk te hol of te bol en dat hadden ze bij feedback ook moeten weten.

Waar heb je de buzz, tussen de eerste en 7e fret of daarboven.

Voor wat betreft de Epi Custom, mja hij zal beter zijn dan je special en het is geen nepper en hij ziet er zo op het ookg netjes uit.

Als je gaat kijken, checken of de pots en de toggle switch niet kraken en of de frets ok zijn en of die geen cracks heeft gehad.

nickofzo
13 april 2010, 22:53
, dat zijn dozenschuivers.

lig het aan mij of is Dozenschuivers Geert zijn woord van 2010 :O

Kuhrtje
13 april 2010, 22:59
hahah tja...

Ze hebben al aan gekeken of hij te bol of te hol stond.
Die jongen heeft er wel verstand van hoor haha... Misschien bij de feedback bij jou niet.. Die afstelling staat wel goed.. De fretbuzz is bij sommige fretz.. niet bij allemaal.. Ligt waarschijnlijk dus aan die inleg stukken..

Ik heb de jongen net ff gebeld om te vragen wat hij allemaal had gechecked.
Hij zei dat hij had gekeken naar de holling of bolling van de hals.. Topkam heeft hij bekeken en uitgeveilt en Potloodspul tussen gedaan..
Hij heeft de brug afgestelt en gekeken naar die fretbuzz.. Maar daar kon hij niet veel aan doen.. Elke gitaar heeft het wel zei die maar omdat deze toch wel goedkoop is meer dan enig ander uiteraard.

Ik mag toch wel verwachten dat een gitaar van 600 euro wel beter is dan eentje van 130 ;)

Het geluid zal denk ik ook wat beter zijn.. De Custom die ik bespeelde bij feedback gaf duidelijk een cleaner en beter geluid ( naar mijn mening dan )

snaarplukker
13 april 2010, 23:02
Het geluid zal denk ik ook wat beter zijn.. De Custom die ik bespeelde bij feedback gaf duidelijk een cleaner en beter geluid ( naar mijn mening dan )
Misschien een betere amp dan die jij hebt.;)

Kuhrtje
13 april 2010, 23:05
Zelfde amp haha..

Waarom zijn jullie zo pessimistisch als ik vragen mag :P?

Lijkt er wel op dat jullie dit het geld niet waard vinden..
Mijn Special II was meer een gitaar om te kijken of ik gitaarspelen onder de knie zou krijgen en het leuk zou vinden. Nu na menig Metallica nummer onder de knie te hebben met wat solo's vind ik dat het tijd is voor een beter gitaar..

Jullie zouden de gitaar dus niet kopen?

Ja menig optreden.. hij ziet er op de foto's echt nog heel goed uit.. Ik zal tegen die tijd mocht ik nog geld overhebben en daar naar toe gaan kijken of hij lekker speelt en of er niks kraakt etc.

Schuey
13 april 2010, 23:35
Veel mensen hier hebben gewoon een wat hoger budget dan het gemiddelde studentje. Ik ben ook van mening, als het kan, spaar net wat langer door en kijk of je een Gibson les paul kan krijgen. Okay als je PERSE een custom wil, dan wordt het erg duur. Maar als het model je niet zoveel uitmaakt, moet je rond de 750 euro wel een hele nette studio kunnen vinden denk ik. Aan de andere kant, voor het geld, als ik ie lekker speelt, heb je er een superfijne gitaar (vind ik) bij, voor weinig geld. Kan je toch lekker je geld in je zak houden voor iets anders. Het is gewoon weer net waar jij persoonlijk het meest waarde aan hecht, en dat verscheelt van persoon tot persoon.

waarom vind ik nu net een van de duurste modellen mooi... argh! :P

Kuhrtje
13 april 2010, 23:44
Naja ik ben inderdaad een student en mijn Special II heeft nu mij een jaar goede dienst bewezen maar wil nu eigenlijk wel een gitaar hebben waarmee ik ook beter in een band kan.. mocht ik daar ooit tijd voor krijgen.
Ik heb inderdaad niet zo heel veel te besteden en vind daarom ook 500 euro voor een gitaar gewoon veel.. vooral als student zijnde... Daarnaast rij ik ook nog een auto die ik moet betalen elke maand ;)

Nu krijg ik deze kans waarschijnlijk om deze prima uitziende Les Paul Custom te kopen voor 350 euro.. wat ik opzich niet erg veel vind incl koffer...

Denken jullie dat ik hier een goede deal maak met 350 euro?

Natuurlijk als ik straks na mijn studie een baan heb en ik ook beter gitaar zal kunnen spelen is het altijd nog leuk om te sparen voor een Gibson, maar dat zit er nu even niet in en de vakantie komt er ook nog eens aan ;)

Daarom vraag ik me ook af waarom jullie zo pessimistisch zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie gaan uitleggen dat die Les Paul net zo klinkt als mijn Special II... Zelfs op mijn Cube 15 hoor ik wel verschil... Natuurlijk zal ik ooit een andere versterker moeten kopen maar dat is allemaal een kwestie van tijd..

rozh
13 april 2010, 23:47
Naja ik ben inderdaad een student en mijn Special II heeft nu mij een jaar goede dienst bewezen maar wil nu eigenlijk wel een gitaar hebben waarmee ik ook beter in een band kan.. mocht ik daar ooit tijd voor krijgen.
Ik heb inderdaad niet zo heel veel te besteden en vind daarom ook 500 euro voor een gitaar gewoon veel.. vooral als student zijnde... Daarnaast rij ik ook nog een auto die ik moet betalen elke maand ;)

Nu krijg ik deze kans waarschijnlijk om deze prima uitziende Les Paul Custom te kopen voor 350 euro.. wat ik opzich niet erg veel vind incl koffer...

Denken jullie dat ik hier een goede deal maak met 350 euro?

Natuurlijk als ik straks na mijn studie een baan heb en ik ook beter gitaar zal kunnen spelen is het altijd nog leuk om te sparen voor een Gibson, maar dat zit er nu even niet in en de vakantie komt er ook nog eens aan ;)

Daarom vraag ik me ook af waarom jullie zo pessimistisch zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jullie gaan uitleggen dat die Les Paul net zo klinkt als mijn Special II... Zelfs op mijn Cube 15 hoor ik wel verschil... Natuurlijk zal ik ooit een andere versterker moeten kopen maar dat is allemaal een kwestie van tijd..
in mijn ogen kan je t beste gewoon de topkam vervangen omdat dat echt heel veel uit maakt... en dan gewoon doorsparen voor een mooie gibson;)

Kuhrtje
14 april 2010, 02:01
Wat vinden andere mensen ervan...
Doorsparen voor een Gibson zit er niet in... dat is echt pas iets voor later.. dus ga dat niet roepen hahaha

macwilliams
14 april 2010, 06:20
Mijn persoonlijke mening.

Aan de stand van de pots te zien lijkt dit op een Chinees exemplaar.
Waarschijnlijk een van de eerste "eerlijke" muso's. Ik zou met mijn ervaring deze lekker laten voor wat het was en op zoek gaan naar een oudere standard. Bij voorkeur een Koreaan. Er zijn genoeg topics over epiphones, lees er even een paar door dan weet je gelijk waar je op moet letten betreffende echt en nep.

Hiro
14 april 2010, 08:15
voor 350 euro is dat helemaal niet duur, ik zou m gewoon uitproberen en als hij je bevalt gewoon kopen.
Inderdaad later sparen voor een Gibson als je dat dan nog steeds wilt.
Mensen roepen hier altijd heel snel dat je meot doorsparen voor een Gibson, daar moet je dus niet al te veel op letten ;)
Er zit wel een kern van waarheid in maar als student zijnde moet je ook met andere factoren rekening houden.
Dus probeer die custom uit en het liefst zoveel mogelijk zodat je een goed oordeel kan vellen.

EDIT: En als je kijkt staat de gitraar zelf ook scheef dus is het volgens mij meer hoek van de gitaar en de camera wat de pots scheef laat staan.
Ik zou zeggen verdiep je even in counterfeits en ga kijken of het zo is

Rembull1980
14 april 2010, 08:54
Heb je al eens de Epiphone Prophecy in je handen gehad? Zou daar ook even naar kijken. Aangezien jij Metallcia speelt.

Schuey
14 april 2010, 09:27
Het is niet echt pessimisme denk ik, veel mensen zijn gewoon terecht de 'hoop' in Epiphone kwijtgeraakt. Ze laten alles maar maken door de goedkoopste bieder lijkt het wel.

En tuurlijk, als je niet meer geld te besteden hebt, en je vind er 1 die goed speelt, en je vind hem fijn? Gewoon kopen dat ding, dat heb ik ook gedaan en geen spijt van! (alleen bitter nasmaakje vanwege 'chinese' afwerking)

Verder is macwilliams' advies ook een goeie, als je even wat geduld hebt (had ik niet) dan zou er zo maar eens een fijne oudere Epiphone op kunnen staan, die beter speelt dan de huidige Chinezen.

Eiter way, je zal er veel plezier van hebben daar ben ik van overtuigd :)

@
Hiro, die custom komt uit dezelfde fabriek als de mijne, daar staan er de laatste tijd veel van op marktplaats en liggen ook in de winkels zo.

edit:
En idd laat de topkam gelijk nakijken of vervangen. Vind er standaard niks mis mee als ik eerlijk ben, doet wat ie moet doen, alleen bij de g snaar moet ik hem wat uitvijlen, beetje te krap.

Mr. Dynamite
14 april 2010, 09:48
Gewoon testen die hap en als hij je bevalt neem je hem mee! :)
Misschien later wat upgraden en dan heb je een heerlijk gitaartje man.
Wel heb ik zelf ondervonden dat Epiphone heel exemplarisch is, de 1 speelt stukken beter als de andere. Je moet het dus een beetje treffen ;)

RullyRulez
14 april 2010, 11:02
Ik zou gaan voor Tokai Love Rock (ook v.a. ca 400 Euri). Veel meer gitaar voor het zelfde geld als bijvoorbeeld Epiphone of Vintage. Ook volgens de 'kenners'. Maar goed is ook maar een mening....

Ik heb zelf sinds november ook een Tokai Love Rock en ben er happy mee :)

kalmah
14 april 2010, 14:00
Oudere Epiphone Customs zijn echt wel goede gitaren. De nieuwere heb ik geen ervaring mee.
Doorsparen voor een Gibson? Och, als je er een 2de hands koopt, brengt hij over een paar jaar hetzelfde geld ook wel weer op (als je 'm niet laat vallen :D), maar die Epiphone klinkt echt heel behoorlijk!
Kijk op marktplaats eens naar een oudere Epi custom. Prima dingen, kun je ook gerust mee optreden mocht je dat ooit nog willen.

Nils47
14 april 2010, 14:28
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het verschil tussen 2000 en 400 euro toch aardig groot :P

Midwolda
14 april 2010, 14:34
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het verschil tussen 2000 en 400 euro toch aardig groot :P

Een goede Gibson LP Studio kost je ergens tussen de 5 en 7 honderd gulden.
Zou ik eerder doen dan een Epi LP Custom van 3 of 4 honderd.
Maar ja, wie ben ik? :???:

macwilliams
14 april 2010, 14:51
Een goede Gibson LP Studio kost je ergens tussen de 5 en 7 honderd gulden.
Zou ik eerder doen dan een Epi LP Custom van 3 of 4 honderd.
Maar ja, wie ben ik? :???:

Gulden :seriousf: ouwe zak!!

Midwolda
14 april 2010, 14:55
Gulden :seriousf: ouwe zak!!
YAIKS! :crazyhappy: Val ik effe door de mand hèèèèè !!!! :sssh:

rufus
14 april 2010, 14:58
Ach man doe gewoon waar je zin in hebt, als je hem tweedehands koopt en je word niet ongelooflijk in de zak gezet kan je hem gerust terug voor 350 verkopen als je hem beu bent.

Besef wel dat een andere gitaar geen garantie is voor een gitaar zonder mankementen, de verkoper zal er ook niet bij zetten als er kleine haperingen aan zijn.
Hij kan even goed ook zo erg ontstemmen ofzo, opletten dus en goed testen.

Ik persoonlijk zou dan liever 250 uitgeven aan les paul standard en de rest van je geld gebruiken om de gitaar goed te laten afstellen want dit zal je speelplezier toch enorm vergroten, evt iets te ugraden later als er iets je niet bevalt(de elementen ofzo).

Terminus
14 april 2010, 16:01
Een goede Gibson LP Studio kost je ergens tussen de 5 en 7 honderd gulden.
Zou ik eerder doen dan een Epi LP Custom van 3 of 4 honderd.
Maar ja, wie ben ik? :???:

Uitgaand van gulden = euro (leve inflatie) wil ik weten waar jij een echte LP Custom voor 700 koopt. (zelfs 1000 ofzo is weinig)

Midwolda
14 april 2010, 16:05
Uitgaand van gulden = euro (leve inflatie) wil ik weten waar jij een echte LP Custom voor 700 koopt. (zelfs 1000 ofzo is weinig)

Lees eens goed... :makeup:

Portel
14 april 2010, 16:51
NU ben ik niet meer tevreden over mijn Les Paul Special II. Zelfs met nieuwe Gotoh tuners erop blijft hij ontstemmen, niet pas na 5 liedjes, nee na 1 liedje moet ik de G of de B snaar aan aandraaien... Vet vervelend dus.

(Beter) leren benden

lodi
14 april 2010, 17:58
(Beter) leren benden

idd.+1 en 3 à 400 akkoorden leren samenstellen en in de vingers krijgen,wat toonladders leren combineren en je zal monden doen openvallen zelfs met n' "kutgitaar" en n' budgetversterker.

minoin
14 april 2010, 19:38
Wat is dit nou weer voor onzin, ga weg met je akkoorden en benden.

Als je niet veel geld uit te geven hebt, is het gewoon heel belangrijk dat je op de gitaren speelt en goed luisteren hoe hij klinkt.
Luister naar Mac en Geert; gewoon kopen als je er tevreden over bent en laat je gitaar nakijken door een pro.

Je kan wel denken dat die jongen er veel van weet, maar De Gier of Koopman zou je probleem in een uurtje opgelost hebben zo te horen. Het is natuurlijk maar bij wie je aanklopt :)

Portel
14 april 2010, 20:05
Wat is dit nou weer voor onzin, ga weg met je akkoorden en benden.

Als je niet veel geld uit te geven hebt, is het gewoon heel belangrijk dat je op de gitaren speelt en goed luisteren hoe hij klinkt.
Luister naar Mac en Geert; gewoon kopen als je er tevreden over bent en laat je gitaar nakijken door een pro.

Je kan wel denken dat die jongen er veel van weet, maar De Gier of Koopman zou je probleem in een uurtje opgelost hebben zo te horen. Het is natuurlijk maar bij wie je aanklopt :)

Zijn G en B-snaar ontstemmen steeds.
Dit zijn toevallig de twee snaren waar je het vaakst op bendt.

Dat van de akkoorden snap ik niet, en dat heeft er volgens mij ook helemaal niets mee te maken.
Maar dat zijn G en B snaar steeds ontstemmen komt volgens mij door zijn bends.

Of hij bendt verkeerd (te ver?) of de snaren zijn nog relatief nieuw en de rek moet eruit.

macwilliams
14 april 2010, 20:59
Nou wil ik helemaal niet uitsluiten dat het bij de special aan het benden ligt.
Dat is ook niet waarop ik ben ingegaan, ik ging in op de aanschaf van de eventuele nieuwe gitaar.

Maar bij de special kan het van alles zijn, misschien in het opzetten van de snaren?

rozh
14 april 2010, 22:52
ik zou toch echt eerst een nieuwe topkam kopen en dan kijken hoe t is ipv gelijk een gitaar vn 350 euro..

Kuhrtje
15 april 2010, 20:34
Naja ik moet eerlijk zeggen. Sinds ik er bij Feedback op heb gespeeld ben ik er gewoon helemaal weg van :P
Ik ga morgen na mijn tentamen weer even naar feedback met mijn gitaar om het verschil tussen de 2 te beluisteren.

De snaren liggen er gewoon goed op naar mijn idee. Heb ook al paar keer snaren vervangen en heb het 2x zelf gedaan en 2x bij Feedback..

Wat vinden jullie eigenlijk van de Vintage V100 gitaren? Die Les Paul zeg maar...

snaarplukker
15 april 2010, 22:33
Ik denk dat je wel een goed hoorbaar verschil merkt. Het verschil zit al in de houtsoort en uitvoering. Mahony met mahony gelijmde hals vs basswood met mahony geschroefde hals. En dan nog het verschil in de elementen niet te vergeten.

De Vintage V100 is te vergelijken met de duurdere Epi LP modellen.

Kuhrtje
15 april 2010, 22:48
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/vintage/v-100-bb

Deze is nieuw 350 euro.. Denk je dat die te vergelijken is met die van 350 euro op marktplaats. Dat is een Epiphone Custom... Zou er verschil in zitten?

TopRob
15 april 2010, 23:20
Mijn eerste gitaar was een Epiphone Les Paul Special II en heb nu o.a. een Epiphone Les Paul Custom (een Koreaan uit 2001); een ervaringsdeskundige dus, zou je kunnen zeggen....
De Special II heb ik niet meer, maar vond het een bijzonder fijn gitaartje: lekker licht van gewicht, goed bespeelbaar en een pittige sound.

Met een LP Custom ga je wel een flinke stap omhoog. De Custom is een stuk zwaarder dan de Special II en heeft door o.a. de dikkere body en de gelijmde hals, veel meer sustain en een voller, krachtiger geluid. Ik heb trouwens de stock-pickups wel vervangen door een paar Gibson's, alhoewel de originele elementen lang niet verkeerd zijn.

Cheerz!

Portel
16 april 2010, 09:40
Die Vintage is zeker vergelijkbaar met een Epiphone (standard)
Misschien kun je eens een aantal gitaren bespelen bij Music All In (Noordwijk)
Die hebben heel veel Vintage en Tokai gitaren staan.

Morio66
17 april 2010, 12:22
Mooie LP!!

Staat nog geen prijs bij...

(aardige vent overigens..)



http://www.whitstableguitars.co.uk/newarrivals.htm

knutselsmurf
17 april 2010, 13:08
Hoi ik heb heb hier ook een epiphone welliswaar niet een custom maar een HB + uitvoering.Het is een Chinees en speelt en klinkt super misschien geluk gehad?

Ik heb wel de Pick ups direct vervangen bij de Epi door Gibson 57 classics
en een 57+ in de brug ik moet zeggen supersound.


Ik heb ook een Gibson lp studio en ik vind het verschil niet al te groot moet ik zeggen.Hoewel de Gibson gewoon beter is.


Het is natuurllijk een kwestie van smaak maar ik vind de standaard pick ups van de epi veel te modderig.

By the way op onderstaande link lijkt me een vette gitaar ik heb hem nog niet kunnen testen. Heb je ook voor onder de 500

http://www.youtube.com/watch?v=RaBH_oGsY6k

Ibanez666
17 april 2010, 13:32
Die jongen heeft er wel verstand van hoor haha... Misschien bij de feedback bij jou niet..


Ik vraag me altijd af hoe mensen die ergens geen verstand van hebben kunnen weten of iemand anders dat dan wel heeft :noob:

tostiapparaat
18 april 2010, 10:36
Wat vinden jullie eigenlijk van de Vintage V100 gitaren? Die Les Paul zeg maar...

SUPER:)

jammer dat niet zo heel veel mensen het merk kennen,
ze hebben ook niet echt een website of zo

heeft standaard wilkinson hardware, ontstemt bijna niet:ok:

Kuhrtje
29 april 2010, 13:01
Hee jongens!

Ben ik weer. Een weekje in Berlijn geweest en is me zeer voordelig uitgevallen gelukkig.

De gitaar was al weg en heb nu bij iemand anders een Les Paul Custom kunnen kopen. Ik zal binnenkort even foto's maken...

Het is wel een chinese uit 2008.. Speelt heel erg lekker. Er liggen nu nieuwe snaren op. Die vent heeft hem zelf afgestelt en had er veel verstand van, tenminste dat kon ik wel merken..

Normaal heb ik Ernie Ball 010 snaren maar nu liggen er Daggio 010 op. Zit hier nog veel verschil in :P?

Schuey
29 april 2010, 13:09
Cool, je zult er geen spijt van krijgen denk ik!

Chinese customs kunnen ook zeker goed spelen, alleen is het nogal exemplarisch naar het schijnt ;)

D'Addario's worden vooral heel snel zwart, maar ik heb nooit problemen met die snaren.

Hiro
29 april 2010, 13:20
lelijke gekleurde bolletjes :P

Schuey
29 april 2010, 13:26
Die vind ik nu juist net handig :soinnocent:

Hiro
29 april 2010, 13:57
de een vind t handig de ander vind t afschuwelijk, ik hoor bij de tweede maar hoef ze dan ook niet te kopen ;)

Kuhrtje
29 april 2010, 17:16
Achja die kleurtjes... Ik kijk er eigk nooit naar.. gewoon dikste bovenop haha..

Hier zijn wat foto's.. Ze zijn niet allemaal gelukt mja..
Gaat om het idee he ;)

http://img443.imageshack.us/img443/8159/p1010173x.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/1738/p1010172gi.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/8103/p1010165u.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/6144/p1010163j.jpg

Netjes toch :)

Ferraririk
29 april 2010, 18:08
wat zit het epiphone logo raar?
slagplaat schroefje trouwens ook.

Kuhrtje
29 april 2010, 18:10
Zover ik weet hoort dit zo.. Je ziet het ook op de site van Epiphone.

lol wtf lul jij haha :P?

Als ik kijk op de site van Epiphone is alles gewoon hetzelfde hoor?

Mr. Dynamite
29 april 2010, 18:26
Voel je niet zo aangevallen joh :soinnocent:

Hij heeft wel gelijk het logo zit weird :???:

Kuhrtje
29 april 2010, 18:45
Haha nee voel me niet aangevallen..

Het logo zit na mijn inziens niet raar ofzo.. Bij feedback zit hij hetzelfde.. Ook bij de fotos van google en Gibson site zit het zo... Wat is er raar aan dan?

rozh
29 april 2010, 18:51
het ziet er raar uit en t zit niet in het midden

bass blom
29 april 2010, 19:04
hee joh plaag dat joch niet, mooie gitaar!

Mr. Dynamite
29 april 2010, 19:22
Tuurlijk, als hij lekker speelt gewoon niet mee zitten en speuln! :rockon:

episua
29 april 2010, 21:41
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Heb je 'm wel bij een echte Gibson dealer gekocht? Er zitten namelijk toch wel wat afwijkingen in. Logo zit inderdaad raar maar de cutaway klopt ook niet echt, de potmeters lopen net zoals op veel 'gibsun' gitaren scheef. Kan je anders eens een foto maken van de achterkant wanneer het afscherm plaatje van de potmeters er af is? Dan kunnen wij je misschien meer vertellen over jouw gitaar. Als ik mij vergis dan alvast een excuses voor mijn ongelijk!

macwilliams
29 april 2010, 23:58
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Heb je 'm wel bij een echte Gibson dealer gekocht? Er zitten namelijk toch wel wat afwijkingen in. Logo zit inderdaad raar maar de cutaway klopt ook niet echt, de potmeters lopen net zoals op veel 'gibsun' gitaren scheef. Kan je anders eens een foto maken van de achterkant wanneer het afscherm plaatje van de potmeters er af is? Dan kunnen wij je misschien meer vertellen over jouw gitaar. Als ik mij vergis dan alvast een excuses voor mijn ongelijk!


Je hebt niet ongelijk, dit kan heel goed een Chinees exemplaar uit die muso fabrieken zijn maar dan nu onder licentie gebouwd.
Ik ga mezelf niet citeren maar ik heb al eerder m'n bedenkingen uitgesproken.

episua
30 april 2010, 18:36
Ik begrijp waar je op doelt Macwilliams! Dat is de reden waarom de topicstarter ff in de binnenkant moet kijken. Je kan het zo zien aan de electronica, en achterzijde van de pickups. Heb laatst nog een neppert voor reparatie gekregen waar je op het eerste gezicht echt niks van zag dat hij nep was. Totdat ik bij de electronica kwam. Heb vele epiphone's in mijn handen gehad en dit zag er allemaal zo totaal anders uit aan de binnenkant, echt heel goedkoop. Wat vooral opviel was dat bij deze gitaar niet van mahoniehout was gemaakt maar een soort linde hout wat bovendien ook nog eens belachelijk zacht was. Tja, en daarna gaan je nog meer dingen opvallen. En ja, serienummer en de hele boel klopte hoor, die maken ze ook gewoon na. O.a. om die reden heeft epiphone het serienummer systeem aangepast. Voorheen begon het met (meestal) twee letter zoals EE of DW. Musoland kopieerde dit gewoon. Tegenwoordig werken ze met cijfercodes zodat het veel moeilijker te achterhalen is. Elke fabriek heeft een ander getal zoals 15 of 11 die tussen de rest van de cijfers in staat.

Kuhrtje
30 april 2010, 19:27
Wordt een beetje bang van jullie haha...

Ik heb deze gitaar 2e hands gekocht.. Hij had de gitaar van zijn gitarist overgekocht omdat hij zelf een bassist is en gitaar wilde spelen..

Ik hoop nou niet dat ik een neppe heb gekocht:O dan zou ik echt enorm balen! Ik heb zelf eerlijk gezegt niet echt het idee dat hij nep is ofzo.. natuurlijk heb ik er niet zoveel verstand van als jullie..

Hoe moeten die Potmeters er van de achterkant uitzien dan? Ik kan nu ff geen foto maken..

Ik ga maandag ff naar Feedback om te vragen of hij nep is of niet... Waarschijnlijk kunnen zij dat mij wel vertellen...

Wat moet ik nou doen als blijkt dat hij Nep is? Ik begin namelijk beetje te denken dat dit ook echt zo is....

macwilliams
30 april 2010, 20:09
Lees dit even aandachtig door en dan hoef je niet meer te twijfelen.. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129768)

bass blom
30 april 2010, 20:12
ik vind het een beetje lullig om iemand als hij een gitaar gekocht heeft te gaan vertellen dat hij nep is.
verknoeit zijn feestje en is meestal zinloos verder.

Kuhrtje
30 april 2010, 20:37
Lees dit even aandachtig door en dan hoef je niet meer te twijfelen.. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129768)

Als ik dit topic lees heb ik het idee dat die van mij dus ook gewoon echt kan zijn... Bij hem is het schroefje ook anders.. De pots staan ook wat anders maar is wel gewoon een echte...

Epiphone neemt het dus niet zo nauw met de controle van de pots enzo?

Ik heb de gitaar trouwens al keer meegenomen naar Feedback en aangesloten en vergeleken met de Epiphone die daar stond.. Het geluid was hetzelfde.. voelde hetzelfde aan,, de mijne speelde fijner vond ik qua afstelling.. Het geluid is het gewoon hetzelfde. ze zijn even zwaar etc...

De pots op die stonden trouwens ook niet perfect vergeleken met de gibson die er stond

snaarplukker
30 april 2010, 20:37
Haha nee voel me niet aangevallen..

Het logo zit na mijn inziens niet raar ofzo.. Bij feedback zit hij hetzelfde.. Ook bij de fotos van google en Gibson site zit het zo... Wat is er raar aan dan?Het wordt steeds gekker. Nu gaat Epiphone de neppers namaken.;)

Kuhrtje
1 mei 2010, 09:34
Wat moet ik nou doen als hij nep is?

Daarnaast wat moet ik nu denken na het doorlezen van die andere topic? Juist denken dat hij nep is of dat hij echt is? Ik ga vanmiddag mssn f langs feedback om te vragen en te vergelijken met de epi die daar staat. Ben nog tot 2 uur aan het werk. Sinds 5 uur vanochtend dus moet nog ff kijken of ik wel ga. Dit is wel balen man. Denk je een goede gitaar te kopen :(

macwilliams
1 mei 2010, 10:16
Goed interpreteren wat er allemaal gepost is in dat andere topic. Deze en die andere epi komen uit dezelfde fabriek als die ik bij een winkel zag staan en zien er derhalve hetzelfde er uit. Hoe epiphone met de licenties omgaat is mij niet bekend. Ga er maar gewoon van uit dat het goed zit.

Alleen heb ik nu wel de neiging om me niet meer te laten verleiden een uitspraak te doen. Dit alleen al om mensen niet op hun ziel te hoeven trappen.
Zelf heb ik ook nog een epi LP uit China maar dat is geen custom en komt uit en andere fabriek, tengevolge daarvan heeft de mijne de potmeters anders staan. Zoals bij gibson staan ze evenwijdig aan de hals en niet naar buiten wijkend.

Als hij maar goed klinkt en lekker speelt is er geen man overboord.
Veel plezier met je nieuwste aanwinst zou ik willen zeggen. En laat je plezier niet bederven door iemand die nog nooit in China is geweest.

episua
1 mei 2010, 11:51
Het is absoluut niet mijn bedoeling om de TS een rotgevoel te geven hoor. Alleen na het zien van de foto's heb ik mijn twijfels of dit een echte is (en dat gaat niet alleen over de stand van de potmeters, want die wijken inderdaad bij epiphone zelf ook vaak genoeg af, vooral de cutaway lijkt raar, maar misschien ligt het aan de foto). Het is tenslotte een forum dus daar mag je dan toch best over discusseren of tips aan de TS geven? Het is zowieso een heel goed idee van hem om even bij een gitaarexpert bij feedback langs te gaan zijn gitaar daar te laten zien.
Als het mijn aankoop was geweest was ik er liever binnen een week achter gekomen dat ie nep was dan over twee jaar ofzo. Mocht dat het geval zijn laat het tevens een les zijn voor toekomstige epiphone kopers dat ze een expert meenemen mochten ze 2e hands willen kopen of gewoon een nieuwe bij een gibson dealer kopen.

Kuhrtje
1 mei 2010, 12:58
Achja. Dat schroefje maakt niet uit. Maar kan iemand een afbeelding geven over die cutway. Ik zie dat namelijk niet. Of een bewerkte foto van mijn gitaar hoe het eigenlijk moet zijn?

Schuey
1 mei 2010, 13:11
Als hij maar goed klinkt en lekker speelt is er geen man overboord.
Veel plezier met je nieuwste aanwinst zou ik willen zeggen. En laat je plezier niet bederven door iemand die nog nooit in China is geweest.

Daar gaat het uiteindelijk om, je mag ook zeker blij zijn dat je er 1 hebt die je fijn vind spelen :)

Ik snap precies hoe de TS zich voelt, dat er al getwijfeld wordt is al reden voor een bitter nasmaakje ;)

Kuhrtje
1 mei 2010, 14:49
Hier nog 2 foto's

http://img402.imageshack.us/img402/6265/p1010187r.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/4498/p1010168g.jpg

De gitaar speelt wel gewoon heel fijn... Ik ga dalijk eventjes naar Feedback toe, misschien dat zij een idee hebben....

macwilliams
1 mei 2010, 15:31
Guitar Info
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
February 2008
Production Number: 03240


Gibson: Qingdao
The Gibson Qingdao Plant was opened in October 2002, Qingdao, China. It is the only plant run by Epiphone in Asia.Both acoustic and electric guitars are made here. The factory is dedicated to making Epiphone and only Epiphone guitars with the aim of producing higher quality guitars.




Ik zou me geen zorgen maken.
Hij ziet er netjes uit en dat van die potmeters kan bij nader inzien een optische vertekening zijn.

Het logo zit niet echt heel raar en wijkt niet af van wat ik eerder heb gezien.

Laat ons rare paranoïde forumgasten maar ouwehoeren.

Kuhrtje
1 mei 2010, 17:43
Vandaag bij Feedback geweest. Ze zeiden inderdaad dat het logo wat afweek. Ze hebben met een Gibson vent gebelt en die vertelde dat ze in China in 2008 wat fouten hadden gemaakt met schroefjes en het centreren van het Epiphone Logo.. Daarnaast zijn de Pots vaker scheef zeiden ze bij Feedback... Epiphone kwaal..

Over de Cutway heb ik niks gehoord. Ik vraag me ook af wat daarmee was? Kan iemand mijn foto bewerken zoals hij denkt dat het moet?

Ik heb de Cutway vergeleken met mijn Special II ( een echte LP kopie natuurlijk dus zou gewoon moeten kloppen ) en die is hetzelfde als met die ik nu heb..

Ik maak me geen zorgen meer! Hij speelt fantastisch en geeft hetzelfde geluid als de Epiphone Les Paul Custom als die er hing bij Feedback..> Geen zorgen dus :) toch:P

:lp::blast:

Basileia
1 mei 2010, 17:51
Sowieso: wat boeit het merk? Zolang die maar goed klinkt en lekker speelt toch? Gefeliciteerd, 't is een beauty!

Midwolda
1 mei 2010, 18:07
Maar da's toch gewoon een hartstikke mooie Black Beauty?
En als het dan ook nog supertjes klinkt... gefeliciteerd man!

Kuhrtje
1 mei 2010, 20:17
Naja het is wel zuur dat je denkt een echte Epiphone te kopen je misschien wel een neppe hebt gekocht.. en 375 euro is altijd een gat uit je portomonee, vooral voor mij als student...

Wat was er trouwens mis met die Cutway?

De gedachte dat je een fake-one koopt is gewoon klote....

Kuhrtje
1 mei 2010, 21:12
Omdat ik ook lid was van Mylespaul.com heb ik de gitaar daar ook laten zien. Ik kreeg daar ook direct reacties dat de gitaar zeker Nep is...

Ik heb zojuist Gibson europe een emailtje met 3 foto's gestuurd. Met een reactie op het fake gedeelte ervan. Of zij kunnen zien of hij Fake is.

Daarnaast heb ik de verkoper ook even een emailtje gestuurd over de bevindingen bij feedback, daar waren paar klanten die ook raar opkeken, en mensen op het forum. Hopelijk krijg ik hier snel van hem ook een antwoord op. Ik heb namelijk gevraagd of hij weet waar zijn gitarist van zijn band deze gitaar vandaan heeft gehaald.

Kuhrtje
1 mei 2010, 22:25
Ik heb hier nog wat fotos van de binnenkant en een foto als hij op de tafel ligt in de zon.

( komen zo :P )

http://img594.imageshack.us/img594/8117/foto3qr.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/4276/foto2ke.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/1254/fotosa.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/8819/img4977z.jpg

macwilliams
2 mei 2010, 00:55
Vandaag bij Feedback geweest. Ze zeiden inderdaad dat het logo wat afweek. Ze hebben met een Gibson vent gebelt en die vertelde dat ze in China in 2008 wat fouten hadden gemaakt met schroefjes en het centreren van het Epiphone Logo.. Daarnaast zijn de Pots vaker scheef zeiden ze bij Feedback... Epiphone kwaal..

Over de Cutway heb ik niks gehoord. Ik vraag me ook af wat daarmee was? Kan iemand mijn foto bewerken zoals hij denkt dat het moet?

Ik heb de Cutway vergeleken met mijn Special II ( een echte LP kopie natuurlijk dus zou gewoon moeten kloppen ) en die is hetzelfde als met die ik nu heb..

Ik maak me geen zorgen meer! Hij speelt fantastisch en geeft hetzelfde geluid als de Epiphone Les Paul Custom als die er hing bij Feedback..> Geen zorgen dus :) toch:P

:lp::blast:

die scheve pots is GEEN algemene epi kwaal.
Dat is een typische MUSO kwaal.

Dat vind ik dan weer zwak van die lui.

En voor de rest refereer ik aan mijn voorgaande Posts.

Kuhrtje
2 mei 2010, 12:58
http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-les-pauls/88875-photo-pots.html

Ik kan niet echt leven met het idee dat deze niet echt is...

Ik heb welleens een neppe lacoste polo ofzo gehad, maar dat is anders dan een gitaar :(

Schuey
2 mei 2010, 13:06
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb het idee dat die knakkers volledig voorbij gaan aan het feit dat die gitaren gewoon zo in de winkel liggen, en dat die dan dus gewoon via gibson dealers gekocht/verkocht worden?

Overigens ziet mijn control cavity er wel weer anders uit als bij jou. Hij is ook in een andere fabriek gemaakt als ik het goed heb.

Eerlijk gezegd, ik zou er niet te zwaar aan trekken, als hij goed speelt dan speelt hij goed. Ik heb ook nog een bitter nasmaakje bij de mijne, maar hij speelt voor mij heerlijk dus ik heb er verder kak aan.

Echter, als je dit doorzet en geld terug krijgt van Gibson zelf, dan is mijn interesse wel gewekt though. Al denk ik niet dat de mijne een knockoff chinees is, omdat ik weet dat die dus bij een gibson dealer gekocht is. Zou vreemd zijn als ze hun eigen producten als fakes bestempelen.

Vreemd, onze gitaren hebben waarschijnlijk zij aan zij gelegen als ik de serial nummers moet geloven :dontgeti:

Kuhrtje
2 mei 2010, 13:21
Klopt. Mijne komt uit februari.. Het rare is alleen dat ik het serie nummer op internet ook nog terug kan vinden bij iemand anders.. Dus dat is ook al verdacht.

Ik heb een mailtje naar Gibson Europe gestuurt met daarin 3 foto's. Kunnen ze mij vertellen of hij echt is of niet.. Dat hebben ze vaak zo gezien.
Naja geld van Gibson zal ik niet terug krijgen, ik heb hem 2e zelfs 3e hands gekocht van een vent op marktplaats. Ik heb hem ook al gemaild en de desbetreffende forumlinks gegeven.. Hij zelf wist van niks en zijn gitarist ook niet. Hij zegt zelf ook de verschillen niet te kunnen zien op de fotos..

Maar als je kijkt naar die pots is dat echt wel een groot verschil qua kwaliteit van bedrading etc...

Kun je is een foto maken bij die van jou?

De gitaar speelt wel lekker hoor, maar toch speelt hij nu minder lekker lijkt wel... Jij snapt waarschijnlijk precies wat ik bedoel aangezien jij hetzelfde hebt...

nickofzo
2 mei 2010, 13:35
imo is ie gewoon echt

Schuey
2 mei 2010, 13:38
Ik moet toegeven dat ik het gek vind dat idd jouw serienummer terug te vinden is bij iemand anders..

Ben nu niet in de positie een foto te maken van mijn electronica, donderdag pas als het goed is.

Ik lees op het my les paul forum wel dat er blijkbaar mensen zijn die de nieuwe customs uit de QingDao fabriek als de betere zien. Dus je ziet maar, zoveel mensen, zoveel meningen...

Geld terugkrijgen lijkt me idd niet realistisch, maar aan de andere kant, als je deze fijn vind spelen maar als je het toch niet lekker zit, zou ik het altijd proberen. Mochten ze zo gek/klantvriendelijk zijn om je toch geld terug te geven kan je altijd voor datzelfde geld een gitaar zoeken die nog beter speelt!


imo is ie gewoon echt

Denk ik ook, ze zijn niet voor niets relatief goedkoop, als elk schroefje 100% uitgemeten moet zijn en de bouwkwalieit 99% consistent moet zijn, spaar dan door een voor een gibson, en zelfs dan heb je nog mindere exemplaren volgens mij.

macwilliams
2 mei 2010, 13:59
Op het lespaul forum kunnen ze roepen wat ze willen maar het ontbreken van witte stekkertjes maakt van die van jou geen immitatie epiphone. Ik zie aan de solderingen dat er bij die van jou waarschijnlijk andere elementen in hebben gezeten.

Of geloof je meer van hun omdat het in het Engels is?
Ik heb het idee dat je langs mijn Posts heen leest?

Affijn, succes dr mee.

Kuhrtje
2 mei 2010, 14:11
Nee ik lees zeker niet over je posts heen.. Ik probeer alleen nog wat feedback te krijgen van dat andere forum. Die vent staat daar op dat forum bekent als de Epiphone keurder. Hij spoort ze ook op etc..

Ik vind het gewoon beetje raar dat als ik mijn serienummer intyp in google ik bij iemand anders ook een verhaal krijg..

Naast het feit dat de pots er anders uitzien. Misschien hebben er indd wel andere ingezeten past de deksel niet helemaal erop. Het logo op de headstock staat er toch wel beetje scheef op. Het pootje van de H staat precies in het midden terwijl die er rechts vanaf moet staan..

De cutway rechts klopt niet helemaal volgens de afbeeldingen van de les pauls. Kijk dat schroefje maakt me niks uit van die Pickguard.. Mssn is dat wel een andere later opgezet.

Probleem is gewoon dat ik nu niet meer weet wat ik moet geloven...
Op de Mylespaul zijn ze er zeer zeker van dat hij nep is. Ook omdat ze zoveel neppe krijgen en menen te weten het zo te kunnen zien.

Hier wordt gezegd dat hij Echt is.. Ondanks alle afwijkingen en mssn nieuwe pots erin etc...
Achterop de Pickup staat gewoon Epiphone dus kan er vanuit gaan dat deze echt is, kan er ook vanuit gaan dat dit ook nagemaakt is...
Ik weet ook niet of het echt Mahony hout is of een ander soort ( ben geen hout expert )

Ik wacht even een mailtje van Gibson af, die zien het vast wel op de foto's...

Natuurlijk zal de gitaar het prima doen hoor. Maar je moet ook een goed gevoel erbij hebben.. Als dat eenmaal weg is is dat gewoon klote.. Pak je hem minder snel op.

macwilliams
2 mei 2010, 14:30
Wat ik vanaf hier niet kan controleren is hoe je hals aanvoelt.
Twee verschillende epiphones voelen toch ongeveer hetzelfde aan.
Een muso copy voelt echt anders aan. De hals is voor mij echt helemaal niks.

Kuhrtje
2 mei 2010, 14:34
Dat kan ik hier ook even niet controleren..

Ik heb hier alleen een Special II liggen. Wel een ander soort LP dus.

Volgende week mssn nog even bezoekje feedback en nog eens goed kijken naar die andere Custom die er hangt.

Als je wilt kan ik nog wat meer fotos maken.. Moet je even zeggen van wat en hoe etc..

macwilliams
2 mei 2010, 14:54
Ik twijfel of die pots wel zo scheef zitten als dat eerst leek.
Maak eens een foto recht van voren met de knoppen er af.

Jouw serie nr begint met de EE en niet met DW, die zag ik namelijk vaker voorbij komenmet de scheve pots.

De overgang van de headstock naar de hals, met name de zijkant. Daar waar de binding loopt.

Eigenlijk staat alles ook al in dat andere topic, vergelijk de overeenkomsten en verschillen.

Pots, binding, waterhoofd.

Kuhrtje
2 mei 2010, 15:09
Oke ik zal zo even fotos gaan maken... Zal ze even beneden maken. Is wat lichter daar.

Waterhoofd bedoel je mee bij de Switch neem ik aan...

Kuhrtje
2 mei 2010, 15:23
Ik zet hier zo 9 fotos neer

http://img594.imageshack.us/img594/2809/p1010194.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/8187/p1010193l.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/9189/p1010191sq.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/3360/p1010189r.jpg

Kuhrtje
2 mei 2010, 15:37
http://img203.imageshack.us/img203/9207/p1010204r.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/1092/p1010203kz.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/8336/p1010202v.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/7006/p1010201b.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/2411/p1010196i.jpg

Sorry voor de grootte.. heb ze al beetje aangepast..

Hopelijk kun je hier verder mee!

Schuey
2 mei 2010, 15:43
Afgezien van het logo wat er niet zo netjes op zit en de slordige plaatsing van de tuners is hij identiek aan de mijne! Ik zou me echt geen zorgen maken :) 1 van de tuners zit bij mij ook een beetje ongelukkig zelfs, en de binding op de headstock is nagenoeg identiek.

Kuhrtje
2 mei 2010, 16:17
Naja ik zal even zien deze week. Of ik me er nog gelukkig bij voel..

Ik moet me wel altijd happy voelen bij producten anders werkt het gewoon niet.. Ik kan hem altijd nog verkopen..

Mr. Dynamite
2 mei 2010, 16:42
Idd, afgezien van het logo ziet het er keurig uit hoor :ok:
Misschien ist gewoon een maandag ochtend model

Kuhrtje
2 mei 2010, 16:55
Klopt hij ziet er wel gewoon netjes uit..

Toch als ik nog het andere forum bekijk waar we de elementen met elkaar vergelijken zijn er toch wat dingen die zeker anders zijn...

gieli0
2 mei 2010, 18:13
dus toch maar de verkoop in :P

macwilliams
2 mei 2010, 18:46
http://img594.imageshack.us/img594/2809/p1010194.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/8187/p1010193l.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/9189/p1010191sq.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/3360/p1010189r.jpg

[img]http://img260.imageshack.us/img260/4295/kop.jpg

http://img25.imageshack.us/img25/1651/kop2b.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/3337/potmeters.jpg



Zo zie je maar weer wat er gebeurd wanneer je het met de kwaliteitscontrole niet zo nauw neemt, twee totaal verschillend ogende gitaren uit dezelfde fabriek en gemaakt in de zelfde maand...

Het enige wat er nu gebeurd is dat ik geen enkele gitaar uit china nog vertrouw. Ik vind de kwaliteit in afwerking/detail vooral bij de "dure" customs enorm te wensen over laten.



En iedereen die het mij vraagt krijgt het antwoord:
Doorsparen of een squire uit de winkel kopen. Maar geen epis meer!!



Wat een volksverneukerij zeg

Schuey
2 mei 2010, 18:49
Zo verschillend vind ik ze nu ook weer niet hoor, maar je hebt wel gelijk verder. Als ik nog een epi koop dan wil ik er eerst alles over weten..

Goede manier om je merknaam te verneuken, dat hebben ze wel mooi uitgevogeld though :P

Ezyduck
2 mei 2010, 18:59
Volledig OT: Wat is Fender toch lekker bezig he, zeker vergeleken met Gibson. Gretsch nieuw leven ingeblazen en een betrouwbare Gretsch budgetline geintroduceerd. Squires die immer waar voor hun geld bieden (IMHO). Heerlijk merk. @ topicstarter: nee, aan deze reactie heb je inderdaad geen reet, behalve dan dat ik denk dat die epi het veld moet ruimen. Scoor een oude Koreaanse Epi of een betrouwbare oude Japanse LP kopie Punt

Kuhrtje
2 mei 2010, 19:14
Hee jongens!

Ik vind dat jullie mij enorm hebben geholpen met alles! En daar ben ik erg dankbaar om. Ondanks dat mijn Epi toch wel Nep is, heb ik een Epi gevonden uit Korea. Ik ben nu misschien bezig om de Epi van die Engelsman van Whistable.co.uk te kopen. Van deze weet ik zeker dat hij echt is.

Ik weet bijna zeker dat mijn 'epi' niet gemaakt is in Quandao ofzoiets, maar ergens bij Szehnzehn waar heel veel nep spullen gemaakt worden..

macwilliams
2 mei 2010, 19:16
Zo verschillend vind ik ze nu ook weer niet hoor, maar je hebt wel gelijk verder. Als ik nog een epi koop dan wil ik er eerst alles over weten..

Goede manier om je merknaam te verneuken, dat hebben ze wel mooi uitgevogeld though :P

De binding gaat van headstock tot de eerste punt, of er overheen.... TE ERG VERSCHIL!!!!

De TRC's zijn te verschillend...
De potmeters staan verschillend afweikend in de body


Ik vind dit echt veel en veel te erg...

Spaar door voor een gibson...

macwilliams
2 mei 2010, 19:18
Hee jongens!

Ik vind dat jullie mij enorm hebben geholpen met alles! En daar ben ik erg dankbaar om. Ondanks dat mijn Epi toch wel Nep is, heb ik een Epi gevonden uit Korea. Ik ben nu misschien bezig om de Epi van die Engelsman van Whistable.co.uk te kopen. Van deze weet ik zeker dat hij echt is.

Ik weet bijna zeker dat mijn 'epi' niet gemaakt is in Quandao ofzoiets, maar ergens bij Szehnzehn waar heel veel nep spullen gemaakt worden..

:ok::ok::ok:
Ik ben blij dat je je voordeel ermee doet.

Nog een tip, wat vind je van een gibson SG?
Kost je maar €150 meer en is van een forum gast!!

Schuey
2 mei 2010, 19:19
De binding gaat van headstock tot de eerste punt, of er overheen.... TE ERG VERSCHIL!!!!

De TRC's zijn te verschillend...
De potmeters staan verschillend afweikend in de body


Ik vind dit echt veel en veel te erg...

Spaar door voor een gibson...

I stand corrected!

Yep, mijn volgende gitaar ga ik wel kijken of ik daar een gibson van kan maken ja. Maar hou dan deze wel als backup :P (gaat wel een paar jaartjes duren helaasch)

Wat is de gangbare prjis voor een gibson les paul custom? Toch wel bijna 2000 euro denk ik of niet? Erg veel geld :(

edit:
zo, en hij staat al op marktplaats ook!

Kuhrtje
2 mei 2010, 20:46
Hee jongens..

Ja ik heb hem op marktplaats gezet..

Ik kan er niet mee leven over het feit dat hij nou echt is of niet.. Ik wil gewoon eentje waarvan ik het zeker weet.

Ik heb al contact gehad met die vent van Whistable ofzoiets.. Dat is een koreaan uit 1994. Daarvan weet ik zeker dat hij goed is...

macwilliams
2 mei 2010, 20:54
Succes ermee, ik hoop dat je een goeie vind.
En neem een kenner mee volgende keer.

Woon jij in Oss?

Kuhrtje
2 mei 2010, 23:25
Nee ik woon niet in Oss..
Ik woon in Son en Breugel, dicht bij Eindhoven. Oss is niet zo heel verweg.

Die koreaan zal wel een goede zijn denk ik!

http://www.whitstableguitars.co.uk/epiphonelespaulcustom.htm

Voor het geval je hem nog niet kende

macwilliams
3 mei 2010, 05:34
Die er netjes uit.